Beantwoord

overgang 100 naar 1gbit

  • 24 April 2021
  • 51 reacties
  • 1039 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

51 reacties

@Jason geprobeerd met diverse kabels

 

@Maclex,

heb je ook een mail ontvangen met de bevestiging voor een nieuwe verbinding en een afspraakmail gekregen voor Gideon?

Ik ga ook naar 1Gbit/s netwerk en krijg nieuwe apparatuur volgens de mail. Heb nu een Zyxel T-50 met zwarte mediaconvertor.

was volgens t-mobile niet nodig alleen alles ontkoppelen en weer opnieuw aansluiten echter zonder succes ,maar ze zijn bezig dus wie weet

Reputatie 6

Hoi @Maclex, wij hebben inderdaad snelheidstesten nodig waarop in het bureaubladicoon te zien is dat het om een bekabelde verbinding gaat. Hierbij de instructies:

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren

- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken

- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.

- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers. Zorg hierbij dat duidelijk te zien is dat er een bekabelde verbinding is

Is dit al in behandeling  ????

 

@Lisa ,hoi ik heb voor jouw mijn iphone en ipad via wifi en mijn ps4 en appletv4 bekabeld

 

Reputatie 7
Badge +16

@Maclex Je bent 100 procent zeker omgezet naar de de hogere snelheid. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat er een poort move moet plaatsvinden, of dat er een andere pop ingeprikt moet worden in de centrale. Beiden gaan nu gecontroleerd worden. Ik heb meteen het onderzoek heropend en geadviseerd dit stante pede op te pakken en te herstellen. Sorry voor het ongemak! 

Zodra je de 1000 Mbit/s benadert en de boel hersteld is, gaan we de verloren periode uiteraard vergoeden - ik snap dat dit nu niet het belangrijkste is, maar ik wil het wel aangeven omdat je er recht op hebt.

 

@Timo78 Houd ons alsjeblieft op de hoogte woensdag. Indien ik iets kan bijdragen, let me know! 

 

Fijn weekend all!

Reputatie 7

Hi @Maclex, ik heb goed nieuws voor jou: jij hoeft geen weken te wachten totdat jij gebruik kunt maken van jouw nieuwe abonnement! Graag wil ik jou vragen om de volgende stappen uit te voeren. Wil je het modem van de stroom halen? Haal ook de kabels uit poort 1 t/m 4. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Wacht tot het modem volledig is opgestart en steek vervolgens de kabels bij de juiste poorten in het modem. Met een beetje geluk ervaar jij nu de nieuwe snelheid! Ik heb jouw profiel gecheckt en omdat jij gebruik blijft maken van hetzelfde netwerk, krijg jij geen nieuwe apparatuur. Ik hoor dan ook heel graag of deze stap ervoor heeft gezorgd dat jij nu kunt genieten van jouw nieuwe abonnement! 🎉

Hallo @Timo78 ,

Dan is bij jou de situatie weer anders dan bij mij. Zou nu zeker de afspraak met Guidion laten staan. 😏 Laat even weten hoe het is gegaan als je overgezet bent. 

Uiteraard, zodra de omzetting, 9 juni a.s. is voltooid hoor je het gelijk. Na een weekje geef ik wederom een update mbt stabiliteit etc...

Hoi @Maclex, wij hebben inderdaad snelheidstesten nodig waarop in het bureaubladicoon te zien is dat het om een bekabelde verbinding gaat. Hierbij de instructies:

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren

- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken

- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.

- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers. Zorg hierbij dat duidelijk te zien is dat er een bekabelde verbinding is

3 x verschillende poort en kabel ,verder is dit ook voor alle duidelijkheid ook  de snelheid die ik bij 100/100 had hoop voldoende

@Maclex,

duurt idd wel lang of inmiddels al de gewenste snelheid?

@Maclex,

duurt idd wel lang of inmiddels al de gewenste snelheid?

@Timo78 nee helaas nog geen merkbare verbetering in snelheid

Reputatie 7
Badge +14

Er moet echt een fysieke patch worden omgezet en misschien wel nieuwe apparatuur aan jou worden verstuurd. Het hele proces kan een paar weken duren.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Maclex,

Als voorheen 100 mbps het maximum was, en je gaat nu naar de 1000 mbps via gpon, dan moet er inderdaad een andere converter (ONT) worden opgestuurd, een overgangsdatum worden gepland, de verbinding in de centrale worden omgezet en een monteur worden ingepland voor het aanpassen van de installatie.

Mvg. Marcel

mijn laatste poging bedraad via macbook pro

 

Reputatie 7
Badge +15

@Maclex 

Lees hier het antwoord van @Jason je hebt dan wel een nieuwe jaarcontract en je zal binnen 4 weken overgezet worden.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/internet-verhogen-lukt-niet-330302

nou vooruit nog 1 dan

 

Hallo @Lisa en @Jason,

ik heb een privébericht van een collega van jullie mbt eventueel omzetten naar 1000 Mbit/s waarin duidelijk staat:

Je huidige contracttermijn blijft ongewijzigd

Wat is nu de juiste versie, wel of geen nieuw contract zodra ik ook de omzetting wil?

@Jason,

via Wi-Fi nog steeds op beide apparaten +/- 170 down en up…

https://www.speedtest.net/nl/result/a/7424717226

Bij een vriend, KPN 500 lijntje gewoon via Wi-Fi 494 down en 473 up. Ligt mijn inziens toch echt aan T-Mobile…

T-50 is al gereset en Wi-Fi getest op nog geen 10 cm naast de T-50. WAP6807 uitgeschakeld zodat ik zeker te weten met de T-50 verbonden was.

 

Hi @Maclex, ik heb goed nieuws voor jou: jij hoeft geen weken te wachten totdat jij gebruik kunt maken van jouw nieuwe abonnement! Graag wil ik jou vragen om de volgende stappen uit te voeren. Wil je het modem van de stroom halen? Haal ook de kabels uit poort 1 t/m 4. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Wacht tot het modem volledig is opgestart en steek vervolgens de kabels bij de juiste poorten in het modem. Met een beetje geluk ervaar jij nu de nieuwe snelheid! Ik heb jouw profiel gecheckt en omdat jij gebruik blijft maken van hetzelfde netwerk, krijg jij geen nieuwe apparatuur. Ik hoor dan ook heel graag of deze stap ervoor heeft gezorgd dat jij nu kunt genieten van jouw nieuwe abonnement! 🎉

helaas werkt het nog niet alle stappen doorgenomen

@Maclex,

 

heb je een Zyxel T-50 modem met mediaconvertor (klein zwart kastje)?

Zoja, beide van de stroom halen. Mediaconvertor weer aansluiten, minuutje later het modem.

Hallo @Lisa heb alle bovenstaande geprobeerd maar helaas blijft de oude snelheid via speedtest staan

 

Reputatie 7
Badge +16

@Maclex Bedankt voor je update! Ontzettend fijn dat de monteur het voor elkaar gekregen heeft en super dat jullie het zo hersteld hebben. Mocht je ooit nog eens hulp kunnen gebruiken, schroom dan niet om een berichtje te sturen.

Geniet van jouw verbinding en de hogere snelheid! 👍

Hoi @Maclex ,

Dank je wel voor je bericht! Ik heb de situatie direct bij de technische dienst aangeleverd. We gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk van de juiste snelheid te voorzien. Ik houd het onderzoek persoonlijk in de gaten en mocht ik je een update kunnen geven, dan hoor je direct van mij. Heb je in de tussentijd vragen, laat het vooral weten. Ik zit voor je klaar! 

@Boris is hier al enig zicht op

@jason hebben jullie hier genoeg aan

@soepkip67,

thanks voor de tip mbt stroomloos maken.

 

Schetst mijn verbazing dat ik vandaag een pakketje van T-Mobile heb mogen ontvangen met daarin een Huawei EchoLife HG8010H GPON Terminal...?

Denk dat ik de gemaakte afspraak met Gideon nog maar even laat staan 😂

 


​​​​