Beantwoord

Het bedraad internet (valt erg vaak uit, dagelijks) maar wifi werkt nog wel

  • 8 February 2018
  • 52 reacties
  • 3781 Bekeken


Toon eerste reactie

52 reacties

Reputatie 7
Hi allen, morgen ga ik met een aantal collega's om tafel voor een oplossing, jammer genoeg later dan gehoopt, waarvoor excuses.

@lars025 Zou ik van jou via een privébericht nog je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer mogen ontvangen? Dan heb ik de gegevens vast bij de hand, alvast bedankt!
@Brian, ik heb sinds afgelopen week hetzelfde issue als de mensen hierboven. Is er al aan een oplossing gewerkt en wat is de uitkomst?
Reputatie 7
Hi Erikvo, we hebben inmiddels een oplossing voorhanden met wat kunst en vliegwerk in afwachting van een definitieve 'fix' door de fabrikant. Als je mij jouw volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door wil sturen via een privébericht dan voorzie ik je graag van meer informatie!
Hallo rvstenis,

volgens mij is hier nog geen oplossing voor omdat de oorzaak van het probleem niet gevonden is. het komt het vaakste voor bij mensen die steam gebruiken. de technische dienst houd een lijst bij van mensen die deze problemen ondervinden.

Goeden dag,

Ik heb ook last van dit probleem.
Wanneer word de fix verwacht ?
Hi Erikvo, we hebben inmiddels een oplossing voorhanden met wat kunst en vliegwerk in afwachting van een definitieve 'fix' door de fabrikant. Als je mij jouw volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door wil sturen via een privébericht dan voorzie ik je graag van meer informatie!

Goeden dag,

Ik heb ook last van dit probleem.
Wanneer word de fix verwacht ?
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Rob71,

Wat vervelend, Helaas is er nog geen firmware update om dit te verhelpen. het probleem is lastig te vinden en lijkt veel op een wegvallende verbinding door een hoge demping. je bekabelde internet valt weg maar de wifi en eventueel tv blijft wel gewoon werken. wat voor computer heb je ?
Ik heb een Asus laptop.

Deze gebruik ik nu op wifi via een fritzbox (ingesteld als accespoint) omdat wifi van de draytek onbruikbaar is. Als ik de wifi van de draytek gebruik heb ik last van packetloss. Dus durf niet te zeggen of dat deze blijft werken.

Echter valt af en toe de verbinding tussen de Lan poort van de draytek en de fritzbox weg. Fritzbox is dan nog wel te benaderen, echter de Vigor op 192.168.1.1 is dan onvindbaar (lampje van de lan poort brand wel). Echter hersteld dit zich zelf vaak binnen 1 minuut.

Als de verbinding zich hersteld ziet de fritzbox even de powerline adapter's die aangesloten is op lan4 van de draytek voor tv. Lijkt iets fout te gaan met de aansturing van de Lan poorten.



Ik weet niet in hoe veel de 2130 en 2132 van elkaar verschillen.

Maar dit is de laaste firmware update van de 2130

  • Corrected:CVE-2014-0224 CCS injection vulnerability.
  • VoIP SIP Register Status error in TR-069.
  • Traffic control rule does not work in 3G backup mode.
  • IGMP Snooping drops all IGMP packets received from a VLAN-Tagged WAN.
  • VPN LED is still on when L2TP/IPsec connection is down.
  • An error occurs that DHCP release unexpectedly for the command of udhcpc is not end yet.

IGMP Snooping drops all IGMP packets received from a VLAN-Tagged WAN.
Dit lijkt mij het probleem, IGMP snooping moet er voor zorgen dat de data voor TV / internet naar de juiste Lan poorten gaat.
Reputatie 7
Hi Rob91, bedankt voor de uitgebreide informatie. Ik heb dit doorgestuurd naar onze technische dienst. Alle bruikbare informatie helpt ons enorm om de oorzaak te achterhalen en te verhelpen!
Hi Rob91, bedankt voor de uitgebreide informatie. Ik heb dit doorgestuurd naar onze technische dienst. Alle bruikbare informatie helpt ons enorm om de oorzaak te achterhalen en te verhelpen!
Hoi Brian

Ik heb een vergelijkbaar probleem met de vaste ethernet verbinding. Het netwerk ziet er als volgt uit, ik heb op poort 2 van draytek een amplifi wireless accesspoint/router aangesloten. En wat er dagelijks nu gebeurd is dat je ethernetpoort ziet uitvallen (alle lampjes gaan even uit) vervolgens gaan ze 3x uit en aan en daar verbindt hij met 100Mb, er brandt dan maar 1 lampje op de ethernetpoort van de draytek, vervolgens is het internet niet meer vooruit te branden en haal ik max nog maar 50Mbit van 750.
Als ik dan de draytek en amplifi restart werkt alles weer voor een dag maximaal.
Wat ik al gedaan heb is de kabel vervangen en de amplifi terug gezet naar fabrieksinstellingen.
De software die in de draytek zit is de 3.7.9.1 van April 2017, de amplifi heeft de laatste versie van hun software draaien.
Helaas bij mij zelfde probleem. Dit jaar overgestapt naar T-Mobile Thuis voor de 750/750 internet. Als mijn zoons zitten te gamen valt na verloop van tijd de verbinding met internet weg. Dan is de enige oplossing om de stroom van het modem te halen.
De PC zit via een UTP kabel op LAN Poort 1 van de modem/router (Draytek Vigor2132FVn rev 3.7.9.1)

Wat ik al heb gedaan:
instellingen en drivers netwerkkaart gechecked, aangepast, getest. Die werken goed.
UTP kabels vervangen door CAT6 kabels met fabrieksgemonteerde RJ45 stekkers
eerst alle apparaten (2 routers als APs , 2x NAS en printer) gekoppeld via nieuwe Gigabit switches, nadat dat ook geen verschil maakte alles losgekoppeld en alleen de game-PC direct aangesloten
Nieuwe PCI Ethernetkaart in PC gezet
Monitor tools gedraaid om tijdstip uitval te bepalen (als je jongens aan het gamen zijn)
Mijn PC is dual boot met huidige en vorige versie van win10, beide zelfde probleem, ook na alle updates
Contact gehad met Helpdesk, die hebben monteur gestuurd. Die heeft modem vervangen door een van zelfde type. Probleem niet opgelost.

Ik ben IT'er maar heb geen zin om zelf te moeten gaan investeren in een unsupported eigen modem waarmee ik niet kan bellen.

oh ja De games werken met Steam en een game is Fortnite
Aanvulling: net contact gehad met klantenservice. De dame heeft gesproken met de technische dienst en aangegeven dat het probleem bekend is en dat dit door de gameconsole komt, in mijn geval de PC.
"dit is op te lossen door op het forum te zoeken op port forwarding en upnp".
Op mijn opmerking dat in dit forum haar collega Brian aan het kijken is naar een alternatief modem, gaf ze aan dat zij daar niets mee te maken heeft "zij werkt met andere systemen" !!!???
en op mijn aandringen zegt ze "ja er loopt nu een pilot met een beperkt aantal klanten of het opgelost wordt met een Huawei modem, maar daar is de uitslag nog niet van bekend". Dus op mijn vraag waarom het dan wel opgelost zou zijn met port forwarding en UPNP bleef ze ontwijkende antwoorden geven.
Ook nadat ik aangaf al port forwarding aan te hebben staan de de betreffende games bleef ze volhouden dat dit geen T-mobile probleem is.

Zucht.

ik heb op dit forum lang gezocht hoe dan port forwarding en upnp mijn probleem zou oplossen en ik kan echt niets vinden. (over die onderwerpen wel, maar niet icm met mijn probleem)

Die port forwarding snap ik wel, maar moet ik nu upnp aan of uit zetten? (staat standaard uit, nog steeds)

Suggesties?
Reputatie 7
Hi Rolando, bedankt voor je uitgebreide toelichting! Ik heb je privébericht ook ontvangen en hier zojuist op gereageerd. Ik zie je reactie graag tegemoet! 🙂
S
Spaantje 7 minuten geleden
Hoi. Al een tijdje hebben we t mobile thuis. Nu valt sinds enkele weken ons internet een paar keer per dag uit. Iedere keer ressetten we de modem. Dit is heel irritant. Ook valt wifi regelmatig weg. We hebben ook al de modem naar fabrieksinstellingen terug gezet gehad. De ontvangst van de tv geeft regelmatig blokjes en storing. Zoals geluid wat regelmatig wegvalt. Graag zouden we dit hebben opgelost. Kunt u ons helpen ??

Met vriendelijke groet,
Anita Spaninks
Reputatie 2

Hallo Luitjes,

Helaas moet ik constateren dat het probleem er toch nog is.
Hetzelfde als voor de modem swap, alleen dit keer komt het probleem niet met regelmaat voor.
@Ginny_TM Ik heb 4 momenten kunnen noteren, maar het modem is vaker opnieuw opgestart geworden. Ik zal je deze tijden en de gevraagde gegevens in een pm sturen.
 

Reputatie 7

Hey @KeiichiroNL,

Prima! Houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen. Mocht je alsnog problemen ervaren, dan zien we je hier weer verschijnen en gaan we verder speuren naar een oplossing. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mijnacker, ook ik heb een blik geworpen op je netwerk. Ik zie dat je in elke poort op het modem een eigen router/switch van Linksys aangesloten hebt. Zou je deze kunnen loskoppelen en dan de verbinding willen testen? Ik gok dat deze voor een verstoring zorgen op jouw netwerk. Alvast bedankt. 

Hey Tommie,

 

Dan is mijn mash netwerk. Ik heb geen storing op mijn netwerk!

Het modem raakt elke ochtend de verbinding met het internet kwijt.

En ook vaak op dezelfde tijd. 

I

Reputatie 2

Hallo Ginny_TM,

Factory reset was al gebeurd om andere redenen, dus vermoed dat dat geen invloed heeft.

Daarnaast denk ik niet dat het nut heeft om tijdstippen te noteren. De glasverbinding zelf valt namelijk niet weg (anders had ik ook geen tv, telefoon en modem wifi meer). De vorige keer toen dit gebeurde kon de vriendelijke heer aan de telefonische klantenservice namelijk ook niets terug vinden mbt dit probleem, aangezien de lijn zelf bleef werken.

Nu moet ik toe geven dat het de laatste week weer stabiel loopt… Ik wil best proberen om de issue te “forceren” door de DHCP lease time om te zetten van 24u naar 1u oid, en te kijken of het zich dan sneller voor doet.

Ik kom hierop terug.

Reputatie 2

Goed, even een oude post naar boven halen (wordt normaal niet echt op fora gewaardeerd, maar zal toch even moeten… excuses :sweat_smile: )

Na 2 jaar met de nieuwe Draytek gewerkt te hebben zonder te veel problemen, is me vorige week toch weer opnieuw dit probleem naar voren gekomen.

Na verloop van leasetime vervalt het IP adres, client staat wel nog in de ARP tabel, maar krijg geen internet meer op kabel tenzij ik het modem reset. TV, Wifi via modem en telefoon blijven wel fucntioneren.

Het gebeurt niet zo snel zoals toen… maar wat niet is kan vrees ik wel nog komen.

@Brian Jij hebt toen geschreven dat er gekeken werd naar andere opties, waaronder het swappen naar een ander type modem. Zou ik hier alsnog gebruik van kunnen maken onder het motto beter voorkomen dan genezen?

Hoi, ik heb dit probleem de laatste weken. Bedraad internet valt (vandaag alleen al vier keer uit) maar wifi blijft werken.

Een hele poos terug (paar jaar geleden denk ik) hebben we dat probleem ook gehad. Volgens mij toen opgelost met andere modem.

Het internet bedraad (ethernet, LAN) valt met een bepaalde regelmaat weg, de router van de stroom halen werkt voor even, maar het probleem keert dan weer later terug. 

Er is niets veranderd aan configuratie/set up. Ik heb de verbindingen op meerdere PC's geprobeerd. Ik heb topics gelezen hier en wat dingen uitgeprobeerd qua mogelijke oplossingen. 

Ik heb een aantal weken terug bij de eerste problemen wel de modem gereset. Toen is het even beter gegaan.

 

Dank vast voor een reply.

Jan

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jan1308 

Welke modem heb je nu van T-Mobile?

Je geeft aan dat bedraad internet het dan niet meer doet maar WiFi blijft het doen dus je kunt wel blijven internetten op WiFi?

@Waqqas  ik werk boven op zolder dus Wifi heeft daar te weinig bereik. Wifi werkt doorgaans wel tijdens de uitval van de LAN.

 

Modem is: Draytek Vigor 2132FVn

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jan1308 

De Draytek is al een vrij oud modem die ook geen updates meer ontvangt, verder ben je niet de enige die problemen ervaart met de Draytek.

Ik denk dat je wel een nieuwere zal krijgen als vervanging 👍

Reputatie 6
Badge +2

@mijnacker Goed dat je aan de bel trekt! Ik heb direct jouw modem uit gelezen en gelukkig ziet de verbinding er verder perfect uit. Wel zie ik dat je heel veel appraten hebt aangesloten. Wil je de verbinding eens testen zonder de randapparatuur aan te sluiten? Ervaar je dan hetzelfde?

Daarnaast wil ik je vragen om jouw modem een herstart te geven op de volgende manier:

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

Wil je daarna voor de komende drie dagen de datum en het tijdstip van de uitval noteren? Het is belangrijk om de randapparatuur losgekoppeld te laten. Dan ga ik gericht op zoek naar de juiste oplossing! 

@Waqqas  ah ok! zou mooi zijn!!

Reageer