Beantwoord

Nieuwe klant internet snelheid niet als verwacht

  • 24 December 2020
  • 27 reacties
  • 630 Bekeken

Vandaag heb ik mijn internet kunnen aansluiten. Echter merkte ik meteen dat de snelheid traag is. Ik ben overgestapt van Tele2 en mijn maximale snelheid is 55 mbps.

Bij Tele2 haalde ik de volgende snelheden:

Bekabeld tussen de modem en laptop: rond de 50 mbps.

Bekabeld via een verbindingsset: tussen de 35-40 mbps.

Wifi in de woonkamer (het dichtst bij de modem): tussen de 30 en 35 mbps.

Echter via T-Mobile internet haal ik via de verbindingsset 10 mbps en via wifi rond de 5 mbps. Bekabeld met mijn laptop is het 10 mbps.

 

Helaas is het dus niet wat ik er van verwacht had. Het internet van Tele2 en Tmobile word als het goed is geleverd via KPN dus dan zou het logisch zijn dat de snelheden dus identiek zijn als dat ik bij Tele2 had.

Kan het misschien er aan liggen dat het pas net eigenlijk is aangesloten en het allemaal nog op gang moet komen?

icon

Beste antwoord door Anonymous 25 December 2020, 12:58

Bekijk origineel

27 reacties

Sinds vorige week heb ik elke dag dat het internet uitvalt. De snelheid die binnenkomt is ook fors gedaald naar 25 mbps.

 

Enig idee hoe dit komt?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Agepagelage,

Fijn dat je hier een opmerking maakt, dit moet natuurlijk gefikst worden!

Om een beter beeld te krijgen van de situatie ben ik meteen je verbinding ingedoken. Zo te zien gaat er inderdaad iets niet lekker op de lijn.

Zou je kunnen proberen om de kabel tussen het modem en de aansluiting aan beide kanten los te halen en om deze er volgens weer goed in te steken? Ziet de aansluiting er verder goed uit?

Mocht dit niet de oplossing zijn, dan raad ik graag een fabrieks reset van het modem aan: Factory reset modem (fabrieksreset).

Geef het gerust aan als je hierna nog problemen ervaart, dit ga ik hoe dan ook onder de duim voor je krijgen!

Reageer