Beantwoord

Pre-migratie problemen; geen internet

  • 13 October 2021
  • 82 reacties
  • 1045 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

82 reacties

Reputatie 2

Hallo @BeMu,

Ik vraag dit aangezien ik zelf nog op een 100mb/s WBA zit en 1gb/s  me ook wel wat lijkt maar voorlopig hiervan geen gebruik van ga maken ondanks de aantrekkelijke prijs, de reden hiervoor is dat ik (te) veel problemen lees waarbij het voor de zoveelste keer fout is gegaan.

Ik heb zelf spijt dat ik niet eerder op dit forum heb gekeken wat de ervaringen van klanten waren omtrent het "upgraden". Ik ben er domweg vanuit gegaan dat het een vergroting van de bandbreedte zou zijn, niet een migratie naar een ander netwerk. Ik zou dus zeker even wachten dus.

Ja, ik was tevreden over de oude verbinding al waren er de laatste zes tot negen maanden veel meer problemen dan de jaren ervoor. Ik hoop dat T-Mobile dit snel oplost, anders ben ik bang dat veel mensen zullen overstappen. Dat geldt in ieder geval voor ondergetekende. 

Reputatie 7
Badge +1

@LordChaos Even een vraag puur uit belangstelling uw bestaande 500mb/s WBA werkte naar tevredenheid? geen klachten?

Ik vraag dit aangezien ik zelf nog op een 100mb/s WBA zit en 1gb/s  me ook wel wat lijkt maar voorlopig hiervan geen gebruik van ga maken ondanks de aantrekkelijke prijs, de reden hiervoor is dat ik (te) veel problemen lees waarbij het voor de zoveelste keer fout is gegaan.

Daarbij heb ik de al dan niet of wel terechte indruk dat het netwerk zoals dat jaren geleden door Reggefiber in diverse regio's met name in oosten is aangelegd van een hogere kwaliteit is dan wat er nu word aangelegd of de apparatuur was toen degelijker, anders zou er nooit zoveel fout kunnen gaan.

Reputatie 7
Badge +15

@LordChaos 

Onlangs overgestapt naar een nieuwe verbinding? Klinkt alsof de migratie is vervroegd.

Reputatie 2

@Waqqas

Ook de vorige patchkabel voorlopig weer aangesloten?

Als je daarmee bedoelt de "oude" glasvezel kabel, ja die heb ik i.c.m. het oude modem gebruikt. En overigens ook de nieuw geleverde geprobeerd. Geen sjoege dus. Overigens hebben de meeste van mijn buren KPN en die hebben nergens last van.

Ik had me eigenlijk al eerder zorgen moeten maken, gelet op deze e-mail van T-Mobile van 11 oktober jl.:

Toen je onlangs naar een nieuwe verbinding bij T-Mobile Thuis bent overgestapt heb je van ons een nieuw modem gekregen. Je vorige apparatuur breng je naar een inzamelpunt voor kleine elektronica. Kijk op www.wecycle.nl voor een afhaalpunt bij jou in de buurt. 

Reputatie 7
Badge +15

@LordChaos

Uiteraard ben ik ook gewoon een klant, ik lees ook wel eens dat er iemand een dag eerder wordt omgezet maar 2 dagen zie ik voor het eerst als het echt zo is 😅

Ook de vorige patchkabel voorlopig weer aangesloten? Misschien even een lokale storing op het KPN netwerk?

Het is even afwachten op de reactie van een moderator wat er precies gaande is en of er misschien iets op afstand kan worden gedaan.

Reputatie 2

Hoi @Waqqas,

Meestal wordt de patch pas gedaan op de dag van migratie dus 15 oktober, ik denk niet dat de patch op 13 oktober al gedaan gaat worden.

 

Ik geloof je onmiddellijk, maar ik vind het uiterst curieus en irritant dat men mij dit niet kan vertellen bij T-Mobile. Ik heb overigens op dit forum wel al verschillende verhalen gelezen van klanten die een dag te vroeg omgezet worden.

Ik heb voor de zekerheid nog een keertje het oude Draytek modem aangesloten, maar helaas. Ik heb het vermoeden dat we veel te vroeg omgezet zijn, maar zo lang niemand dit kan bevestigen is het natuurlijk gissen wat er nu aan de hand is.

Is er een kans dat het gaat werken voordat de monteur hier vrijdag is of moet de monteur echt nog e.e.a. ter plekke (laten) configureren? Weet je dat wellicht?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @LordChaos 

Meestal wordt de patch pas gedaan op de dag van migratie dus 15 oktober, ik denk niet dat de patch op 13 oktober al gedaan gaat worden.

Er blijkt nog wel gewoon een signaal op de lijn te staan en misschien is dat signaal nog gewoon van de 500 Mbps abonnement op WBA.

Oh en op de dag van migratie zit je zonder internet tot dat de monteur is geweest die komt de Huawei mediaconverter ook activeren, verder zijn er geen VLAN's nodig achter de Zyxel modem.