We zijn sinds oktober 2022 klant bij T-mobile. We hebben internet via glasvezel.
We zijn tevreden over de snelheid van het internet, echter meerdere keren per dag herstart de modem zonder enige aanleiding. Dit vinden we uiteraard vervelend vooral wanneer we tv kijken of wanneer we via Teams aan het werk zijn. Het gebeurt meerdere keren per dag.
We hebben thuis een glasvezel internet en een Zylem modem. Vanuit de modem loopt een kabel naar een Dlan Devolo kast van waaruit we internet via het huis verspreiden. Bij de TV een Dlan Devolo (voor tv kijken), bij werkkamer Dlan Devolo (voor werklaptop) en voor kinderkamers een Dlan Devolo kast voor internet.
De verbinding is stabiel en goed wanneer internet operationeel is. Echter om de een of andere reden reboot de modem/router.
Ik heb al zelf de Lease duur verlengt naar 8 dagen maar dat verandert niks. Ik heb al een range ingesteld van de uit te geven IP adressen zodat deze range niet overlapt met die van de DEVOLO apparaten. Daarnaast heb ik al optie IP adresssen toewijzen aan apparaten zodat deze onthouden worden door de router zodat deze niet opnieuw toegewezen worden.
Helaas het mocht niks baten.
Wat mij verder zelf opvalt is dat de router reboot hij opnieuw zijn log opbouwt en historische loggegegevens kwijt is. Dat vind ik bijzonder. Alsof de router helemaal opnieuwe begint.
Het is nu net weer gebeurd:
Kan iemand mij alsjeblieft helpen wat ik kan doen?
- Is de modem kapot?
- Zit het in de instellingen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Beste antwoord door Waqqas
Bekijk origineel