Beantwoord

Glasvezel werkt niet meer, en nu?

  • 4 May 2020
  • 7 reacties
  • 344 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hi,

Vrijdagmiddag stopte mijn glasvezelverbinding ermee. Geen TV, geen Internet. Probeerde de helpdesk te bellen, maar kwam er niet doorheen (in total >2 uur de de wacht gestaan). LEDje van het glasvezelsignaal was uit, lijkt erop dat de lijn dood is.

Zaterdagmorgen lukte contact met helpdesk wel. Werd gedwongen om door het script mee te lopen, hoewel ik wist wat het probleem was. Na 15 minuten conclusie dat de monteur langs moest komen.

Afspraak kon pas maandag morgen, dus hele weekend zonder TV & Internet. Monteur komt langs, sluit een testkastje aan, zegt dat er ‘geen licht’ is en dat hij dat niet kan oplossen. Moet netwerkbeheerder oplossen. Dat duurt 3-5 werkdagen. Morgen feestdag dus zit ik wellicht een week zonder TV en Internet.

Vraag 1: is er een snellere manier om hulp in te roepen voor meer technische klanten? Nu is er voor niets een monteur langs geweest.

Vraag 2: Nu moet ik afwachten of het goed komt. Is er ergens waar ik kan zien of er echt iets gebeurd? Geen zin om na een week wachten te horen ‘dat er iets mis gecommuniceerd was’ en dan nog een week te moeten wachten.

Vraag 3: Ik werk thuis nu via een mobiele telefoon hotspot. Loopt aardig in de papieren voor het dataverbruik. Is er een regeling van T-Mobiel voor dit soort lange termijn storingen?

Ben klant sinds 27/3 niet zo’n goede start.

icon

Beste antwoord door Piotr 6 May 2020, 13:00

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hey @RDS100,

Ai dat klinkt niet best en zonde dat de monteur het probleem niet ter plekke heeft weten op te lossen! Ik zie inderdaad dat onze monteur dit probleem heeft gemeld bij ons. Ik kan je mededelen dat onze techneuten hiermee aan de slag gaan en aan een oplossing werken. We geven je gelijk per mail een update zodra we meer informatie hebben ontvangen van onze techneuten. Allereerst wil ik je graag één zorg wegnemen, de kosten voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement wil ik graag voor je vergoeden. Geef mij een seintje zodra alles weer naar behoren werkt dan regel ik dit gelijk voor je. Zeker in deze bizarre tijden is internet noodzakelijk, begrijp ik maar al te goed. Nu ben ik benieuwd of je ook mobiele klant bent bij ons? Zo ja, dan wil ik je graag voorzien van een Unlimited Voucher. Met die Voucher gaat er niks af van je databundel, wel zo fijn!

 

 

Hi,

Bedankt voor de snelle reactie.

Heb voor mobiele een andere provider.

Werkt een ‘Unlimited Voucher’ ook met een T-Mobile prepaid SIM?

Dan zal ik zo’n SIM kopen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RDS100, onze Unlimited Voucher werkt inderdaad ook op een T-Mobile Prepaid Simkaart! :smile:

Hi,

 

Graag de Unlimited Voucher opsturen. Bij voorbaat dank.

 

Kreeg net (1 uur geleden) een email dat de storing ‘is in behandeling bij een externe leverancier’.

Krijg het gevoel dat het nog wel even duurt voordat het weer gaat werken…

 

Maar er zijn ergere dingen in het leven dat geen Internet en het is mooi weer!  :-)

 

Rob

 

Reputatie 7

Hey Rob,

 

Ik heb je zojuist via een privébericht een Unlimited Voucher toegestuurd. :relaxed: Dan kun je in ieder geval wel als noodoplossing online blijven. Bedankt voor je geduld!

Hi,

Met dank.

Zojuist is er iemand langs geweest van netwerkbeheer. Deze heeft het probleem verholpen (was poort stuk in de wijkkast volgens de persoon die eraan werkte).

Alles werkt nu weer, Heb er vertrouwen in dat dit zo blijft.

Krijg ik een credit voor de periode vrijdag middag 1 mei tot vandaag (dinsdag 12 mei)?

Het systeem zoals T-Mobile het geregeld heeft met externe partij voor de huisinstallatie en een andere externe partij voor het core netwerk veroorzaakt lange wachttijden en kans op miscommunicatie.

Dit moet m.i. echt beter om geen horde ontevreden klanten te krijgen. Internet en TV is vooral in deze tijd een basisvoorziening vergelijkbaar met elektriciteit,

Iedereen begrijpt dat complexe techniek stuk kan gaan. Dat je dan 2x thuis moet zijn binnen werktijd voor 2 verschillende bezoeken en 10 dagen moet wachten op een oplossing begrijpt niemand.

Anyway, met dank voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @RDS100, wat fijn dat de monteur van netwerkbeheer het euvel heeft verholpen! Nu kun je weer volop genieten van jouw Glasvezelverbinding.

De vergoeding voor de periode 1 mei tot 12 mei zal ik direct in het systeem zetten. Het te vergoeden bedrag komt uit op € 12,42. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat deze compensatie in mindering zal worden gebracht op een volgende factuur: juni of juli.

Je kunt te allen tijde jouw rekeningen checken door in te loggen op je persoonlijke My T-Mobile Thuis account. Zo ben je ook continu op de hoogte van de status van je abonnement!

Je hebt helemaal gelijk wat betreft jouw feedback ten aanzien van de wachtrijen die veroorzaakt worden doordat we met meerdere partners werken. Wat echter wel zo is, is dat KPN Netwerk de netwerkbeheerder is en issues in de wijkcentrale oplost. Onze Guidion monteurs hebben niet per definitie de bevoegdheid om te sleutelen in de centrale. Problemen die in het netwerk liggen en van buitenaf komen, staan altijd binnen het portfolio van de netbeheerder wanneer je op de WBA technologie aangesloten bent. 

Heel kort door de bocht is KPN voor alle problemen die buitenshuis gelokaliseerd worden en Guidion voor alles binnenshuis, behoudens het FTU (Glasvezelaansluitpunt). Dat is dan weer de verantwoording van de netbeheerder. 

Overigens ben ik het ook absoluut met je eens dat er beter gecommuniceerd kan en mag worden. Miscommunicatie moet uitgesloten worden, het is onze verantwoording om precies uit te leggen wat er staat te gebeuren en met welke partner je te maken hebt. We leren elke dag meer en jouw feedback is daarin zeker welkom. Thanks dat je dit met ons deelt! Aan ons de taak hierin nog meer te verbeteren zodat iedereen een optimale ervaring heeft! 😎

Als je nog verdere vragen/suggesties hebt, of hulp kunt gebruiken in de toekomst, laat het zeker weten. De Community zit altijd paraat om je zo goed mogelijk aan oplossing te helpen. Voor nu: stay safe, houd je sterk en een goede gezondheid toegewenst! 💪

 

Reageer