Internet 1 dag na oplevering uitgevallen, ODIDO geeft geen prioriteit aan oplossing

  • 12 February 2024
  • 12 reacties
  • 105 Bekeken

Sinds woensdag 7 februari aangesloten op glasvezel internet ODIDO, na één dag was het hommeles, steeds uitvallende internet verbinding, dus ook geen WIFI, telefoon of televisie.

Door klantenservice op afstand lijn gemeten   Signaal niet goed, dan denk je geen internet dat krijgt prioriteit, zeker bij een nieuwe klant, nou vergeet het maar, je gaat gewoon op de stapel.

Als tijdelijke oplossing kun je onbeperkt internet 5G krijgen voor een hotspot, alleen zitten we hier in een zwart gat met 1 MB/s (!) verbinding. dat is dus ook niet werkbaar. Kortom grote frustratie hier. 
We gaan maar opzoek naar iets anders, want als dit het niveau is van de dienst aan het begin, gaat het niet beter worden. 

 

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hey @Zappelin, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele verbinding. Daarom ben ik meteen jouw netwerk ingedoken en het eerste wat me opvalt is dat je Wifi hebt uitgeschakeld op het modem. Daarnaast zie ik dat je gebruik maakt van een eigen router/switch en een Deco M4. Nu ben ik benieuwd waar de verbinding nu wegvalt. Is dat bedraad of draadloos en gaat het dan om apparaten die verbonden zijn met de Deco? Omdat wij geen ondersteuning bieden aan eigen apparatuur, zal ik je moeten vragen om je eigen apparatuur los te koppelen en om dan de verbinding te testen. Ik ben benieuwd wat dit laat zien, ik zie namelijk niet dat het modem wegvalt. Zo kunnen we het apparatuur één voor één uitsluiten.

 

Daarnaast zie ik dat Guidion is aangestuurd en morgen langskomt. Zou je mij een terugkoppeling willen geven hiervan? Alvast bedankt.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Zappelin ,

Ik vermoed dat de servicemedewerker een monteur voor je heeft aangestuurd? Dan krijg je een mail/sms met een link om een afspraak te maken. Die monteur kijkt of er iets mis is met de aansluiting binnen jouw huis. De mobiele oplossing is inderdaad een kosteloze extra service die ze bieden. Misschien kun je jouw telefoon dichter bij het raam o.i.d. leggen. Die telefoon verzorgt dan de wifi naar apparaten binnen jouw huis.

Hoi @Zappelin ,

Ik vermoed dat de servicemedewerker een monteur voor je heeft aangestuurd? Dan krijg je een mail/sms met een link om een afspraak te maken. Die monteur kijkt of er iets mis is met de aansluiting binnen jouw huis. De mobiele oplossing is inderdaad een kosteloze extra service die ze bieden. Misschien kun je jouw telefoon dichter bij het raam o.i.d. leggen. Die telefoon verzorgt dan de wifi naar apparaten binnen jouw huis.

Dag Eric,

ze weten al door meting dat het probleem aan de OTP ligt, daarbij komt een fout in het T56 modem. is dus niet mijn binnen netwerk, maar het buiten netwerk dat voor problemen zorgt. Communicatie vanuit ODIDO is erg moeizaam, monteurs zijn extern, en die krijgen een werk-bon, als daar een komma verkeerd staat kunnen ze niets. 

Afgelopen vrijdag service medewerker gesproken die me verzekerd dat dit prioriteit had, en dat er contact met me opgenomen zou worden door de monteur. Nou mooi niet, Woendag komt er een in huis, wedden dat de netwerkproblemen NIET op de werk-bon staan 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Zappelin, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele verbinding. Daarom ben ik meteen jouw netwerk ingedoken en het eerste wat me opvalt is dat je Wifi hebt uitgeschakeld op het modem. Daarnaast zie ik dat je gebruik maakt van een eigen router/switch en een Deco M4. Nu ben ik benieuwd waar de verbinding nu wegvalt. Is dat bedraad of draadloos en gaat het dan om apparaten die verbonden zijn met de Deco? Omdat wij geen ondersteuning bieden aan eigen apparatuur, zal ik je moeten vragen om je eigen apparatuur los te koppelen en om dan de verbinding te testen. Ik ben benieuwd wat dit laat zien, ik zie namelijk niet dat het modem wegvalt. Zo kunnen we het apparatuur één voor één uitsluiten.

 

Daarnaast zie ik dat Guidion is aangestuurd en morgen langskomt. Zou je mij een terugkoppeling willen geven hiervan? Alvast bedankt.

Hey @Zappelin, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele verbinding. Daarom ben ik meteen jouw netwerk ingedoken en het eerste wat me opvalt is dat je Wifi hebt uitgeschakeld op het modem. Daarnaast zie ik dat je gebruik maakt van een eigen router/switch en een Deco M4. Nu ben ik benieuwd waar de verbinding nu wegvalt. Is dat bedraad of draadloos en gaat het dan om apparaten die verbonden zijn met de Deco? Omdat wij geen ondersteuning bieden aan eigen apparatuur, zal ik je moeten vragen om je eigen apparatuur los te koppelen en om dan de verbinding te testen. Ik ben benieuwd wat dit laat zien, ik zie namelijk niet dat het modem wegvalt. Zo kunnen we het apparatuur één voor één uitsluiten.

 

Daarnaast zie ik dat Guidion is aangestuurd en morgen langskomt. Zou je mij een terugkoppeling willen geven hiervan? Alvast bedankt.

Dag Tommie,

Bjj de installatie heeft de monteur dezelfde toplogie aangehouden, als bij onze vorige provider. Dus wifi in modem uit, en de deco als accesspoint. 

De Deco verzorgt het wifi gedeelte in huis, dat was al zo en werkt goed, het is de verbinding naar buiten die steeds wegvalt ( waardoor Wifi natuurlijk ook stoort, omdat die natuurlijk ook gebruik maakt van de connectie naar buiten).

De eerste dag na installatie waren we heel blij met de stabiele verbinding, een dag later was daar weinig meer van over.  

Onze werkkamer is bedraad aangesloten, en we zien steeds de verbinding met de buitenwereld wegvalllen, Zo vervalt de VMWare connectie met onze werkgever zo ongeveer elke 10 minuten. Als we op zo'n moment zelf iets op internet willen bereiken, krijgen we ook geen sjoege meer van de buitenwereld. De lijnmeting gaf vorige week aan dat het lag aan het signaal naar de OTP.  soms is de verbinding binnen een minuut terug soms duurt het langer.

Dit weekend was de hele verbinding weggevallen, hiervoor de OTP en de modem reset. de OTP kwam weer terug, maar de modem bleef de hele dag om de paar minuten 3 lange en 2 korte piepjes geven.

De support medewerker heeft de lijn weer bekeken en geconstateerd dat er zowel met de modem als met de OTP iets aan de hand is.

Als alternatief krijgen we 7 dagen onbeperkt 5G om een hotspot aan te maken. Helaas zitten we op onze locatie in een zwart gat, met maar liefst 1 MB/s verbinding. We moeten een telefoon buiten leggen om een beetje te kunnen werken., maar dat belt zo lastig.

Kortom ik ben zwaar teleurgesteld in de kwaliteit van het internet zoals dat nu is uitgevoerd. Alle reclames ten spijt, maakt ODIDO niet waar wat er beloofd is. 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je terugkoppeling @Zappelin. Zou je mij een update willen geven als de monteur morgen geweest is? Anders wil ik je toch vragen om je eigen apparatuur los te koppelen zodat ik een duidelijke meting kan krijgen. Ik zie namelijk niks geks op dit moment. Wat bedoel je precies met “we zien steeds de verbinding met de buitenwereld wegvalllen”. 

 

Wat je ook kunt proberen is om WPA3 op WPA2 te zetten en of Wifi 6 uit te schakelen. Wellicht gaat dit niet zo lekker met je Deco. 

Bedankt voor je terugkoppeling @Zappelin. Zou je mij een update willen geven als de monteur morgen geweest is? Anders wil ik je toch vragen om je eigen apparatuur los te koppelen zodat ik een duidelijke meting kan krijgen. Ik zie namelijk niks geks op dit moment. Wat bedoel je precies met “we zien steeds de verbinding met de buitenwereld wegvalllen”. 

 

Wat je ook kunt proberen is om WPA3 op WPA2 te zetten en of Wifi 6 uit te schakelen. Wellicht gaat dit niet zo lekker met je Deco. 

net een kwartier een reactie geschreven, maar door internet problemen op moment van posten helemaal weg

Reputatie 7
Badge +14

Dat kan ook aan de forum software liggen hoor. Gebeurt de laatste dagen meer bij verschillende gebruikers.

Bedankt voor je terugkoppeling @Zappelin. Zou je mij een update willen geven als de monteur morgen geweest is? Anders wil ik je toch vragen om je eigen apparatuur los te koppelen zodat ik een duidelijke meting kan krijgen. Ik zie namelijk niks geks op dit moment. Wat bedoel je precies met “we zien steeds de verbinding met de buitenwereld wegvalllen”. 

 

Wat je ook kunt proberen is om WPA3 op WPA2 te zetten en of Wifi 6 uit te schakelen. Wellicht gaat dit niet zo lekker met je Deco. 

net een kwartier een reactie geschreven, maar door internet problemen op moment van posten helemaal weg

 @Tommie van Odido 

dus maar even in delen, ik bedoel met de verbinding naar buiten de WAN verbinding, steeds geen sites te bezoeken omdat DNS niet gevonden kan worden. interne netwerk is geen probleem ook tijdens uitval van de wan-verbinding kan ik intern gewoon data kopiëren over het lan. De Deco heeft het sinds woensdag nog nooit zo goed gedaan, boven de 140 mb/s. 
Wifi 6 uitzetten? Wifi op de Zyxel staat uit, want Deco.     

Bedankt voor je terugkoppeling @Zappelin. Zou je mij een update willen geven als de monteur morgen geweest is? Anders wil ik je toch vragen om je eigen apparatuur los te koppelen zodat ik een duidelijke meting kan krijgen. Ik zie namelijk niks geks op dit moment. Wat bedoel je precies met “we zien steeds de verbinding met de buitenwereld wegvalllen”. 

 

Wat je ook kunt proberen is om WPA3 op WPA2 te zetten en of Wifi 6 uit te schakelen. Wellicht gaat dit niet zo lekker met je Deco. 

net een kwartier een reactie geschreven, maar door internet problemen op moment van posten helemaal weg

 @Tommie van Odido 

dus maar even in delen, ik bedoel met de verbinding naar buiten de WAN verbinding, steeds geen sites te bezoeken omdat DNS niet gevonden kan worden. interne netwerk is geen probleem ook tijdens uitval van de wan-verbinding kan ik intern gewoon data kopiëren over het lan. De Deco heeft het sinds woensdag nog nooit zo goed gedaan, boven de 140 mb/s. 
Wifi 6 uitzetten? Wifi op de Zyxel staat uit, want Deco.     

@Tommie van Odido  maar dus elke 5 minuten geen WAN en dat duurt dan een minuutje en komt alles weer terug

Dat kan ook aan de forum software liggen hoor. Gebeurt de laatste dagen meer bij verschillende gebruikers.

@eric Ik weet wel zeker dat het de WAN verbinding is die steeds wegvalt.

Reputatie 6
Badge +2

@Zappelin Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik had graag gelezen dat uit het monteursbezoek een werkende oplossing was gekomen. Hoe dan ook, ik kijk graag met je mee om dit alsnog op te lossen! Wil je jouw eigen apparatuur loskoppelen en mij een seintje geven als je zo ver bent? Dan doe ik gelijk een meting. 

@Zappelin Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik had graag gelezen dat uit het monteursbezoek een werkende oplossing was gekomen. Hoe dan ook, ik kijk graag met je mee om dit alsnog op te lossen! Wil je jouw eigen apparatuur loskoppelen en mij een seintje geven als je zo ver bent? Dan doe ik gelijk een meting. 

Ha @Teresa van Odido , de (storings)monteur is net een half uur weg en heeft alles opgelost.
Internet lijkt nu stabiel te zijn, tv's doen het ook allebei. 
ik hoop dat het zo blijft, maar voor nu kan ik even nergens over zeuren 

Reageer