Beantwoord

internetstoring Alphen aan den Rijn 2406

  • 8 October 2020
  • 14 reacties
  • 466 Bekeken

Hi,

Sinds vanmiddag 12:30 heb ik geen internet meer (rood lampje op de router) meerdere malen in de loop van de middag mijn router gereset en ook de glasvezel converter. Helaas geen resultaat. Nu kijk ik online of er storingen zijn. Nope geen storingen. Dus ik bel jullie servicedesk nummer. Ik krijg te horen dat het heel druk is (apart want er zijn geen storingen toch?), het zou langer als een uur duren. Of ze me kunnen terug bellen. Ja hoor prima goed idee. Om 16:52 (bijna 2 uur later) wordt ik gebeld. Automatisch in de wachtrij gezet zonder ook maar een stem te horen. 5 minuten naar een zeer irritant liedje mogen luisteren en hopa verbindingen wordt door jullie verbroken. Echt wat is dit voor een service? Ik dus maar een account aanmaken op dit forum aangezien er vrijwel geen andere manier van contact mogelijk is. Kunnen jullie mij probleem graag oplossen, ik werk vanuit huis zoals vele andere op dit moment. Ik heb ook klanten die van mij afhankelijk zijn. Het probleem ligt overduidelijk aan het signaal van buiten. Gisteravond ook al een storing gehad toen was het na een reset verholpen. Ik heb de reset zoals gezegd nu al vele malen uitgevoerd. Lampje blijft rood....

icon

Beste antwoord door Brian 9 October 2020, 13:39

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7

Hi @SetoSolarius, er zijn op dit moment inderdaad wel problemen in de omgeving van Alphen aan den Rijn maar de storing is pas kort geleden geregistreerd bij ons. Excuses voor de verwarring. De storingsmelding staat inmiddels hier online. 

Ook ik ben getroffen door deze storing. Vanochtend was er al sprake van een hick-up tussen 8:30 en 9:00. Sinds begin middag (12:30) helemaal geen internet meer.

Net als @SetoSolarius heb ik de klantenservice geprobeerd te bellen en twee uur in de wacht gestaan om uiteindelijk te vernemen dat er een storing bekend was. In mijn T-Mobile Thuis account zelf blijft echter aangegeven worden dat er geen storing is.

Teleurstellend is de bizarre wachttijd bij de klantenservice en het feit dat er vanuit T-Mobile niet wordt gecommuniceerd over een prognose voor de oplostijd of -datum. Tot op heden is er nog geen spoor van signaal en het is nog maar de vraag of ik na vandaag ook morgen niet in staat ben mijn werk te kunnen doen vanwege deze storing.

Hopelijk kan T-Mobile meer vertellen over een prognose (of in ieder geval een nadere duiding van het probleem).

Hello all,

Absolutely the same experience and I also live on 2406bj.

When i first reported it at 14:30 to the chat support, they told me I will get a link to schedule a home visit. The first date an engineer was the 20th of October !

Then I have spent 1h on the phone waiting + trying to get the chat bot to redirect me to a human again (it seems chat agents were overloaded too).

I could finally talk to a chat support agent around 17:00 and only after explicitly asking for a known fault in the area, they checked and told me there is an issue in Alphen.

Nothing on T-Mobile website was reporting a fault in Alphen till 17:00, and their support was almost impossible to reach.

I had to order myself a new media converter, because I struggled getting to you and there was no indication for a wider issue, and I cannot work without an internet connection, and I knew I had to do anything in my hands to solve it as there is nobody to rely on even to tell me * where is the exact issue *, is it me or your network. 

 

 

Can you at least tell us what takes so long to fix, do you have a fiber cut, power outage, faulty equipment?

Nog een update hier? Ik zit ook al sinds gistermiddag zonder internet (2406 BK) en dat maakt werken nogal lastig. M’n 4G bundel is er ook al bijna doorheen inmiddels, beetje zonde.

 

Het zou overigens prettig zijn als jullie wat vaker updates doen over het verloop van een storing. Ook in het centrale storingstopic (waar niet in gereageerd kan worden) is niks te zien. Zelfs als er niks te melden valt geeft een update mij in ieder geval het gevoel dat een storing serieus genomen wordt.

Inderdaad een update is op z'n minst fijn. Ik snap ook wel dat alles niet één twee drie opgelost kan worden, maar geef dit dan in ieder geval aan. Basis klantsupport naar mijn mening. Om het uur een update, zelfs als er niets nieuws te melden valt. Ik ben nu genoodzaakt te gaan werken bij mijn vriendin in Montfoort. Gelukkig heb ik die optie nog.

De enige statusupdate lijkt een wijziging van de datum naar vandaag op de storingspagina te zijn.

@Brian graag een update.

Hello, your phone and chat support are again super busy and not possible to reach. 

What is the update on the Alphen issue?

What is the reason for the outage ?

When will the service be restored?

When will this information be updated on the page - we need to know how to plan our days ?!

Hi all,

I spoke to a nice agent from the chat support, the update is:

- They have send someone to check the issue

- it will be resolved tonight or tomorrow morning 

:(

Thanks for checking Eva! I see they now also updated the main disruption page.

Reputatie 7

Hi all, just a short update one of the acces switches is no longer responding and a mechanic is on-site to investigate. No ETA on a solution yet, this will depend on the cause. I will give you an update again once we know more. Apologies for the inconvenience!

Edit 11:40 am - The piority on the outage has been raised and we are working to get it resolved as quickly as possible.

Hi Brian,

Thanks for the updates!

My connection seems back online BTW :)

 

Dag Brian,

Bedankt, vanuit hier ook goed nieuws: de verbinding werkt weer.

Dank voor de heldere informatie en updates vandaag, als dit in het vervolg eerder tijdens een storing gedaan wordt ben ik weer helemaal tevreden. :-)

Reputatie 7

Hi allemaal, zoals jullie al gemerkt hadden heeft onze monteur het inmiddels op weten te lossen, bedankt voor jullie geduld en alvast een heel fijn weekend gewenst!