Beantwoord

Instabiele verbinding op laptop

  • 9 October 2019
  • 32 reacties
  • 1109 Bekeken


Toon eerste reactie

32 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@arjen44 

Heb je voor 2,4 en 5 GHz Wifi gescheiden SSID’s? Zo nee, kun je ze eens scheiden? En kijk eens of je een optie “Easy Mesh” hebt, zo ja, schakel die eens uit.

Zo dwing je apparaten tot specifiek 2,4 of 5 GHz, wellicht problemen met band steering?

Reputatie 1

Als ik naar 192.168.1.1 ga kom ik niet voorbij het inlogscherm. Wachtwoord ingetypt zoals het op het kaartje staat achterop, ik krijg dan een scherm waarin ik mijn wachtwoord moet veranderen. Ondanks dat de wachtwoorden aan de eisen voldoet en niet per ongeluk verschillen kom ik niet verder. Ook de optie “overslaan” aanklikken geeft dezelfde fout.
Laat maar, inmiddels is de sessietijd verlopen. Opnieuw inloggen kan niet meer met het wachtwoord op het briefje, maar wel met mijn eigen nieuwe wachtwoord. Kutapparaat.

 

De SSID’s heb ik gescheiden nu, die hebben standaard dezelfde naam. Kostte wel erg veel moeite, de handeling werd pas toegestaan nadat ik een kabel in de laptop gestoken had (beveiliging gok ik, kan ik mee leven).

 

Easy Mesh ook gevonden en uitgezet. Geen flauw idee wat het is. “ Zyxel EasyMesh maakt het voor uw draadloze client-apparaten mogelijk om naadloos tussen Gateway en AP/Extender te wisselen en biedt u een complete oplossing voor thuisdekking. “…

 

Maar weer proberen of dit werkt.

Reputatie 7

Hi @arjen44, bedankt voor de informatie. Zou je het inderdaad ook eens bekabeld willen testen? De snelheid die binnenkomt ziet er goed uit maar ik zie wel wat errors op de lijn en op 22 en 23 december zie ik ook op bepaalde momenten wegval op de modem. Wat heb je verder nog bedraad op de modem aangesloten? En het klinkt super standaard heb je al eens een fabrieksreset van de modem geprobeerd? Dit wil mogelijke netwerk conflicten nog wel eens oplossen. 

Reputatie 1

Acer 7750 met Windows 10 versie 1909.

Ik ben al eens op zoek gegaan naar nieuwere WiFi-drives, maar kan die niet vinden.

Het advies om de frequenties te scheiden heb ik eerder gehad en geprobeerd, dat maakt niet uit.

Losse router heb ik nog wel liggen (worden de kinderen niet blij van, signaal daarvan is boven een stuk slechter), even uitzoeken hoe dat dan werkt dan met alle andere apparatuur en dubbele ip-adressen.

Reputatie 7

Hey @arjen44,

Bedankt voor het testen en de terugkoppeling! Wanneer naast de Wifi ook je bekabelde verbinding wegvalt, dan moet er meer aan de hand zijn. Ik wil je graag aan een oplossing helpen, daarbij ga ik ervoor zorgen dat er een monteur bij je langs gaat komen en dit euvel voor je gaat verhelpen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? 

Reputatie 1

Factory reset heb ik een tijdje geleden al aangeraden gekregen en gedaan. Helpt niet.

Ik ben vanmiddag bekabeld bezig, ook dan hikt de verbinding geregeld.

Verder hangen er een NAS, een laserprinter en een scanner (met een defect printerdeel) aan de modem via kabels. De eerste twee via nieuwe CAT6-kabels. Maar de problemen waren er ook al voordat die aangesloten waren.

 

Reputatie 1

Vrijdag 10 november 2020 is er een monteur geweest. Die heeft iets met het modem gedaan waardoor het aan jullie kant wel goed geregistreerd werd. Natuurlijk werkt op dat moment de wifi wel.

Hij is weg en het gaat weer mis. Eerst is de telefoon de verbinding kwijt (wifi icoon is wel zichtbaar, maar alle apps geven foutmeldingen dat er geen connectie is). Laptop hikt later ook weer.

Dus boos gebeld, ze voert op afstand een factory reset uit en daarna mag ik het weer proberen. Heel veel heb ik dit weekend niet achter de laptop gezeten, maar het gaat nog steeds om de haverklap fout.

Probleem is dus nog steeds actueel.


Wat voor opties hebben jullie nog meer? Mijn geduld raakt op.

Reageer