Beantwoord

Nieuwe aansluiting 1gbit down 500mbit up, upload lijkt capped te zijn

  • 2 November 2023
  • 66 reacties
  • 1007 Bekeken

Dit probleem is exact hetzelfde als in de volgende topics:

 

 

 

De download is op snelheid, echter blijft de upload snelheid ver achter steken. Zowel op het door jullie meegeleverde modem als op mijn eigen modem, beide hetzelfde resultaat.

 

Lijkt er dus op dat de ONT opnieuw moet worden geregistreerd, kan iemand daarbij helpen?

Op dit moment heb ik mijn eigen modem weer aangesloten omdat anders mijn hele netwerk plat ligt, ik ga er vanuit/hoop dat de ONT registratie ook dan gewoon kan plaatsvinden.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 3 November 2023, 11:26

Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Danny24, het kan tot 48 uur duren voordat de re-registratie het gewenste effect biedt. Ik zie aan onze kant dat het in orde zou moeten zijn. Kun je het modem nog eens rebooten, alsjeblieft?

@Danny24 Goed dat je hierover aan de bel trekt! Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Wil je het modem een herstart geven? Ik weet zeker dat je nu de juiste snelheid moet halen! 

Hallo Teresa,
Merkte dat je er mee bezig was want mijn internet viel even weg.

Ik heb een speedtest gedaan maar helaas is de upload snelheid nog niet gelijk aan de download.
 

Ook na nogmaals herstarten router en ONT geen verschil.

Kan ik aan deze kant nog iets doen ?

Hoor graag,

Reputatie 6
Badge +2

@Danny24 Goed dat je hierover aan de bel trekt! Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Wil je het modem een herstart geven? Ik weet zeker dat je nu de juiste snelheid moet halen! 

@Tommie van Odido  @Jason van Odido  Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook de gelukkige bezitter van Odido internet.
Ik heb de 2Gbps variant en zie dat ik ook als download netjes 2Gbps krijg, Echter mijn upload is eveneens gehalveerd tot 1Gbps.

Dit lijkt dus op exact hetzelfde probleem. Ik gebruik mijn eigen Router maar met de Zyxel heb ik ook hetzelfde probleem.

Zouden jullie eens kunnen kijken of dit ook het geval is bij mijn aansluiting en dit ook met een her registratie op te lossen is ?
Bij voorbaat mijn dank.

 

Reputatie 7
Badge +4

Super, dat is mooi nieuws @gjwassink! Je verbinding ziet er ook erg goed uit en ik verwacht dat je van de goede snelheid kan blijven genieten. Ik wens je nog heel veel plezier met het Internet toe! 😃

@gjwassink Ik maak het meteen in orde. Geef het maximaal een halfuur de tijd zodat het modem weer kan intrainen op de lijn en connectie maakt met de ONT - in sommige gevallen is een stroomloze reboot nog nodig en dan zou je rond het maximum moeten binnenhalen op de upload.

Dank je! Upload snelheid is weer in orde. Reboot was niet nodig.

Reputatie 7
Badge +16

@gjwassink Ik maak het meteen in orde. Geef het maximaal een halfuur de tijd zodat het modem weer kan intrainen op de lijn en connectie maakt met de ONT - in sommige gevallen is een stroomloze reboot nog nodig en dan zou je rond het maximum moeten binnenhalen op de upload.

Hi, hier hetzelfde probleem. @Jason van Odido @Tommie van Odido 

Kunnen jullie de ONT opnieuw registreren?

 

Reputatie 6
Badge +2

@jphhoeks Super dat alles weer naar behoren werkt! 

@fatcat3435 Ik heb het ONT voor je geregistreerd. Ik weet zeker dat de verbinding nu weer goed moet werken! Mocht je dit niet gelijk merken, geef het modem dan een herstart. 

Reputatie 3

Hoi ik heb ook veel last van lage uploud zou jullie mijn ont ook opnieuw willen registreren aub

@Tommie van Odido  Hoi Tommy, ik heb nog steeds veel last van die spikes...zou je bij mij ook de ONT opnieuw kunnen registreren?

Hoi @Tommie van Odido, alles werkt zoals het hoort met de goede snelheden. Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @eric.vanderaar, dat is het zeker. Ik heb je ONT meteen opnieuw geregistreerd. Als het goed is start hij vanzelf opnieuw op en moet je direct verschil merken. Kan je mij een terugkoppeling geven of het gewerkt heeft? 

@Tommie van Odido Is het al veilig om de ONT opnieuw te registreren? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Kharium, dat zou kunnen alleen moet je dan onze klantenservice bellen. Op de Community is 's avonds niemand aan het werk. 

@Tommie van Odido dank Tommie, ik heb hem herstart. Maar overdag heb ik ook geen problemen. De problemen vinden plaatst na 8-9 uur in de avond. Zou dan een lijnmeting gedaan kunnen worden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Kharium, ik heb een lijnmeting gedaan en alles ziet er goed uit. Zou je het ONT/mediaconverter voor mij willen herstarten? Dat is het kastje tussen het modem en het kastje waar de glasvezel naar binnen komt. Alvast bedankt! 

Ik heb in de avonduren nog steeds last van onstabiel internet. Het gaat van 20 ms naar 300ms.. zeer irritant en begin erg veel spijt te krijgen van mijn odido abonnement!

Reputatie 7
Badge +9

Dit zorgt ervoor dat het juiste serienummer in ons systeem komt waardoor jij kan internetten @Kharium. Ik hoop dat het volgende week opgelost is. Meer informatie heb ik op dit moment ook niet jammer genoeg. 

@Tommie van Odido  wat is het ONT systeem? En hoe kan het nu dan opgelost worden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Kharium, op dit moment werkt het registratie systeem van onze ONT's niet. Hierdoor kunnen we het nog niet voor je oplossen. Hopelijk wordt het snel opgelost! 

@Jason van Odido . Ik heb momenteel hier weer last van...zou je mij hiermee kunnen helpen?

Reputatie 7
Badge +16

@Kharium De koppelingsmethode werkt even niet dus ik doe het creatief zo: “Sinds 2 weken heb ik in de avond last van onstabiel internet. Dit begint meestal na 8 uur. Hierbij schiet de ping van 20ms naar 300+ en weer terug naar 20ms. Dit begint erg vervelend te worden. Het gaat om regio Haarlem. Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?”

Reputatie 7
Badge +16

@Tommie van Odido Kun jij uitpluizen waar dit misgaat? 

Reputatie 1

Bij mij werkt het inmiddels naar behoren. Ik had een afzonderlijk topic aangemaakt en ben daar prima geholpen. Bedankt voor de hulp, dat werkt super zo met dit forum. 

Althans, het heeft een paar uur gewerkt, inmiddels is de cap van 500Mbit spontaan weer terug 😕.

Reageer