ping spikes van het (bekabeld)internet

  • 4 March 2024
  • 39 reacties
  • 389 Bekeken

Heb nu al een tijdje last van ping spikes van het internet. Doordat het internet niet stabiel is valt er amper mee te gamen. 

 

Het gaat om bekabeld internet. Eerst achter een switch en nu rechtstreeks vanaf het model. Het maakt geen verschil. Kabels gewisseld, het maakt allemaal niet uit. Op speedtest varieert de internet snelheid tussen de 900+ en 80/90. Het lijkt wel alsof internet geknepen wordt. Iemand nog een idee wat er aan de hand kan zijn?

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @Nizzle33, welkom op onze Community!

Ik zoek dit graag voor je uit, echter zie ik dat je de PS5 verbonden hebt met een Deco. Zou je de PS5 eens direct in het modem willen stoppen? Ik ben benieuwd wat je dan zult opmerken, ik gok namelijk dat de Deco dit veroorzaakt. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als je dit hebt uitgeprobeerd? Thanks.

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Laat de monteur van Guidion het maar bekijken @verkerkk. Wellicht kan hij aansturen om hem te laten vervangen! 

Reputatie 1

Het FTU wordt niet zomaar vervangen @verkerkk. Je kunt wel is bij mijnaansluiting.nl polsen of zij het kunnen doen! 

Dat had ik al gedaan en dat kunnen helaas alleen jullie in werking zetten:

 

 

Ik wou dan meteen een TK-01 punt laten plaatsen in plaats van de TY-01.

Reputatie 1

Het FTU wordt niet zomaar vervangen @verkerkk. Je kunt wel is bij mijnaansluiting.nl polsen of zij het kunnen doen! 

Dat had ik al gedaan en dat kunnen helaas alleen jullie in werking zetten:

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Het FTU wordt niet zomaar vervangen @verkerkk. Je kunt wel is bij mijnaansluiting.nl polsen of zij het kunnen doen! 

Reputatie 1

Hey @verkerkk, nee het liep niet helemaal goed en het ticket was gesloten. Dus ik op weg naar de technische dienst maar ze doen vrij moeilijk omdat ze de average te laag vinden. Ook zien ze geen tijdstip staan. Maar ik ze hebben uiteindelijk wel Guidion aangestuurd om een ander modem en ONT te proberen. Wellicht zal dit helpen.

Met het FTU is niks mis, de demping is in orde en het FTU is passief en verwerkt niks. Als alles goed zit dan kan er niks gebeuren.  

Hey @Tommie van Odido ten eerste bedankt voor alle moeite die je doet ik waardeer het! ik wil het best wel weer proberen maar zoals ik al aangaf loopt dit probleem al heel lang met verschillende modems en mediaconverters en zelfs providers (KPN).

 

Ik had ook een aanvraag uitgezet bij KPN Netwerk maar die willen alleen het FTU vervangen als Odido dit aanstuurt, ik snap dat als er vanuit Odido lijkt dat er niks aan de hand is ze dit niet willen laten doen i.v.m. met de kosten maar toch zou ik het graag willen laten doen en de kosten op mij nemen als dat mogelijk is.

 

Na 4/5 jaar heen en weer getest met nieuwe Modems/Mediaconverters/Providers is alles wel een keer vervangen en getest en is er zelfs vanuit Guidion al een keer aangestuurd om het FTU te laten vervangen maar niet uitgevoerd.

 

Ik had jaren nooit last van zulke problemen het is allemaal gebeurd toen een Guidion monteur de KPN NT te hard van het FTU punt trok en de kabel losschoot en hij deze weer in elkaar geknutseld had met de mededeling dat deze vervangen zou moeten worden met een eventuele overstap naar een andere provider.

 

Ik snap dat de kosten vrij stevig zijn maar ik zou het toch graag willen laten uitvoeren omdat alles dus al een keer vervangen en getest is behalve het FTU punt zelf. En als ik dan zelf voor de kosten moet opdraaien heb ik dat er meer dan graag voor over, scheelt een hoop frustraties.

 

Of als ik mijn abonnement verhoog naar 2 of 8 Gbit/s moet het FTU dan ook niet vervangen worden? anders kan ik het misschien zo forceren 😋

 

Hoor graag van je!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @verkerkk, nee het liep niet helemaal goed en het ticket was gesloten. Dus ik op weg naar de technische dienst maar ze doen vrij moeilijk omdat ze de average te laag vinden. Ook zien ze geen tijdstip staan. Maar ik ze hebben uiteindelijk wel Guidion aangestuurd om een ander modem en ONT te proberen. Wellicht zal dit helpen.

Met het FTU is niks mis, de demping is in orde en het FTU is passief en verwerkt niks. Als alles goed zit dan kan er niks gebeuren.  

Het verzoek lijkt niet goed doorgekomen te zijn @Nizzle33. Ik heb opnieuw een monteur aangestuurd. Je ontvangt hier spoedig een bericht van. Zou je mij een terugkoppeling willen geven na de tijd? Alvast bedankt! 

He @Tommie van Odido Inmiddels een monteur langs geweest en niks is opgelost. Hij had ook geen idee en verweet het aan het netwerk van KPN en mogelijk in combinatie met de hardware die gebruikt wordt. Hij heeft wel snelheidsmeting gedaan en deze was op zich prima, maar dat is het probleem niet. Die snelheden meet ik zelf ook af en toe. Nu ineens komt die niet meer boven de 18 mbps dus het schiet allemaal niet echt op. Als het goed is is er door de monteur melding gemaakt, zodat jullie technische mensen er weer naar gaan kijken. Begin er ondertussen wel een beetje een punt hoofd van te krijgen dat het na al die maanden nog steeds niet werkt. De update die van afstand is uitgevoerd heeft er eigenlijk alleen maar voor gezorgd dat zaken nog minder zijn gaan werken en de wifi lijkt zowat elke half uur standaard even niet te werken (nogal vervelend als je thuis werkt en je in een call zit). Inmiddels haal ik 85 mbps om de poging erna weer 20 te halen. 

Welke stappen gaan we nu nemen om tot een oplossing te komen?

Reputatie 1

Dat begrijp ik helemaal en ik snap dat het lastig is om vrij te nemen en hier nog meer tijd aan te besteden @verkerkk. Alleen had je de vorige keer mij niet! 😊 Ik zorg ervoor dat het nu de juiste kant op zal gaan. Desnoods ren ik zelf naar de technische dienst toe om dit door te drukken naar KPN NetwerkNL. 

Haha top! ik kreeg net trouwens deze mail:

Kan ik dit gewoon negeren of gaat er iets niet helemaal goed?

Reputatie 7
Badge +9

Dat begrijp ik helemaal en ik snap dat het lastig is om vrij te nemen en hier nog meer tijd aan te besteden @verkerkk. Alleen had je de vorige keer mij niet! 😊 Ik zorg ervoor dat het nu de juiste kant op zal gaan. Desnoods ren ik zelf naar de technische dienst toe om dit door te drukken naar KPN NetwerkNL. 

Reputatie 1

Thanks again @verkerkk! Ik heb alles voor je doorgezet. Specifiek gevraagd om toch eerst Guidion langs te laten komen om het FTU en ONT te controleren en daarna KPN NetwerkNL in te schakelen.

Top bedankt voor je hulp, echter ging dit precies hetzelfde vorige keer en na dat Guidion een opdracht had ingepland bij KPN Netwerk om het FTU dan eindelijk te vervangen werd hij dus niet vervangen maar "gerepareerd” omdat ze niet de spullen bij hun hadden om dit uit te voeren.

Vervelende is dat ik ook elke keer een dag vrij moet nemen en ben er helemaal niks mee opgeschoten in al die bezoeken (denk onderhand wel 6/7 keer)

Ik had vandaag ook zelf al bij KPN Netwerk een aanvraag ingediend om dit te komen vervangen want ben er helemaal klaar mee alles is wel een keer vervangen onderhand behalve het FTU punt zelf.

Snap dat jij er ook helemaal niks aan kunt doen maar hoop dat je het begrijpt.

De kosten voor het vervangen van het FTU en dan hopelijk ook alle problemen is het mij meer dan waard om er dan hopelijk eindelijk een keer van af te zijn.

We gaan het allemaal wel weer mee maken 😪

Reputatie 7
Badge +9

Thanks again @verkerkk! Ik heb alles voor je doorgezet. Specifiek gevraagd om toch eerst Guidion langs te laten komen om het FTU en ONT te controleren en daarna KPN NetwerkNL in te schakelen.

Reputatie 1

Superbedankt voor de testen @verkerkk. Laatste wat ik je moet vragen is om een factory reset en een volledige powerflip uit te voeren. Ik weet dat het niks zal uitmaken maar anders pakken ze hem niet op. Zou je dit nog willen doen?

 

Reset Zyxel T-56

  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem. 

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Uitgevoerd 👍

Reputatie 7
Badge +9

Superbedankt voor de testen @verkerkk. Laatste wat ik je moet vragen is om een factory reset en een volledige powerflip uit te voeren. Ik weet dat het niks zal uitmaken maar anders pakken ze hem niet op. Zou je dit nog willen doen?

 

Reset Zyxel T-56

  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem. 

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.
Reputatie 1

Hi @verkerkk, ik heb echt onze eigen pingtest nodig om dit door te zetten. Graag ontvang ik de testen alsnog.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 

 

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:

Zyxel T-56

  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:

Ping spikes niet de hele dag door, Bufferbloat wel constant een C Grade.

  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:

Aangesloten op de 2.5 Gbit/s poort.

Zoals ik al zei het is niet constant, vooral savonds heb ik last van hoge ping outbursts maar de bufferbloat met het T-56 modem is wel constant slecht (C-Grade).

 

 

Ook voor de zekerheid de Huawei ONT even uitgelezen voor je:

 

Een RX waarde van -12.45 wat niet perse heel hoog is maar waar ik hiervoor een demping had van -6 is deze wel verdubbeld.

 

Ik merk het het meeste in FPS games zoals dus bv een CS2 dat ik vaak een paar stappen terug geteleporteerd word wanneer ik dood ga of dat een enemy mij vaak al ziet voor dat ik hem zie.

 

Ook moet ik eerlijk zeggen dat ik al lang tegen verschillende issues aanloop, eerst zat ik bij T-Mobile en had ik veel last van packetloss en ik werd er gek van dat het niet opgelost werd en was ik overgestapt naar KPN in de hoop dat het beter was. toen liep ik nog steeds tegen deze problemen aan en toen toch maar weer de stap terug gemaakt naar Odido ivm met betere prijzen.

 

Er is ook al eerder meerdere keren een monteur geweest van Guidion aangestuurd door T-Mobile/Odido die aangaf dat mijn FTU punt beschadigd was, en dat die zou vervangen zou worden en hij had KPN glaszevel monteur aangestuurd.

 

Later kwam KPN glasvezel langs en die wou het punt niet vervangen omdat ze niet de juiste spullen bij zich hadden??? ze hadden hem toen "gerepareerd” vond ik een vreemde gang van zaken.

 

Dit FTU punt is al heel oud (FTU TY01) en er is meerdere keren door de jaren heen van provider verwisseld, ook is het FTU kabeltje al een paar keer losgeschoten tijdens het vervangen van de verschillende mediaconverters door Guidion monteurs en in elkaar geknutseld door Guidion monteurs. Glasvezel punten zijn heel gevoelig dus zou me niet verbazen dat deze echt niet meer optimaal is en deze ook dus voor de rare problemen zorgen die ik door de jaren heen heb.


Vind het ook geen probleem om hier aan mee te betalen, snap dat het nogal prijzig is om dit te vervangen maar ik loop nu al 4/5 jaar tegen rare problemen aan het ik betaal liever wat dan de frustraties die het mij geeft. dat is het mij meer dan waard.

 

Ik ga nu al jaren heen en weer met providers maar een echte oplossing is er nog nooit geweest (modems vervangen, verschillende keren Guidion op bezoek etc. verschillende providers), al mijn problemen zijn jaren geleden begonnen toen tijdens het verwijderen van een KPN FTU de Guidion monteur te hard trok en de glasvezel kabel losschoot en die had hij weer in elkaar geknutseld met de mededeling dat het FTU vervangen zou moeten worden bij een volgende overstap maar het nu geen problemen meer zou opleveren….

Reputatie 7
Badge +9

Hi @verkerkk, ik heb echt onze eigen pingtest nodig om dit door te zetten. Graag ontvang ik de testen alsnog.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 

Reputatie 1

Hey @Nizzle33, ik zie dat er een monteur voor je is aangestuurd zojuist. Kan je mij een terugkoppeling geven als de monteur geweest is? 

@Tommie van Odido Ik zou je graag terugkoppeling willen geven, echter er is nog steeds geen monteur geweest en de update van de software heeft het naar mijn mening alleen maar nog erger gemaakt. De spikes zijn nog vaker dan voorheen. Tevens is het Wifi ook ineens een stuk minder stabiel (vanaf het modem van jullie).

 

@verkerkk Ik ondervond nog steeds problemen en nog steeds niet opgelost, bij jou wel?

 

Ik heb sinds vandaag het T-56 Zyxel modem vervangen voor een T-50 model met T-Mobile/Odido firmware die ik ergens tweedehands heb gevonden.

Me bufferbloat resultaten gaan in ieder geval van een C grade naar een A grade en verder nog geen ping spikes gehad maar nog niet genoeg getest. ik hou je op de hoogte.

Als dit de oplossing is ga ik een eigen modem kopen want dit modem heeft helaas geen Wifi 6.

Ik weet niet of je ook een T-56 Zyxel modem heb maar dan kan dit de oplossing zijn, en kunnen we de conclusie trekken dat het T-56 modem of ongelofelijke troep is of dat er in de firmware iets flink mis gaat.

@verkerkk  Als ik de reacties onder de verschillende andere post met vergelijkbare probleem heb moeten geloven zijn nagenoeg alle problemen opgelost, nadat zij zelf een modem hadden aangeschaft. Dat zou concluderen dat het inderdaad een heel slecht modem is en nog slechtere firmware wat je er nu standaard bij krijgt. Heb 2 jaar lang totaal geen problemen gehad, moest verplicht overstappen met stoppen van Tweak en alleen maar problemen gehad sindsdien.

Succes in ieder geval.

 

Zyxel T-56:

Zyxel T-50:

 

@Tommie van Odido Misschien kan je dit ook doorzetten naar de monteurs?

Er gaat toch ergens wat flink mis...

Hey @Nizzle33, ik zie dat er een monteur voor je is aangestuurd zojuist. Kan je mij een terugkoppeling geven als de monteur geweest is? 

@Tommie van Odido Ik zou je graag terugkoppeling willen geven, echter er is nog steeds geen monteur geweest en de update van de software heeft het naar mijn mening alleen maar nog erger gemaakt. De spikes zijn nog vaker dan voorheen. Tevens is het Wifi ook ineens een stuk minder stabiel (vanaf het modem van jullie).

 

@verkerkk Ik ondervond nog steeds problemen en nog steeds niet opgelost, bij jou wel?

 

Ik heb sinds vandaag het T-56 Zyxel modem vervangen voor een T-50 model met T-Mobile/Odido firmware die ik ergens tweedehands heb gevonden.

Me bufferbloat resultaten gaan in ieder geval van een C grade naar een A grade en verder nog geen ping spikes gehad maar nog niet genoeg getest. ik hou je op de hoogte.

Als dit de oplossing is ga ik een eigen modem kopen want dit modem heeft helaas geen Wifi 6.

Ik weet niet of je ook een T-56 Zyxel modem heb maar dan kan dit de oplossing zijn, en kunnen we de conclusie trekken dat het T-56 modem of ongelofelijke troep is of dat er in de firmware iets flink mis gaat.

@verkerkk  Als ik de reacties onder de verschillende andere post met vergelijkbare probleem heb moeten geloven zijn nagenoeg alle problemen opgelost, nadat zij zelf een modem hadden aangeschaft. Dat zou concluderen dat het inderdaad een heel slecht modem is en nog slechtere firmware wat je er nu standaard bij krijgt. Heb 2 jaar lang totaal geen problemen gehad, moest verplicht overstappen met stoppen van Tweak en alleen maar problemen gehad sindsdien.

Succes in ieder geval.

Reputatie 1

Hey @Nizzle33, ik zie dat er een monteur voor je is aangestuurd zojuist. Kan je mij een terugkoppeling geven als de monteur geweest is? 

@Tommie van Odido Ik zou je graag terugkoppeling willen geven, echter er is nog steeds geen monteur geweest en de update van de software heeft het naar mijn mening alleen maar nog erger gemaakt. De spikes zijn nog vaker dan voorheen. Tevens is het Wifi ook ineens een stuk minder stabiel (vanaf het modem van jullie).

 

@verkerkk Ik ondervond nog steeds problemen en nog steeds niet opgelost, bij jou wel?

 

Ik heb sinds vandaag het T-56 Zyxel modem vervangen voor een T-50 model met T-Mobile/Odido firmware die ik ergens tweedehands heb gevonden.

Me bufferbloat resultaten gaan in ieder geval van een C grade naar een A grade en verder nog geen ping spikes gehad maar nog niet genoeg getest. ik hou je op de hoogte.

Als dit de oplossing is ga ik een eigen modem kopen want dit modem heeft helaas geen Wifi 6.

Ik weet niet of je ook een T-56 Zyxel modem heb maar dan kan dit de oplossing zijn, en kunnen we de conclusie trekken dat het T-56 modem of ongelofelijke troep is of dat er in de firmware iets flink mis gaat.

Reputatie 7
Badge +9

Het verzoek lijkt niet goed doorgekomen te zijn @Nizzle33. Ik heb opnieuw een monteur aangestuurd. Je ontvangt hier spoedig een bericht van. Zou je mij een terugkoppeling willen geven na de tijd? Alvast bedankt! 

Hey @Nizzle33, ik zie dat er een monteur voor je is aangestuurd zojuist. Kan je mij een terugkoppeling geven als de monteur geweest is? 

@Tommie van Odido Ik zou je graag terugkoppeling willen geven, echter er is nog steeds geen monteur geweest en de update van de software heeft het naar mijn mening alleen maar nog erger gemaakt. De spikes zijn nog vaker dan voorheen. Tevens is het Wifi ook ineens een stuk minder stabiel (vanaf het modem van jullie).

 

@verkerkk Ik ondervond nog steeds problemen en nog steeds niet opgelost, bij jou wel?

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @verkerkk, goed dat je contact opneemt! Ik wil het graag onderzoeken. Zou je een een volledige speedtest en pingtest willen uitvoeren?  

Speedtest bekabeld

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres

Linux/Mac terminal

 

Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

 

 

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem:

 

 

 

Constant lag spikes, ik draai al de laatste firmware op het modem

(V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130) en al een paar keer de ONT en modem gereset.

 

@Nizzle33 is het bij jou al opgelost?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Nizzle33, ik zie dat er een monteur voor je is aangestuurd zojuist. Kan je mij een terugkoppeling geven als de monteur geweest is? 

@Tommie van Odido Heb nu alles rechtstreeks aangesloten, ik haal dan wel weer rond de 900 up en 750/800 down maar blijf last houden van de spikes. Het is misschien nu na de update nog wel erger geworden.

 

Dit zie ik bijvoorbeeld bij cs 2. Ping lijkt ok maar de ms schiet omhoog waardoor spelen niet te doen is.

@Tommie van Odido Zojuist even snel getest met een speedtest, deze komt niet boven de 95 en heb nog steeds dezelfde problemen met bijvoorbeeld CS2 spelen en de spikes. Zal ook nog even verder testen door alles rechtstreeks te prikken op het model, zal deze testuitslagen zo spoedig mogelijk delen, al maakte dat in het verleden geen verschil.


Ik ben even nieuwsgierig omdat ik dezelfde problemen nu in Alkmaar ervaar en het betreft een KPN aansluiting waarvan Odido een stukje huurt, is dit bij jou ook het geval? 
 

Internet niet vooruit te branden en gamen eigenlijk onmogelijk.

@Pineapple2607  Dit betreft Almere, volgens mij is dat ook KPN. Hiervoor Tweak gehad nooit problemen en sinds de overstap naar Odido nog geen dag normaal kunnen gamen. Snelheden variëren van 5 mbps tot 900+ maar altijd met ping spikes, waardoor met name shooter games niet normaal te spelen zijn. Het maakt ook niet uit in de ochtend, middag of avond. Bij andere die ongeveer dezelfde problemen hadden lag het vaak aan het modem wat bijgeleverd is en na het plaatsen van een eigen modem het euvel verholpen was… 

 

Reageer