Beantwoord

Laatste 4 weken 3 keer storing

  • 28 July 2023
  • 2 reacties
  • 124 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik begin langzaam gek te worden. Laat ik dit iets verder toelichten..

Ik heb T-mobile thuis 1gbit internet glasvezel met een huawei converter en zyxel router. Router heb ik direct ontkoppelt na installatie en draai mijn eigen pfsense router. Dit draait al een hele tijd stabiel, nooit problemen.

4 Weken geleden storing internet, router gerestart, geen succes, converter reboot, geen succes. Op mijn router WAN poort DHCP release gedaan, kreeg geen nieuw IP-adres. Oke, zyxel ertussen en helpdesk bellen. Zyxel ook geen internet. Afspraak gemaakt voor monteur en 2 uur later werkt de zyxel weer. Direct mijn eigen router erop en ook direct internet.

2 Weken geleden, zelfde aan de hand. Nu niks gedaan met mijn eigen router maar direct zyxel ertussen maar geen internet. Converter reboot, geen succes. Dus helpdesk bellen, raar, geen meting mogelijk, vanalles proberen, opeens (na een uur ofzo) weer internet op zyxel. Meteen daarna router terug aangesloten en weer internet. Helpdesk ging onderzoeken wat het zou zijn geweest vanwege 2 keer storing in korte tijd. Volgende dag terug gebeld, was een hele lokale storing geweest.

Afgelopen woensdagavond, weer storing! Zelfde aan de hand, vlak voor bedtijd dus niks eraan gedaan. Van ellende maar gaan slapen ;-) Volgende morgen internet terug! Niks gereboot of wat dan ook.

Mijn idee, storing ligt buiten mijn woning. En inmiddels heb ik er genoeg van, met thuiswerken e.d. is zo regelmatig storing niet te doen. Geen melding van werkzaamheden, niks! Kan iemand mij hier helpen? Ben ik misschien niet de enige? Nog zo een storing deze zomer en ik ben weg bij T-mobile.

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 29 July 2023, 13:45

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@roele Ik heb voor je gekeken en laatste keer was een stroomstoring in jouw regio. Hier konden wij echter niet veel aan doen jammer genoeg. Waardoor je de vorige keren internetuitval hebt gehad is mij ook niet helemaal duidelijk waar het euvel buitenshuis zit. Mocht het in ieder geval weer voorkomen, trek dan gelijk aan de bel en sluit het Zyxel modem weer aan. Dan kunnen we gelijk in de lijnmeting zien of er iets aan de hand is en wat de oorzaak kan zijn. 

Ik had je graag voor nu meer duidelijkheid gegeven, maar ik kan dit alleen controleren met een lijnmeting daadwerkelijk tijdens de uitval en met het Zyxel modem aangesloten. 

Wanneer we onderhoud hebben, kun je terugvinden in dit topic: Is er een storing bij T-Mobile Thuis op Internet, TV of vaste Telefonie? | T-Mobile Community

Ik begrijp dat jullie er niet altijd wat aan kunnen doen. Gezien het feit dat er telkens 2 weken tussen lijkt te zitten zou het mij niet verbazen als het weer gebeurd en de meting perfect is. Mijn inziens begint de storing precies 14dagen na het oplossen van de storing daarvoor. Eerste storing was 's middags en na het avondeten opgelost, tweede was na het avondeten tot in de avond en de derde van in de avond tot middernacht… Zoveel toeval bestaan niet.

Tevens was dit de derde keer en dan lijkt het mij handig dat de verantwoordelijke van de stroomverzorging aangesproken wordt. We zullen zien hoe het loopt...

Reageer