Packet loss tijdens Fortnite PlayStation 5

  • 3 August 2023
  • 33 reacties
  • 414 Bekeken

Sinds maandag (31-7-23) ervaar ik continu packet loss tijdens het gamen. Ik heb zondag nog 2 uur gegamed en zonder enig probleem. Ik dacht eerst dat het tijdelijk was, misschien een storing bij T-Mobile, maar gisteren (2-8-23 had ik het helaas nog steeds. Packet loss varieert van 0-30. Dit is gewoon niet speelbaar en zeer frustrerend. Nu game ik al meer dan 20 jaar online en heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Ik zit sinds maart ‘23 bij T-Mobile en lees in de community meer mensen die issues hebben met packet loss. Ik hoop dat ik hier gehoord word en dat we snel naar een oplossing kunnen werken. 


Mijn setup:
Huawei OptiXstar HG8010Hv6-10, Zyxel T-54, PlayStation 5
Daarnaast begon het probleem met mijn TP-Link Omada netwerk. Om uit te sluiten dat het niet aan mn eigen setup ligt heb ik dit nu tijdelijk teruggezet naar alles van T-Mobile, maar helaas zonder succes.

Mijn PS5 is bekabeld verbonden met het netwerk. Alle kabels zijn CAT6a of CAT7. 
Ik merkte afgelopen maandag op dat tijdens het kijken van een serie op AppleTV, dat de show 1x aan het bufferen was. Dit gebeurd normaal nooit. Maar dit kan toeval zijn.

Ik heb ook geprobeerd mijn PS5 draadloos aan te sluiten direct op het T-Mobile router, zelfde issue.

Daarnaast contacte mijn buurtman op 1-8-23, zij hadden helemaal geen service van T-Mobile meer (TV+Internet). Wederom, dit kan toeval zijn.

 

Naast de packet loss lijk ik er niet of nauwelijk last van te hebben. Ik heb een glasvezel verbinding met 1Gb down/up en bekabeld haal ik dit meestal wel.

 

Graag hoor ik welke stappen ik kan ondernemen om extra info te delen. Ik ben in het bezit van een Windows laptop en een MacBook. Ik heb redelijk wat IT kennis maar hulp is zeker welkom!

Alvast bedankt.

Erik Warrink

Tommie van Odido 9 maanden geleden

Hey @erikwarrink, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt gamen. Zou je toevallig een trace route kunnen delen? Dan kan ik er wat dieper induiken. Ook krijg ik geen duidelijke lijnmeting, het lijkt erop dat je een eigen router aangesloten hebt omdat ik het modem helemaal niet uit kan lezen. Je geeft aan dat je alle eigen apparatuur losgekoppeld hebt, klopt dit nog steeds? 

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @erikwarrink, uiteraard begrijp ik je hierin volkomen.

Het ticket staat nog open en er is nog geen reactie op, ik ga er vanuit dat ik binnen 3 dagen reactie heb. Ik hoop dat ze de oorzaak snel kunnen opsporen! Als we het binnen 30 dagen niet kunnen oplossen mag je inderdaad kosteloos je abonnement opzeggen. 

Hey @Tommie  Bedankt voor je begrip. Laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen en dat het deze week al opgelost wordt. Ik wacht voor nu af..

@Tommie sorry voor het chasen maar ik hoop vandaag op z’n minst een reactie van de afdeling te krijgen.. Kan jij ze vragen dit zsm op te pakken? 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @erikwarrink, geen sorry nodig, ik begrijp je namelijk volledig.

Ik heb uitvraag gedaan naar het ticket. Ik hoop dat ze dit vandaag of morgen nog gaan oppakken!

Reputatie 7
Badge +9

@erikwarrink daar ben ik alweer! Het is door onze Back Office naar de Technische Dienst doorgezet. Het is namelijk onduidelijk of wij verantwoordelijk zijn voor de packetloss of dat het ergens anders vandaan komt. Ze gaan het voor je uitpluizen en hopelijk komen ze snel met een antwoord. 

@Tommie, hier was ik al een beetje bang voor. Ik hoop niet dat het een gevalletje ‘van het kastje naar de muur’ gaat worden..


Mn buren (Delftlaan 59) hebben ook T-Mobile, daar komt morgen woensdag een monteur voor langs. Zij hebben helemaal geen internet. Lijkt glasvezel breuk te zijn. Ik ga daarna sowieso weer testen.. Wie weet dat dat het verbeterd/verergerd.

 

Tot op heden heeft niemand contact met me opgenomen, geen update ontvangen via mail. 

2 dagen geleden heb ik T-Mobile maar gebeld voor een update. Ik zou binnen 48 uur teruggebeld worden. Je raadt het waarschijnlijk al, dit is niet gebeurd.
Erg jammer hoe er om wordt gegaan met de klant. Vooral door de technische afdeling.  

Niets ten nadele van jou @Tommie . Jij hebt me fijn en adequaat te woord gestaan.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @erikwarrink, ik denk dat de klantenservice hier niet van op de hoogte is. Ik heb dit namelijk intern doorgezet naar iemand van onze Back Office en het ticket is niet helemaal duidelijk. Ik heb gisteren navraag gedaan en hij gaat dit overleggen en doorzetten met iemand van de Technische Dienst. Ook heeft hij meegegeven dat dit soort issue’s langer kunnen duren dan normaal omdat we dit grondig moeten onderzoeken. Zodra ik antwoord terug heb zal ik je dit laten weten!

Reageer