Beantwoord

Port forwarding in zyxl en asus router achter de modem



Toon eerste reactie

64 reacties

Reputatie 6
Heb je de router wel eerst een vast ip gegeven?

Als ik bij mijn vorige router was een Asus inlogde, zag ik het ip wat de router had.
Fixed ip is denk ik 192.168.1.250
als ik in de url 192.168.1.250 in tik kom ik op de web interface van loxone.

via de app op mobiel kom ik zonder wifi er niet in

of ik al die poorten gebruik geen idee denk het niet want heb op de vorrigen ook alleen maar poort 80 ge forward.

die stond zo in de asus geforward:

Port range local ip local port
27960 192.168.1.250 80

ik heb nu hard reset gedaan en op nieuw begonnen.

ik heb ze zo als boven staan nu.


ook vondt ik deze nog en nu staat iig poort 80 open maar kom er nog steeds niet in

nee geen vast ip gegeven altans ik heb quick setup gedaan in de asus en toen unhp uit gezet en de port forwarding zo als hij stond gedaan

unhp uitgezet zo als ze in kpn forum zijden dat dat moest
Reputatie 6
Het heeft weinig zin je instructies te geven, als je ze toch niet opvolgt. Schijnbaar weet je het beter. Misschien dat iemand anders je wilt helpen.

Maar voor de laatste keer. Je moet eerst je Asus een vast ip geven voordat je hem in dmz kan zetten. Anders klopt het ip adres niet. En daarom werkt het niet..

Suuces.
  1. Open je browser en ga naar de configuratiepagina van je Asus router.
  2. Kies links in het menu de optie 'LAN'. Selecteer vervolgens bovenaan de pagina de tab 'DHCP Server'
  3. Onder je selectie vind je de DHCP instellingen. Scroll door naar het onderdeel 'Manually Assigned IP around the DHCP list'.
  4. Klik op het pijltje naast het invulveld onder 'MAC address'. Selecteer hier jouw apparaat (bijvoorbeeld je printer).
  5. Rechts van het MAC-adres vind je het ip adres. Behoud de automatisch ingevulde waarde of kies zelf een ip adres. Zorg ervoor dat het getal tussen de 'IP pool' past. Dit zijn de ip adressen die je onder het kopje 'Basic Config' hoger op de pagina tegenkomt.
  6. Druk op 'Add', dit is het plusteken.
  7. Kies voor 'Apply', je apparaat is nu altijd te benaderen via het zojuist gekozen ip adres.
dit heb ik door lopen en mac adres en ip 192.168.2.1 ingevuld
ik heb hem indentiek ingevuld als die van het plaatje maar tervergeefs.
ook poort checker bijft zeggen dat poort 80 en 27960 dicht zitten.

moet ik verder nog wat doen in de zin van ip vast zetten of toch een dns ofzo er bij instellen?

hoe ken ik zien dat de modem op modem only of bridge mode staat?
Reputatie 7
Badge +3

Loxone heeft de volgende pagina's om de Miniserver en hun DNS service op te zetten;


  1. Online vrijgave / externe toegang
  2. DNS Service
Blijkbaar dat de Miniserver contact zoekt met de DNS en daar zijn WAN IP mee bewaakt.



code:
ikke@ikke:~$ sudo nmap -Pn -p 27960 --traceroute 5.xxx.xxx.xx

Starting Nmap 7.60 ( https://nmap.org ) at 2019-07-08 16:26 CEST
Nmap scan report for x-x-x-5.ftth.glasoperator.nl (5.xx.xxx.xx)
Host is up.

PORT STATE SERVICE
27960/tcp filtered unknown

TRACEROUTE (using proto 1/icmp)
HOP RTT ADDRESS
1 0.83 ms _gateway1
2 1.74 ms _gateway2
3 4.54 ms x-x-xxx-31.ftth.glasoperator.nl (31.xxx.x.x)
4 4.97 ms 10.10.10.90
5 ... 30

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 11.22 seconds
Reputatie 6
@Mb13. Ik denk dat ik het probleem al snap. Het werkt niet als je via je een externe verbinding probeert te verbinden naar 192.168.1.250 Dit is een intern ip adres, geen extern ip. Als je via wifi dit adres invoert werkt het wel, omdat het hetzelfde netwerk is.

Ik heb bv als ik naar mijn NAS kijk, een DDNS account die gekoppeld is aan mijn ip. Ik voer dat adres in:poortnummer

Als je loxome van buitenaf wilt benaderen, zul je omdat je geen DDNS account hebt gekoppeld aan je WAN ip adres (of misschien wel) het volgende in moeten voeren in je browses:

Je WAN ipadres:poortnummer

Dan kun je hem van buitenaf benaderen.
Reputatie 6
Dat externe adres hoort nog iets bij. Hoe weet de verbinding buiten waar jouw aansluiting zich bevind. Dat extern adres wat je voorheen plaatste stond nog wat achter. Ik heb zelfs nog gevraagd wat er gebeurt als je op s9 drukt. Dat stond daar nog achter.

Als je je wan ip invult en dan de poort erachter, moet die het toch ook doen?

Waarom staat die S9 achter extern ip?

Reputatie 7
Badge +3
Denk dat @Glassertje een punt zou kunnen hebben, je moet je externe WAN IP gebruiken om vanaf buiten bij je Webinterface te komen.

Trouwens Extern Beheer moet je uitzetten, want dat heeft te maken met het beheren van je Modem.


Heeft dus niet te maken met portforwarding o.i.d.
Zo zo kunnen zijn dat dit ook nu in de weg zit.

Je externe WAN IP kun je vinden met https://www.whatismyip.com/
Omdat je Webinterface op poort 80 draait, is het niet nodig om ook je poortnummer mee te geven.

Je hebt het over een App op je telefoon, staat daar je WAN IP en eventueel je poort correct ingevuld?
Ik heb maar weer hard reset gedaan om met schone lei te beginnen.

heb in nat de port forward gedaan op ip 192.168.1.250 poort 80 both (both zal altijd goed zijn denk ik dan maar)

in de app kan ik verder niks doen alleen het inlog scherm kan ik wat info uit halen zie hier onder.
Misschien kunnen jullie daar wat uit halen?
ik begin zo langzamer hand wel beetje de moed op te geven:(

Reputatie 7
Badge +3



In je App zie ik dat je een DNS verwijzing krijgt via Loxoncloud, staat deze verwijzing naar je nieuwe WAN IP wel correct?

Welk adres vul je in bij de open port finder, die van Loxoncloud?
Zie dat de response alleen van deze port check is ... er zit niets op 5 .. wat 5?
Zie wel iets staan van loxoncloud.com/5 ... met de port check kun je geen subdirectories meegeven als /5.
Die 5 dat is mijn ip adres van whatismijnip.nl
bij open poort finder pakt hij me ip adres automatisch

bij die loxone dns de cijfer letter combi is het mac adres er van.
Reputatie 7
Badge +3
Een WAN IP bestaat op zijn minst uit xxx.xxx.xxx.xxx, als er alleen 5 uitkomt zonder 4 blokken geschijden door punten .. klopt er iets niet.

Wat geeft https://whatismyipaddress.com/ , ook alleen 5?

Ergens lijkt het erop dat alles een soort van reroute krijgt via die DNS instelling en uitkomt op die /5
Van wat is dat MAC adres, jouw systeem of jouw modem?
die 5 wordt idd gevolgd door een serie cijfers maar weet niet of ik dat ip adres zo vrij ken geven op forums..

dat mac adres is van de loxone mini server
Reputatie 7
Badge +3
Die serie cijfer na die 5 zijn dat wel blokken van 2/3 cijfer punt 2/3 cijfer punt 2/3 cijfer punt 2/3 cijfers
Hier begint mijn WAN IP met 31.20.2xx.xx, heb je wel zoiets?
Die van jou ziet er dan zo uit 5 31.20.2xx.xx ???
Reputatie 6
Wat gebeurt er als je op F9 drukt, wat erachter staat? Wat zie je achter 192.168.1.250 staan als je via wifi inlogt?

Ik ben nog steeds van mening als je van buitenaf in wilt loggen, dat je sowieso je WAN ip op moet geven, anders weet je browser of wat dan ook niet waar je naartoe wilt, gevolgd door de poortnummer.

Heb je wel de miniserver geconfigureerd? De Loxone Cloud DNS vervangt DNS-services zoals No-IP of DynDNS.Als je dus dat extern adres in je browser plakt, en je dus op een ander netwerk zit, moet je verbinding kunnen maken.
ja het is 5.
Reputatie 6
Haal je ip adres maar weg. Heb je dit geconfigureerd? Zo ja welke poort heb je ingevooert, en nee dat moet geen 80 zijn. Dat is de poort waarmee je kan inloggen

192.168.1.250 dan kom ik op webinterface van loxone daar moet ik me gaan inloggen met me account en dan ben ik binnen.

dns geconfigureerd in de zyxel of in loxone?
in loxone kom ik zelf niet dat is afgeschermt door de instalateur dan zal ik aan hem moeten vragen of die is wil kijken voor informatie uit loxone
Reputatie 6
Ik vraag je welke poort je hebt geconfigureerd onder de loxone cloud dns

En nogmaals, haal je ip adres weg. 😉

Maar als je niet in kan loggen, wat wil je dan kunnen?
Reputatie 7
Badge +3
Laten we eens een korte klap maken en kijken in het Zyxel modem zelf wat je WAN IP nu echt is.

Log in op je modem en ga naar systeem informatie en klik rechtsonder op de >





Ga nu naar die port open pagina en vul dat WAN adres in, wat is nu het resultaat?
Reputatie 6
Maar jullie komen er samen wel uit. Ik ga hier verder rommelen Fijn weekend.
Reputatie 7
Badge +3
@Mb13.

Denk dat het inderdaad wijs is om de instalateur er eens bij te halen, want ook vanuit hier met jouw gegeven IP krijg ik met diverse tools geen response in welke vorm dan ook.
Reputatie 6
Dat komt omdat je niet weet welke poort is opengezet om da ding te benaderen.

Reageer