Packet loss glasvezel



Toon eerste reactie

251 reacties

Reputatie 1

Hi!

Probleem is weer sinds vannacht 01:00 begonnen.

 


Ik heb inderdaad ook weer packetloss op de VOIP lijn van mijn werkgever.

Slechte zaak T-Mobile!!

Waarom komt dit probleem iedere keer terug?

Ik ben hier een beetje klaar mee. Mijn contract met T-Mobile loopt over 2-3 maanden af en twijfel of ik moet verlengen of naar een andere provider moet gaan aangezien er zat glas aanbieders zijn… Ik wil niet weg bij T-Mobile maar ik ben bang dat dit probleem never verholpen gaat worden.


Ik zit met hetzelfde dilemma. Ben er klaar mee. Maar als naar de grote concurrent ga met blauw, groen en geel (drie letters) vraag ik me af of daar het gezeur ook niet speelt.

Reputatie 7

Hi @Joaonl en @Soundwork08,

 

Weet dat ik deze signalen heel serieus neem. Ik heb twee vragen om meer duidelijkheid te krijgen: 

1. Heeft een van jullie toevallig een mtr of traceroute gedaan op het moment van packet loss? 

2. Ging het hier om packet loss of een compleet wegvallende verbinding?

Ik heb het idee dat er gisteren iets speelde, maar wil scherp krijgen wat het precies is. 

 

Reputatie 3

Hi @Sander 

1. Heeft een van jullie toevallig een mtr of traceroute gedaan op het moment van packet loss?
Zoals in het grafiek aangegeven; er is een packetloss naar vrijwel alle IP's en dit is constant

 

. Echter een ping naar Google.nl geeft geen packetloss.

Bij het uitvoeren van een traceroute naar tweakers.net:

2. Ging het hier om packet loss of een compleet wegvallende verbinding?

Alleen constante packet loss, verbinding valt niet weg.

Reputatie 1

Hi @Joaonl en @Soundwork08,

 

Weet dat ik deze signalen heel serieus neem. Ik heb twee vragen om meer duidelijkheid te krijgen: 

1. Heeft een van jullie toevallig een mtr of traceroute gedaan op het moment van packet loss? 

2. Ging het hier om packet loss of een compleet wegvallende verbinding?

Ik heb het idee dat er gisteren iets speelde, maar wil scherp krijgen wat het precies is. 

 

Gisteren viel het internet een aantal keren weg, maar dat staat los van de packet loss problemen die er eigenlijk al langere tijd zijn. Sinds de DTAG routering is teruggedraaid eind oktober vorig jaar is het echt droevig met de internetverbindingen van T-Mobile Thuis. Ik snap echt niet dat jullie dit zo hebben weten te verpesten. Ik was aan het begin een zeer tevreden klant, maar die tevredenheid is naar 0 gedaald.

Ik ervaar dezelfde problemen, als ik pingplotter gebruik naar tweakers.net zie ik ook veel PL

 

Reputatie 1

Laat ik dan even in dit topic inspringen met wat beter nieuws: sinds ik het nieuwe modem heb geinstalleerd heb ik geen last meer van een wegvallende verbinding, zoals ik eerder wel heb gehad. Extreem jammer dat het zo lang heeft moeten duren.

Daarnaast zie ik inderdaad op sommige punten packetloss zoals de heren hier bespreken. Ik heb hier sinds vanochtend 8u geen last meer van gehad trouwens.

@Sander kunnen we kijken naar een tegemoetkoming van mijn ruime maand (plus paar dagen) van frustratie zonder fatsoenlijke dienstverlening?

Reputatie 1

Trouwens, als ik zo naar de grafieken kijk voor de MTR van tweakers.net, lijkt het wel alsof TRUE (Hoster van Tweakers.net) wat issues heeft af en toe.. Welke software zie ik daar @Joaonl @incomer ?

Reputatie 3

Trouwens, als ik zo naar de grafieken kijk voor de MTR van tweakers.net, lijkt het wel alsof TRUE (Hoster van Tweakers.net) wat issues heeft af en toe.. Welke software zie ik daar @Joaonl @incomer ?

PingPlotter.

Dit komt trouwens voor bij de meeste pings / traceroutes ik uitvoer.
Ook naar transip VPS krijg ik packetloss.

Reputatie 1

Interessant. Ben benieuwd wat T-Mobile hiervan zegt…

Laat ik het zo formuleren: mijn problemen met de wegvallende verbinding lijken opgelost. Ik heb er geen last meer van, maar mogelijk nog wel met de packetloss. Nog niet gemerkt tijdens gamen.

Reputatie 1

Daarnaast zie ik inderdaad op sommige punten packetloss zoals de heren hier bespreken. Ik heb hier sinds vanochtend 8u geen last meer van gehad trouwens.

Ik heb nog steeds last van de packetloss, dat is niet verholpen.

Reputatie 3

Ik vermoed dat veel meer mensen problemen hebben met packetloss, alleen weten deze mensen het niet omdat dit niet opvalt bij het internetten.

Echter, zodra je op VOIP / Teamspeak / Discord / FPS games aan de slag gaat; merk je meteen dat er lag spikes zijn of issues met voice.

T-Mobile moet dit probleem echt verhelpen wat dit is gewoon niet te doen.

Vandaag moest ik maar VPN gaan gebruiken voor het communiceren in Microsoft Teams aangezien op de T-Mobile lijn constant stotter is en het wegvallen van communicatie.

Nog even een aanvulling.

Zoals hieronder getoond, vannacht tussen 02:00 en 08:00 was de packetloss minimaal. Echter, na 08:00 begon het weer.

 

Reputatie 1

@Joaonl dit is mijn grafiek voor 8.8.8.8.  Daarnaast vind ik je grafiek niet “minimaal” - ik vind dat al onacceptabel veel packet loss.

Reputatie 3

@Joaonl dit is mijn grafiek voor 8.8.8.8.  Daarnaast vind ik je grafiek niet “minimaal” - ik vind dat al onacceptabel veel packet loss.

 

Kan je een uurtje laten pingen naar Tweakers.net?

Reputatie 1

@Joaonl dit is mijn grafiek voor 8.8.8.8.  Daarnaast vind ik je grafiek niet “minimaal” - ik vind dat al onacceptabel veel packet loss.

 

Kan je een uurtje laten pingen naar Tweakers.net?

Geen probleem - zal je straks update sturen.

Reputatie 1

@Joaonl bij deze:

Ping voor Tweakers.net

 

Reputatie 3

@Joaonl bij deze:

Ping voor Tweakers.net

 

Heel vreemd, ik heb nog steeds constant packet loss.

@Sander, is er al een update? 

Reputatie 1

@Joaonl hoe ziet jouw grafiek er uit van 17-18 uur dan? Om je bericht nog wat kracht bij te zetten. Ik heb er “slechts” 2,5 week om gezeurd om een nieuwe modem te krijgen. Dus kan even duren voordat ze de “ernst” inzien :-) 

Reputatie 3

@Joaonl hoe ziet jouw grafiek er uit van 17-18 uur dan? Om je bericht nog wat kracht bij te zetten. Ik heb er “slechts” 2,5 week om gezeurd om een nieuwe modem te krijgen. Dus kan even duren voordat ze de “ernst” inzien :-) 

Hier is een 30 uur naar transip.nl

En onderstaand naar Tweakers.net

5% loss op transip.nl
2.5% loss op tweakers.net

Dit moet aan T-Mobile liggen aangezien vrienden van mij die in de buurt wonen geen packet loss hebben.
Familielid woont net buiten Amsterdam met T-Mobile en heeft ook packet loss

Reputatie 1

@Joaonl hoe ziet jouw grafiek er uit van 17-18 uur dan? Om je bericht nog wat kracht bij te zetten. Ik heb er “slechts” 2,5 week om gezeurd om een nieuwe modem te krijgen. Dus kan even duren voordat ze de “ernst” inzien :-) 

Dit moet aan T-Mobile liggen aangezien vrienden van mij die in de buurt wonen geen packet loss hebben.
Familielid woont net buiten Amsterdam met T-Mobile en heeft ook packet loss

Wat hebben jouw vrienden die geen last hebben van packet loss voor provider?

KPN, Ziggo?

Reputatie 3

@Joaonl hoe ziet jouw grafiek er uit van 17-18 uur dan? Om je bericht nog wat kracht bij te zetten. Ik heb er “slechts” 2,5 week om gezeurd om een nieuwe modem te krijgen. Dus kan even duren voordat ze de “ernst” inzien :-) 

Dit moet aan T-Mobile liggen aangezien vrienden van mij die in de buurt wonen geen packet loss hebben.
Familielid woont net buiten Amsterdam met T-Mobile en heeft ook packet loss

Wat hebben jouw vrienden die geen last hebben van packet loss voor provider?

KPN, Ziggo?

2x Ziggo, geen packet loss.
Ook gebruik van VPN verhelpt het probleem dus het is 100% T-Mobile.
Ik snap alleen niet waarom er vanuit moderators hier op het forum zo weinig communicatie is… Wij worden niet op de hoogte gehouden.
Ikzelf heb in mijn studentijd een aantal jaar bij een backoffice callcenter gewerkt en mijn ervaring is dat als er weinig communicatie naar de klanten is; de oorzaak van het probleem niet snel of niet verholpen gaat worden.

Reputatie 1

@Joaonl hoe ziet jouw grafiek er uit van 17-18 uur dan? Om je bericht nog wat kracht bij te zetten. Ik heb er “slechts” 2,5 week om gezeurd om een nieuwe modem te krijgen. Dus kan even duren voordat ze de “ernst” inzien :-) 

Dit moet aan T-Mobile liggen aangezien vrienden van mij die in de buurt wonen geen packet loss hebben.
Familielid woont net buiten Amsterdam met T-Mobile en heeft ook packet loss

Wat hebben jouw vrienden die geen last hebben van packet loss voor provider?

KPN, Ziggo?

2x Ziggo, geen packet loss.
Ook gebruik van VPN verhelpt het probleem dus het is 100% T-Mobile.
Ik snap alleen niet waarom er vanuit moderators hier op het forum zo weinig communicatie is… Wij worden niet op de hoogte gehouden.
Ikzelf heb in mijn studentijd een aantal jaar bij een backoffice callcenter gewerkt en mijn ervaring is dat als er weinig communicatie naar de klanten is; de oorzaak van het probleem niet snel of niet verholpen gaat worden.


Dat denk ik ook niet inderdaad.

Ik ga maar overstappen naar andere aanbieder.

Neem genoegen met minder snelheid, als de lijn maar packetloss vrij is.

Reputatie 1


Ik snap alleen niet waarom er vanuit moderators hier op het forum zo weinig communicatie is… Wij worden niet op de hoogte gehouden.
 

Dit heb ik ook helaas ondervonden. Er is niets frustrerender dan dat. Wat ik je graag wil meegeven is gewoon iedere dag bellen naar de helpdesk. Dat heb ik gedaan en ik ben er van overtuigd dat als ik dat niet had gedaan, ik nu alsnog met die kapotte router zat.

Ook hier heb ik vanaf afgelopen zondag op maandag nacht ineens packetloss op 2 hosts in smokeping.

Dit is de RIPE Atlas Anchor die op de Universiteit Twente staat.

 

Naar Tweakers.net heb ik echter geen problemen, zoals bovenstaand iemand wel heeft.

 

Het lijkt er dus op dat verschillende klanten naar verschillende hosts problemen hebben. @Sander heb jij dit intern al kunnen beleggen?

Best community. Ik heb al eerder gepost in het tweakers topic. Ik post het ook hier.

Sinds een paar dagen last van packetloss. Zie screenshot hierboven. Links vanaf mijn PC (Dordrecht) , rechts server in Amsterdam DC (geen loopback). Hetzelfde IP adres gepingt op hetzelfde moment.

Rechts even ter bewijs ook dat die machine op dat IP perfect reageert!

 

Kunnen jullie(T-mobile) dit AUB oplossen?

Reputatie 2

Hier ook continu packet loss naar enkele specifieke servers. Het zijn ze niet allemaal, maar wel een heel aantal. Voorbeeld is tweakers.net, een ping daar naartoe zorgt voor 5% packet loss, wat onacceptabel is. Gisteren vielen zelfs onze Teams-verbindingen weg. Ik kan dus niet betrouwbaar thuiswerken met T-Mobile internet. Ik ben benieuwd naar jullie reactie, anders zal ik moeten overstappen. 

Reageer