Packet loss glasvezel



Toon eerste reactie

251 reacties

Reputatie 1

Hi!

Probleem is weer sinds vannacht 01:00 begonnen.

 


Ik heb inderdaad ook weer packetloss op de VOIP lijn van mijn werkgever.

Slechte zaak T-Mobile!!

Waarom komt dit probleem iedere keer terug?

Reputatie 3

@Brian , zojuist tijdens Teams meeting opnieuw loss in het geluid.
Er is helaas nog packet loss naar meerdere domeinen.

 

Sinds vanacht 00:00 zie ik dat de packetloss laag is in mijn log (meestal 0%, enkele uitschieter). Af en toe een paar pakketjes die verdijnen, maar lang zo veel niet.

(Current detail is showing 2 minutes averages.)

 

Rond 4 uur vanacht zie ik nog een piek wat duidt op een onderbreking. Dat hoeft niet specifiek Tmobiel te zijn.

Daarna lijkt de verbinding nog iets stabieler te zijn (nog een klein bultje om 5:00).

 

Ik bekijk later vandaag nog wel even verder of ik nog meer uit de logs kan halen.

 

Al met al ziet het er tot zo ver goed uit. Bedankt heren!

Reputatie 1

@The Wrecker Dat is goed om te horen! We krijgen zojuist bevestigd dat de aanpassingen vannacht succesvol zijn uitgevoerd.

Hoe is de verbinding nu voor de anderen? @Joaonl en @Soundwork08 bijvoorbeeld? Ik hoor het graag!

Ben dit weekend niet thuis, mogenavond pas weer maar als ik het zo lees is het opgelost.

Ik laat het morgen nog wel even weten...

Ik ben de enige in mijn huishouden, dus helaas, maar dank voor het aanbod en het meedenken!
Ik wacht de update in spanning af.

Ik had me al laten influisteren dat zo'n traject zelfs maanden kan duren, omdat het iets is wat op meer plekken in het land voorkomt en dus door veel lagen zal moeten om tot een oplossing te komen.

Máár, ik heb sinds het weekend geen packetloss meer volgens PingPlotter en dat is voor het eerst in anderhalve maand, sinds ik hier woon. Internet lijkt ook soepeler te gaan (nog niet zo smooth en snel als ik gehoopt had met glasvezel) en video hapert veel minder. Dus er is zeker vooruitgang! Ergens jammer dat het dan een mysterie is waar de oplossing hiervan heeft gelegen, maar wie weet wat het een optelsom van alles en dat het nu net goed viel.

Wel zijn er nog steeds spikes; bekabeld naar 20-25 ms om de zoveel minuten en draadloos pakweg om de minuut naar 200 ms. Bekabeld gaat het soms ook in verhoogde blokken, dat het minutenlang pakweg 20ms blijft. Overigens weet ik niet wat als normaal wordt beschouwd, aangezien ik pas in de ping-wereld ben gaan duiken sinds ik hier woon en de glasvezelproblemen kreeg.

 

 

Reputatie 3

Beste T-Mobile,

Sinds 4 mei ervaar ik enorme packet loss in online games zoals Valorant/CS:GO en op Discord.

Ik kreeg opeens een grote lag spike van ongeveer 1 minuut en sindsdien constant packetloss van 100%

Hoop dat dit snel opgelost wordt, het lijkt op een routing probleem.

 

Precies hetzelfde. Ik had opeens voor een half uur lang 60%+ packet loss en sinsdien is het een drama.
Vandaag lijkt het al iets beter te gaan en nog geen packet loss ervaren. Ben benieuwd.

Reputatie 2

Beste T-Mobile,

Sinds 4 mei ervaar ik enorme packet loss in online games zoals Valorant/CS:GO en op Discord.

Ik kreeg opeens een grote lag spike van ongeveer 1 minuut en sindsdien constant packetloss van 100%

Hoop dat dit snel opgelost wordt, het lijkt op een routing probleem.

 

Precies hetzelfde. Ik had opeens voor een half uur lang 60%+ packet loss en sinsdien is het een drama.
Vandaag lijkt het al iets beter te gaan en nog geen packet loss ervaren. Ben benieuwd.


Is het al opgelost ja? heb vandaag nog niet kunnen kijken.

Reputatie 3

Beste T-Mobile,

Sinds 4 mei ervaar ik enorme packet loss in online games zoals Valorant/CS:GO en op Discord.

Ik kreeg opeens een grote lag spike van ongeveer 1 minuut en sindsdien constant packetloss van 100%

Hoop dat dit snel opgelost wordt, het lijkt op een routing probleem.

 

Precies hetzelfde. Ik had opeens voor een half uur lang 60%+ packet loss en sinsdien is het een drama.
Vandaag lijkt het al iets beter te gaan en nog geen packet loss ervaren. Ben benieuwd.


Is het al opgelost ja? heb vandaag nog niet kunnen kijken.

Vandaag even getest in Valorant custom game en er was 10 minuten lang 0% packet loss.
Ook bij het downloaden met meer dan 400mbit lijkt er geen packet loss te zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @famverkerk en @Joaonl 

Zouden jullie ook kunnen aangeven welke server het om gaat ? je kan pas wat onderzoeken wat er mis gaat tussen a en b als je weet wie a en b zijn.

Reputatie 3

@Hidden.nld Dat is dus de issue. Het komt voor met alle applicatie waar packet loss en probleem kan veroorzaken. Zoals online games met hoge tickrate, TeamSpeak, Discord etc.

Zoals ik aangaf, het lijkt vandaag beter te gaan, nog geen packet loss tegengekomen.

Ben er ook zeker van dat de NOC afdeling van T-Mobile dit probleem in hun monitoring tools kunnen zien aangezien het niet niet specifiek van 1 applicatie afkomt.

Reputatie 2

Hallo @famverkerk en @Joaonl 

Zouden jullie ook kunnen aangeven welke server het om gaat ? je kan pas wat onderzoeken wat er mis gaat tussen a en b als je weet wie a en b zijn.


Het is helaas niet 1 server, het zijn alle servers waar packet loss kan voorkomen.

Reputatie 7
Badge +16

@RuudDB Volgens onze techneuten is de dempingwaarde hersteld en zijn de problemen verholpen. Klopt dit ook volgens jou?

Reputatie 7

Hi @Joaonl

 

Bij jou in de avonduren ook geen issues meer?

 

Er is geen verschil met vorige week.
Dus packetloss is wel bijna weg, op enkele blokken na (vooral draadloos). Wel spikes, met name draadloos, naar 200/300ms. En in een typisch patroon (zie screenshot in post vorige week).

Reputatie 1

Als ik zo vrij mag zijn om even te reageren: ik ervaar dit probleem sinds enkele dagen. Inderdaad, online lessen volgen zit er dan niet in.

Ik zou toch zeggen dat het ieder uur minstens 1x voor komt. Ik heb de mediaconverter en de router al een keer herstart. Wat nu?
 

Reputatie 1

Toevoeging: Ook internetsnelheid laat af en toe flinke dippen zien. In het verleden had ik last van demping op de lijn, toen was de mediaconverter vervangen.

Tijdstippen geconstateerde packet loss:
 

  • 10:10
  • 11:55
  • 12:54
Reputatie 7

Hey @ThijmenNL,

Ik heb ben gelijk op afstand naar je verbinding gaan kijken. Daarbij kon ik gelukkig op het eerste gezicht geen problemen vinden, ook de demping is op dit moment prima in orde. Kun je je modem van een fabrieksreset voorzien? Na de reset wil ik je vragen om de volgende vragen te beantwoorden:

  • Als je verbinding wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om één dienst?

  • Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?

  • Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden er dan op het modem?

  • Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om de verbinding te herstellen of gaat dit vanzelf?

  • Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren waar alle diensten zijn weggevallen na de fabrieksreset?

Dan gaan we hiermee vervolgens aan de slag! 

Reputatie 3

@Piotr 

Hi. Het lijkt erop dat packet loss vandaag ook weer zichtbaar is. Onderstaand 2 gebruikers.

Bovenste grafiek is geen glasvezel en onderste is wel glasvezel.

Reputatie 1

@Piotr sinds vandaag ook weer packetloss op mijn glasvezelverbinding (T-Mobile Thuis ODF). VOIP bellen is niet te doen. Is er al een oorzaak bekend?

Reputatie 1

Sinds gisterenmiddag een stuk minder last van packet loss, echter wel sinds 22:00 uur gisteravond een stuk minder stabiele download snelheid zoals je kan zien. Gaat echt met pieken en dalen.
Uiteraard alles al een keer herstart/gereset.

Reputatie 1

Sinds gisterenmiddag een stuk minder last van packet loss, echter wel sinds 22:00 uur gisteravond een stuk minder stabiele download snelheid zoals je kan zien. Gaat echt met pieken en dalen.
Uiteraard alles al een keer herstart/gereset.


Ik ook al geherstart, maar zelfs met een gewone ping heb ik al timeouts…..

Collega met KPN glasvezel geen enkele timeout naar hetzelfde IP adres.

Reputatie 1

@Soundwork08 Welke regio zit je?

Reputatie 1

@Soundwork08 Welke regio zit je?


Regio Utrecht (Amersfoort)

Reputatie 1

Ik had mijn plaatje net gepost of pats, weer 100% packet loss voor een volle minuut…

@Soundwork08 Hier Enschede

Reageer