Beantwoord

internet valt steeds weg

  • 25 August 2020
  • 55 reacties
  • 2272 Bekeken


Toon eerste reactie

55 reacties

Reputatie 1

Aangesloten zijn een witte en oranje, erachter lijken niet aangesloten een rode en blauwe

Reputatie 1

@Jason vergeten te taggen in vorig bericht dus voor de zekerheid zo even

Reputatie 7

Hi @Steo, ik geef je graag meer duidelijkheid. We sturen in bijna alle gevallen eerst een monteur vanuit ons langs om uit te sluiten dat het niet aan het “klantdomein” ligt. Daarna kunnen we de opdracht doorzetten naar KPN. Als we dit andersom doen dan bestaat er namelijk een kans dat KPN de opdracht afwijst en de meest logische volgorde is binnenhuis (eigen bekabeling) > modem > aansluiting > binnenkomende verbinding > wijkcentrale. In dit geval was direct een KPN monteur inderdaad sneller geweest maar dit weten we pas wanneer onze monteur is geweest dus dit is een beetje een catch-22. :wink:

Tele 2 heeft geen unlimited data vouchers maar ik kijk graag wat ik hierin kan betekenen. Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer, de geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer van het Tele 2 abonnement? Dan kijk ik er even samen met een Tele 2 collega naar!

Reputatie 7
Badge +15

Normaal is het meestal rood ipv oranje en blauw ipv wit (eerste aderpaar) maar bij jou werkte (oranje en wit (2de aderpaar) dus dat hoeft niet veranderd te worden denk ik.

@Steo 

Links onder lijkt iets van een zwarte draad aangesloten te zijn? Die is niet nodig dus kan je los maken.

Reputatie 7
Badge +15

@Steo 

We kunnen ook zomaar voor niks bezig zijn geweest, het kan ook gewoon aan de lijn liggen :)

Reputatie 1

@Waqqas mochten ze straks (klinkt van het bandje alsof ik lang in de wacht ga staan) vragen hebben, kan ik in ieder geval dit allemaal benoemen!

Reputatie 1

Vloog er net weer uit. Valt me op, lijkt vaak rond tien of kwart over te gebeuren.

Reputatie 1

Beste @Brian , vanwege persoonlijke omstandigheden waren we van gistermiddag tot nu net niet thuis. Kan weinig over de verbinding zeggen, maar zal t laten weten wanneer t hapert.

Nemen je collega's telefonisch of per mail contact op?

Reputatie 1

Gister (27-8) begin avond viel het internet weer uit. Nu net (28-8 ongeveer 12:10) weer. Beide keren na stekker even uit modem doet hij het weer.

@Jason 

Reputatie 1

Vliegt er net weer uit

Reputatie 1

@Jason @Brian @Hajar 

Internet vliegt er wéér uit.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Steo 

Bedankt voor je reactie. De technische dienst stuurt een mail wanneer het probleem behandeld is. 

Reputatie 1

@Jason @Brian @Hajar 

Bij het opstaan geen internet via de Wi-Fi. Rode lampje (wereldbol) brandde op de modem. na herstart doet hij het weer.

Ik neem aan dat jullie mee deze maand De kosten terugbetalen gezien er geen betrouwbaar internet wordt geleverd?

Reputatie 1

@Jason

Hij valt net (17:10) weer weg. Wi-Fi en bedraad allebei. Lampjes waren groen. 

Stekker weer kort uit modem. Bij opnieuw opstarten eerst kort een rood internet lampje daarna groen. En weer internet.

Begint wel irritant te worden

Reputatie 1

Ergens vannacht is hij er weer uitgevallen. Melding "internet instabiel" bij Wi-Fi op mijn telefoon. Rode lampje brandde ook op de modem. 

@Jason 

Wanneer is dit opgelost, telefoon voor mijn werk is via internet, het is bijzonder vervelend dat ik hier niet op kan vertrouwen momenteel

Reputatie 1

Viel ons gisteravond vanaf 21:30 op dat het lampje inmiddels rood was gaan branden. Op dat moment nog steeds geen internet.

Om 22:30 stekker nog eens (kort) uit modem, na herstart groen lampje. WiFi op telefoon werkte weer, bedraad niet bekeken maar neem aan van wel.

Onrustige nacht met die storm dus paar keer wakker… Helaas. Maar op 26-08 om 00:34 geen verbinding via de WiFi (niet uit bed geklommen om naar het lampje op de modem te kijken).
01:45 rode lamp, stekker eruit, WiFi werkte weer daarna.

Nu vanaf 07:50 wakker, tijdens werk (via VPN op werklaptop) één keer dat een telefoonverbinding werd verbroken, maar weet niet of dat aan mijn eigen internet of dat van de baas lag.

Merk af en toe wel dat hij wat langzamer is, maar nog niks te hinderlijk.

Lijkt erop dat de instabiele lijn zichzelf herstelt of aan het herstellen is. Zal aan mijn gebrek aan technische kennis liggen, maar vind het raar dat T-Mobile daar dan niet de spreekwoordelijke klap op kan geven dat een lijn weer stabiel wordt in plaats van het maar te moeten afwachten.

Reputatie 1

Nu net (ongeveer 2010) weer de modem moeten herstarten...

Reputatie 1

@Jason 

Vliegt er weer uit...

Reputatie 1

Hoi T-Mobile, @Jason 

...hij vliegt er weer uit. Heb geen zin om weer half uur in de wacht te hangen om dan te horen dat er een instabiele lijn is. Graag een oplossing

Reputatie 1

@Jason 

We worden wakker, geen internet. Hoor graag hoe en wanneer dit wordt opgelost.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Steo, bedankt voor je terugkoppeling, we gaan het nu definitief oplossen!

Ik heb meteen een nieuw ticket aangemaakt en heb er met klem bij vermeld dat je nog steeds wegvallend Internet ervaart. Omdat de technische dienst aangaf dat je verbinding “constant” is en sinds de aanmelddatum van het eerste ticket "continu online was”, heb ik een nieuwe lijnmeting uitgevoerd en daar is te zien dat verbinding zeer onstabiel is. 

De analyse hiervan heb ik erbij geplakt zodat onze collega's direct kunnen zien dat het echt aan de verbinding ligt en deze uitvoerig moet worden nagekeken. Zodra er een update is, ontvang je die zo snel mogelijk. Thanks voor je geduld! 

Wat betreft een vergoeding: zodra het euvel verholpen is, gaan we meteen kijken naar een vergoeding. Neem dan contact met mij op middels een privéberichtje zodat ik het sneller op kan pakken. Dan zorg ik ervoor dat we met het credit team gaan onderzoeken hoeveel er tegen die tijd vergoed kan worden.

Reputatie 1

@Cheyenne @Jason @Brian

Vanochtend verliep de unlimited data (voordat de monteur kwam), gebeld met de klantenservice en gelijk een nieuwe 7 dagen gekregen. Dat was (gelukkig) positief.


De monteur is net weg. Heeft een nieuw modem geprobeerd, geen verbinding. Is sowieso nog steeds drama en alleen maar erger geworden, dat er lange periodes geen internet (rood wereldbolletje) zijn. Toen ik aangaf dat vanuit T-Mobile al was gezegd dat de verbinding instabiel was, was hij verbaast dat hij en niet gelijk netbeheerder KPN was gestuurd. Hij heeft het wel doorgezet naar KPN, die komen binnen 5 werkdagen langs als het goed is.

 

Dus ja. Nu hebben we een week gewacht op een monteur wachten was, terwijl er eigenlijk een andere monteur had moeten langskomen - waar het nog eens een week op wachten is?

 

De unlimited data is een tussenoplossing. Kan in ieder geval werken. Of via de tv naar Netflix kijken. Of op de telefoon. Of via de vaste computer. Maar de Chromecast werkt er niet mee. En als ik boven zit, kan mijn partner beneden geen verbinding met mijn hotspot maken. We worden er redelijk door beperkt. 

 

En het gaat langer duren had gemoeten, waarom is er niet gelijk een melding bij KPN gedaan?

 

Mijn partner zit bij Tele 2. Kunnen jullie haar ook unlimited data geven?

Reputatie 1

Kreeg vandaag een uitnodiging om een afspraak voor de monteur te maken. Eerst beschikbare datum volgende week donderdag.

En zojuist vliegt internet er weer uit..

Reputatie 1

Geen internet weer... En rood lampje.

Na herstart alle lampjes groen maar geen internet

Reputatie 1

Bij wakker worden geen internet, rood lampje op de modem bij het wereldbolletje.

Modem herstart, kort even internet leek het, daarna niet meer. Alle lampjes groen.

Modem nu opnieuw herstart, hopen dat hij het blijft doen want moet wel gewoon werken…

...edit: nee, knalt er weer uit

Reageer