Beantwoord

Nieuw modem en kan nu IPTV link niet meer laden

  • 10 January 2021
  • 41 reacties
  • 2363 Bekeken

Recent is bij mij thuis een Zyxel T50 modem vervangen en sindsdien kan ik mijn IPTV service niet meer bereiken. Ik maak al een aantal jaar gebruik van deze service en het heeft via T-Mobile ook altijd prima gewerkt. Ik heb de link op een aantal manieren getest:

  1. Bekabeld (direct aan modem) via T-Mobile netwerk > krijg een 404 foutmelding
  2. Bekabeld via VPN verbinding > werkt wel!
  3. Op mijn telefoon via T-Mobile 4G netwerk > werkt wel!

Het gaat hierbij om http://fastrunner.live:8080 
DNS werkt voor dit domein wel:
 

$ nslookup fastrunner.live 8.8.8.8

Server:         8.8.8.8

Address:        8.8.8.8#53



Non-authoritative answer:

Name:   fastrunner.live

Address: 46.227.68.107

 

De IPTV provider heeft aangegeven dat mijn IP adres niet door hun geblokkeerd wordt en het zou dus gewoon moeten werken (mijn testen bevestigen dat ook). Het http verkeer op poort 8080 lijkt dus ergens geblokkeerd te worden.

Enig idee wat hier aan de hand is?

-Verkurkie

icon

Beste antwoord door Pieter_B 10 January 2021, 12:06

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Empi1e 

Je kan de aanbieder vragen of ze eventueel iets kunnen resetten of een idee hebben waarom het nu via Odido niet meer werkt en met een hotspot wel.

Reputatie 2

Hallo @Empi1e 

Gaat dit over IPTV van Odido of van een andere aanbieder? In geval van een andere aanbieder werkt het dan wel via een mobiele hotspot bijvoorbeeld?

Het is een andere aanbieder maar wanneer ik mijn tv verbind met hotspot van mobiel doet hij het wel.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Empi1e 

Gaat dit over IPTV van Odido of van een andere aanbieder? In geval van een andere aanbieder werkt het dan wel via een mobiele hotspot bijvoorbeeld?

Reputatie 2

Bij mij werkt iptv ook opeens niet meer heb een t-50 modem.

 

Reputatie 7
Badge +8

@Haci83 Yes, de fix is de afgelopen dagen voor iedereen met het T-54 modem uitgerold. Super dat je weer iptv kunt kijken en voor nu nog een hele mooie zondag toegewenst!

's nachts is de fix eruit gegaan denk ik, want vanochtend deed mn iptv het opeens weer...

Beste Sven- TMT,

 

Bij mij werkt iptv niet meer na het vervangen van de modem per 10-03-2023. Ik heb nu een t54 modem. Ik zou het op prijs stellen als jullie de fix bij mij ook zouden toepassen. Ben de hele avond er al mee bezig..drama!!

Bij voorbaat dank

Klantnummer:REC59840

Top, getest en het werkt.

Hartelijk dank. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen Sven,

Klantnummer:TBC32447

Alvast bedankt

Fix staat erop!

Goedemorgen Sven,

Klantnummer:TBC32447

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Ahmed1504

Helaas staat er geen klantnummer in je profiel, Als je deze toevoegd kunnen we de fix toepassen. 

Goedemorgen,

Bij mij werkt iptv niet meer na het vervangen van de modem. Ik heb nu een t54 modem. Ik zou het op prijs stellen als jullie de fix bij mij ook zouden toepassen.

Bij voorbaat dank

Reputatie 7
Badge +16

@Lm7aser1973 Geen dank, top dat we het hiermee hebben hersteld voor je! Mocht er nog eens iets zijn, dan weet je ons hier te vinden. Geniet van jouw verbinding en nog een mooie week toegewenst! 😄

@Jason beste Jason, dank voor het snel oplossen van het probleem en al je reacties op mijn berichten. 

Echter ben ik niet bekend met jullie community waardoor ik geen eerdere berichten gelezen heb.

Nogmaals dank voor het snel oplossen 

Reputatie 7
Badge +4

Het probleem lijkt nu opgelost te zijn na het opstarten (resetten) van de modem.

Tip: kunnen jullie de BUG niet standaard oplossen ipv op verzoek? En dit bij jullie collega's van de klantenservice bekend maken. Zou een hoop frustratie en tijd schelen. 

We hebben het in de andere topics al gemeld. De fix wordt bij iedereen uitgerold. maar gebeurd in batches. Dus het duurt even voordat iederen het heeft. In de tussentijd helpen sommige tussendoor die problemen hebben. 

Reputatie 7
Badge +16

@Lm7aser1973 Mooi dat het opgelost is! Wat betreft jouw suggestie: nee dat gaat niet zomaar, dit is namelijk een workaround die handmatig toegepast dient te worden. 

Het probleem lijkt nu opgelost te zijn na het opstarten (resetten) van de modem.

Tip: kunnen jullie de BUG niet standaard oplossen ipv op verzoek? En dit bij jullie collega's van de klantenservice bekend maken. Zou een hoop frustratie en tijd schelen. 

Reputatie 7
Badge +16

@Lm7aser1973 De reboot is noodzakelijk om de nieuwe firmware te pushen inderdaad. Dat is ook de reden dat ik het een paar posts omhoog heb geplaatst in één van mijn reacties:

 

@Jason Kan het zo zijn dat jullie de modem nu resetten zonder klant te benaderen? Modem start nu gewoon opnieuw op. En hoe wordt dit verder kenbaar gemaakt aan klant?

Hoor het graag

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Lm7aser1973, goed dat je het aangeeft! We gaan dit direct oplossen voor je. @Sven-TMT Zou jij de fix willen toepassen, alsjeblieft? 😄

Tuurlijk 😉 Fix staat erop! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Lm7aser1973, goed dat je het aangeeft! We gaan dit direct oplossen voor je. @Sven-TMT Zou jij de fix willen toepassen, alsjeblieft? 😄

Beste mensen,

 

 

Bij mij werkt het ook niet, kan ik in aanmerking komen voor de oplossing.

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +4

Ook ik ondervind dezelfde problemen sinds ik klant ben bij T-Mobile. Ik heb een topic gelezen waarin (inmiddels vertrokken) admin een aantal klanten heeft geholpen doormede een FIX door te voeren. Link naar topic

@admin Ik zou hier graag gebruik van willen maken en ik hoor graag wat voor nodig is om dit bewerkstelligen. 

Bij voorbaat dank.

De fix staat erop bij je. Enjoy!

Ook ik ondervind dezelfde problemen sinds ik klant ben bij T-Mobile. Ik heb een topic gelezen waarin (inmiddels vertrokken) admin een aantal klanten heeft geholpen doormede een FIX door te voeren. Link naar topic

@admin Ik zou hier graag gebruik van willen maken en ik hoor graag wat voor nodig is om dit bewerkstelligen. 

Bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Paul du Toit, good that you found this topic! Several topics about this question got convoluted and that is why I advise you to take a look at the topic that @Lisa linked, namely:

This should solve the mystery! 😃

Reageer