Beantwoord

Non stop problemen met LAN



Toon eerste reactie

100 reacties

Reputatie 1
Hier hetzelfde probleem.
LAN vliegt eruit (WIFI blijft werken) bij het kijken van fimpjes op YouTube.
Kennelijk doet YouTube iets unieks als het om dataverkeer gaat!?

Vorige week een nieuw modem geplaatst maar dat heeft niet geholpen. Monteur wist ook van niks en adviseerde mij om, als het probleem terugkwam, de kabel te vervangen.
Ja want dat gaat helpen 🙄

Er gebeurt duidelijk iets binnen het modem waardoor daarna de LAN poorten niet meer functioneren tot een reset.
Ik ervaar geen problemen meer sinds ik de modem eruit heb gegooid.
Ik heb nu de setup met mediaconverter en router.
Kostte 110 euro totaal en geen problemen meer.
Reputatie 1
Dan ben je dus gewoon een idioot. Wat is dit nou weer voor onzin reactie. Je neemt een dienst af, die niet naar behoren functioneert en dan is jouw oplossing om het modem eruit te gooien en zelf maar een boel centen te gaan investeren omdat de zooi van T-Mobile niet werkt.
Llekker ben jij.
Tmobile kan het ook oplossen maar die kwam veels te laat!.
Het probleem is gewoon de modem. punt.
Ze kunnen ook een Huawei modem van adsl aanbieden met media converter
Dit deden ze achteraf !

Noem me maar idioot maar heb nu stabiel internet en geen gezeik meer!
Reputatie 1
Ik heb in principe stabiel internet zolang ik geen YouTube bezoek. Want dan vliegt dus soms het bekabeld internet eruit.
Reputatie 7
@forward je hebt een punt maar juliascox geeft een tip met een mogelijke oplossing (die lijkt te werken) dus wees een beetje lief voor elkaar 😉 Voor dit specifieke probleem is de modem vervangen voor een Huawei modem mét mediaconvertor inderdaad de oplossing. Dit bieden we (nog) steeds niet standaard aan maar als workaround voor dit specifieke probleem dat we nog niet hebben kunnen verhelpen met het Draytek modem. Ik ga jou hiervoor aanmelden en één van onze monteurs neemt dan contact met je op om een afspraak te maken voor de modemwissel! Hopelijk is dat deze week nog, anders begin volgende week!
Reputatie 1
@forward je hebt een punt maar juliascox geeft een tip met een mogelijke oplossing (die lijkt te werken) dus wees een beetje lief voor elkaar 😉 Voor dit specifieke probleem is de modem vervangen voor een Huawei modem mét mediaconvertor inderdaad de oplossing. Dit bieden we (nog) steeds niet standaard aan maar als workaround voor dit specifieke probleem dat we nog niet hebben kunnen verhelpen met het Draytek modem. Ik ga jou hiervoor aanmelden en één van onze monteurs neemt dan contact met je op om een afspraak te maken voor de modemwissel! Hopelijk is dat deze week nog, anders begin volgende week!
Ik heb nog niks gehoord maar ik wacht af..
Reputatie 7
Hi forward, ik heb je zojuist een privébericht gestuurd! Als je nog vragen hebt laat het dan zeker weten!
Beste T-Mobile moderators,

Ik heb exact hetzelfde probleem, vraag uitgezet op tweakers en zelf veel gepuzzeld. Maar ik merkte het met mijn TV.
Als ik netflix streamde met mijn TV (sony android smart tv) of films streamde vanaf mijn pc naar de tv (dus niet via internet) klapte soms de hele switch er uit, waar de TV op zit. De laptop die ik dan op de switch aansloot kreeg geen IP. Sloot ik de laptop aan en daarna de TV, hield hij zijn dhcp lease natuurlijk wel, maar ging de verbinding gewoon dood (nieuwe lease aanvragen werkte niet). De PC zit op de andere poort op de router en die werkte nog wel. Trok ik de TV er uit, werkte alles weer. Zodra de TV er weer in ging, verbinding weg. TV is inmiddels ook terug gezet naar fabrieks instellingen, en dat hielp ook niet. Was even in de veronderstelling dat het aan de TV lag. Tot ik laatst trailers zat te kijken op de PC en floep! daar ging mijn verbinding. Moest de modem resetten om deze terug te krijgen, hier zat geen switch tussen.

Om nog meer problemen uit te sluiten, sloot ik een asus router aan op het modem, en zet ik alles daar achter. Ineens internet weg. Maar! wel nog een funtionerend netwerk. Ik had mijn dhcp lease van de asus router, en kon naar de config pagina browsen. Daar zij de asus doodleuk dat hij geen IP meer had.

Er lijkt dus echt iets stuk te zijn aan de draytek's DHCP configuratie, op de 2 vaste lanpoorten. Wifi bleef gewoon werken.

Hoe gaat het vervangen met het andere modem in zijn werk? ik zit al weken te klieren denkende dat het aan mijn spullen ligt. Hiervoor met KPN nooit problemen gehad.
Ik heb ook deze problemen dat het Lan gedeelte eruit klapt en de WiFi bruikbaar blijft. De firmware op mijn Draytek Vigor 2132Fvn is 3.7.9.1. De huidige versie op Draytek.com is 3.8.0.1 misschien dat dit een en ander oplost. Helaas kan ik zelf de firmware niet Flashen. Wanneer gaat T-mobile deze Firmware uitrollen?
Reputatie 7
@tim86 Goed om te zien dat je zelf alles al nagelopen hebt! Ik heb jouw gegevens doorgestuurd naar mijn collega's, we gaan een monteur bij je langs sturen om de Draytek te vervangen voor ons Huawei modem met een media convertor om de modem om te wisselen!

@Menno874 We gebruiken custom firmware voor onze Draytek, dit probleem speelt al langer maar er is op dit moment nog geen oplossing voorhanden naast het omwisselen van de modem zoals ik hierboven heb beschreven. Jouw gegevens heb ik nog niet, als je mij een privébericht kan sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer dan ga ik ook voor jou aan de slag!
@Brian Ik ben voorlopig niet direct beschikbaar om een afspraak te maken om het modem te wisselen. Ook ben ik nog wat aan het testen geweest de afgelopen tijd. Het gene wat ik heb kunnen merken is dat wanneer ik de Firewall uitschakel de Lan niet uitgeschakeld wordt. Hier zijn echter twee grote nadelen aan. De maximum snelheid wordt flink beperkt hierdoor en uiteraard het onveilige aspect van het niet hebben van een firewall. Ik gebruikte altijd al een secundaire router omdat we in huis drie desktops en een lan printer hebben. Hierdoor kon ik achter een Firewall testen. (let op ook de WiFi van de secundaire router gebruiken) . Het lijkt wel dat een bepaalde overtreding danwel voor de firewall onbekende instructie de Lan permanent blokkeert en misschien een tijdelijke block van minuten/uren/dagen in plaats van seconden. Ik hoop dat je wat kan met deze info.


Met vriendelijke groet,

Menno
Reputatie 7
Badge +4
@Menno874

Dat is een interessante ontdekking. het vreemde is dat dit probleem niet reproduceerbaar is en slechts bij een handje vol klanten gebeurd. zowel op linux als op windows. het lijkt er op dat de interne lan switch vast loopt waardoor deze niet meer werkt, maar de wifi wel gewoon blijft werken. wat wel bekend is dat de problemen zijn opgelost met een ander modem. het lijkt dus een combinatie te zijn met modem, hardware, en software.
@Hidden.nld Ik ga in ieder geval verder testen met de router door het syslog op de firewall te laten draaien en misschien kan ik op die manier wat terugvinden. Fingers crossed 🙂
Helaas, het draaien van een syslog is voorbehouden aan het admin account van de router.
Reputatie 7
Hi Menno, goed om te zien dat je aan het testen bent geslagen! We kunnen de modem voor je verwisselen, geef maar even een seintje wanneer je zo ver bent, dan zet ik het voor je in gang!
Nu is het natuurlijk lastig in te schatten of het allemaal dezelfde problemen zijn, ik zag het met intern streamen dat de interne switch van de draytek vast sloeg, veroorzaakt door voornamelijk mijn TV, en anderen hier zien het bij youtube.

Nu heb ik sinds woensdag de huawei en dacht het hiermee opgelost te hebben... alleen speelde ik via KODI een film af en lag de boel er toch weer uit. Dus, ligt het dan (ook) aan mijn TV? toch raar dat ik hier toen ik mijn TV via KPN aangesloten had hier geen problemen mee had. Maarrr... de Sony tv draait op android, en inmiddels is die ook geüpdatet naar een andere android versie. Dus heb nu ook een ticket lopen bij sony om daar meer onderzoek in te steken.

Wel 1 verbetering tot dusver, dus de wissel is nog niet voor niks geweest, de laptop kan nu wel probleemloos streamen van een andere pc. Dat liep eerder ook vast.

Ik zal de komende dagen ook flink netflixen (zit ziek thuis..) om te zien of ik dat via netflix ook kan reproduceren op de huawei. Op de draytek ging hij daarmee ook incidenteel onderuit. Lijkt er dus voornamelijk op hoe zwaar de stream is. Netflix is relatief licht, een videostream van een bluray speler in een PC naar een tv beneden misschien wat zwaarder??
Reputatie 7
Hey Tim86, top dat je nu in ieder geval wel probleemloos van je laptop kunt streamen! Houd ons op de hoogte van de voortgang. En bovendien beterschap gewenst! 😉
Reputatie 1
Ik heb inmiddels een nieuw modem ontvangen zoals eerder hier beschreven.
Ik heb sindsdien inderdaad geen LAN disconnects meer gehad.

Echter heb ik sinds kort een ander probleem maar ik denk niet dat het iets te maken heeft met het nieuwe modem.
Toch is wel een probleem wat pas recent is gaan spelen na de modem vervanging.
Al zou het ook na een Windows 10 update ontstaan kunnen zijn.
Of het is gewoon allemaal toeval en heeft T-Mobile problemen met hun DNS servers.

Maar als iemand het herkent dan graag reageren ;)

Het probleem:
Internet snelheid is goed (boven de 730mbs UP/DOWN).
Pingtijden zijn ook uitstekend en zonder packet loss.

Browsen met zowel Chrome, IE, Firefox of Edge is behoorlijk sloom.
Bij veel linkjes moet die nadenken. Vooral als er dus geswitcht wordt van domein (DNS).
Oja, en nee geem malware of andere rommel draaien.

DNS vervangen voor de DNS IP adressen van Google lijkt een behoorlijke verbetering te hebben opgeleverd.
Zijn er meer mensen die traag internet surfen ervaren met ontzettend snelle verbindingen (en PC's)?
Reputatie 6
Browsen met zowel Chrome, IE, Firefox of Edge is behoorlijk sloom.
Bij veel linkjes moet die nadenken. Vooral als er dus geswitcht wordt van domein (DNS).Oja, en nee geem malware of andere rommel draaien.

DNS vervangen voor de DNS IP adressen van Google lijkt een behoorlijke verbetering te hebben opgeleverd.
Zijn er meer mensen die traag internet surfen ervaren met ontzettend snelle verbindingen (en PC's)?

Zie ook hier:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/aanhoudende-problemen-t-mobile-thuis-dns-306314
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/nieuw-modem-306377
Reputatie 1
Thanks dat verklaart een boel. Ik ben dus niet de enige die dit heeft opgemerkt.
Reputatie 7
Hi forward, de DNS problemen zijn vanmiddag verholpen! Geldt dit ook voor jou? Ik hoor het graag!
Het begon al toen het van Vodafone naar T-Mobile ging.
Abonnement afgesloten met Vodafone 1 maand later word alles overgenomen.
Toen begon de drama.
Jammer dat het zo moet maar er is geen andere provider die een hoge glasvezel verbinding aan bied momenteel heb ik 750 up en download.
Ik heb het opgegeven na 1 jaar lang bezig te zijn met klantenservice.
Meetingen geven ook niks aan want er is nergens een error log op de draytek te vinden waar het probleem ook licht zou een wonder zijn als hun daar wel toegang tot hebben.
Router is al vervangen door precies het zelfde model was ik niet echt blij mee maargoed heb ik niks in te zeggen.
Laatste keer dat ik met ze sprak lag het aan mij wat er in mijn netwerk zit onzin.
2 pc's 5 Consoles < Altijd maar 1 aan niet meer. 1 Server met ongeveer 3 VM's en 7 docker Containers draaien (Docker op hun eigen virtuele switch ander ip range dan de draytek).
Lan switch van de router klapt er uit en de lampjes boven de ethernet poort blijven knipperen in een constante snelheid op elke poort die aangesloten staat op een apparaat.
De WiFi blijft altijd werken en daarmee kan je ook in de router komen en die geeft totaal niks aan alsof alles perfect werkt zelfs de status pagina.
Als je een andere router tussen de draytek en je apparaat stopt wanneer het er uit klapt kun je elke computer die op de 2de router zit nog vinden en de router zelf ook maar contact tussen de draytek en de rest is weg.
Simpel restart werkt perfect voor misschien 2 a 3 dagen of soms maar 5 tot 10 min
Ik heb maar een media convertor aangeschaft zodat ik pfSense in een Hyper-v omgeving kan draaien.
Internet Vlan 300 en IPTV Vlan 640
Hier heeft @Hidden.nld een mooie post van gemaakt alleen dan met een van de TP-Link routers.
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/glasvezel-draytek-vervangen-met-je-eigen-router-met-vlan-297061
Hoop dat dit een beetje helpt nog een ontevreden klant hoop dat er wat word ondernomen en de klant niet de schuld geven.
Reputatie 7
Hoi @DKGE

Het lijkt erop dat voor sommige klanten de LAN poorten (voor internet) er soms uitklappen in combinatie met bepaalde software. Ik kijk hier graag naar met jou. Want weet één ding zeker: ik wil jou niet met wegvallend internet laten zitten! Wil je mij een privébericht (klik op mijn naam) sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN?

Ik hoor graag van je. Dan lossen we deze puzzel samen snel op!
In mijn topic (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/internet-valt-vaak-weg-306926/index2.html) postte iemand een linkje naar dit topic. Ik heb exact hetzelfde probleem dat hier omschreven wordt. Nu komen ze volgende week vrijdag bij mij langs om het modem te vervangen. Het lijkt me dan handig om hem dan meteen te vervangen met de media converter + Huawei. Anders blijf ik met de problemen zitten en zijn jullie voor niets langsgeweest om een nieuw modem te installeren (lijkt me van beide kanten zonde). Kan dit geregeld worden?

Reageer