Beantwoord

internet valt steeds weg

  • 25 August 2020
  • 55 reacties
  • 2272 Bekeken


Toon eerste reactie

55 reacties

Reputatie 1

@Jason @Brian @Hajar 

 

4 dagen geleden bericht dat het ticket was opgelost. Ongeveer kwart voor vijf was internet echter weg uitgevallen (lampje / wereldbol brandde nog groen). Na modem herstart wel weer internet, maar mijn telefoon zegt dat de internetverbinding (via de Wi-Fi ) instabiel is.

Kunnen jullie hier iets over zeggen? Hoop niet dat dit een voorbode van weer een slechte week is..

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Steo, fijn dat de verbinding aan het herstellen is! Vaak is een onstabiele verbinding het resultaat van een spreekwoordelijke, soms letterlijke, kink in de kabel. Dat kan een obstructie in een naburig netwerk zijn, een probleem in de centrale, een hardware-issue waarbij het modem of de Media Converter (alleen bij Glasvezel) de belemmering vormt en nog veel meer. 

Er kan zeker een klap op gegeven worden zodat de lijn stabieler wordt. Maar daar gaat wel een onderzoek aan vooraf. We controleren eerst of de gebruikelijke tips helpen, mocht dit niet het geval zijn, dan sturen we onze techneuten aan die nog dieper op de materie in kunnen gaan. Als ook zij het niet weten op te lossen, kunnen we nog in overleg met de netbeheerder, KPN, zij hebben weer de mogelijkheid om in de centrale wijzigingen aan te brengen.

Mocht het nog eens voorkomen, geef ons een seintje! We helpen graag mee aan oplossingen op de Community! 😄

Reputatie 1

Nog steeds geen internet, wel na te hebben gebeld unlimited data op mobiel gekregen zodat ik internet via mijn mobiel kan tetheren....

Kreeg vandaag een uitnodiging om een afspraak voor de monteur te maken. Eerst beschikbare datum volgende week donderdag.

En zojuist vliegt internet er weer uit..

Dan ben je al verder dan ik. Ervaar dezelfde soort problemen en ik moet 14 werkdagen wachten voor er iemand van de technische dienst naar kan kijken… en dan moet er nog een oplossing voor komen...

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Steo, er lijkt dan meer aan de hand dan aanvankelijk gedacht. Graag check ik met je hoe ik je verbinding op afstand kan herstellen en of dit mogelijk is aan onze kant. Zou je een foto kunnen maken van het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt) en hoe het modem daarop aangesloten is? Plaats alsjeblieft deze foto('s) in dit topic, dan check ik meteen of er iets aan de bekabeling gedaan kan worden. Soms zit hier het probleem in plaats van in de interne verbinding. 

Op de eerste twee foto's zie ik de opengemaakte varkenssnuitaansluiting, maar ik wil checken of er in de bekabeling tussen modem en ISRA iets verkeerd gaat. Als dat uitgesloten is, zet ik het meteen door!

Reageer