Hellevoetsluis zeer trage upload februari 2023

  • 15 February 2023
  • 48 reacties
  • 668 Bekeken

Reputatie 2

Goedenavond, vorige week is bij ons glasvezel geïnstalleerd. Super verlopen en binnen no time alles prima werkend.

Maar nu is vanaf begin deze week de upload snelheid mega traag 3,38 Mbps terwijl de download 871 Mbps is. 

Ze zijn in onze wijk vanaf maandag volop bezig de kabel bij een hoop huizen naar binnen te schieten...kan het daar mee te maken hebben ?

Cal van Odido 1 jaar geleden

Hoi @Peter Gehlen, @Yokingy, @Schutterop, @Kevinnnn & @Daphne091985,

Allereerst heel erg bedankt voor alle informatie die jullie konden aanleveren, dat helpt enorm en dat waardeer ik altijd erg! 😃

Ik ben meteen voor jullie dit aan gaan kaarten bij de technische afdeling en inmiddels hebben wij een grootschaliger onderzoek naar de uploadsnelheid in Hellevoetsluis geopend. Gek genoeg zijn er wel wat klanten die een hoge uploadsnelheid halen in Hellevoetsluis, maar desondanks zijn ik en wij ook overtuigd dat dit in het netwerk moet zitten.

Hier is het laatste woord nog niet over gezegd noch geschreven, hier maken wij werk van voor jullie!

Bekijk origineel

48 reacties

Goedenavond, vorige week is bij ons glasvezel geïnstalleerd. Super verlopen en binnen no time alles prima werkend.

Maar nu is vanaf begin deze week de upload snelheid mega traag 3,38 Mbps terwijl de download 871 Mbps is. 

Ze zijn in onze wijk vanaf maandag volop bezig de kabel bij een hoop huizen naar binnen te schieten...kan het daar mee te maken hebben ?

i

Hoi Peter Bij ons moet Guidion morgen nog langs komen maar intussen heb ik al internet/TV.

Ik heb nu diverse keren een speedtest gedaan en download varieerd tussen 200-800 maar upload is soms 0.01!!! en dan weer 20. Al met al zeer ontevreden over deze begin periode. Moet snel veranderen en constant worden alnders gauw terug naar ziggo

Reputatie 2

Hoi Yokingy,

Hopelijk heeft Guidion een oplossing  voor je. Zelf was ik al bang om over te stappen, internet staat vol negatieve ervaringen met glasvezel van t mobile maar wilde het toch voordeel van de twijfel geven. Eerste 3 dagen waren goed maar wat jij ook omschrijft snelheden variëren veel en bij mij is de upload nu ook belachelijk laag. Thuiswerken gaat op deze manier niet goed komen wat dat betreft is Ziggo veel stabieler.

Kijk het nog even aan ....

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Yokingy, goed dat je dit aankaart. Kan je mij een aantal speedtesten sturen? Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten. - Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster - Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Alvast bedankt voor de moeite!

Reputatie 2

Hoi Tommy, 

Bij mij is de upload ook super traag zie topic start.

De stappen die je hierboven aan geeft gaat mij niet lukken daar heb ik de kennis niet van. 

Speedtest lukt me wel, alleen via WiFi 

Kunnen jullie dit niet op afstand uitlezen ?

Toevallig dat de upload is gedaald terwijl ze in de wijk met de kabel / graaf werkzaamheden bezig zijn. Daar voor deed hij het super.

S

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Peter Gehlen, ik heb helemaal over je post heen gelezen, sorry! Is er toevallig iemand in je omgeving die de speedtest bekabeld kan realiseren? Ik zie graag de screenshots tegemoet, met die gegevens kan ik een onderzoek starten. Als ik het modem uitlees zie ik namelijk geen problemen opduiken, alles zou perfect moeten werken. Vandaar de vraag voor de speedtest. Als het dan nodig is, kan ik een monteur langs sturen. Hoor graag van je!

Reputatie 2

Hi Tommy,

Bedankt voor je reaktie.

Net ook telefonisch contact gehad waarbij ook verteld werd dat jullie de speedtest echt bekabeld  nodig hebben.

Ik ga dit proberen te regelen.

Mocht dit niet lukken meld ik me weer en zal er toch een monteur langs moeten komen om de boel zoals besteld werkend te krijgen. 

Gr. Peter 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Peter Gehlen, bedankt voor je snelle reactie! Ik hoop dat het lukt, zie graag de screenshots tegemoet. 

Reputatie 2

Hi Tommie,

 

Heel apart als ik hem goed lees bedraad nog langzamer dan via de wifi…

 

Reputatie 2

Hier nog 1 …. Hopeloze upload snelheden van ca 4-6 mbps. 10-02 glasvezel aansluiting opgeleverd t/m 13-02 prima upload daarna tot op heden zeer slechte upload

Reputatie 2

Hier nog 1 …. Hopeloze upload snelheden van ca 4-6 mbps. 10-02 glasvezel aansluiting opgeleverd t/m 13-02 prima upload daarna tot op heden zeer slechte upload

De buren zijn ook net aangesloten…zelfde verhaal max 6 mbps upload. Wonderlijk..

Reputatie 2

Dat is inderdaad toevallig bij mij ook dezelfde datum van aansluiten en fail van de upload 

Reputatie 2

Dat is inderdaad toevallig bij mij ook dezelfde datum van aansluiten en fail van de upload 

Volgens mij delen wij dezelfde wijkcentrale in Hellevoetsluis Peter

Komende week worden hier nog een past aansluiting gedaan, H'sluis, ben zeer benieuwd naar hun getalletjes.

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Sinds dat ze dinsdag zijn gaan graven is het foute boel. Ik heb vandaag telefonische contact gehad met tmobile en die konden op afstand niets raars aan de lijn ontdekken....

Reputatie 1

Goedendag, hier ook zeer slechte upload snelheid, hellevoetsluis 

moest van de medewerker aan de telefoon Speedtest doen bij fast.com..(nog nooit van gehoord) gedaan in ieder geval. kon allemaal niet telefonisch en mailen naar klantenservice . Niks meer vernomen dan een ontvangst bevestiging.  15 feb aangesloten. 
 

geen handige jongens van Guideon zonder pluggen in een gips muur geschroefd.. heb het geheel zelf maar goed vast gezet. Ik zei meteen dat de upload snelheid drama was, maar dat zou nog bijtrekken omdat het modem ging updaten. Niks van waar natuurlijk Het is zelfs zown belabberde snelheid, dat de PlayStation (bekabeld) het uit drukt  in kbps😢 nog nooit meegemaakt,

ik was reuze blij toen in hoorde dat er glasvezel kwam,  Inmiddels kost dit glasvezel geld op deze manier. 
 

ik hoop dat jullie hier antwoorden hebben of het probleem kunnen oplossen.

mvg Kevinnnn

 


 


 

Reputatie 7
Badge +4

Als ik dit soort uploads zie, begin ik toch te denken aan een hardware storing in de wijkcentrale. 
Benieuwd naar het vervolg hiervan. 
 

Reputatie 1

Als ik dit soort uploads zie, begin ik toch te denken aan een hardware storing in de wijkcentrale. 
Benieuwd naar het vervolg hiervan. 
 

Dat zou je wel denken inderdaad.  Dat moeten er ws meer zijn dan, want ik weet bijna zeker dat schutterop een andere wijkcentrale heeft. 

Reputatie 2

Benieuwd welke wijk jullie zitten. Ik heb toevallig gister ook een topic gestart met exact dit probleem, ook in Hellevoetsluis. 

En nog 3 nabije buren met exact hetzelfde probleem.

Heb ook alles doorgestuurd met speedtesten want met uitlezen vonden ze niks en ook vanuit de wijkcentrale krijgen ze geen meldingen. Wel heel bijzonder dat er zoveel mensen last van hebben maar dat ze het allemaal individueel lijken te behandelen. Mijn setup is nog exact zoals de monteur het heeft angesloten de 9de en werkte dikke prima. Toevallig een paar dagen niet gegamed hier in huis dus niet veel doorgehad. Totdat hier iemand wilde gaan gamen donderdagavond en de hel ongeveer losbarste omdat het niet lukte. Toen speedtest gedaan en kwamen we dus achter de upload die zo slecht is. Download is wel dikke prima maar zonder upload heb je er weinig aan. 

Reputatie 2

Ik zit in de Orion , Hellevoetsluis.

En zoals ik in mijn post ook al aangaf ligt het volgens mij aan de graafwerkzaamheden Gideon  die maandag of dinsdag zijn begonnen. En vanaf dinsdag bij ons trage tot geen upload snelheid meer terwijl die daarvoor vergelijkbaar met de download was.

Reputatie 2

Ik langs het kanaal in de buurt van de Orion

Reputatie 2

Net ODF als onze netwerkbeheerder (https://opendutchfiber.nl/contact) ook maar een berichtje gestuurd . Als je de andere topics ook volgt kan dit wel eens even gaan duren voordat de probleem oorzaak is gevonden en opgelost.

Reputatie 1

Benieuwd welke wijk jullie zitten. Ik heb toevallig gister ook een topic gestart met exact dit probleem, ook in Hellevoetsluis. 

En nog 3 nabije buren met exact hetzelfde probleem.

Heb ook alles doorgestuurd met speedtesten want met uitlezen vonden ze niks en ook vanuit de wijkcentrale krijgen ze geen meldingen. Wel heel bijzonder dat er zoveel mensen last van hebben maar dat ze het allemaal individueel lijken te behandelen. Mijn setup is nog exact zoals de monteur het heeft angesloten de 9de en werkte dikke prima. Toevallig een paar dagen niet gegamed hier in huis dus niet veel doorgehad. Totdat hier iemand wilde gaan gamen donderdagavond en de hel ongeveer losbarste omdat het niet lukte. Toen speedtest gedaan en kwamen we dus achter de upload die zo slecht is. Download is wel dikke prima maar zonder upload heb je er weinig aan. 

 

De Struyten

Reputatie 1

Net ODF als onze netwerkbeheerder (https://opendutchfiber.nl/contact) ook maar een berichtje gestuurd . Als je de andere topics ook volgt kan dit wel eens even gaan duren voordat de probleem oorzaak is gevonden en opgelost.

ik hoop dat je het mis hebt, maar ik ben bang dat je gelijk hebt en dat het nog even gaat duren. 
dat wordt straks de computer gebruiken via 5g 

 

Reputatie 2

Hier de andromeda. Weet niet of die op dezelfde wijkkast zit als de orion. Maar wel heel apart. Het zijn dus meerdere wijken met hetzelfde probleem. Want ga er niet vanuit dat de struyten op dezelfde kast zit. 

@Schutterop hoop dat er vanuit die hoek nog wat komt. Want mijn gevoel is idd dat dit nog wel even gaat duren.

Het enige wat hier nu soort van fatsoenlijk werkt is de tv omdat die niet veel upload nodig hebben. Thuiswerken en gamen is uitgesloten. 

Reageer