Packet loss glasvezel



Toon eerste reactie

251 reacties

Reputatie 1

Hoppa, wederom weer packet loss voor een volle minuut zojuist!

Reputatie 1

Ik had mijn plaatje net gepost of pats, weer 100% packet loss voor een volle minuut…

@Soundwork08 Hier Enschede

 

Wat ik zo ontzettend jammer vind is dat T-Mobile direct op iemand zijn modem of glasverbinding wil testen….terwijl meerdere mensen packet loss hebben...

Reputatie 1

@Soundwork08 Eens. En: als ze het proces volgen, meten ze de lijn door. Aangezien dit probleem niet constant is, is de kans groot dat ze niets vinden.

 

Nogmaals; er valt geen vaste tijden in te herkennen, internet valt gewoon 100% weg voor een volle minuut op willekeurige momenten.

Reputatie 3

Zojuist even via CMD een ping gedaan naar mijn VPS waar TeamSpeak op draait en aangeeft dat ik een 5-6% packetloss heb.

Komt aardig overeen 🙂.

Ook in Valorant heb ik constant packetloss. Dit probleem heb ik 2 weken geleden ook gehad en toen opeens verholpen. Hopelijk kan T-Mobile dit zo snel mogelijk oplossen want dit is echt niet te doen.

Reputatie 3

Ik had mijn plaatje net gepost of pats, weer 100% packet loss voor een volle minuut…

@Soundwork08 Hier Enschede

 

Wat ik zo ontzettend jammer vind is dat T-Mobile direct op iemand zijn modem of glasverbinding wil testen….terwijl meerdere mensen packet loss hebben...

Inderdaad, maar ik denk dat @Piotr meer voor ons kan doen :-)

Reputatie 7
Badge +16

@RuudDB Bedankt voor je update, ik heb het weer doorgegeven aan de techneuten zodat het gemonitord kan worden. Mocht je een ander patroon herkennen de komende dagen, laat het dan zeker weten.

Reputatie 7

Hi @Joaonl, @ThijmenNL en @Soundwork08,

 

Dank voor het voorwerk! We hadden kennelijk iets te vroeg gejuicht dat het verholpen was. Gelukkig kunnen we ook ‘terugkijken’ hopelijk iets vinden. Een paar vragen:

 

  1. Waarbij ervaar je uitval? Internet via een browser, Voip bellen?
  2. Ben je bekabeld aangesloten?
  3. Valt TV tegelijkertijd uit of zie je dan blokjes?
  4. Zit je achter een VPN?
  5. Als je packetloss ervaart, heb je dit dan ook tegelijkertijd op een ander kanaal, browser, app?
Reputatie 7
Badge +16

@RuudDB Goedemorgen, ga je ermee akkoord wanneer ik een factory reset op het modem uitvoer? Hiermee wordt alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar kan ik één en ander op afstand testen. Alvast bedankt voor je antwoord!

Reputatie 7

Sorry, nog twee vragen:

 

  1. Kun je aangeven op welk tijdstip je packetloss ervaart?
  2. Kun je een trace maken op het moment van uitval (wegval) of een mtr?
Reputatie 1

@Sander Naast de packet loss zo af en toe, fluctueert mijn downloadsnelheid ook fors. Kun je daar iets in zien?

 

Voor de mensen die ook een scriptje willen draaien:


while sleep 1;
do ping -c 1 8.8.8.8  || traceroute 8.8.8.8 -n -w 1 -q 1;
done
 

Waar 8.8.8.8 natuurlijk de host is die je pingt.

Reputatie 1

Hi @Joaonl@ThijmenNL en @Soundwork08,

 

Dank voor het voorwerk! We hadden kennelijk iets te vroeg gejuicht dat het verholpen was. Gelukkig kunnen we ook ‘terugkijken’ hopelijk iets vinden. Een paar vragen:

 

  1. Waarbij ervaar je uitval? Internet via een browser, Voip bellen?
  2. Ben je bekabeld aangesloten?
  3. Valt TV tegelijkertijd uit of zie je dan blokjes?
  4. Zit je achter een VPN?
  5. Als je packetloss ervaart, heb je dit dan ook tegelijkertijd op een ander kanaal, browser, app?
  1. VoIP bellen, maar niet via T-Mobile (via mijn werkgever, loopt naar InfoPact)
  2. Bekabeld inderdaad
  3. Geen TV dienst in gebruik - kan ik dus niet zeggen
  4. Nee
  5. Ja

Prima. Dat is lang geleden al wel gebeurd en er is vaker gezegd dat het probleem niet bij het modem zit, maar ervóór, maar je weet maar nooit wat je vind!  

Reputatie 3

Sorry, nog twee vragen:

 

  1. Kun je aangeven op welk tijdstip je packetloss ervaart?
  2. Kun je een trace maken op het moment van uitval (wegval) of een mtr?

@Sander Bij mij is het constant echter valt mijn internet niet uit.

Reputatie 7
Badge +16

@RuudDB Bedankt voor je akkoord - de kans is klein dat het hieraan ligt, maar om een perfect beeld te scheppen van wat gaande is en waardoor willen we echt elke potentiële oorzaak uitsluiten. Het modem wordt nu opnieuw opgestart, houd er alsjeblieft rekening mee dat je op elk apparaat opnieuw dient te verbinden en daarbij het wachtwoord en de wifinaam achterop het modem gebruikt. 

Reputatie 1

@Sander Zojuist (17:50:30) weer packet loss gehad. Ik kom dan gewoon niet verder dan mijn router met de traceroute.

Reputatie 3

@Sander Zojuist (17:50:30) weer packet loss gehad. Ik kom dan gewoon niet verder dan mijn router met de traceroute.

Ja toen viel mijn internet er ook opeens uit tijdens het gamen. Had een ping van 800...

Reputatie 1

@Joaonl Wat is de eerste hop na je router in dit commando?

tracert -d google.nl (Op windows)

Reputatie 1

18:41:00 wederom 100% packet loss

Reputatie 1

@Sander de hop stopt bij mij bij 31.201.3.1, dat is de eerste hop na de router.

Het ging naar verhouding net zo goed, maar vanaf middernacht ineens plotsklaps bakkenvol pakketloss, onmogelijk tv kijken en internetten met hindernissen. Toeval, dat dat net op de drempel van een nieuwe maand gebeurd? Dit lijkt me geen verbindingsprobleem meer, maar een abonnement/T-mobile probleem. Fix dit!!!

 

 

Reputatie 1

Sinds DTAG eind oktober vorig jaar vind ik de stabliteit van de verbinding wel hopeloos achteruit gegaan. Latency, packet loss. Het is nooit meer helemaal teruggedraaid naar het “oude” (dus het Vodafone Thuis netwerk). In tijden van Corona wil ik toch op zijn minst een verbinding hebben die geen hoge latency en geen packet loss hebben, lagere download ook vervelend maar packet-loss vind ik het meest vervelende aan dit alles….

Reputatie 3

@Joaonl Wat is de eerste hop na je router in dit commando?

tracert -d google.nl (Op windows)

Het lijkt steeds fout the gaan bij T-Mobile lokaal IP 10.10.80.149. Als ik met VPN connect en hetzelfde tracert draait dan heb ik 0% packetloss…

Reputatie 2

Weer 100% packetloss en enorme lag spikes, ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk.

Denk dat het tijd wordt om over te stappen, sinds het hele DTAG verhaal is de kwaliteit van T-Mobile helaas niet meer wat het was.

Reputatie 3

Weer 100% packetloss en enorme lag spikes, ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk.

Denk dat het tijd wordt om over te stappen, sinds het hele DTAG verhaal is de kwaliteit van T-Mobile helaas niet meer wat het was.

Ik snap je. Mijn contract eindigt volgende maand, wij hebben hier thuis allemaal mobiel van T-Mobile. Echter, als dit probleem niet voorgoed verholpen wordt dan zit er helaas niks anders op dan naar een andere provider te gaan. Hier thuis gamen we veel en als het gamen niet naar behoren functioneert omdat er geen oplossing komt dan ben ik toch echt genoodzaakt een andere provider te zoeken :-/

Reputatie 1

@Joaonl Nee, die tracert ziet er wel goed uit. De hop na net 10.10 IP staat geen ICMP (=ping) requests toe. Vandaar dat je tracert niet ziet wat de latency is. Echter geeft deze wel het internet verkeer door, waardoor je de overige hosts prima ziet.

Reageer