Beantwoord

Internetsnelheid niet stabiel

  • 20 September 2022
  • 37 reacties
  • 673 Bekeken


Toon eerste reactie

37 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @whatsmyname 

Welke mediaconverter heb je en heb je al eens gekeken of het vervangen van de internetkabel tussen mediaconverter en router helpt?

Reputatie 1

Beste Waqqas,

Bedankt voor je reactie. De mediaconverter is van Huawei (zie screenshot).

Na een aantal resets van router en converter had ik weer even volle snelheid. Nu heb ik de kabel tussen beide vervangen door een nieuwe (had dit inderdaad nog niet eerder gedaan) en de snelheid is meteen weer omlaag gegaan naar 10M/Full!

Zou het probleem bij de converter kunnen zitten?

(Mocht t-mobile meelezen, ik gebruik nu mijn hotspot, omdat mijn verbinding het niet toe laat om een afbeelding te uploaden 😐)

 

Reputatie 2

Wat beter maar geen 400

Zal morgen er nog een paar plaatsen. Heb liever stabiel bv 300 dan dat het de hele tijd wisseld. 

Reputatie 7
Badge +15

@DeTinus 

Je kan ook andere testserverer gebruiken en probeer zoveel mogelijk achtergrond processen te stoppen wanneer je een speedtest doet.

Reputatie 2

Al geprobeerd, zouden ook beetje raar zijn om processen te stoppen. Moet toch gewoon werken. Hoe krijg ik hier verandering in. 

Hiervoor had ik Ziggo. Was altijd stabiel wifi of via de kabel. Zou met glasvezel toch ook moeten lukken 

Reputatie 1

Beste @louisL,

Bijgevoegd een screenshot van de system info.

 

 

Reputatie 1

Hi @whatsmyname, super dat je dit hier laat weten! Heel fijn om te lezen dat de oplossing nabij is. Ik kijk dan ook uit naar jouw terugkoppeling van morgen, dat zou super zijn zo voor het weekend. Als jij morgen kunt bevestigen dat het nieuwe modem het probleem oplost, dan ga ik graag aan de slag met een passende vergoeding. 

Zojuist weer contact gehad met de klantenservice om mijn tijdelijke unlimited data te verlengen. Nu bleek dat de modem swap nog niet was doorgezet en het modem nog niet is opgestuurd, dus moet nog een paar dagen wachten. 

Reputatie 7

Hi @whatsmyname, ontzettend bedankt voor jouw aanvullingen! Super dat er al zo snel een monteur langskomt om hierbij te helpen. Ik was nog in afwachting van een reactie van mijn collega van de technische dienst, vandaar dat ik nog niet op jouw vorige berichten was teruggekomen - sorry. Ik wilde namelijk checken of hier toch nog een andere oplossing voor is die nog niet is benoemd in de reacties. Zojuist heb ik van mijn collega doorgekregen dat eigenlijk alle opties al aan bod zijn gekomen in dit topic en dat we het beste de monteur kunnen afwachten. Ik hoor dan ook heel graag of je de juiste snelheid haalt na het bezoek van de monteur. Houd je ons hier op de hoogte? 🍀

 

 

Reputatie 7

Hi @whatsmyname, dank voor je bericht! Ik heb direct met de zaak meegekeken en het lijkt erop dat we eerder moeten kijken naar het modem. Als we spreken over een reset van dit modem, gaat het daarbij om een fabrieksreset? Anders wil ik je vragen om deze nog uit te voeren. Hoe je dat doet, vind je hier: 

Ook zie ik dat er momenteel een NAS is aangesloten, die mogelijk met een Lease-error voor problemen kan zorgen. Ervaar je ook nog dezelfde problemen wanneer deze is losgekoppeld van het modem? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DeTinus, graag doe ik nog dieper onderzoek op je verbinding. Zou je een aantal stappen willen uitvoeren?

 

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt voor de moeite!

 

Reputatie 2

Hebben jullie ook iets voor chromebook of Linux. Andere moet ik een andere computer regelen. Heb wel een laptop van het werk maar daar kan ik niks op installeren.

De voornaamste reden dat ik een stabiele verbinding internet wil is dat ik regelmatig thuis werk.

Reputatie 7
Badge +9

@DeTinus via deze link kan je als het goed is de applicatie op een Linux krijgen. Anders een andere laptop of computer gebruiken is dan een optie!

Reageer