Beantwoord

nieuwe klant kan geen mail meer versturen

  • 17 March 2024
  • 65 reacties
  • 644 Bekeken


Toon eerste reactie

65 reacties

Hm, error 554 is een catch-all error, dus ik zou eigenlijk even de hele regel moeten kunnen lezen om te kunnen zeggen wat er aan de hand is… Kan dat? Als het niet lukt om de hele regel tevoorschijn te toveren in het venster, stuur dan eens een e-mail op de normale manier (dus niet via “Account instellingen testen”).

Dat email adres dat ik eerder zag op het plaatje, was dat de afzender? Ik zie daarvoor een strikte SPF (Sender Policy Framework). Ik ga nu even niet precies uitleggen wat dat is, maar dat zou mogelijk kunnen verklaren waarom de mail niet aankomt als je die probeert te versturen via de uitgaande mailserver van Odido; die wordt in dat geval geweigerd op de eindbestemming. Dat zou geloof ik ook wel mooi kloppen met die 5.7.1. code. Als je wilt, kan ik je een email adres van mezelf om naar toe te sturen geven, en dan kan ik ervoor zorgen dat die test email dan wel aankomt, ondanks de SPF fout. Stuur me in dat geval een privé bericht.

Het is verder ook nog steeds interessant om te weten wat er gebeurt als je probeert te telnetten naar poort 587 van je eigen uitgaande mailserver. De uitgaande mailserver van odido wordt immers sowieso eind deze maand uitgezet. (En als je je eigen mailserver gebruikt, zul je normaal gesproken bovendien geen SPF problemen ervaren.)

ik kan geen email meer op de ‘normale manier’ via 587 verzenden… dat is nou juist het probleem. als ik telnet naar mijn eigen smtp-server krijg ik: 

Test-e-mailbericht verzenden:   De reactie van de server was: 554 5.7.1 <xxx@xxxserver.

(ik heb mijn mailadres/servernaam ge-x-t)

(Onze laatste berichten zijn gekruisd.)

Mooi, in je laatste bericht zie ik dat het wel lukt om een verbinding te maken met je eigen uitgaande mailserver. De vraag is nu wat er gebeurt als je die mailserver en poort invult in je email programma. Post graag weer de exacte foutmelding als het niet lukt om een test email te versturen.

eigen mailserver SSL via 587. Zelfde foutmelding met TLS. 

 

Reputatie 3

ik kan geen email meer op de ‘normale manier’ via 587 verzenden… dat is nou juist het probleem

 

Ok, je had blijkbaar de test e-mail al meteen op de normale manier geprobeerd te versturen; dan vergeten die suggestie van mij dus maar. (Ik dacht dat omdat er bovenin het venster staat “Account instellingen testen”, dat dat misschien een speciale manier was om een test email te versturen.)

 

als ik telnet naar mijn eigen smtp-server krijg ik: 

Test-e-mailbericht verzenden:   De reactie van de server was: 554 5.7.1 <xxx@xxxserver.

(ik heb mijn mailadres/servernaam ge-x-t)

 

Dat begrijp ik niet. Je bedoelt misschien: “als ik een test email probeer te versturen via mijn eigen (uitgaande) smtp server”. Want dat telnetten lukte zo te zien juist wel (het laatse plaatje dat je postte). Dus je krijgt exact dezelfde fout met je eigen mailserver als met de uitgaande mailserver van Odido? Als je wat anders bedoelt, moet je het maar even uitleggen.

In ieder geval was mijn bedoeling dat je nu de host + poort van je eigen uitgaande mailserver invulde in je email programma (in plaats van de uitgaande mailserver van Odido dus). Dan een e-mail proberen te versturen. En dan eventueel de foutmelding posten. (Maar misschien heb je dat zojuist dus allemaal al gedaan?)

 

ik heb daar per ongeluk iets verkeerd gekopieerd zie ik

mijn excuses

die foutmelding heeft niks met telnet van doen dat is de foutmelding die ik krijg als ik de instellingen voor uitgaande mail naar smtp.t-mobilethuis.nl test 

ik heb een volledige foutmelding van het versturen van mail via mijn eigen smtp-server terug kunnen vinden: 

Taak xxx@xxxserver.nl - Verzenden... rapporteert fout (0x80042109): Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

(mailadres/servernaam weer ge-x-t)

Reputatie 3

(Onze berichten zijn weer gekruisd.)

Ok, ik zie nu het laatste plaatje dat je postte, en we zijn er nu bijna denk ik :)

Op de site van hosting2go staat bij versleutelingsmethode voor ontvangen op het plaatje SSL/TLS en voor verzenden STARTTLS. Maar in de tekst staat voor beide SSL/TLS. Als je nu in plaats van STARTTLS eens een keer SSL/TLS probeert te kiezen, zet dan wel ook de poort op 465.

https://support.hosting2go.nl/klantenservice/e-mail/e-mail-instellen/e-mailadres-instellen-in-microsoft-outlook-2016/

Laat graag eens weten of dit werkte. Als het niet werkt, kun je hierover het beste contact opnemen met hosting2go.

(Onze berichten zijn weer gekruisd.)

Ok, ik zie nu het laatste plaatje dat je postte, en we zijn er nu bijna denk ik :)

Welke versleutelingsmethode heb je ingevuld in je email programma? Op de site van hosting2go staat bij versleutelingsmethode voor ontvangen op het plaatje SSL/TLS en voor verzenden STARTTLS. Maar in de tekst staat voor beide SSL/TLS. Als je nu STARTTLS hebt, probeer dan eens SSL/TLS te kiezen. Zet dan wel ook de poort op 465.

https://support.hosting2go.nl/klantenservice/e-mail/e-mail-instellen/e-mailadres-instellen-in-microsoft-outlook-2016/

Laat graag eens weten of dit werkte. Als het niet werkt, kun je hierover het beste contact opnemen met hosting2go.

met TLS op 465 krijg ik een time-out:

Test-e-mailbericht verzenden: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of internetprovider (ISP).

SSL op 465 wordt niet ondersteund door de hoster:

Test-e-mailbericht verzenden: De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mailserver of uw internetprovider (ISP).

STARTTLS heb ik zelf niet...

Reputatie 3

Jammer dat het niet werkt. We kunnen denk ik wel de conclusie te trekken dat Odido er niks aan kan doen. Je kunt het beste even contact opnemen met hosting2go denk ik.

(Onze berichten zijn weer gekruisd.)

Ok, ik zie nu het laatste plaatje dat je postte, en we zijn er nu bijna denk ik :)

Op de site van hosting2go staat bij versleutelingsmethode voor ontvangen op het plaatje SSL/TLS en voor verzenden STARTTLS. Maar in de tekst staat voor beide SSL/TLS. Als je nu in plaats van STARTTLS eens een keer SSL/TLS probeert te kiezen, zet dan wel ook de poort op 465.

https://support.hosting2go.nl/klantenservice/e-mail/e-mail-instellen/e-mailadres-instellen-in-microsoft-outlook-2016/

Laat graag eens weten of dit werkte. Als het niet werkt, kun je hierover het beste contact opnemen met hosting2go.

ik had al contact gehad met hosting2go ik moest SSL of TLS gebruiken dat heb ik ik had screenshots gestuurd alles stond goed hosting2go suggereerde toen dan odido wellicht poorten geblokkeerd heeft staan omdat ik vanaf mijn overstap geen mail meer kan verzenden 

Reputatie 3

Alleen die ene fout 0x80042109 zou op zich kunnen betekenen dat er een poort geblokkeerd is, maar het kan volgens mij net zo goed ook iets heel anders betekenen. Bovendien hebben we met telnet vast kunnen stellen dat het probleem niet in die hoek zit.

Is je email programma toevallig vrij oud? Dat zou mogelijk de problemen met de versleuteling kunnen verklaren.

 

 

Alleen die ene fout 0x80042109 zou op zich kunnen betekenen dat er een poort geblokkeerd is, maar het kan volgens mij net zo goed ook iets heel anders betekenen. Bovendien hebben we met telnet vast kunnen stellen dat het probleem niet in die hoek zit.

Is je email programma toevallig vrij oud? Dat zou mogelijk de problemen met de versleuteling kunnen verklaren.

 

Wat is oud.. misschien wel 10 jaar. Hij heeft wel updates gehad. Standaard SMTP- en SSL-ondersteuning, Zelfde als op de server. Aan die protocollen verandert geen bitje. (poort)instellingen komen ook overeen. In 10 jaar geen problemen mee gehad, tot op de dag van overstap. Ik wil best even testen met een ‘nieuwere’ client morgen maar ik zie niet wat dat uit zou maken

Reputatie 3

Het komt toch wel eens voor dat de TLS en/of SSL versies die een client en server ondersteunen niet matchen. Maar ik geef toe dat het wel heel toevallig is dat het precies niet meer werkt op het moment dat jij overstapt naar Odido. Tegelijk zie ik helemaal niet in hoe Odido er iets aan zou kunnen doen als je mail software een versleutelingsprobleem meldt, terwijl het bovendien wél lukt een TCP/IP connectie met de mailserver te maken.

Hier is trouwens een ander, vergelijkbaar geval:

Helaas weet ik niet hoe dat is afgelopen…

Het is wel mogelijk tot in detail uit te zoeken waar het precies misgaat, maar dat kost dan weer vrij veel tijd en moeite. Je zou denken dat ze bij hosting2go wel precies weten welke mail software wel/niet compatibel is met hun server. Ook is het inderdaad een relatief kleine moeite om eerst zelf andere mail software uit te proberen. Dat is ook wat ik zelf zou doen, denk ik.

 

Het komt toch wel eens voor dat de TLS en/of SSL versies die een client en server ondersteunen niet matchen. Maar ik geef toe dat het wel heel toevallig is dat het precies niet meer werkt op het moment dat jij overstapt naar Odido. Tegelijk zie ik helemaal niet in hoe Odido er iets aan zou kunnen doen als je mail software een versleutelingsprobleem meldt, terwijl het bovendien wél lukt een TCP/IP connectie met de mailserver te maken.

Hier is trouwens een ander, vergelijkbaar geval:

Helaas weet ik niet hoe dat is afgelopen…

Het is wel mogelijk tot in detail uit te zoeken waar het precies misgaat, maar dat kost dan weer vrij veel tijd en moeite. Je zou denken dat ze bij hosting2go wel precies weten welke mail software wel/niet compatibel is met hun server. Ook is het inderdaad een relatief kleine moeite om eerst zelf andere mail software uit te proberen. Dat is ook wat ik zelf zou doen, denk ik.

 

interessante gedachte. ik heb het uitgezocht de laatste versie SSL is 3.0 en in 1996 uitgebracht. mijn mailclient is van ver daarna. helaas is dat het dan ook niet. ik heb nog een laatste aanknopingspuntje op dit moment, in eerste instantie was de foutmelding anders toen kreeg ik alleen terug dat er geen verbinding met de uitgaande mailserver gemaakt kon worden (op het moment dat ik mail verstuurde) 

toen ik daarna aan het pielen ging met het gebruik van de smtp-server van Odido en verschillende poorten en protocollen kreeg ik pas de foutmelding over niet-ondersteunde encryptie

ik ga alsnog een nieuwere mailclient proberen straks ik zal het resultaat delen hier 

 

ik heb het probleem niet opgelost en de oorzaak ook niet kunnen vinden maar ik heb wel nieuws 

ik heb binnen het odido-netwerk een nieuw emailadres aangemaakt op een outlookclient van office 365. ik ga ervan uit dat ik daarmee de nieuwste software heb. 

ik kan daar mail mee versturen met TLS via poort 465 van hosting2go

toen hetzelfde mailadres aangemaakt op mijn eigen client met dezelfde instellingen

dan kan ik geen mail versturen

toen de smtp-server op de client van office 365 gewijzigd naar smtp.t-mobilethuis.nl 

toen kon ik geen mail versturen ik kreeg popups waar om gebruikersnaam en wachtwoord van de smtp-server gevraagd wordt.

twee dingen, in de eerste plaats zou dat niet nodig moeten zijn binnen het netwerk van Odido en ten tweede heb ik die nooit gekregen, daar een week geleden al om gevraagd en na 10 dagen niet te kunnen mailen nog steeds geen reactie op 

waarom ik wel mail kan versturen met de office 365 client en (na overstap naar Odido) niet meer met mijn eigen client is mij een groot raadsel 

ik overdenk mijn opties en vervolgstappen nog. Ideeën of support erg welkom.

 

 

oeps 

ik moet duidelijk nog even wennen hoe alles werkt hier ik had zonder ‘reageren’ te gebruiken een post geplaatst. corrigeren door verwijderen lijkt niet mogelijk..

Reputatie 3

ik heb het probleem niet opgelost en de oorzaak ook niet kunnen vinden maar ik heb wel nieuws 

ik heb binnen het odido-netwerk een nieuw emailadres aangemaakt op een outlookclient van office 365. ik ga ervan uit dat ik daarmee de nieuwste software heb. 

ik kan daar mail mee versturen met TLS via poort 465 van hosting2go

 

Mooi. Dus als je er mee kunt leven voortaan office 365 voor email te gebruiken dan is het probleem opgelost?

 

toen hetzelfde mailadres aangemaakt op mijn eigen client met dezelfde instellingen

dan kan ik geen mail versturen

 

Ok. Het zou heel interessant zijn te weten waarom eigenlijk niet, maar dat kost misschien vrij veel tijd om dat uit te zoeken. Wat je wel vrij eenvoudig kan doen, is het ook eens te proberen met een schone configuratie/installatie. Het makkelijkste is een andere windows useraccount op dezelfde computer. Of op een andere computer, als je die hebt, kan ook.

 

toen de smtp-server op de client van office 365 gewijzigd naar smtp.t-mobilethuis.nl 

toen kon ik geen mail versturen ik kreeg popups waar om gebruikersnaam en wachtwoord van de smtp-server gevraagd wordt.

twee dingen, in de eerste plaats zou dat niet nodig moeten zijn binnen het netwerk van Odido en ten tweede heb ik die nooit gekregen, daar een week geleden al om gevraagd en na 10 dagen niet te kunnen mailen nog steeds geen reactie op 

 

Poort 465 is bij Odido alleen met authentificatie dacht ik. Poort 587 kan wel ook zonder authentificatie. Zie de link naar de instellingen die ik in mijn eerste reaktie heb gepost. Verder snap ik best dat je niet tevreden bent met de door Odido geboden service, maar de vraag is natuurlijk hoeveel tijd je nog moet steken in de mogelijkheid om een mailserver te kunnen gebruiken die binnen 2 weken definitief uit gaat.

Reputatie 3

Ik zou trouwens even in de headers kijken van die email die je met office 365 hebt verstuurd of die rechtstreeks van je Odido thuisverbinding naar je uitgaande mailserver bij hosting2go is gegaan, of dat daar nog een server van microsoft tussen zat. Dat zou dan immers op zich ook een mogelijke verklaring kunnen zijn waarom het met office 365 wel lukt, maar met je oude, vertrouwde mail software niet. Zo nee, dan ligt het meer voor de hand dat het verschil in de software zelf zit.

Ik zou trouwens even in de headers kijken van die email die je met office 365 hebt verstuurd of die rechtstreeks van je Odido thuisverbinding naar je uitgaande mailserver bij hosting2go is gegaan, of dat daar nog een server van microsoft tussen zat. Dat zou dan immers op zich ook een mogelijke verklaring kunnen zijn waarom het met office 365 wel lukt, maar met je oude, vertrouwde mail software niet. Zo nee, dan ligt het meer voor de hand dat het verschil in de software zelf zit.

goed plan!

Ik zou trouwens even in de headers kijken van die email die je met office 365 hebt verstuurd of die rechtstreeks van je Odido thuisverbinding naar je uitgaande mailserver bij hosting2go is gegaan, of dat daar nog een server van microsoft tussen zat. Dat zou dan immers op zich ook een mogelijke verklaring kunnen zijn waarom het met office 365 wel lukt, maar met je oude, vertrouwde mail software niet. Zo nee, dan ligt het meer voor de hand dat het verschil in de software zelf zit.

goed plan!

nee zit niks tussen 

 

X-Original-To: xxx@xxxserver.nl

Delivered-To: xxx@xxxserver.nl

Received: from wsdell02 (unknown [188.89.108.95])

                by server69.hosting2go.nl (Postfix) with ESMTPSA id 03146137ED1E

                for <xxx@xxxserver.nl>; Tue, 19 Mar 2024 13:18:53 +0100 (CET)

Mooi. Dus als je er mee kunt leven voortaan office 365 voor email te gebruiken dan is het probleem opgelost?

nee een office 365 abbo alleen om mijn mail te kunnen versturen is geen optie

 

Ok. Het zou heel interessant zijn te weten waarom eigenlijk niet, maar dat kost misschien vrij veel tijd om dat uit te zoeken. Wat je wel vrij eenvoudig kan doen, is het ook eens te proberen met een schone configuratie/installatie. Het makkelijkste is een andere windows useraccount op dezelfde computer. Of op een andere computer, als je die hebt, kan ook.

ja ik beraad me nog over mijn opties. ander user account, ander systeem, andere mailclient, andere provider, bevindingen voorleggen aan h2g, support van odido 

 

Poort 465 is bij Odido alleen met authentificatie dacht ik.

hoe kom ik aan de credentials daarvoor...

 

Poort 587 kan wel ook zonder authentificatie.

lukte niet met office 365

 

de vraag is natuurlijk hoeveel tijd je nog moet steken in de mogelijkheid om een mailserver te kunnen gebruiken die binnen 2 weken definitief uit gaat.

ik heb daar nog nergens officieel iets over gehoord van Odido. Daarnaast is het wel fijn/rustgevend om te weten wat de problemen veroorzaakt en wat niet

 

 

Reputatie 3

(Dit is een reaktie op je voorlaatste bericht)

nee zit niks tussen 

Ok, dan zou het dus meer voor de hand liggen dat het verschil met de software zelf, of de specifieke installatie daarvan, te maken heeft en zou ik mijn tip herhalen om eens een schone installatie/configuratie te proberen.

Maar dat ip adres, dat is toch een mobiele verbinding? Ik dacht dat het probleem oorspronkelijk was om mail te versturen vanaf je nieuwe glasvezelverbinding. Als het nu wel werkt met office 365, maar je gebruikt daarvoor een ándere verbinding, dan kun je daar eigenlijk geen conclusies uit trekken (ookal zijn beide verbindingen weliswaar van Odido).

Wat natuurlijk wel ook een goed idee is, is de combinatie oude software met mobiele verbinding testen, als je dat nog niet gedaan had (met een mobiele hotspot o.i.d.).

En als je nu steeds poort 465 gebruikt, zou je de verbinding ook nog eens met telnet kunnen checken, als je dát nog niet gedaan had.

harmenzo@odido:~$ telnet server69.hosting2go.nl 465
Trying 185.135.241.69...
Connected to server69.hosting2go.nl.
Escape character is '^]'.
^]
telnet> quit
Connection closed.

Let op: je krijgt nu niet de welkomstboodschap van de mailserver te zien, omdat je daarvoor in dit geval dan eerst de versleutelde verbinding op zou moeten zetten. (Dat is op zich wel mogelijk, en dat zou tegelijk een goeie manier zijn om het probleem verder te debuggen, maar ik zou daar op dit moment nog even niet mee beginnen.)

 

(Dit is een reaktie op je voorlaatste bericht)

nee zit niks tussen 

Ok, dan zou het dus meer voor de hand liggen dat het verschil met de software zelf, of de specifieke installatie daarvan, te maken heeft en zou ik mijn tip herhalen om eens een schone installatie/configuratie te proberen.

Maar dat ip adres, dat is toch een mobiele verbinding? Ik dacht dat het probleem oorspronkelijk was om mail te versturen vanaf je nieuwe glasvezelverbinding. Als het nu wel werkt met office 365, maar je gebruikt daarvoor een ándere verbinding, dan kun je daar eigenlijk geen conclusies uit trekken (ookal zijn beide verbindingen weliswaar van Odido).

Wat natuurlijk wel ook een goed idee is, is de combinatie oude software met mobiele verbinding testen, als je dat nog niet gedaan had (met een mobiele hotspot o.i.d.).

En als je nu steeds poort 465 gebruikt, zou je de verbinding ook nog eens met telnet kunnen checken, als je dát nog niet gedaan had.

harmenzo@odido:~$ telnet server69.hosting2go.nl 465
Trying 185.135.241.69...
Connected to server69.hosting2go.nl.
Escape character is '^]'.
^]
telnet> quit
Connection closed.

Let op: je krijgt nu niet de welkomstboodschap van de mailserver te zien, omdat je daarvoor in dit geval dan eerst de versleutelde verbinding op zou moeten zetten. (Dat is op zich wel mogelijk, en dat zou tegelijk een goeie manier zijn om het probleem verder te debuggen, maar ik zou daar op dit moment nog even niet mee beginnen.)

 

188.89.108.95 heeft odido aan mijn modem toegewezen. waarom denk je dat dat van een mobiele verbinding is?

hotspot was ik zelf ook al mee bezig geweest maar ding is verouderd krijg er geen driver meer bij

ik heb dat zelf ook nog in mijn achterhoofd als onderzoeksmogelijkheid

 

Reputatie 3

Het viel me op dat je ip adres geen reverse had, en toen ben ik bij de whois gaan kijken en daar zag ik o.a.: “descr: Pool for mobile internet users”, vandaar. Mijn ip adres thuis heeft wel een reverse en de whois is ook anders. Maar als dat dus toch wel het ip adres van jouw thuisverbinding blijkt te zijn, dan boeit dat verder eigenlijk niet zo veel.

In ieder geval lijkt het er ondertussen toch wel meer op dat het probleem eerder met de software dan met de internetverbinding te maken heeft, volgens mij. Je hebt nu voorlopig genoeg ideeën om uit te proberen om hopelijk wat verder mee in te kunnen zoomen op het probleem, denk ik. Ik ben benieuwd wat je gaat ontdekken, en als je verder nog vragen hebt, stel ze dan gerust.

P.S. Als je wilt, kan ik je voor testjes ook toegang geven tot mijn uitgaande mailserver. Die beheer ik zelf, dus dat maakt veel dingen wat makkelijker. Maar probeer eerst maar eens een aantal van die andere ideeën, dan zien we daarna eventueel wel weer verder.

 

 

 

Het viel me op dat je ip adres geen reverse had, en toen ben ik bij de whois gaan kijken en daar zag ik o.a.: “descr: Pool for mobile internet users”, vandaar. Mijn ip adres thuis heeft wel een reverse en de whois is ook anders. Maar als dat dus toch wel het ip adres van jouw thuisverbinding blijkt te zijn, dan boeit dat verder eigenlijk niet zo veel.

In ieder geval lijkt het er ondertussen toch wel meer op dat het probleem eerder met de software dan met de internetverbinding te maken heeft, volgens mij. Je hebt nu voorlopig genoeg ideeën om uit te proberen om hopelijk wat verder mee in te kunnen zoomen op het probleem, denk ik. Ik ben benieuwd wat je gaat ontdekken, en als je verder nog vragen hebt, stel ze dan gerust.

P.S. Als je wilt, kan ik je voor testjes ook toegang geven tot mijn uitgaande mailserver. Die beheer ik zelf, dus dat maakt veel dingen wat makkelijker. Maar probeer eerst maar eens een aantal van die andere ideeën, dan zien we daarna eventueel wel weer verder.

 

 

 

bedankt voor je hulp!!

Wat je wel vrij eenvoudig kan doen, is het ook eens te proberen met een schone configuratie/installatie. Het makkelijkste is een andere windows useraccount op dezelfde computer. 

 

.

zelfde foutmeldingen uitgaande mailserver niet bereikbaar  

Reputatie 3

Je schreef eerder dat je uitgaande mailserver alleen TLS ondersteunt op poort 465. Welke TLS versies ondersteunt je mail sofware? Als je dit niet weet, kijk dan in de headers van een oude e-mail van jezelf: een mail van jezelf aan jezelf, of een andere email van jezelf waar je toegang toe hebt.

Bijvoorbeeld:

Received: from xxx-xx-xxx-xxx.ftth.glasoperator.nl ([xxx.xxx.xx.xxx] helo=xxxxx) by mail.xxxxxxx.nl with esmtps  (TLS1.3) tls TLS_ECDHE_RSA_WITH_AES_256_GCM_SHA384

Bij mij dus TLS1.3. De TLS versie die je vindt, is de hoogste versie die jouw software ondersteunt. Zorg wel dat je de goeie regel te pakken hebt: dus van thuis naar je uitgaande mailserver.

Welke mail software gaat het trouwens precies om (naam + versie)? En welke Windows versie?

Nog iets heel anders: er is niet toevallig een firewall op je eigen pc die connecties naar TCP poort 465 van alleen je (oude) mail software blokkeert?

 

Reageer