Beantwoord

Nieuwe firmware Zyxel; reden voor Wifi problemen?

  • 26 October 2020
  • 37 reacties
  • 1851 Bekeken


Toon eerste reactie

37 reacties

Reputatie 1

Misschien kan T-mobile eens beginnen met te reageren met waarom men zo maar in het wildeweg firmware gaat wijzigen in modems overdag zonder enige aankondiging en ook een mededeling geven over de wijzigingen die hebben plaats gevonden.

 

Dit is toch not done..

Rest van de dag ook geen wegvallende WiFi meer gehad. Ik heb, zoals @dejan.j beschrijft, de 2.4 en 5Ghz netwerken uitgezet en opgeslagen (daarna even laptop aan de kabel, want over de WiFi kun je dan natuurlijk niet meer bij de portal;)), SSID's aangepast, en toen beide netwerken weer aangezet. Ik heb alleen het streepje uit de standaardnaam gehaald, dus mijn SSID is een combinatie van (hoofd)letters en cijfers.

Het lijkt erop dat ik het zelf (geen hulp van T-Mobile) heb kunnen oplossen.

Ik heb nu al een half uur lang geen problemen meer. 

Wat ik heb gedaan: 

1. Beide WiFi's (2.4 en 5.0) uitgeschakeld en dan de instellingen opgeslagen.

2. De naam van mijn WiFi veranderd in iets simpele (zonder nummers of speciale tekens).

3. Allebei WiFi's weer aangezet.

Nu even kijken of dit blijft werken.

zelfde geprobeerd, lijkt tot nu toe goed te gaan! :thumbsup:

Reputatie 1

Het lijkt erop dat ik het zelf (geen hulp van T-Mobile) heb kunnen oplossen.

Ik heb nu al een half uur lang geen problemen meer. 

Wat ik heb gedaan: 

1. Beide WiFi's (2.4 en 5.0) uitgeschakeld en dan de instellingen opgeslagen.

2. De naam van mijn WiFi veranderd in iets simpele (zonder nummers of speciale tekens).

3. Allebei WiFi's weer aangezet.

Nu even kijken of dit blijft werken.

Zelfde probleem hier sinds gisteren. Wifi valt de hele tijd weg. Ook firmware versie b14. Zo even een factory reset proberen.

 

Edit: In deze post staat trouwens de update toegelicht:

[Info] Firmware upgrade Zyxel

Reputatie 3

idem hier

Mijn Cisco VPN wordt geblokkeerd. Volgens de helpdesk van mijn werk doet de Firewall van T-mobile dit. Reset router?

Hier hetzelfde probleem.

Sinds ongeveer een week continu wegvallende WiFi. Niet om de minuut, maar wel regelmatig genoeg om heel hinderlijk te zijn. Telefoon, chromecast , laptop, alles heeft er last van. Ook heb ik al een paar keer herstart.

 

 

Reputatie 1

Geen reactie... Heel mooi dit, want de servicedesk weet ook helemaal niets te vertellen. Ze gaan een week lang tests op afstand uitvoeren

Ik heb hier ook last van

bij mij is plotseling deze ochtend ook deze firmware update toegepast

gewoon in de ochtend terwijl ik belangrijke dingen aan het doen was op internet

 

onvoorstelbaar

en niemand te bereiken natuurlijk 

Reputatie 7
Badge +3

@dejan.j 

Gebruik je in je SSID of wachtwoord bijv. een spatie o.i.d., dat is een veel voorkomende fout die mensen maken en waardoor ze ‘vastlopen.

Als je toch een soort van spatie wil gebruiken, maak dan gebruik van een ‘underscore’, dus bijv. ‘dit_is_mij_wachtwoord’

Reputatie 1

@Pieter_B 

Dank voor je bericht, alleen enige instellingen voor mijn WiFi die ik heb ingesteld zijn de naam en het wachtwoord. Als een firmware daar niet mee om kan gaan, dan vind ik dat wel heel erg kwalijk.

Reputatie 7
Badge +3

@dejan.j 

Dit lijkt erop dat je nieuwe firmware niet overweg kan met een/de instellingen die je waarschijnlijk gemaakt hebt voor je Wifi.

Ik zou adviseren om een factory reset te doen van het modem, waardoor alle settings gereset/opgeschoond worden.

Reputatie 1

Geen reactie... Heel mooi dit, want de servicedesk weet ook helemaal niets te vertellen. Ze gaan een week lang tests op afstand uitvoeren

Reageer