Beantwoord

Opzeggen glasvezel internet

  • 12 December 2023
  • 37 reacties
  • 1464 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 16 reacties

Ik kan het internet van Odido niet meer verdragen. Ik wil graag overstappen naar iets wat wel werkt voor mij. Ik ben de chats en de telefoontjes naar de klantenservice zat. Er worden beloftes gemaakt die niet waargemaakt worden. Ik word hier oprecht diep ongelukkig van.

 

Het internet is structureel niet te gebruiken in de avond vanaf 17:00 tot 22:00. Zo te zien ben ik niet de enige met dit probleem: er zijn hier meerdere forum posts over. Ook ervaart mijn familie die 3 straten verderop woont hetzelfde probleem. Zij maken enkel gebruik van jullie modem/router-combinatie. 
 

De constructie in mijn huis als volgt: Genesis Glasvezelkast -> Zyxel modem -> Orbi mesh router. Voordat er geroepen wordt: het ligt aan je router. Nee, aan deze constructie ligt het niet, lees vorige punt. Verder heeft het altijd top gewerkt met een stokoude V10-router van KPN op het VDSL-netwerk (100Mb/s)!

 

Ik hoef niet meer te weten waar het aan ligt en ik wil niet meer wachten op een oplossing van Odido. Ik wil van het contract af zodat ik kan overstappen naar iets anders. Kan iemand mij hierin adviseren alsjeblieft? Kan ik zomaar een contract afsluiten bij een andere partij zonder een afkoopsom?

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 13 December 2023, 12:29

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Tdj9 Ik wil je echt heel graag helpen om dit om te lossen, maar daar heb ik wel echt die speedtest voor nodig. Zonder kan ik geen onderzoek voor je starten. 

Mocht je dit niet willen/kunnen dan kan ik het abonnement voor je opzeggen. Echter wordt er wel een afkoopsom in rekening gebracht, omdat je nog binnen je contract zit. Ik wil graag een verzoek tot kosteloos opzeggen voor je indienen, maar ik ben bang dat deze wordt afgewezen als er geen verder onderzoek wordt gedaan. Zoals eerder is aangegeven meet de monteur een goede snelheid als de Mesh apparatuur niet is aangesloten. 

Reputatie 2

@Tdj9 Ik wil je echt heel graag helpen om dit om te lossen, maar daar heb ik wel echt die speedtest voor nodig. Zonder kan ik geen onderzoek voor je starten. 

Mocht je dit niet willen/kunnen dan kan ik het abonnement voor je opzeggen. Echter wordt er wel een afkoopsom in rekening gebracht, omdat je nog binnen je contract zit. Ik wil graag een verzoek tot kosteloos opzeggen voor je indienen, maar ik ben bang dat deze wordt afgewezen als er geen verder onderzoek wordt gedaan. Zoals eerder is aangegeven meet de monteur een goede snelheid als de Mesh apparatuur niet is aangesloten. 

Dit slaat oprecht nergens op. Het is gewoon niet mogelijk om een bekabelde Speedtest uit te voeren. Je kunt niet blijven doorvragen naar iets wat niet kan waarom snap je dat niet? Ik vind dit echt onmenselijk.

 

Kijk eens naar die laatste link van het lijstje (https://community.odido.nl/wifi-515/opzeggen-glasvezel-internet-359530) en durf dan nog een keer opnieuw te zeggen dat het niet mogelijk is om kosteloos het contract te ontbinden. Dit is hier gewoon gedaan door jouw collega @Tommie van Odido. Dit argument is dus gewoon niet waar @Teresa van Odido. Waarom mag deze klant wel kosteloos overstappen en wordt ik zo aan het lijntje gehouden?

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Tdj9, ik snap dat je hiernaar verwijst. Ik moet echter met je delen dat deze situatie niet voor jou geldt. Iedere situatie is anders, deze case heeft Tommie individueel afgehandeld en gezien eerder contact en interne gesprekken met onze klantenservice waarvan wij de logs kunnen lezen heeft hij in overleg dit besluit genomen. Ik moet jou vragen ons een bekabelde speedtest aan te leveren tot we verder kunnen. Ik begrijp dat het voor jou absoluut niet mogelijk is en dat is voor beide enorm balen. We kunnen namelijk niks zonder deze speedtest en jij hebt de apparatuur niet. Misschien is het mogelijk een laptop van iemand te lenen/gebruiken? Ik moet bij deze voet bij stuk houden. Weet dat ik echt graag wil helpen, maar dat dit niet kan zonder deze informatie.

Reputatie 2

Hi @Tdj9, ik snap dat je hiernaar verwijst. Ik moet echter met je delen dat deze situatie niet voor jou geldt. Iedere situatie is anders, deze case heeft Tommie individueel afgehandeld en gezien eerder contact en interne gesprekken met onze klantenservice waarvan wij de logs kunnen lezen heeft hij in overleg dit besluit genomen. Ik moet jou vragen ons een bekabelde speedtest aan te leveren tot we verder kunnen. Ik begrijp dat het voor jou absoluut niet mogelijk is en dat is voor beide enorm balen. We kunnen namelijk niks zonder deze speedtest en jij hebt de apparatuur niet. Misschien is het mogelijk een laptop van iemand te lenen/gebruiken? Ik moet bij deze voet bij stuk houden. Weet dat ik echt graag wil helpen, maar dat dit niet kan zonder deze informatie.

@Cheyenne van Odido  Waarop baseer je dit dan: wat is daar anders dan hier? Ik ken die persoon toevallig en de situatie is toch echt hetzelfde. De persoon in kwestie heeft dit mij zelf namelijk verteld en vind het vreemd dat er bij mij zo moeilijk gedaan wordt. We wonen namelijk 2 straten van elkaar af! Kijk maar even in het klantenbestand. Contact via de klantenservice heb ik ook gehad. Er zou toen een technisch onderzoek gedaan worden, wat nooit gedaan is. Bij mij is overigens zelfs een monteur langs geweest. We hebben dus beide wel degelijke hetzelfde pad doorlopen; ik zelfs een stap meer. 
 

Je kunt dit zeker wel aanvragen, maar je wilt dit gewoon niet doen. Je wil dit gewoon niet goed beargumenteren bij je verzoek. Geef maar gewoon toe, je hoeft er niet over te liegen. Nogmaals, dit slaat nergens op. Het is gewoon niet mogelijk om een bekabelde Speedtest uit te voeren. Je kunt niet blijven doorvragen naar iets wat niet kan waarom snap je dat niet? Ik vind dit echt onredelijk.
 

Maak hier dan gewoon een ticket/klacht van en laat iemand anders met meer bevoegdheden naar kijken. Luister, ik heb dit soort werk ook gedaan. Als ik iets weet dan is alles wel mogelijk, maar daarvoor moet je wel de juiste persoon voor hebben en zo te zien ben jij dat gewoon niet.

Reputatie 6
Badge +2

Ik leg het je graag uit! Ondanks dat de situatie misschien hetzelfde lijkt hoeft dit niet zo te zijn, zelfs al zouden jullie directe buren zijn. De lijn wordt namelijk individueel gemeten. Daarnaast zijn er nog andere factoren die meespelen, zoals de plaats van het modem, omgeving (bijvoorbeeld, dikke muren), het gebruik, wifipunten, verbonden apparatuur en nog veel meer. 

Het technische onderzoek heeft nooit van start kunnen gaan, omdat wij geen bekabelde speedtest hebben ontvangen. Ik begrijp echt heel goed dat je deze mogelijkheid niet hebt op jouw laptop. Ik wil je wel graag helpen! Met hoge uitzondering mag je daarom van mij een UTP-adapter kopen. Deze worden verkocht voor ongeveer €15. Als je hier de bon van in dit topic plaatst, vergoed ik deze gelijk voor je. Houd er rekening mee dat je wel een adapter kiest die een 1GB verbinding ondersteund zoals bijvoorbeeld deze: TP-Link UE306 - Ethernet Adapter - USB 3.0 naar Gigabit | bol

Mocht je dit echt niet willen/kunnen dan kan ik de zaak als laatste optie nog doorzetten naar onze escalatie-afdeling. Mijn collega’s zullen dan uitzoeken of kosteloos opzeggen in dit geval een mogelijkheid is. Ik wil dit met alle liefde voor je indienen, maar dit is geen belofte dat dit ook zal worden goedgekeurd. 

Laat je mij weten waar jij je het beste in kunt vinden? 

Reputatie 2

Ik leg het je graag uit! Ondanks dat de situatie misschien hetzelfde lijkt hoeft dit niet zo te zijn, zelfs al zouden jullie directe buren zijn. De lijn wordt namelijk individueel gemeten. Daarnaast zijn er nog andere factoren die meespelen, zoals de plaats van het modem, omgeving (bijvoorbeeld, dikke muren), het gebruik, wifipunten, verbonden apparatuur en nog veel meer. 

Het technische onderzoek heeft nooit van start kunnen gaan, omdat wij geen bekabelde speedtest hebben ontvangen. Ik begrijp echt heel goed dat je deze mogelijkheid niet hebt op jouw laptop. Ik wil je wel graag helpen! Met hoge uitzondering mag je daarom van mij een UTP-adapter kopen. Deze worden verkocht voor ongeveer €15. Als je hier de bon van in dit topic plaatst, vergoed ik deze gelijk voor je. Houd er rekening mee dat je wel een adapter kiest die een 1GB verbinding ondersteund zoals bijvoorbeeld deze: TP-Link UE306 - Ethernet Adapter - USB 3.0 naar Gigabit | bol

Mocht je dit echt niet willen/kunnen dan kan ik de zaak als laatste optie nog doorzetten naar onze escalatie-afdeling. Mijn collega’s zullen dan uitzoeken of kosteloos opzeggen in dit geval een mogelijkheid is. Ik wil dit met alle liefde voor je indienen, maar dit is geen belofte dat dit ook zal worden goedgekeurd. 

Laat je mij weten waar jij je het beste in kunt vinden? 

Ik heb die adapter inmiddels besteld en binnen. Zie foto. Ik zal het de komende tijd in de gaten houden en speedtests uitvoeren. 
 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Tdj9 Super dat het is gelukt om de adapter aan te schaffen, ik heb direct de vergoeding in orde gemaakt! Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. Ik wacht jouw terugkoppeling geduldig af! 

Ik wil gewoon van mijn internet abo af en wil weten wat de afkoop  boete is alvorens over te gaan naar andere provider 

In september 2023 afgesloten 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Spike_11, wat jammer om te zien dat je het abonnement bij ons wil opzeggen. Is er een bepaalde reden dat je het abonnement vervroegd wil opzeggen? Ik wil hier namelijk graag naar kijken voor je en je verder helpen! In jouw geval zal de afkoopsom uitkomen op €120,58. Hou er ook rekening mee dat er altijd sprake is van een maand opzegtermijn. Laat het me vooral weten als ik je ergens mee kan helpen, dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

@Nora van Odido Dus als ik het goed begrijp heb ik nog maand internet en moet ik boete betalen van 120,58? als ik mijn abonnement wil beëindigen 

Reputatie 6
Badge +2

@Spike_11 Er is altijd sprake van een maand opzegtermijn. Indien je het abonnement binnen de contractperiode opzegt, wordt er inderdaad een afkoopsom in rekening gebracht. 

Laat je mij weten wat je wilt? Mocht er iets niet werken naar behoren dan help ik je graag verder om dit op te lossen! 

 

@Teresa van Odido

Is inmiddels geregeld met overstap service 

Reageer