Beantwoord

Internetsnelheid niet stabiel

  • 20 September 2022
  • 37 reacties
  • 675 Bekeken


Toon eerste reactie

37 reacties

Reputatie 6
Badge

Glasvezelkabel zou geen invloed moeten hebben dus het klopt wel dat dat niets uit maakt. Moderators moeten hier echt een monteur regelen @Lisa  @Boris 

Reputatie 1

Bedankt @louisL,

Met ONT bedoel j het Huawei kastje toch (zie screenshot)? Die heb ik inderdaad al vervangen (door twee verschillende kabels) maar blijft hetzelfde. Als de Ethernet WAN 1000 moet zijn, dan heeft ie nooit op volle snelheid gewerkt (Ik dacht dat 100 ok was omdat ik tot gister een 100Mbit abonnement had). Maar goed, hij staat nu op 10 en mn internet snelheid komt ook niet boven de 10 uit. Heb het glasvezel kabeltje overigens ook los en vastgekoppeld maar geen effect.

 

 

 

Reputatie 6
Badge

@whatsmyname: er zit iets niet goed tussen modem en ONT. Vervang de kabel tussen de ONT en het modem. Als dat niet helpt moet een moderator een monteur langs sturen om modem en/of ONT te vervangen. Maar er is best een grote kans dat het probleem in de kabel tussen die twee zit. Dus of een defecte kabel of de kabel is niet goed vastgeklikt aan een van de twee kanten.

 

En bijna vergeten: de verbinding tussen ONT en router moet 1000Mb zijn, zelfs 100Mb is te laag voor de verbinding tussen die twee

Reputatie 1

Hi @Lisa @Boris,

Gisteren heb ik mijn abonnement verhoogd naar 400Mbit/s. Echter is vanaf dat moment het probleem weer terug (router geeft weer 10M/Full aan, zoals in het eerste screenshot). Ik heb de NAS losgekoppeld, router van het stroom gehaald en meerdere malen factory reset gedaan. Verder heb ik de router vannacht uit gelaten (uitgeplugged0, maar vanochtend nog steeds nauwelijks snelheid. Zit nu ook weer op mijn hotspot om dat sites nauwelijks laden.

Enig idee voor een oplossing?

Reputatie 7

Hi @whatsmyname, super om te lezen dat de snelheid stabiel is gebleven tot nu toe! 😁 Merci voor deze terugkoppeling. Yes, hartstikke fijn dat je ons hier op de hoogte blijft houden als het toch weer om het hoekje komt kijken. Weet dat je te allen tijde aan de bel kunt trekken. 

Reputatie 1

Hi Boris,

Bedankt voor je bericht. Vooralsnog is de snelheid stabiel gebleven. Ik vermoed dat het inderdaad aan de NAS lag. Deze is nu nog maar met een kabel aangesloten. Voor de rest niks gewijzigd.

Wat mij betreft kunnen we het nu als opgelost beschouwen. Mocht het terugkomen stuur ik weer een bericht.

 

Reputatie 7

Hi @whatsmyname, ik vroeg me af of het helemaal is gelukt om de snelheid weer recht te trekken. Ook ben ik benieuwd of het daadwerkelijk aan de NAS lag. Let me know! 

Reputatie 7

Als je dat wilt testen @whatsmyname, heel graag! Mocht deze enigszins roet in het eten gooien, dan weten we precies waar we het moeten zoeken. Thanks alvast! 

Reputatie 1

Beste Boris,

Bedankt voor je reactie. Ik doe inderdaad steeds een factory reset (waarna wifi en router wachtwoord weer opnieuw moeten worden ingesteld).

Ik gebruik inderdaad een NAS, deze was met 2 ethernet-kabels aangesloten (heb deze dubbele aansluiting nooit echt begrepen). Heb daar nu een van los gekoppeld, misschien dat dit de boosdoener was. Zal even kijken of het probleem terugkomt en zal hem dan even helemaal loskoppelen.

 

Reputatie 7

Hi @whatsmyname, dank voor je bericht! Ik heb direct met de zaak meegekeken en het lijkt erop dat we eerder moeten kijken naar het modem. Als we spreken over een reset van dit modem, gaat het daarbij om een fabrieksreset? Anders wil ik je vragen om deze nog uit te voeren. Hoe je dat doet, vind je hier: 

Ook zie ik dat er momenteel een NAS is aangesloten, die mogelijk met een Lease-error voor problemen kan zorgen. Ervaar je ook nog dezelfde problemen wanneer deze is losgekoppeld van het modem? 

Reputatie 1

Beste Waqqas,

Bedankt voor je reactie. De mediaconverter is van Huawei (zie screenshot).

Na een aantal resets van router en converter had ik weer even volle snelheid. Nu heb ik de kabel tussen beide vervangen door een nieuwe (had dit inderdaad nog niet eerder gedaan) en de snelheid is meteen weer omlaag gegaan naar 10M/Full!

Zou het probleem bij de converter kunnen zitten?

(Mocht t-mobile meelezen, ik gebruik nu mijn hotspot, omdat mijn verbinding het niet toe laat om een afbeelding te uploaden 😐)

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @whatsmyname 

Welke mediaconverter heb je en heb je al eens gekeken of het vervangen van de internetkabel tussen mediaconverter en router helpt?

Reageer