Lag spikes, upload wordt niet gehaald glasvezel

  • 13 September 2023
  • 42 reacties
  • 1309 Bekeken


Toon eerste reactie

42 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Seniix3, mag ik je vragen om volgende week opnieuw aan de bel te trekken? Als het opnieuw registreren weer werkt dan moet je meteen resultaat zien in je speedtest. Alvast bedankt! 

Beste @Tommie van Odido,

Ik zou nog even contact opnemen m.b.t. het opnieuw instellen van mijn ONT. Hebben jullie de mogelijkheid momenteel weer om de bewerking te kunnen uitvoeren?

Ik hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +16

@Seniix3 Ik heb de re-registratie voltooid; het zou straks weer moeten werken!

@Jason van Odido bedankt! Het werkt weer naar behoren.

 

 

Hi @pimveger , 

Ik heb je ONT opnieuw aangemeld, kan je hem 10 seconden van de stroom halen. Daarna zou de upload goed moeten zijn. 

Beste @Sven-Odido  zou je dit ook bij mij kunnen doen? En werkt dit zover jij weet ook voor mij playstation 5 (met een download van 900mb en een upload van maar 7mb)

mvg yorick

Beste @Sven-Odido  zou je dit ook bij mij kunnen doen? En werkt dit zover jij weet ook voor mij playstation 5 (met een download van 900mb en een upload van maar 7mb)

mvg yorick

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ysvanuden, welkom op onze Community!

Dit lijkt niet op een foutief geregistreerd ONT. Zo'n lage upload komt vaak door een slechte kabel. Zou je een andere kabel willen testen op je PS5? Hoe is je snelheid op een PC bedraad? Zou je toevallig een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Alvast bedankt.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Beste Tommie @Tommie van Odido , bij deze de uitslagen van de Speedtesten : 

Zie eerste foto : “de router die je gebruikt, ondersteunt mogelijk geen IP-fragmentatie en er kunnen beperkingen van kracht zijn in de netwerkfuncties van je PS5. Voor details neem je contact op met de router fabrikant.”

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ysvanuden, bedankt voor de screenshots, echter zijn deze speedtesten gemaakt met een wifiverbinding. Is het mogelijk om een PC/laptop direct op het modem bedraad aan te sluiten en dan de testen te doen? Volg alle stappen zorgvuldig die in het document staan. Dan kan ik het onderzoek vervolgen. Alvast bedankt!

Beste @Tommie van Odido ,

Dit is wat mijn laptop bedraad aangeeft : 
 

Hoe kan het zo zijn dat mijn upload op de PlayStation 5 niet hoger komt als 8Mbps???

Reputatie 7
Badge +9

Dat ziet er ook niet helemaal goed uit @ysvanuden. Zo'n lage upload als 8 komt vaak voor door een defecte kabel. Ik heb toch besloten om een monteur aan te sturen om het verder te onderzoeken. Vertel de monteur ook het verhaal van de playstation. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen. Zou je mij daarna een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt! 

Reputatie 2

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Tip: Breid deze template uit met Linux.

 Best @Tommie van Odido ,

Vandaag is er een monteur geweest. De monteur heeft niks gedaan / kunnen doen. Het probleem ligt hem niet bij Guidoin en een monteur kan dit probleem niet oplossen volgens hem.

Het probleem ligt bij Odido zelf of KPN netwerk (glasvezel leverancier). 
Het enige wat ik nog volgens hem zou kunnen proberen is jullie te vragen om een T-75 router ipv de T-56. Als dat niet helpt wil ik graag mijn abonnement opzeggen, want er is nog geen enkele stabiele verbinding geweest sinds de aanleg van Odido. 
Ik hoor graag van je! 
mvg, yorick 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ysvanuden, bedankt voor de update.

Een T-75 zal hier ook geen verschil maken als het euvel bij KPN NetwerkNL zit. De T-75 kunnen we ook niet zomaar uitsturen, deze wordt alleen aan klanten gegeven die een 8 Gbit/s snelheid hebben. Ik zie wel dat de Guidion monteur een nieuw ticket heeft ingeschoten voor onze Back Office. Zij zullen het verder gaan onderzoeken en waarschijnlijk de onderaannemer aansturen. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Alvast bedankt! 

Beste @Tommie van Odido ,

wellicht dat jij mij wel kan helpen, want de klantenservice kan dat namelijk niet. Het enige wat er word geroepen is dat ik door de juiste medewerker word teruggebeld. Echter word ik niet teruggebeld. Ik heb nog steeds dezelfde problemen. 
Geen goed werkend glasvezel internet sinds de start van mijn abonnement. Graag zou ik mijn abonnement op willen zeggen. Mvg, yorick 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ysvanuden, we hebben afgelopen vrijdag een update met verbeteringen uitgerold voor iedereen met een T-56 modem. Het enige wat je hoeft te doen om ervan te profiteren, is je modem opnieuw opstarten. Na deze update zouden spikes niet meer moeten voorkomen en zou alles soepeler moeten werken! 🙂 Kan je me laten weten of het daarna opgelost is? 

Reputatie 2

Hey @ysvanuden, we hebben afgelopen vrijdag een update met verbeteringen uitgerold voor iedereen met een T-56 modem. Het enige wat je hoeft te doen om ervan te profiteren, is je modem opnieuw opstarten. Na deze update zouden spikes niet meer moeten voorkomen en zou alles soepeler moeten werken! 🙂 Kan je me laten weten of het daarna opgelost is? 

 

Dat zou top nieuws zijn.

Ga vanavond een poging wachten de Nokia opnieuw op te starten. Ben benieuwd of daarmee de jitter en package loss ook opgelost zijn.

Reageer