Beantwoord

internet valt steeds weg

  • 29 September 2023
  • 56 reacties
  • 2228 Bekeken

Wij zijn 7 sept overgestapt van Kpn naar glasvezel van Odido. De monteur had netjes de aansluiting geregeld en alles werkte snel. Na een kwartier viel de internet verbinding weg.  Daarvoor contact gezocht met de servicedeskmedewerker, zij hebben een monteur langs gestuurd om de modem te vervangen. Het probleem zou opgelost zijn.  De monteur ging weg en het internet viel weer uit. Weer contact gezocht en een andere monteur gestuurd. De man heeft het glasvezel unit vernieuwd en na het in werking gezet te hebben viel de internet na 5 minuten weer uit. Gelukkig was de monteur nog aanwezig. De monteur gaf aan dat er iemand van het glasvezel net langs moest komen om het van buitenaf te herstellen.

De monteur heeft het doorgegeven en het zou opgelost worden.  Na veel telefoontjes gepleegd te hebben, talloze beloftes. Nu 29 sept nog steeds niet opgelost. 
 

Hoe kunnen wij odido bewegen om het probleem serieus aan te pakken en het zo snel mogelijk op te lossen?

icon

Beste antwoord door Gijs Derksen 7 November 2023, 19:15

Bekijk origineel

56 reacties

Reputatie 1

Hi all, 

 

Sinds een uur of 4 indd weer online. Gelukkig was deze storing niet gerelateerd aan het vorige probleem. 

@Ferry04 wisselen van het modem heeft bij mij inderdaad ook succes gehad. Direct na aansluiten goed en stabiel internet. Wilde even een paar dagen aankijken voordat ik hier een update wilde plaatsen. Maar de wissel naar een ouder modem werkt bij mij ook goed ! 

 

Gijs 

Hoi Gijs mooi om te horen!

weet Odido gelijk wat te doen bij zulke klachten.

 

groet Ferry

Reputatie 1

Hi @Ferry04 

 

Dank! En thanks voor het delen van jouw succes! 

Hopelijk kunnen anderen hier ook weer van leren 

 

Gijs 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het delen! Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande en heb het opgeslagen als Beste Antwoord.

Reputatie 1

Hallo allemaal, 

Ik ben jaren lang klant van Tmobile. in het begin had ik deze probleem ook. na vervangen vsn nieuwe modem en nieuwe utp kabel was het verholpen. MAAR SINDS ODIDO dit heeft overgenomen VALT MIJ INTERNET WEER WEG EN KOMT TERUG. NA 10 MINUTEN WEER HET ZELFDE. voor mij is dit nu erg vervelend aan het worden. Ik werk thuis en heb veel online meetings. Elke keer moet ik afhaken omdat internet het niet meer doet en binnen 5 minuten weer terug komt. dit ook erg irritatie met TV KIJKEN elke keer vriest het tv. zo kan je toch geen tv kijken of werken?

Een Reset geven op de modem ga ik niet meer doen. zovaak gedaan en moet dan alles thuis opnieuw installeren. 

Graag hoor ik wat jullie kunnen betekenen.

Grt Yunus

Reputatie 6
Badge +2

@Klant-1 Goed dat je via deze weg aan de bel trekt, ik help je graag om dit op te lossen! 

Ervaar je dit probleem zowel met bekabeld als draadloos (wifi) internet? Ik heb direct jouw modem uitgelezen en ik zie dat er echt veel apparaten zijn verbonden met het wifinetwerk. Op basis van jouw internetsnelheid zijn dit er teveel, waardoor de verbinding niet stabiel is. 

Ik wil je toch vragen het modem op de volgende wijze een herstart te geven: 

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan kan ik gericht op zoek naar de juiste oplossing!

Reageer