Instortende snelheid DSL

  • 26 February 2018
  • 51 reacties
  • 1740 Bekeken


Toon eerste reactie

51 reacties

Reputatie 2
Vandaag is de snelheid weer iets omhooggegaan. Ik verdenk nu daadwerkelijk mijn ISRA punt, aangezien er voor de rest niets veranderd is. De aders die ik verbogen heb, zitten echter in het ISRA punt en leiden naar een printplaatje waar de RJ11 aansluitingen zitten, dus volgens mij mag ik daar officieel niet aanzitten...

Grappig om te zien dat de KPN Netco pagina dus mee verandert met de hogere snelheid. Stond er vorige week nog 14Mbit, nu staat er 20Mbit.

Reputatie 7
Hoi Fred,

Bizar dat dit zo snel meeverandert. Kennelijk een automatisch proces. Hoe dan ook, ik ben blij dat de snelheid in orde blijkt. Je hebt gelijk, niet te vroeg juichen. ;)

Ik heb het 'antwoord' niet meer gemarkeerd. Ik begrijp de meerwaarde dat jij als klant bepaalt of iets een antwoord is. In dit geval markeren wij iets als antwoord, omdat het niet de bedoeling is dat het overkomt alsof wij maanden een vraag onbeantwoord laten. Maar in dit geval (omdat jij het bent 😉 ) laat ik dit topic ongemarkeerd staan. Wat ik ook kan doen, is de [vraag] verwijderen, dan is het gewoon een topic. Is dat een idee? Dan is de administratie ook weer op orde!
Reputatie 2
Hoi Sander,

Ik vind het ook bizar dit. Ik wil het inderdaad even aankijken en misschien in de toekomst toch een monteur laten kijken naar het Isra punt. Vanuit NLE is er nog nooit een monteur komen kijken.

Ik vind het prima als je "vraag" verwijderd en er gewoon een topic van maakt. Dat is inderdaad wel zo netjes 🙂
Reputatie 7

Ik vind het prima als je "vraag" verwijderd en er gewoon een topic van maakt. Dat is inderdaad wel zo netjes :)


Done! 😃
Reputatie 2
Update.... toch niet stabiel. Gisteren zakte de downloadsnelheid iets.



En vannacht weer een reset, nu terug naar 16mbit. Het verschil tussen tussen de maximaal haalbare snelheid en de daadwerkelijke snelheid groeit weer...

Reputatie 7
Hey Fred, ik neem het stokje weer even over van Sander 🙂 Ik heb vanuit hier even met je meegekeken en ik zie dat de lijn op het moment inderdaad niet stabiel is. Ik heb een opdracht uitgezet naar de Backoffice om dit verder op te pakken!
Reputatie 2
Top! Dank je wel Brian! Gelukkig is de snelheid weer iets omhoog gekrabbeld naar bijna 17 mbit, dus het is nog geen "crisis" hier 😃
Reputatie 2
Update 18-3

Gezakt naar 12 mbit van de nu 22 mbit mogelijke snelheid. De veiligheidscoëfficiënt is ook weer lekker omhooggegaan.



Ik ga weer eens kijken of aan- en uitzetten iets oplevert.
Reputatie 7
Badge +1
@ Fred_M jammer en volkomen uit de tijd dat jullie in het westen het in deze tijd op heel veel plaatsen net als de uwe het nog steeds moeten doen met dat brakke DSL techniek, volledig uit de tijd meer iets uit de middel eeuwen, en ik begrijp dat soms ook de kabel geen alternatief is.

Wat dat betreft lopen we in het oosten v/h land (Twente Achterhoek) toch wel een stuk voorop bij het westen:D zo wordt hier zelfs in het "buitengebied" zeg maar wat ook wel het "boerenland" wordt genoemd op het moment overal glasvezel aangelegd of zeer binnenkort gestart met aanleg, voorwaarde is dat minimaal 50% daadwerkelijk een abonnement neemt tijdens vraagperiode
Reputatie 2
Ik heb wel een glasvezelaansluiting, maar die is helaas van CIF/Caiway. Zij houden hun netwerk dusdanig gesloten dat er erg weinig keuze is aan aanbieders. Zo zijn T-Mobile, Telfort, KPN, Tele2, Online etc. niet te kiezen als aanbieder. De "voordeligste" aanbieder op glas bij ons is Caiway. Maar dat vind ik persoonlijk zo'n enorm slecht bedrijf, dat ik daar echt geen klant wil zijn ;)

Daarnaast bezit Caiway ook de coax kabel hier. Er wordt door Caiway hier geen internet via de kabel aangeboden. Dus er valt hier erg weinig te kiezen...
Reputatie 7
Badge +1
https://helloworldglasvezel.nl/glasvezel-vergelijken

Uit deze providers kunnen de mensen uit het buitengebied in mijn omgeving kiezen om hun keuze te bepalen, net als bij jou is CIF het bedrijf welke het aanlegt.
op de site glasvezelbuitenaf.nl staat meer informatie
Reputatie 2
Nou, bereid je dan maar voor op een zeer beperkte keuze aan aanbieders.....

Bij ons zijn op CIF aanwezig: Caiway, Solcon, Fiber en Weserve. Alle anderen dus niet.....
Reputatie 2
@Brian / @Sander

De verbinding begint nu echt krakkemikkig te worden. Normaal televisie kijken is er ook niet meer bij 😞 Er zit nu echt heel veel storing op de lijn. Ik heb de handschoen opgepakt, nu jullie 🙂
Reputatie 7
Hey Fred, we hebben afgelopen zaterdag de opdracht doorgezet naar Guidion om de aansluiting in je woning te controleren. Mocht dit het niet verhelpen dan kunnen we daarna de netbeheerder inschakelen! Ik verwacht dat Guidion echt elk moment telefonisch contact met je op gaat nemen. Je kan eventueel ook zelf telefonisch contact opnemen via 088 2000 151, dan plannen ze direct een afspraak met je in!
Reputatie 2
Top! Dank je wel Brian!
Reputatie 7
Graag gedaan Fred! Ik zie dat de afspraak inmiddels staat, houd ons op de hoogte! 😉
Reputatie 2
De monteur is langsgeweest. Aardige kereltje, maar hij kon niets anders dan mijn zelf gedane installatie controleren. Mijn installatie was natuurlijk prima. Ik heb hem 2 stapels met afdrukken van de DSL info uit het modem laten zien. 1 stapel van de T-Mobile tijd en 1 stapel van de NLE tijd. Hij kon daar niets mee.

Hij had een collega gebeld en die zei dat de KPN Netco site een maximale snelheid geeft van 14 Mbit, dus het is in orde..... Ik heb de monteur direct de schermafdruk laten zien dat KPN Netco 2 weken geleden nog een snelheid gaf van 20mbit en ik heb hem het meetrapport van Telfort laten zien uit 2013, waar 3 maanden lang een download van 23 mbit is vastgesteld.

De monteur wilde een harde reset van het modem doen. Ik ben daar mee akkoord gegaan, ook al wist ik de uitkomst al. De reset heeft dan, zoals verwacht, ook geen verandering gebracht. Daarna kregen we een discussie dat ik een 20 mbit abonnement heb en als ik een hoger abonnement zou afsluiten, ik een hogere downloadsnelheid zou krijgen dan mijn huidige 12mbit. Ik heb hem verteld dat dat natuurlijk onzin is.

Er is niets gemeten en ook de lijn is niet onderzocht. De monteur gaf aan dat hij een ticket heeft ingeschoten bij KPN, maar eerlijk gezegd twijfel ik daar aan. Ik vroeg hem namelijk hoe het nu verder gaat en hij gaf aan dat als KPN iets vindt dat ik dan binnen 5 werkdagen word teruggebeld en vinden ze niets dan word ik ook niet teruggebeld....

Kortom, teleurstellend! @Brian en @Sander, kunnen jullie vanuit T-Mobile ook nog gas geven.

Edit 10 minuten later: ARGH! ik krijg een factuur van Guidion (a 0 euro) waarin staat dat het probleem is opgelost! Dus niet! Mijn handtekening staat er onder (getekend op een Iphone), maar hij heeft mij niet verteld dat hij de status opgelost zou geven!!! Anders zou ik nooit getekend hebben!!! Dit heb ik inmiddels per mail aan Guidion gemeld.

Reputatie 2
Beste Brian en Sander,

Graag zou ik een concrete actie willen zien. Mocht dat niet lukken, dan moet ik helaas concluderen (zie mijn eerdere post) dat ook T-Mobile dit probleem niet kan oplossen. Bij aanmelding is mij 18 Mbit beloofd (ik heb de screenshot) en Sander heeft de garantie gegeven voor 16Mbit (zie https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/welk-netwerk-wordt-gebruikt-bij-dsl-van-t-mobile-thuis-296672/index2.html#post1433924 ) .

Als dit probleem niet kan worden opgelost, dan hebben we het beide geprobeerd (de "handschoen" is opgepakt) en dan zou ik graag willen zien dat mijn contract uit coulance wordt opgezegd en dan wil ik helaas terug naar Caiway/CIF.
Reputatie 2
Bijgaand een PDF met alle meetresultaten van de afgelopen jaren. Hopelijk kunnen jullie (Sander en Brian) iets hiermee om bij de netbeheerder echt de aandacht te krijgen.

https://atarimuseum.nl/fred/Meetresultaten_DSL_lijn_Fred_Meijer.pdf
Reputatie 7
Dag Fred_M,

Ik ga hier graag voor je achteraan! Twaalf vind ik ook te krap, als het eerder 20 is geweest. Geef mij even de tijd, maar ik kom hier volgende week op terug.
Reputatie 2
Hey Sander,

Oké, maar ik wil volgende week dan wel iets horen. Dit bezoek was zeer teleurstellend, ik had er meer van verwacht. TV kijken en Netflix streamen op de laptop is nu echt niet te doen. Dit begint nu echt vervelend te worden in huis 😉
Reputatie 7
Hoi Fred_M,

Zojuist heb ik mij toch een mooi stukje proza geschreven. 😉 Het is een betoog om alles op alles te zetten om die 22 Mbps (en op zijn minst de beloofde 18) op jouw adres te halen. De netwerkbeheerder blijft in dit geval in gebreke en hier gaan we dus nu werk van maken. Ik had uiteraard liever dat dit niet speelde, maar dit is de situatie waar we nu in zitten. Houd je vast, het zal een 'bumpy ride' worden!
Reputatie 7
Hi Fred, Sander is wéér even van een vakantie aan het genieten (wat een leven heeft die jongen :)) dus weer even een tussentijdse update van mij! Vooralsnog vangen we bot maar we geven het niet op en proberen het nu op een andere manier. We houden je op de hoogte!
Reputatie 2
Hoi Brian,

Alweer op vakantie joh 🆒 Ik wist niet dat T-Mobile zo goed betaalt 🆒

Fijn dat jullie zo je best doen! Ik wacht met spanning af!

Misschien kan het helpen, ik vond dit topic op het KPN forum. Problematiek lijkt hetzelfde als bij mij. De oplossing..... de kabel in de grond.... https://forum.kpn.com/internet-9/v-dsl-verbinding-slecht-432768 Opgelost door de KPN afdeling "ondergronds". Wie is de mol 😃
Reputatie 2
Ik heb even kort contact gehad met een vriend van mij die voor Guidion werkt. Hij heeft het er over dat jullie (T-Mobile) een ticket kunnen inschieten bij KPN om een lijnmeting te doen.

Ik begin het een beetje zat te worden. Dus om jullie met extra munitie te voorzien, hier wat postcode en huisnummers van buren van mij uit het zelfde nieuwbouw (2010) blok huizen en appartementen. Helaas niet van mijn directe buren, want de meeste mensen zitten hier op glas van Caiway,

Het blok woningen staat precies op de hoek van een straat. Vandaar dat de letters van de postcodes verschillen, maar we hebben het hier over een afstand van maximaal 30 meter van mijn huis:

Uit de KPN Netco database:
3114ST 20: 19 mbit
3114ST 24: 19 mbit
3114EN 36: 17 mbit

En ik dus 3114EN 40: 14mbit (drie weken terug nog 20mbit, zie afbeelding uit eerdere post)

Reageer