Beantwoord

Internet valt no steeds weg

  • 18 February 2022
  • 8 reacties
  • 186 Bekeken

Hi,

Ik heb 3 maanden geleden een topic gestart Vast internet valt regelmatig weg | T-Mobile Community

Nu zijn we dus 3 maanden later en er is nog steeds geen verandering. Nu probeer ik T-mobile een bericht te sturen hier wordt niet op gereageerd. Elke keer als wij de servicedesk bellen resetten zij het modem. Het lijkt mij dat na 10x het modem te hebben gereset dat dit niet de oplossing is. Ook wordt er aangegeven dat de switch het probleem veroorzaakt. Dit lijkt mij een slecht excuses., zelfs als deze 2 weken uitstaat en niet verbonden is heb ik deze problemen, ook zie ik geen crc erros op de switch zijn up-link poort en staat IGMP-snooping ingeschakeld op deze switch.

Graag hoor ik wat er voor ons betekend kan worden aangezien dit nu al 3 maanden duurt.

mvg, Robin 

icon

Beste antwoord door Boris 28 February 2022, 13:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7

Hi @Robin123456789,

Thanks voor je bericht! Wij hebben al even contact gehad in het vorige topic, maar zie dat je privéberichten niet zijn aangekomen. Wil je mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer per privébericht sturen? Dan kan ik je verbinding erbij pakken en je verder helpen via dit topic. Ik hoor het graag van je! 

​​Hi ​@Boris,

Ik heb jou zojuist de gegevens doorgestuurd.
Ik hoor graag van je!

Reputatie 7

Hi @Robin123456789 ,

Thanks voor de gegevens! Ik heb direct met je meegekeken en zie dat er in de tussentijd flink wat actie vanuit ons is ondernomen, in ieder geval voor de problemen met geen beeld. Daarnaast heb ik ook de verbinding bekeken en zie dat er een nette verbinding binnenkomt op het modem en zien we dan geen wegvallende verbinding terug. Ik ben daarom erg benieuwd hoe deze uitval wordt opgemerkt, is dat via een wifi-verbinding of via een bekabelde verbinding? Ook ben ik benieuwd of de stappen in dit topic verschil bieden: 

Zou je deze willen doorlopen? Mocht dit allemaal geen oplossing zijn, wil ik graag kijken of een vervanging van de apparatuur wél de juiste oplossing is. Ik hoor het dan ook graag! 

​Hi @Boris 

Ter info:

De storing lijk ook vooral te zijn wanneer de TV onvanger aanstaat. Als deze uit staat zijn de problemen weg. De TV ontvanger hebben wij op verschillen poorten aangesloten op de router om uit te sluiten dat het aan een bepaalde poort ligt.

Hoe wordt de storing waargenomen.

Dit is zowel via bekabeld als via Wi-Fi, internet is niet bereikbaar. De router/modem is wel te pingen ook zijn de lokale device te pingen zowel via Wi-Fi als bekabelde. Zo is bijvoorbeeld 1.1.1.1, 1.0.0.1, 8.8.8.8 of 8.8.4.4 niet te pingen tijdens de storing. Wij hebben hier eerder al een log file voor gestuurd naar jullie.

De tv valt dan ook weg deze moeten dan opnieuw opgestart worden zelfs dat lost het probleem met de tv niet altijd op.

 

Heb je een eigen router aangesloten?
Nee, wij gebruiken de standaard T-Mobile router.

 
Heb je een switch aangesloten?
Er zijn geen switches meer aangesloten op het netwerk.

 
De power led controleren
De lampjes geven niks geks aan.
 

Check of je aansluiting los zit
De aansluiting zit niet los. Wij hebben ook een andere kabel gebruikt hiervoor.
 

Controleer het aansluitpunt (ISRA)
Deze lijkt ook veder goed. Wij mogen ook niet veder kijken aangezien wij dan aan het netwerk van KPN zitten wat niet toegestaan is.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Robin123456789 Dan lijkt het erop dat de tv box de boosdoener is in deze set-up.
Hopelijk kan deze spoedig vervangen worden? 

Reputatie 7

Hi @Robin123456789 ,

Dank voor je bericht en excuus dat je vraag nog niet eerder is opgepakt. Ik heb de situatie bekeken en een ruil van de TV Box lijkt me ook verstandig. Kan ik deze voor je in orde maken? De nieuwe TV Box zal dan zo snel mogelijk naar je worden opgestuurd, waarbij we graag de oude TV Box terug verwachten. Ik hoor het graag van je.

Hi @Boris,

Als jij een nieuwe zou willen sturen zou dat fijn zijn.

wij zullen de oude terug opsturen als wij de nieuwe hebben ontvangen. Hopelijk lost dit het probleem op.

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7

Hi @Robin123456789 ,

Ik heb zojuist de ruil voor je in orde gemaakt. De nieuwe TV Box komt zo snel mogelijk naar je toe. Wanneer deze er is, kan je de oude TV Box terugsturen via de stappen uit dit topic: 

Wil je laten weten wanneer de nieuwe TV Box is geïnstalleerd? Ik hoor het graag.