Na installatie glasvezel geen tv en supertraag wifi....

  • 16 September 2023
  • 37 reacties
  • 351 Bekeken

Hallo, gisteren de overstap gemaakt naar Odido glasvezel mede omdat ik bij Ziggo maar 50mb had en nu dus voor 400mb ben gegaan.
Tijdens de installatie met de Gideon installateur lukte het al niet om de app van T-Mobile of Odido op mijn 2 week oude Samsung tv te installeren, conclusie, nog geen tv…
Toen heb ik een speedtest gedaan op diverse websites en kom ik bekabeld EN onbekabeld niet hoger dan… 50 mb

Daar komt ook nog eens bij dat de verbinding constant uitvalt
Het is een installatie van 1 dag oud, wie kan mij helpen.
Op dit moment ben ik zwaar achteruit gegaan met wat ik had….

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @Swinny69, bedankt voor alle screenshots.

Bekabeld ziet het er inderdaad perfect uit. Klopt het dat je de WX5600 op poort 3 hebt aangesloten? Kun je deze is loskoppelen en de verbinding opnieuw testen? Waar heb je het modem en wifi punt staan? Zou je eens een blik willen werpen op ons topic over hoe verbeter ik mijn wifi?  

 

 

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Swinny69 als je in de Playstore Odido TV zoekt, staat deze er dan niet tussen? 

@Tommie van Odido Nee, ik krijg alleen maar you tube filmpjes te zien als ik in de Chromecast naar odido tv zoek….

Reputatie 7
Badge +9

@Swinny69 kun je een foto sturen van je Chromecast?

@Tommie van Odido , ik ben momenteel op mijn werk maar deze heb ik 2 weken geleden gekocht.

https://www.bol.com/nl/p/google-chromecast-met-google-tv-hd-wit/9300000119991877?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Swinny69, dit is inderdaad de juiste. Zoek je op deze manier de app op?

  1. Zoek in de Google Play Store naar ‘Odido TV’ > Installeren
  2. Ga naar het ‘Home’-scherm en selecteer de Odido TV App
  3. Houd de knop OK ingedrukt en verplaats de app (eventueel) naar een andere plek in de lijst.
  4. Druk op de knop Back om te bevestigen.

 

@Tommie van Odido Ik ga op het hoofdscherm van Chromecast naar apps en dan op zoeken naar Odido TV ( getypt of ingesproken) en dan krijg ik alleen maar you tube filmpjes te zien...

Reputatie 7
Badge +9

@Swinny69 zou je misschien een filmpje hiervan kunnen maken en dan via een WeTransfer link hier met mij willen delen? Dan kan ik namelijk exact zien wat er gebeurt!

@Tommie van Odido 
Geloof het of niet, opeens staat de app er, al die dagen niks en nu is die er.
Dus… alles opgelost, wifi werkt naar behoren, maar vooral bekabeld is het geweldig en nu ook nog tv kijken !
Dank je wel iedereen, vooral Tommie, voor jullie hulp !

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Swinny69, top! Dat is erg fijn om te horen, ik wens je nog een hele fijne avond. 

Hey @Swinny69, ik heb zojuist @Sven-Odido aan de mouw getrokken om wat dieper je verbinding in te duiken. Hij heeft geconstateerd dat de 5 GHz frequentie uitstond op het wifi punt. Hij heeft zojuist een reset uitgevoerd op het wifi punt. Zou je opnieuw de verbinding kunnen testen? 

@Tommie van Odido  Tot vandaag ging alles perfect maar heb 5 GHz even moeten uitzetten om een camera toe tevoegen en nu begint de ellende weer van voor af aan, nog maar 50mb snelheid... 

Wat kan ik doen, 5Ghz staat gewoon weer aan op mijn modem ?

Graag hulp 

Ik kon niet inloggen op mijn wifi punt, is een ander type zyxel, maar ik heb het wifi punt gereset met een paperclip en nu is het weer in orde.

Is dit de normale gang van zaken als je even switch van 5 GHz naar 2,4 GHz ? 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Swinny69, super fijn dat het weer in orde is! Dit is niet de normale gang van zaken, maar het zou kunnen gebeuren. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reageer