Ik zie geregeld opmerkingen op de community voorbij komen over superusers en dat wij de problemen niet ervaren van anderen op de community. Dat we daarmee meepraten met de moderators. Bij deze mijn ervaring als superuser.
Ik ben, met een tussenpauze van een jaar, al sinds het Vodafone Thuis tijdperk klant en eveneens actief op deze mooie community. Daar deel ik graag mijn ervaringen rond telefonie en vaste diensten om anderen te helpen. In de jaren klant bij T-Mobile Thuis zijn er wel enkele storingen geweest, maar nooit heel groot. Noch op DSL, noch op glas. Wel irritante hickups, maar laat ik afkloppen dat dit al lang niet meer voorkomt. Anders dan bij een andere provider die ik versleten heb, maar niet anders dan bij bijvoorbeeld UPC/ZIGGO, welke ik ook een langere tijd als aanbieder had.
Enkele maanden geleden bleek ineens het zogenaamde ODF netwerk beschikbaar te zijn. Eindelijk was er meer mogelijk dan 100Mbit op WBA. Dat was wel nodig aangezien er behoorlijk wat veranderd is in mijn thuissituatie en het internetgebruik daarmee flink is toegenomen. De overstap was zo geregeld en verliep soepel. Nooit snel genoeg natuurlijk, maar soit. Daarmee valt te leven. Maar nu werk ik met een mobiele hotspot en duurt het eeuwen voordat ik een pagina kan openen en werkt mijn mail al helemaal niet. De verbinding is beperkt en dat is mede door het mindere bereik van mijn mobiel in een fijn geïsoleerd huis. Dat heeft ook zo zijn nadelen voor mobiel bereik.
Dat is niet de eerste keer. Sinds de overstap is mijn verbinding meermaals weggevallen. In eerste instantie leek een foutieve verbinding tussen de ONT en de router het issue. De verbinding kwam gelukkig na enkele dagen vanzelf weer op, want ik moest bijna 2 weken wachten voordat er een monteur zou komen. Eerder was echt niet mogelijk. Ik ben nu toch wel blij dat ik nog Blu rays heb. Toch heb ik het kabeltje alsnog vervangen en daar was al een aardig verschil te merken in de stabiliteit en snelheid van de verbinding. Als dat alles was, dan was het te overzien, maar inmiddels zijn er meerdere storingen geweest, die te relateren zijn aan GPON. 2 keer zakte mijn download in tot een nihil. Daarnaast een aantal storingen waardoor de wereldbol op mijn router in rood veranderde en het GPON lampje op mijn router veranderde in een foute knipper kerstboomverlichting.
Nu weet ik mijn weg richting de klantenservice inmiddels en gelukkig word ik goed geholpen, maar toch wil ik de misvatting uit de weg ruimen dat het door het predicaat superuser wel altijd soepel gaat. Het is nu ook geregeld achteraan jagen en werken met een hotspot, vouchercodes vragen, etc. Nu ‘zen’ aan mijn bakje koffie, stroopwafel en maar offline mailverwerking doen, want heel veel meer kan ik niet. En op kantoor kan ik beperkt terecht. Hopelijk komt vandaag de verbinding wel weer online, nadat het gisteren niet meer gelukt is.
Overigens dank aan