Beantwoord

Nieuwe aansluiting 1gbit down 500mbit up, upload lijkt capped te zijn

  • 2 November 2023
  • 66 reacties
  • 1007 Bekeken

Dit probleem is exact hetzelfde als in de volgende topics:

 

 

 

De download is op snelheid, echter blijft de upload snelheid ver achter steken. Zowel op het door jullie meegeleverde modem als op mijn eigen modem, beide hetzelfde resultaat.

 

Lijkt er dus op dat de ONT opnieuw moet worden geregistreerd, kan iemand daarbij helpen?

Op dit moment heb ik mijn eigen modem weer aangesloten omdat anders mijn hele netwerk plat ligt, ik ga er vanuit/hoop dat de ONT registratie ook dan gewoon kan plaatsvinden.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 3 November 2023, 11:26

Bekijk origineel

66 reacties

Het werkt nu, met een goede upload! Ontzettend bedankt.

@Tommie van Odido probleem is opgelost, duizend maal dank!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @fatcat3435

Ik heb je verbinding weer kunnen herstellen, sorry voor het ongemakt. 

 

Hi @Rob83

Heb die van jou opnieuwe aangemeld, kan je het nogmaals testen. 

Hi @ragequit, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Op dit moment werkt ons systeem niet hoe het moet waardoor de registratie niet goed doorkomt. We zijn druk bezig om dit op te lossen. Mag ik je vragen om maandag opnieuw aan de bel te trekken hiervoor? Dan kan ik kijken of het al opgelost is. Als ik nu iets aanpas ligt je hele verbinding eruit, dat moeten we natuurlijk niet hebben! Alvast bedankt. 

yes zal ik doen!

@Jason van Odido 

Heb mijn profiel aangepast, bedankt voor de snelle service!

Reputatie 2

Hoi @LvN23, ik wil dit dolgraag in orde maken voor je maar ik zie op dit moment helemaal geen registratie online staan dus ik denk dat Guidion vergeten is om de ONT aan te melden. Kun je een foto maken van het (PON) serienummer van de ONT, alsjeblieft? Ik zorg ervoor dat deze meteen daarna verwijderd wordt zodat er geen gegevens zichtbaar zijn. Ik kan namelijk geen gegevens inzien omdat de terminal door de monteur meegenomen is en niet via ons verzonden is - wat normaliter wel hoort te gebeuren, alleen was dit blijkbaar niet met het installatiepakket meegeleverd. Thanks alvast!

@Jason van OdidoUiteraard, hier de gevraagde foto. Graag verwijderen na registratie :-)
 

Foto verwijderd - Thanks! MOD EDIT

@gjwassink Ik maak het meteen in orde. Geef het maximaal een halfuur de tijd zodat het modem weer kan intrainen op de lijn en connectie maakt met de ONT - in sommige gevallen is een stroomloze reboot nog nodig en dan zou je rond het maximum moeten binnenhalen op de upload.

Dank je! Upload snelheid is weer in orde. Reboot was niet nodig.

Hoi @Tommie van Odido, alles werkt zoals het hoort met de goede snelheden. Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rb2023, welkom op onze Community!

Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Als het goed is moet je direct verschil zien. Zou je mij een terugkoppeling willen geven of het gewerkt heeft?

Hi @rb2023, er is iets fout gegaan bij de registratie. Ik heb dit nu goed gezet en als het goed is moet je weer online zijn. Kun je dit bevestigen?  

@Tommie van Odido - Ja, ik ben weer online. En alles werkt nu goed. De upload is nu ook 900-1000Mbps. Superbedankt!!!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @fatcat3435, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Als het goed is reboot hij vanzelf en moet je meteen verschil zien. Kun je ons een terugkoppeling geven of je nu de juiste snelheid behaald? 

Hi @fatcat3435

Ik heb je verbinding weer kunnen herstellen, sorry voor het ongemakt. 

 

Hi @Rob83

Heb die van jou opnieuwe aangemeld, kan je het nogmaals testen. 

Hi @Sven-Odido super, internet werkt weer! En de upload speed lijkt ook goed te zijn (946 down, 943 up). Hartelijk dank voor de snelle hulp!

Hi @fatcat3435

Ik heb je verbinding weer kunnen herstellen, sorry voor het ongemakt. 

 

Hi @Rob83

Heb die van jou opnieuwe aangemeld, kan je het nogmaals testen. 

Sven, ik heb nu de volle snelheid. Bedankt dat je me zo snel hebt geholpen!

Ik heb in de avonduren nog steeds last van onstabiel internet. Het gaat van 20 ms naar 300ms.. zeer irritant en begin erg veel spijt te krijgen van mijn odido abonnement!

Hi @Tommie van Odido werkt het systeem weer naar behoren? Ben benieuwd of je kan helpen, ik heb toevallig een afspraak morgen staan met guidion, maar als het vandaag is opgelost dan kan ik ze afzeggen morgen.

Reputatie 7
Badge +16

@Tommie van Odido Kun jij uitpluizen waar dit misgaat? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @LvN23, ik wil dit dolgraag in orde maken voor je maar ik zie op dit moment helemaal geen registratie online staan dus ik denk dat Guidion vergeten is om de ONT aan te melden. Kun je een foto maken van het (PON) serienummer van de ONT, alsjeblieft? Ik zorg ervoor dat deze meteen daarna verwijderd wordt zodat er geen gegevens zichtbaar zijn. Ik kan namelijk geen gegevens inzien omdat de terminal door de monteur meegenomen is en niet via ons verzonden is - wat normaliter wel hoort te gebeuren, alleen was dit blijkbaar niet met het installatiepakket meegeleverd. Thanks alvast!

Reputatie 7
Badge +16

@Kharium De koppelingsmethode werkt even niet dus ik doe het creatief zo: “Sinds 2 weken heb ik in de avond last van onstabiel internet. Dit begint meestal na 8 uur. Hierbij schiet de ping van 20ms naar 300+ en weer terug naar 20ms. Dit begint erg vervelend te worden. Het gaat om regio Haarlem. Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?”

Hoi @Jason van Odido , heb hier hetzelfde probleem, download in orde maar upload blijft steken op 500mb

 

Alvast bedankt!

Foto verwijderd - Thanks! MOD EDIT

Reputatie 1

[edit] verplaats naar eigen topic [/edit]

Reputatie 7
Badge +16

@Sjoerdh Ik ga het meteen aanpassen voor je! Geef het maximaal 30 minuten. Als de speed nog niet richting de norm is, dan graag het modem rebooten. Thanks! 😄

Reputatie 7
Badge +16

@Sjoerdh Ik mis alleen nog je klantnummer (bijvoorbeeld ABC12345) in je profiel. Ik zie nu een mobiel klantnummer, maar die hebben we niet nodig. Thanks!

 

Reputatie 7
Badge +16

@LvN23 Het is aangepast! Geef het maximaal 30 minuten. Succes!

Reputatie 7
Badge +16

@Sjoerdh Ook bij jou is het aangepast. Succes!

Reageer