Beantwoord

Onrechtmatig gebruik van jouw internetaansluiting

  • 10 November 2022
  • 44 reacties
  • 1196 Bekeken


Toon eerste reactie

44 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Sebascoot1979, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb je zojuist onze interne melding in een privébericht gestuurd! Hopelijk kun je de boosdoener vinden. 

Goedenmiddag,

Ook ik kreeg vandaag eenzelfde mail. Ik beheer mijn NAS op afstand. Wellicht dat dat problemen geeft. Graag ontvang ik ook een privébericht met daarin wat meer details zodat ik wat concreter kan kijken waar deze melding door wordt veroorzaakt. 

 

 

Bedankt voor het bericht. Naar blijkt is het openstaan van remote desktop op tcp 3389 de trigger geweest.

Reputatie 7
Badge +8

@zzattack3 Ik stuur je een privébericht met de details hierover!

Ook ik heb deze melding ontvangen en zou graag meer details kennen om de oorzaak te achterhalen.

Reputatie 7
Badge +8

@gijsie88 Yes, ik stuur je een privébericht! 

Reputatie 1

Ik heb ook een zelfde bericht gehad. Hebben jullie hier meer info over?

Alvast bedankt!

Hoi @Jonacb83, dat maakt het inderdaad lastig zoeken, via een privébericht stuur ik je graag meer informatie toe over de melding die wij op jouw adres hebben ontvangen! Hierin lees je meer over de boosdoener en de mogelijke oorzaken.

Ik hoop dat je het hiermee snel weet op te lossen!

Heel fijn, zie het privébericht graag tegemoet.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jonacb83, dat maakt het inderdaad lastig zoeken, via een privébericht stuur ik je graag meer informatie toe over de melding die wij op jouw adres hebben ontvangen! Hierin lees je meer over de boosdoener en de mogelijke oorzaken.

Ik hoop dat je het hiermee snel weet op te lossen!

Ik heb deze e-mail ook gehad, router gereset, virusscanners: geen negatieve resultaten. 
Gebeld maar de lijn wordt afgebroken wanneer ik zeg dat ik een vraag heb over "verbruik”.

Graag advies, weet zo even niet waar precies ik het moet zoeken, heb nogal veel apparaten. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @and33, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart. Ik heb je onze interne melding in een privébericht toegestuurd. Hopelijk kan je de boosdoener hier uithalen en ervoor zorgen dat dit niet meer gebeurt! 

Hallo,

 

Ik krijg vandaag dezelfde melding. Volgens de virusscanner is er niks mis. 

Vanaf mijn aansluiting wordt ook een website beheerd. 

Hoe kom ik er achter waar dit vanddan komt?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Sander @Jason 
Hallo, vandaag kregen wij deze melding ook.

Hoe kan ik er achter komen waar dit vandaan komt?
Vanaf deze aansluiting worden ook websites beheerd (eigen hosting bedrijfje).

Ik goor het graag

 

Hey @Myshangwang, ik zie dat je een eigen topic hierover bent gestart, daar heb ik antwoord gegeven op je vraag!

@Sander @Jason 
Hallo, vandaag kregen wij deze melding ook.

Hoe kan ik er achter komen waar dit vandaan komt?
Vanaf deze aansluiting worden ook websites beheerd (eigen hosting bedrijfje).

Ik goor het graag

 

Reputatie 7

Hi @arnovr, ik heb een update! Klopt het dat je een website beheert? Eén van de verwijzingen binnen dat domein gaat naar een website die bij ons de waarschuwing getriggerd heeft, hoogstwaarschijnlijk omdat het een phishing site betreft. Voor meer details zal ik je een privébericht sturen met de specifieke links en websites. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @arnovr, ik kan me goed voorstellen dat dit zorgen baart: ik zal Sander verzoeken om zijn contactpersoon nog eens te benaderen. Voor nu: maak je niet al te druk, het kan goed zijn dat dit een ietwat voorbarige melding is geweest doordat je IP-adres een keer gebruikt is voor een ander doeleinde; dat kan goed voorkomen wanneer je uit een beperkte IP-range bent ververst.

Beste @Sander ,

Ik heb inmiddels voor de zekerheid virusscanners losgelaten op mijn systemen, ik zie geen problemen. Ik wil graag weten wat voor gedrag ze precies zien zodat ik zelf beter kan zoeken.

ze hebben nog geen contact opgenomen, maar ik blijf de emails krijgen. Zou je nogmaals kunnen vragen?

Ik blijf inderdaad het probleem houden. Maar het is me niet duidelijk waar ik naar moet zoeken, dus als ze contact opnemen graag

Reputatie 7

Hoi @arnovr,

 

Goed en belangrijk dat je contact opneemt! We hebben dus ‘verdacht’ internetverkeer opgemerkt op jouw verbinding. Dit hoeft niet altijd verontrustend te zijn, maar het is wel belangrijk om hier naar te kijken. Bij vervolgvragen is het mogelijk om contact te hebben met een afdeling die dit soort zaken behandeld. Deze afdeling is niet aanwezig op de Community. Mijn excuus dat er juist wel verwezen is naar deze Community. Wij kunnen wel helpen of meedenken over virusscanners, maar inhoudelijk bespreken wat deze e-mail heeft ‘getriggerd’ kunnen we hier niet. Ik zal daarom vragen of deze afdeling contact met jou opneemt en bespreekt wat nu de beste actie is voor jou. To be continued!

Reageer