Beantwoord

Port forwarding in zyxl en asus router achter de modem



Toon eerste reactie

64 reacties

dat ip was niet correct dat was einde 1234 maar maakt niet uit.

ik ga eerst even vragen of ik admin in log ken krijgen van loxone dan ken ik daar in gaan zoeken hoe of de wat.
Misschien is daar nog wel wat ingesteld op kpn netwerk...

1 ding blijf ik wel beetje vreemd vinden dat ik poort 80 niet open krijg volgens poort checker en heb het vermoeden dat daar beetje het probleem begin/zit.

glassertje die configuratie daar kom ik niet in ivm geen rechten dat is beveiligt moet je admin voor zijn..

ik wacht ff de instalatur af dan gaan ik weer verder proberen dit lijkt beetje op een gebet zonder end, ook omdat ik niet heel veel (lees weinig tot niks) verstand er van heb.

alvast bedankt voor de moeite en hulp als ik weer wat info heb kom ik weer terug:P
Reputatie 7
Badge +3
Dat komt omdat je niet weet welke poort is opengezet om da ding te benaderen.
Ja, maar daar heb ik applicaties voor die dat zelf doen 😎
bij de externe url staat poort 27960 er achter
dns.loxonecloud.com:27960
Reputatie 6
Zal het je nog 1 keer uitleggen. Op onderstaande plaatje staat bij extern adres dns.loxonecloud.com en dan een /5 en een stuk verder F9 denk als je de F9 indrukt dat het gehele adres tevoorschijn komt.

Wat jij opschrijft kan nooit werken omdat dat een algemene link is en er hoort nog een stukje achter zoals ik je al eerder zeg. Anders weet het internet nooit waar jouw verbinding is.

Maar als je je WAN IP:27960 zou ook moeten ook werken als de poort open staat.

Ken je anders niemand die meer weet over portforwarding?

Ik kan niet op die link drukken de getallen die na de / staan in de url is het mac adres van de mini server.

Maar ik denk dat het probleem hem echt in de zyxel modem zit wand hij blijft poort 80 en 27960 blokkeren.

Ik kijk dat op https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ of de poorten open staan.

In de mini server is niks verandert het is de over stap van experia box v10 (kpn) naar de zyxel (t-mobile)

ook als ik de instellingen indentiek doe aan de plaatjes blijfen de poorten dicht staan.
die zullen tog open moeten anders gaat et niet werken en waar het hem in zit dat is nu het grote raadsel.

Nee ik heb niet iemand in de groep/kennisen kring die hier beetje verstand van heb..
ik heb het bij kpn ook via het forum op gelost alleen toen moes alles in bridge mode gezet worden.
Reputatie 6
@Mb13. Welkom op het forum.

Met vraag 1 kan ik je niet helpen, omdat ik geen Zyxel tot mijn beschikking heb.

Maar wat betreft je 2e vraag snap ik je niet helemaal. Je schrijft dat je router in de schuur staat bedraad met het modem? Welke modem? Als je alleen de router bedoeld en dat de utp kabel van je router naar binnen loopt naar het modem van T-Mobile, kun je 2 dingen doen.

Je kan je router instellen als accesspoint, je router krijgt dan de ip adressen uitgeleverd vanuit het modem en blijven dus in dezelfde range.

Andere optie is door de router in DMZ te zetten, daarmee zet je de router buiten het modem en buiten de firewall. Je router geeft dan de IP-adressen uit en zitten in een andere range.Deze moet je dan wel handmatig veranderen, omdat het modem en de Asus router beide, 192.168.1.* hebben. Je moet de Asus router dus bv 192.168.2.* geven.

Als je er niet zoveel kaas gegeten hebt dan kun je beter de bovenste optie kiezen. Je kan ergens in je Asus router vinden dat je deze ook als accesspoint in kan stellen.

Na dit alles getypt te hebben vraag ik me eigenlijk toch wel af, hoe je het bij je vorige provider had aangesloten? Of is dit een nieuwe opstelling?
Reputatie 6
En daar heb je het al. Ook de experiabox kan niet in bridgemode bijKPN. Kun je dat topic eens zoeken en waar de oplossing staat? Naar mijn mening hoeft alleen poort 27960 open gezet te worden.

Ik heb hier een Synology server die als ik de goeie poort open, gewoon kan benaderen met mijn DDNS:poort of WAN IP:poort.

Je woont toevallig niet in de buurt van Eindhoven?

Als je 2 poorten open wilt zetten, moet je 2 regels aanmaken. Vertaling beginpoort en eindpoort leeg laten. Dus alleen startpoort en eindpoort invullen. Ik de dat daarom je poort niet open staat.
dit is het forum van kpn:
https://forum.kpn.com/internet-9/eb-v10-asus-router-blokkade-door-kpn-abuse-team-425115

nee eindhoven is 2 uur rijden van af hier::(
Reputatie 6
Ik heb m'n vorige post nog aangepast.

Ben je bekend met teamviewer?

Heb je dat apparaat op je router aangesloten? Dan had je alleen de router in DMZ hoeven zetten in de Zyxel, verder niks. Als je router in DMZ zet, ga je om de firewall heen.
Ik kan die velden niet leeg laten dan krijg ik fout melding parameters.

Nee de opstelling is verandert de router staat nu in de schuur voor wifi in schuur en tuin.

de zyxel die doet nu in huis de wifi rondslingeren en heb daar nu ook die server in geplugt.

Maar zit er nu wel aan te denken om de router weer terug te plaatsen en een goedkoop wifi moduletje in de schuur te zetten.

team viewer is zeker dat een ander je computer bestuurd op afstand?

Ik ga morgen weer verder dan zal ik is proberen om de router weer in huis te zetten. ik moet nu douchen en te bed.

iig bedankt voor je moeite weer vandaag(Y)
Reputatie 6
Heb je toevallig nog ergens anders gepost als Melvinb?

TeamViewer dat klopt inderdaad. Kun je mij vertellen hoe je de asus geconfigureerd had? Heb je daar toevallig nog een screenshot van? Dat zou zeker helpen.
Reputatie 6
Toevallig staat hier hoe je het moet doen.

Succes
Op helpmij.nl heb ik ook onder die naam gepost daar zeggen ze dat ik het boekje van de modem moet pakken en het daar bij moet zoeken.

https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/947677-t-mobile-zyxel-router-port-forwarding-lukt-niet
Reputatie 6
@Mb13. Dat had ik allang gevonden.

Reageer