Haal snelheid bij lange na niet T-56

  • 8 October 2023
  • 80 reacties
  • 1250 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 49 reacties

Hallo Communiy,

Ben een “nieuwe” klant althans omdat ik ging verhuizen moest ik een nieuw abonnement nemen, zogezegd zo gedaan.  Was al jaren klant bij T-Mobile hiervoor.
 

Heb nu een internet only (thuis) Glasvezel 1Gb/s abonnement. Eerst kreeg ik bij installatie door Guideon de T-50 maar ik heb op eigen verzoek deze een weekje later omgeruild voor een T-56 (Ivm WIFI 6). Nu ben ik mijn netwerk aan het installeren en kom ik erachter dat ik rechtstreeks vanuit de modem bedroevend lage snelheden meet. Sterker nog bedraad zijn zowel de up als downloadsnelheden nog een stuk lager dan wanneer ik op WiFi snelheidstesten uitvoer. Soms valt de snelheid zelfs helemaal weg en is er ook geen wifi, half uurtje testen uitvoeren 2 keer voorgekomen.
 

En ja ik meet met goede kwaliteit kabels (vol koper Cat6a) en ja heb met meerdere kabels getest etc etc. Ook valt op dat telkens de Uploadsnelheid zowat elke meting een keer hoger is dan de downloadsnelheid, al met al is het gemiddelde zo’n 120mbps down en zo’n 350mbps up.

Wie heeft hierin de oplossing of is de T-56 gewoon een slechte modem?

Al met al gewoon echt ontevreden, dat je niet exact 1000/1000 haalt kan ik nog inkomen maar zoveel lager is onacceptabel.

Wie kan mij hierbij helpen @Odido ?

Groet,

 

Sven-Odido 6 maanden geleden

@DCLWD

Met WiFi 6 zul je 700-900 Mbps via de WiFi halen maar zo te zien heb je geen WiFi 6, er zou dan een 6 bij het WiFi icoon moeten staan.

Dat is alleen voor Andriod, iOS laat het niet zien ;) 

Bovenstaande zojuist getest over WiFi via mijn IPhone…Nog steeds maar de helft maar al een stuk meer dan bekabeld uit het modem, hier klopt sws iets niet.

Kan je eens proberen je wifi punt uit te zetten, de 2.4G uit te zetten op je modem en dan nog eens testen. Zo te zien heb je ook een Wifi punt die niet samen werkt met het T56 modem. Deze zal ik direct vervangen voor het juiste type. 

Bekijk origineel

80 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @DCLWD , 

Over wat voor snelheden hebben we het als je het bekabel op de T56 test? En wat waren de snelheden met de T50? 

Reputatie 1

Hi @DCLWD , 

Over wat voor snelheden hebben we het als je het bekabel op de T56 test? En wat waren de snelheden met de T50? 

Hallo Sven,

 

Gemiddelde snelheden staan hierboven. Met de T50 heb ik niks getest, die is maar een weekje aangesloten geweest.
 

Ben eigenlijk net pas met mijn thuisnetwerkje bezig omdat ik verhuisd ben naar een nieuwbouwwoning. Nu met het installeren en testen, zodoende kwam ik hierachter.

Reputatie 1

Bovenstaande zojuist getest over WiFi via mijn IPhone…Nog steeds maar de helft maar al een stuk meer dan bekabeld uit het modem, hier klopt sws iets niet.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DCLWD 

Kun je een een pc/laptop rechtstreeks bekabeld op de router aansluiten en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Je kunt hierbij verschillende testservers gebruiken en misschien ook een andere laptop/pc. Kan je wat foto's van de testen delen?

Beginnen met een herstart van de mediaconverter kan helpen.

Edit - bovenstaande is een prima snelheid voor WiFi 5.

Reputatie 1

Ja ik zal ermee aan de gang zodat jullie mee kunnen kijken, de snelheden die jij “prima” vind over WiFi is met 1000/1000 gewoon te laag.

Bovendien moet ik uit de T-56 WiFi 6 kunnen toveren volgens mij? Ik zal binnenkort 2x een TP link Deco X50 bedraad aansluiten door huis en vanuit daar WiFi tappen, dan zou ik met 1000/1000 toch vele malen hogere snelheden moeten halen.

Reputatie 7
Badge +15

@DCLWD 

Met WiFi 6 zul je 700-900 Mbps via de WiFi halen maar zo te zien heb je geen WiFi 6, er zou dan een 6 bij het WiFi icoon moeten staan.

Reputatie 1

Allen,

Zojuist weer wat testjes gedaan en modem valt af en toe gewoon dood tijdens de bekabelde testen. Kan iemand mij telefonisch bellen voor een afspraak met Guideon oid. Ik heb hier een laptop van de zaak waarin ik de Ookla Speedtest app niet kan downloaden vanuit de Microsoft Store. Voorgaande maakt ook niet veel verschil, althans geen 700mbps tijdens testen, net 5/8 keer getest, download soms 300, soms 120 en soms tijdens testen “dood”. Upload wel elke keer fors hoger dan downloadsnelheid.

Wie helpt mij even uit de brand…

Reputatie 1

@DCLWD

Met WiFi 6 zul je 700-900 Mbps via de WiFi halen maar zo te zien heb je geen WiFi 6, er zou dan een 6 bij het WiFi icoon moeten staan.

Klopt idd, nóg niet 😊

Reputatie 1

Allen,

Zojuist weer wat testjes gedaan en modem valt af en toe gewoon dood tijdens de bekabelde testen. Kan iemand mij telefonisch bellen voor een afspraak met Guideon oid. Ik heb hier een laptop van de zaak waarin ik de Ookla Speedtest app niet kan downloaden vanuit de Microsoft Store. Voorgaande maakt ook niet veel verschil, althans geen 700mbps tijdens testen, net 5/8 keer getest, download soms 300, soms 120 en soms tijdens testen “dood”. Upload wel elke keer fors hoger dan downloadsnelheid.

Wie helpt mij even uit de brand…


Zojuist kwam hij niet eens tot 30mbps down toen hij weer dood viel, media converter ook al drie keer opnieuw opgestart, graag telefonisch contact.

Reputatie 7
Badge +14

Vanuit het forum wordt geen telefonisch contact opgenomen. Als je een medewerker wilt spreken kun je de klantenservice bellen.

Reputatie 1

Kunnen jullie dan Guideon inschakelen ?

Reputatie 7
Badge +14

Dat doen ze pas als ide technische dienst heeft vastgesteld waar het probleem kan zitten.

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben ze meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen ze niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +15

@DCLWD 

Een moderator zal hier vanzelf reageren en die kan een monteur aansturen als dat nodig is 

Reputatie 1

Ik kan die stappen niet allemaal volgen ivm laptop van de zaak, veel zaken worden beheerd door een ICT beheerder. 
 

Is er niet een andere route, jullie kunnen mijn modem toch ook gewoon benaderen ? Ik verzin deze klacht natuurlijk niet..

Reputatie 7
Badge +4

@DCLWD

Met WiFi 6 zul je 700-900 Mbps via de WiFi halen maar zo te zien heb je geen WiFi 6, er zou dan een 6 bij het WiFi icoon moeten staan.

Dat is alleen voor Andriod, iOS laat het niet zien ;) 

Bovenstaande zojuist getest over WiFi via mijn IPhone…Nog steeds maar de helft maar al een stuk meer dan bekabeld uit het modem, hier klopt sws iets niet.

Kan je eens proberen je wifi punt uit te zetten, de 2.4G uit te zetten op je modem en dan nog eens testen. Zo te zien heb je ook een Wifi punt die niet samen werkt met het T56 modem. Deze zal ik direct vervangen voor het juiste type. 

Reputatie 1

@DCLWD

Met WiFi 6 zul je 700-900 Mbps via de WiFi halen maar zo te zien heb je geen WiFi 6, er zou dan een 6 bij het WiFi icoon moeten staan.

Dat is alleen voor Andriod, iOS laat het niet zien ;) 

Bovenstaande zojuist getest over WiFi via mijn IPhone…Nog steeds maar de helft maar al een stuk meer dan bekabeld uit het modem, hier klopt sws iets niet.

Kan je eens proberen je wifi punt uit te zetten, de 2.4G uit te zetten op je modem en dan nog eens testen. Zo te zien heb je ook een Wifi punt die niet samen werkt met het T56 modem. Deze zal ik direct vervangen voor het juiste type. 
 

moment…

 

Reputatie 1

Dit was de hoogst gemeten van de 3 bedrade testen met WIFI versterker uit het stopcontact en WIFI op modem uit. Denk dat het tijd wordt voor een monteur 🫤

Reputatie 1

@DCLWD

Met WiFi 6 zul je 700-900 Mbps via de WiFi halen maar zo te zien heb je geen WiFi 6, er zou dan een 6 bij het WiFi icoon moeten staan.

Dat is alleen voor Andriod, iOS laat het niet zien ;) 

Bovenstaande zojuist getest over WiFi via mijn IPhone…Nog steeds maar de helft maar al een stuk meer dan bekabeld uit het modem, hier klopt sws iets niet.

Kan je eens proberen je wifi punt uit te zetten, de 2.4G uit te zetten op je modem en dan nog eens testen. Zo te zien heb je ook een Wifi punt die niet samen werkt met het T56 modem. Deze zal ik direct vervangen voor het juiste type. 

@Sven-Odido Zojuist mail ontvangen dat er vervangende apparatuur onderweg is, ik neem aan het nieuwe Wifi punt, dank hiervoor… (Off topic, kan jij zien hoeveel apparatuur ik in bezit heb, heb nooit een mailtje gehad over de modem die ik het opgestuurd/ingeleverd heb vanuit mijn oude woning (T-50 was dit volgens mij). Kan je de reactie privé sturen zodat dit topic niet “vervuild” raakt. tnx !

moment…

 

 

Reputatie 1

Momenteel hang ik aan de telefoon met de klantenservice, wordt vervolgd (hoop ik) ! Anders is het wat mij betreft einde oefening met Odido, best zonde eigenlijk na <5 jaar.

Reputatie 1

Momenteel hang ik aan de telefoon met de klantenservice, wordt vervolgd (hoop ik) ! Anders is het wat mij betreft einde oefening met Odido, best zonde eigenlijk na <5 jaar.


Medewerker vertelde me dat het hem opviel dat de “tijd” in het modem niet synchroon liep. Heeft dit remote aangepast, ben helaas niet thuis vandaag dus morgenvroeg weer even testen 🤞

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DCLWD, bedankt voor je update.

Als het daarna nog niet gelukt is, trek dan alsjeblieft aan de bel. Dan ga ik het voor je doorzetten! Wil je mij op de hoogte houden van het proces? 

Reputatie 1

Hey @DCLWD, bedankt voor je update.

Als het daarna nog niet gelukt is, trek dan alsjeblieft aan de bel. Dan ga ik het voor je doorzetten! Wil je mij op de hoogte houden van het proces? 

@Tommie van Odido Bedankt voor je reactie en ik hou je op de hoogte, toevallig ben ik morgen overdag de hele dag vrij, dus dan kan ik even rustig testjes doen en eventueel alsnog de Klantenservice bellen. Mocht voorgaande beide geen degelijke oplossing bieden trek ik aan de bel !

Reputatie 1

Goedemorgen,

Nou @Tommie van Odido hierbij “trek ik aan de bel” Actie klantenservice (zie bovenstaand bericht) heeft niks opgeleverd. Ik heb ook geen zin om weer 20 minuten met hen te bellen. Tijd om Guideon langs te sturen lijkt mij ?

Groet,

Reputatie 7
Badge +9

@DCLWD bedankt voor je update.

Zou je een volledige test kunnen aanleveren en de screenshots hier kunnen delen? Dan ga ik kijken of ik een monteur ga aansturen of een onderzoek starten! 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen ze niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

Reputatie 1

@DCLWD bedankt voor je update.

Zou je een volledige test kunnen aanleveren en de screenshots hier kunnen delen? Dan ga ik kijken of ik een monteur ga aansturen of een onderzoek starten! 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen ze niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

Hallo,

Met alle respect maar die flauwe testjes ga ik niet doen. Ik heb vanmorgen wederom telefonisch contact gehad en binnen 3 werkdagen neemt de backoffice contact met mij op. Kans is bijna 100% dat ze Guideon hiervoor moeten inschakelen gaf de medewerker ook al op voorhand aan.

@Tommie van Odidoik heb een “referentienummer” mocht je het voor mij willen schaduwen ? 

Groet,

Reageer