Beantwoord

internet valt steeds weg

  • 29 September 2023
  • 56 reacties
  • 2288 Bekeken

Reputatie 1

Wij zijn 7 sept overgestapt van Kpn naar glasvezel van Odido. De monteur had netjes de aansluiting geregeld en alles werkte snel. Na een kwartier viel de internet verbinding weg.  Daarvoor contact gezocht met de servicedeskmedewerker, zij hebben een monteur langs gestuurd om de modem te vervangen. Het probleem zou opgelost zijn.  De monteur ging weg en het internet viel weer uit. Weer contact gezocht en een andere monteur gestuurd. De man heeft het glasvezel unit vernieuwd en na het in werking gezet te hebben viel de internet na 5 minuten weer uit. Gelukkig was de monteur nog aanwezig. De monteur gaf aan dat er iemand van het glasvezel net langs moest komen om het van buitenaf te herstellen.

De monteur heeft het doorgegeven en het zou opgelost worden.  Na veel telefoontjes gepleegd te hebben, talloze beloftes. Nu 29 sept nog steeds niet opgelost. 
 

Hoe kunnen wij odido bewegen om het probleem serieus aan te pakken en het zo snel mogelijk op te lossen?

icon

Beste antwoord door Gijs Derksen 7 November 2023, 19:15

Bekijk origineel

56 reacties

Reputatie 1

Super fijn @Tommie van Odido !! Ging het bij de klantenservice ook maar zo makkelijk ;). 

Ik wacht het bericht even af :) 

Reputatie 1

We blijven afwachten :) 

Thanks voor de info @Tommie van Odido 

Reputatie 1

Hi all, 

 

Sinds een uur of 4 indd weer online. Gelukkig was deze storing niet gerelateerd aan het vorige probleem. 

@Ferry04 wisselen van het modem heeft bij mij inderdaad ook succes gehad. Direct na aansluiten goed en stabiel internet. Wilde even een paar dagen aankijken voordat ik hier een update wilde plaatsen. Maar de wissel naar een ouder modem werkt bij mij ook goed ! 

 

Gijs 

Reputatie 1

Hoi Gijs mooi om te horen!

weet Odido gelijk wat te doen bij zulke klachten.

 

groet Ferry

Reputatie 1

Hi @Ferry04 

 

Dank! En thanks voor het delen van jouw succes! 

Hopelijk kunnen anderen hier ook weer van leren 

 

Gijs 

Reputatie 1

Ik hoop het ook Ferry, maar ik vrees ervoor. 

Paar dagen terug werd ik teruggebeld door klantenservice/ backoffice Odido met de mededeling dat er een storing is in de regio waar ik woon. Dit was (bij hun) een bekende storing en zou aan gewerkt worden. 

Echter als ik google op Odido storingen, in mijn Odido kijk en hier in de community rond zoek, dan is er geen storing bekend in mijn regio. Dit rijmt niet met elkaar. 

Ook ik ben erg benieuwd waar het probleem zit, en hoe snel dit is opgelost. Daarnaast hoop ik op flinke compensatie en tegemoetkomingen voor alle ongemak die dit veroorzaakt want dit is echt geen doen zo. Echt heel slecht hoe Odido ons als nieuwe klanten zo laat zitten zonder echt duidelijkheid te geven wat het probleem is en wat er exact aan gedaan gaat worden. Ook het vinger gewijs naar elkaar komt niet echt professioneel over, zonder dat Odido zelf echt verantwoordelijk pakt. Voel mij als klant niet echt serieus genomen. 

 

Mocht dit nog lang doorgaan zo denk ik dat ik weer terug ga naar de KPN. Hoe jammer dan ook. 

Reputatie 1

Hi @Ferry04 

 

Welk modem had je hiervoor, als ik vragen mag? 

Heb namelijk een sterk onderbuik gevoel dat ik al de T54 heb staan :( 

Reputatie 1

De T56 

Reputatie 1

Hi @Ferry04 dank voor alle info en updates. Ik ga hier morgen direct mee aan de gang!

 

Gijs 

 

 

Reputatie 1

@Tommie van Odido of andere collega van Odido, 

Zouden jullie mij kunnen helpen om mij zsm een vervangend modem toe te kunnen sturen (model Zyxel T54). Grote kans dat dit ook mij van de problemen afhelpt. 
Ik heb vandaag 2x een half uur met de klantenservice aan de lijn gehangen maar ik weet niet of hier nu schot in zit.. 


Ik hoor het graag, 

Gijs

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gijs Derksen, ik heb je een T-54 opgestuurd. Je ontvangt hier spoedig een bericht over. Als het modem verzonden is, kun je de zending volgen in Mijn Odido! 

Beste,

Mijn vriendin en ik hebben allebij een Odido mobiel abbonement en dit is helemaal prima, nu zijn wij 12 okt overgestapt van thuis tv en internet en toen begon de ellende, sindsdien hebben we nog geen volledige dag internet en tv gehad zonder storingen.

We hebben hier hetzelfde probleem, meerdere keren per dag valt het internet weg en na een restart werkt het weer, soms een uur soms 5 minuten en soms een halve dag. We hebben meerdere keren contact gehad met de klantenservice en worden hier niet veel wijzer uit. We hebben een t56 staan en deze is al een keer vervangen voor een nieuwe t56, helaas mocht het niet baten en hebben wij nog steeds problemen.

Vorige week hebben we nogmaals contact gehad met de klantenservice en die zouden ons een email sturen om een afspraak te maken met een monteur en die zou hier wat metingen uit komen voeren, deze mail hebben wij overigens nog steeds niet gehad! Nu lees ik hier de nodige reacties en ben ik dus bang dat ook de monteur niets gaat kunnen verhelpen/constateren. Mijn vriendin werkt thuis en heeft stabiel internet nodig voor haar werkomgeving waar ze moet inloggen, bij het wegvallen van het internet is ze vaak het laatste stukje van haar werk kwijt en dit is erg frustrerend. Wat kan hier aan gedaan worden?

Kunnen wij ook ouder modem proberen die mogelijk wel werkt? Anders zie ik bijna geen andere optie meer dan terug te gaan naar de kpn waar we jaren lang geen problemen hebben gehad. Ik wil het eigenlijk niet hardop zeggen maar ik heb spijt dat ik voor een paar euro minder per maand ben overgestapt naar Odido. 

Reputatie 1

Hey @Tommie van Odido 

Ik heb woensdag een mail ontvangen met o.a. onderstaande text. Dit is top

Je nieuwe apparatuur is onderweg! Je kan je bestelling volgen in de Odido App of op Mijn Odido. We sturen je ook een e-mail met de track en trace code.

 

echter is het alleen zo dat ik nog geen track en trace heb, en de mijn Odido zegt: 

Er zijn op dit moment geen lopende bestellingen, aanpassingen of opzeggingen.

 

Kan jij nog eens meekijken of alles goed gaat? 

 

Thnx Gijs 

Reputatie 1

Hier valt echt nog wat te verbeteren voor Odido.

je zou zeggen voor 12:00 besteld dezelfde dag nog in huis. Maak er een spoed levering van!
 

mogelijk is Odido in zijn geheel overgegaan naar de T56 modem en is het moeilijker om aan een T54 te komen.

hopelijk voor jullie dat het snel is opgelost.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Gijs Derksen, de verzendorder moet nog worden verwerkt. Zodra hij verzonden is krijg je een Track & Trace code. 

Reputatie 1

Okay @Tommie van Odido dan is dat in ieder geval een geruststelling. Heb je een idee wanneer jullie hem verwachten te verzenden?

Dank alvast! 

Reputatie 7
Badge +9

@Gijs Derksen ik hoop vandaag nog. Ik kan jammer genoeg niet meer zien dan dit.

Reputatie 1

Hi @Tommie van Odido 

Helaas nog niks ontvangen, en ook geen zicht op wanneer het modem bij mij is. 

Mijn unlimited internet voucher voor mobiel raken ook op. Kan je mij alvast een nieuwe code toesturen zodat ik online kan blijven via hotspot wanneer ik vanuit huis werk? 

 

Thnx Gijs 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Gijs Derksen, geen zorgen! Je pakket is gelukkig al in behandeling bij DHL. Ik zal meteen een nieuwe code versturen. Super bedankt voor je geduld! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Hi @Tommie van Odido 

 

Heb het nieuwe modem ontvangen.. dat ding even goed, maar mn internet ligt er nu wéér uit. Het oude trucje modem resetten gaat ook niet meer op. 

Kan jij zien wat er aan de hand is. 

@Ferry04 jij nog in de lucht? 

Reputatie 1

Hoi Gijs, 

wat ik van mijn buurman begrepen heb is dat het internet vannacht rond 2:00 verdwenen was. Heel Beverwijk Heemskerk.

Nu heb ik weer volop internet!

Dus hieruit begrijp ik dat het vervangen van bij jou ook een succes was.

waarschijnlijk bliksem inslag 

groet Ferry

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Gijs Derksen ,

Volgens dit topic:

Zijn de problemen opgelost, eventueel alles even van de stroom en opnieuw opstarten, daarna zou het weer moeten werken.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het delen! Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande en heb het opgeslagen als Beste Antwoord.

Reputatie 1

Hallo allemaal, 

Ik ben jaren lang klant van Tmobile. in het begin had ik deze probleem ook. na vervangen vsn nieuwe modem en nieuwe utp kabel was het verholpen. MAAR SINDS ODIDO dit heeft overgenomen VALT MIJ INTERNET WEER WEG EN KOMT TERUG. NA 10 MINUTEN WEER HET ZELFDE. voor mij is dit nu erg vervelend aan het worden. Ik werk thuis en heb veel online meetings. Elke keer moet ik afhaken omdat internet het niet meer doet en binnen 5 minuten weer terug komt. dit ook erg irritatie met TV KIJKEN elke keer vriest het tv. zo kan je toch geen tv kijken of werken?

Een Reset geven op de modem ga ik niet meer doen. zovaak gedaan en moet dan alles thuis opnieuw installeren. 

Graag hoor ik wat jullie kunnen betekenen.

Grt Yunus

Reputatie 6
Badge +2

@Klant-1 Goed dat je via deze weg aan de bel trekt, ik help je graag om dit op te lossen! 

Ervaar je dit probleem zowel met bekabeld als draadloos (wifi) internet? Ik heb direct jouw modem uitgelezen en ik zie dat er echt veel apparaten zijn verbonden met het wifinetwerk. Op basis van jouw internetsnelheid zijn dit er teveel, waardoor de verbinding niet stabiel is. 

Ik wil je toch vragen het modem op de volgende wijze een herstart te geven: 

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan kan ik gericht op zoek naar de juiste oplossing!

Reageer