Beantwoord

IP adres niet bereikbaar via T-Mobile Thuis, wel via T-Mobile Mobiel en KPN

  • 10 February 2022
  • 99 reacties
  • 3277 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

99 reacties

Reputatie 1

Ga er maar werk van maken om minder te betalen deze maand. Dit is  een slecht serviceniveau.. snel internet maar de helft werkt niet? bovendien geen enkele mededeling vanuit t-mobile. Alleen voor mensen die hun best doen op een forum hier de problemen te melden maar niets vanuit de provider. Verder rekent de provider erop dat ze eventueel hun probleem oplossen met hulp van wat enthousiaste abonnees? wat een amateuristische organisatie wat dat betreft.

Heb halve dag besteed aan resetten modem, andere dns etc,..

super irritant

en hey..het werkt nog steeds niet.. 2 dagen nu een gammel internet

Reputatie 7

Hi @tomtiedom,

Ik ben werknemer bij T-Mobile en sta in direct contact met de technische dienst om het probleem op te lossen. Ik begrijp je toenadering, maar bovenste updates zijn niet gemanifesteerd vanuit het klant-help-klant principe, maar vanuit een directe update vanuit T-Mobile voor thuis. Daarbij nemen we jullie melding uitermate serieus. Wees erop gerust dat berichten van moderators op de Community daarom altijd van een werknemer van T-Mobile zijn en daardoor wellicht met iets meer informatie doorspekt dan gedacht. De traceroutes geven daarbij inzicht in de situatie vanuit jullie standpunt, iets wat juist veel waarde met zich mee brengt en waardoor we er kort op kunnen zitten. Ik ben daarom ook erg dankbaar voor de reacties gegeven. 

Reputatie 1

Hey dat is ok.. geen probleem met de medewerkers die hun best doen.

Maar als ik me niet had aangemeld voor dit forum, was ik nog steeds in oblivion wat er aan de hand is met mijn internet,.. En eerlijk gezegd nog steeds geen idee.

Als er iets systematisch niet werkt, laat het je klanten weten.

 

Tot zover heb ik nog geen melding gehad van tmobile dat mn internet niet helemaal perfect werkt..

Reputatie 2

Naar 95.179.140.203 (en andere IP adressen in die range) is er ook geen verbinding (geen ping, geen http, etc) 

My traceroute  [v0.93]

ub-local (192.168.89.59)                               2022-04-12T09:06:26+0000

Keys:  Help   Display mode   Restart statistics   Order of fields   quit

                                       Packets               Pings

Host                                Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev

1. _gateway                          0.0%    10    1.0   0.8   0.6   1.0   0.1

2. 1-144-177-143.ftth.glasoperator.  0.0%    10    2.8   3.0   2.7   4.2   0.4

3. 10.10.13.17                       0.0%    10   10.1  10.2  10.1  10.4   0.1

4. 10.10.12.61                       0.0%    10   10.4  10.2   9.9  10.6   0.2

5. (waiting for reply)

 

De weg terug vanuit dit IP adres (bereikt via een omweg) naar T-Mobile Thuis:

traceroute to NNN (143.177.147.NN), 30 hops max, 60 byte packets

1  * * *

2  45.76.40.33 (45.76.40.33)  12.836 ms  19.472 ms  22.478 ms

3  * * *

4  * * *

5  * ams-ix1.glasoperator.nl (80.249.211.171)  0.972 ms *

6  * ams-ix1.glasoperator.nl (80.249.211.171)  0.927 ms *

7  * * *

Reputatie 5

MTR vanuit Dordrecht:

 

% mtr www.he.net -r
Start: 2022-04-12T11:05:22+0200
HOST: Denniss-MBP.home Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- home 0.0% 10 1.8 2.8 1.8 4.2 0.7
2.|-- 1-32-178-143.ftth.glasope 60.0% 10 6.0 5.1 4.8 6.0 0.6
3.|-- 10.10.80.106 80.0% 10 6.9 6.6 6.2 6.9 0.5
4.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

% mtr telefonica.de -r
Start: 2022-04-12T11:06:55+0200
HOST: Denniss-MBP.home Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- home 0.0% 10 2.4 2.7 1.8 4.0 0.7
2.|-- 1-32-178-143.ftth.glasope 70.0% 10 4.9 4.9 4.8 4.9 0.1
3.|-- 10.10.80.106 80.0% 10 6.7 6.1 5.6 6.7 0.8
4.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

% mtr infosupport.com -r
Start: 2022-04-12T11:07:37+0200
HOST: Denniss-MBP.home Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- home 0.0% 10 1.9 2.8 1.9 4.0 0.8
2.|-- 1-32-178-143.ftth.glasope 60.0% 10 6.0 5.1 4.6 6.0 0.7
3.|-- 10.10.80.106 80.0% 10 5.2 5.7 5.2 6.3 0.8
4.|-- ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

 

Reputatie 1

 

meerdere met mij hebben afgelopen 2 dagen hun werk niet kunnen doen (behalve evt. met een hotspot via telefoon.) , sowieso niet met onze supersnelle fiber verbinding dus ik verwacht minimaal een excuses van TMobile en niet van Boris en vanzelfsprekend een korting op de maandelijkse bijdrage.. Een kleine storing is ok maar niet een relatief groot probleem dat soort van via klanten opmerkingen opgelost zou moeten worden.. groetjes, tom

Reputatie 3

Ik heb per ongeluk de reactie hierboven als antwoord gemarkeerd. Dat is het uiteraard niet 😃, ik zie niet zo snel de optie om dat ongedaan te maken.

Reputatie 2

Bedankt voor de onverdiende eer :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar inderdaad, probleem is nog niet opgelost. Ik zie in het andere topic dat er inmiddels naar gekeken wordt.

Google gaat wel goed:

traceroute to google.com (142.251.36.46), 64 hops max, 52 byte packets
 1  home (192.168.1.1)  7.697 ms  5.168 ms  8.084 ms
 2  1-144-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.144.1)  12.299 ms  5.249 ms  9.196 ms
 3  10.10.80.106 (10.10.80.106)  16.214 ms  13.081 ms  16.631 ms
 4  10.226.4.9 (10.226.4.9)  13.041 ms  16.634 ms  13.409 ms
 5  * * 10.10.80.149 (10.10.80.149)  11.514 ms
 6  72.14.209.42 (72.14.209.42)  9.227 ms  9.456 ms  14.848 ms
 7  * * *
 8  142.251.48.178 (142.251.48.178)  8.080 ms
    209.85.252.244 (209.85.252.244)  6.074 ms
    108.170.227.2 (108.170.227.2)  6.836 ms
 9  142.251.66.241 (142.251.66.241)  9.475 ms
    108.170.241.141 (108.170.241.141)  10.483 ms
    108.170.241.172 (108.170.241.172)  6.724 ms
10  ams17s12-in-f14.1e100.net (142.251.36.46)  8.017 ms  8.268 ms  9.333 ms

 

Traceroute naar directvps niet (diverse servers van hen niet bereikbaar voor mij):

traceroute to directvps.nl (151.139.128.10), 64 hops max, 52 byte packets
 1  home (192.168.1.1)  7.626 ms  4.325 ms  2.873 ms
 2  1-144-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.144.1)  3.761 ms  12.187 ms  4.373 ms
 3  10.10.80.106 (10.10.80.106)  3.746 ms  4.353 ms  5.642 ms
 4  10.226.4.21 (10.226.4.21)  3.897 ms  4.759 ms  4.531 ms
 5  217.161.98.238 (217.161.98.238)  4.968 ms  4.399 ms  5.120 ms
 6  ae28-xcr1.dus.cw.net (195.2.2.181)  7.620 ms  7.186 ms  7.861 ms
 7  ae23.pcr1.fis.cw.net (195.2.20.178)  31.406 ms  15.387 ms  18.602 ms
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * * *


Hostnet, genoemd in dit artikel gaat ook hier niet goed:

traceroute to hostnet.nl (91.184.8.50), 64 hops max, 52 byte packets
 1  home (192.168.1.1)  3.665 ms  4.391 ms  3.901 ms
 2  1-144-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.144.1)  3.897 ms  3.717 ms  5.006 ms
 3  10.10.80.106 (10.10.80.106)  4.127 ms  4.201 ms  5.339 ms
 4  * * *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * *

 

 

Naar 95.179.140.203 (en andere IP adressen in die range) is er ook geen verbinding (geen ping, geen http, etc) 

 

Hier hetzelfde probleem met o.a. 95.142.98.212 (weboke.nl) en 185.158.165.62 (shared host, meerdere domeinen)

 Traceroute naar 95.142.98.212:

 1  31.20.87.1  10.835 ms  10.238 ms  10.400 ms  
2 10.10.12.81 10.764 ms 10.909 ms 10.617 ms
3 * * *
4 * * *
5 * * *
etc.

Traceroute naar 185.158.165.62

 1  31.20.87.1  10.394 ms  10.230 ms  10.333 ms
2 10.10.12.81 11.217 ms 10.627 ms 10.568 ms
3 * * *

En verder komen we niet…..

Mobiele telefoon (4G via KPN netwerk) heeft geen enkel probleem deze IP adressen te bereiken...

Reputatie 3

@Boris , ik heb per ongeluk een reactie als antwoord gemarkeerd. Kan jij dat ongedaan maken?

Ik kan al sinds maandag één van de servers op mijn werk niet bereiken via T-Mobile Thuis, maar ook niet via T-Mobile Mobiel.

Daarom denk ik dat ik een ander probleem heb (op mijn MacBook, of de server van mijn werkgever), maar voor de zekerheid:

De hier recent besproken problemen waren alleen op T-Mobile Thuis en niet op T-Mobile Mobiel?

(PS: Ik gebruik in beide gevallen de DNS servers van NextDNS, dus niet van T-Mobile, maar heb uiteraard ook andere DNS servers geprobeerd)

Reputatie 7

Daarbij nog een kleine toevoeging. Ik begreep vanuit het andere topic dat @koeleco nog een MTR kon aanleveren. Wil je deze nog met ons delen in dit topic? Dit kan ons enorm helpen met het onderzoek.

Reputatie 1

Voor mij is het probleem ondertussen opgelost. Ik had persoonlijk meerdere lijntjes lopen om het probleem te tackelen. Een modem reset was hiervoor niet nodig.

Voor zo ver ik weet, heeft een modem reset geen invloed op netwerk routing tussen verschillende providers. Dat dergelijke routing vaker fout gaat, is bekend en wordt over het algemeen makkelijk opgelost als dat ergens gemeld wordt.

Hi allemaal,

Heel erg bedankt voor alle aanvullende informatie. Met de aanvullende informatie hebben we het netwerk team aan het werk kunnen zetten en is het probleem momenteel in onderzoek. We doen er alles aan om het issue zo snel mogelijk op te lossen. Ik zal jullie direct meenemen in de updates via dit topic. We houden jullie op de hoogte! 

 

Blij te kunnen melden dat slechts enkele minuten na mijn bericht de betreffende adressen/domeinen in mijn geval weer bereikbar waren!

Ik hoop dat dat:

1. voor de anderen ook zo is,

2. stabiel blijft.

Voor nu lijkt het bij mij in ieder geval opgelost!

Reputatie 3

Daarbij nog een kleine toevoeging. Ik begreep vanuit het andere topic dat @koeleco nog een MTR kon aanleveren. Wil je deze nog met ons delen in dit topic? Dit kan ons enorm helpen met het onderzoek.

Gestuurd in privé bericht!

Hier nog steeds niet kunnen inloggen op 95.214.235.76:8000

Reputatie 3

Nog een voorbeeld welke niet bereikbaar is, is website: launchpad.net

Niet bereikbaar via T-Mobile thuis.

Maar ik zal zo eerst de modem herstarten, dat is nog niet gebeurd.

Reputatie 2

Hi allemaal,

Heel erg bedankt voor alle aanvullende informatie. Met de aanvullende informatie hebben we het netwerk team aan het werk kunnen zetten en is het probleem momenteel in onderzoek. We doen er alles aan om het issue zo snel mogelijk op te lossen. Ik zal jullie direct meenemen in de updates via dit topic. We houden jullie op de hoogte! 

 

Blij te kunnen melden dat slechts enkele minuten na mijn bericht de betreffende adressen/domeinen in mijn geval weer bereikbar waren!

 

De door jou genoemde IP adressen zijn ook voor mij weer bereikbaar, maar anderen nog niet (o.a. 95.179.140.203 en www.he.net )

 

Hoi @koeleco @xnpu ,

Goed dat jullie aan de bel trekken! Ik heb direct voor jullie navraag gedaan bij onze netwerk specialisten en begrijp vanuit hun kant dat de problemen in het vizier zijn. Daarbij zijn er zelfs al enkele aanpassingen gedaan in het netwerk. Aan jullie daarom de vraag of er al verbetering merkbaar is na een herstart van het modem. Hoe je deze doet, vind je op onze Wiki: 

Ik hoor het graag van jullie!

Ik lees mee, want hier ook problemen.

Hier lukt inloggen nog steeds niet op 95.214.235.76:8000

Ik kan helemaal niet meer bij het hele TLD .canon komen… voorbeeld: cpp.canon 

De door jou genoemde IP adressen zijn ook voor mij weer bereikbaar, maar anderen nog niet (o.a. 95.179.140.203 en www.he.net )

 

 

Sorry ralfvd3000, ik dacht dat www.he.net hier weer bereikbaar was maar die route bleek via vpn (werk) te lopen. Rechtstreeks werkt die hier inderdaad ook nog niet.

Ik kan helemaal niet meer bij het hele TLD .canon komen… voorbeeld: ccp.canon 

ccp.canon is een niet bestaande (geregistreerde) domeinnaam volgens de whois van de registrar;

root@gerrit078:~# whois ccp.canon -h whois.gmoregistry.net
The queried object does not exist: DOMAIN NOT FOUND
URL of the ICANN Whois Inaccuracy Complaint Form: https://www.icann.org/wicf/
>>> Last update of WHOIS database: 2022-04-12T10:44:54.0Z <<<

For more information on Whois status codes, please visit https://icann.org/epp

Please query the RDDS service of the Registrar of Record identified in this output for information on how to contact the Registrant, Admin, or Tech contact of the queried domain name.

This whois service is provided by GMO Registry and only contains
information pertaining to Internet domain names we have registered for
our customers. By using this service you are agreeing (1) not to use any
information presented here for any purpose other than determining
ownership of domain names, (2) not to store or reproduce this data in
any way, (3) not to use any high-volume, automated, electronic processes
to obtain data from this service. Abuse of this service is monitored and
actions in contravention of these terms will result in being permanently
blacklisted. All data is (c) GMO Registry http://www.gmo-registry.com/en/

 

Als een domein niet geregistreerd is werkt deze sowieso niet, tenzij het een door Canon gebruikte domein is die in je eigen netwerk (lokaal) wordt herleid naar bijvoorbeeld een printer, scanner etc.

Dat het betreffende domeinnaam niet bereikbaar is, heeft in dit geval niets te maken met de routing issues.

Ik kan helemaal niet meer bij het hele TLD .canon komen… voorbeeld: ccp.canon 

ccp.canon is een niet bestaande (geregistreerde) domeinnaam volgens de whois van de registrar;

root@gerrit078:~# whois ccp.canon -h whois.gmoregistry.net
The queried object does not exist: DOMAIN NOT FOUND
URL of the ICANN Whois Inaccuracy Complaint Form: https://www.icann.org/wicf/
>>> Last update of WHOIS database: 2022-04-12T10:44:54.0Z <<<

For more information on Whois status codes, please visit https://icann.org/epp

Please query the RDDS service of the Registrar of Record identified in this output for information on how to contact the Registrant, Admin, or Tech contact of the queried domain name.

This whois service is provided by GMO Registry and only contains
information pertaining to Internet domain names we have registered for
our customers. By using this service you are agreeing (1) not to use any
information presented here for any purpose other than determining
ownership of domain names, (2) not to store or reproduce this data in
any way, (3) not to use any high-volume, automated, electronic processes
to obtain data from this service. Abuse of this service is monitored and
actions in contravention of these terms will result in being permanently
blacklisted. All data is (c) GMO Registry http://www.gmo-registry.com/en/

 

Als een domein niet geregistreerd is werkt deze sowieso niet, tenzij het een door Canon gebruikte domein is die in je eigen netwerk (lokaal) wordt herleid naar bijvoorbeeld een printer, scanner etc.

Dat het betreffende domeinnaam niet bereikbaar is, heeft in dit geval niets te maken met de routing issues.

 

Excuus, ik heb het domein te vluchtig getypt; het is cpp.canon

Excuus, ik heb het domein te vluchtig getypt; het is cpp.canon

Geen enkel probleem, dit domein is inderdaad geregistreerd en helaas onbereikbaar door de  routing issue.