Beantwoord

Problemen glasvezel/Zyxel T-54

  • 12 October 2022
  • 10 reacties
  • 316 Bekeken

Al drie weken zit ik zonder vaste diensten van T-Mobile. 

Ook al twee keer een monteur over de vloer gehad, maar niks opgelost. Monteur Guidion kon niks doen en Guidion ging ervoor zorgen dat er iemand van KPN langs zou komen. KPN heeft het glasvezelnetwerk (ook in het wijkcentrum) nagelopen… geen issues. 
Dus weer terug naar T-Mobile…. niks over het bezoek bekend en wanneer dit nou is een keer opgelost wordt net zo min. 
Ben nog geen drie maanden klant en zit al veel te lang zonder diensten. Wanneer gaat dit opgelost worden… Klantenservice bellen heeft geen nut want die maken alleen maar notities aan…. verder hoor je niets van T-Mobile en dus mag je het zelf maar uitzoeken en er achter aan gaan …. 

Nu ook maar weer afwachten wanneer er wat gedaan gaat worden….. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 October 2022, 10:02

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GebruikerSV 

Welke mediaconverter heb je thuis en welke lampjes zie je daarop branden, knipperen of uit?

Indien je een Huawei mediaconverter hebt dan zou het misschien kunnen dat deze niet goed is geregistreerd.

Hallo @GebruikerSV 

Welke mediaconverter heb je thuis en welke lampjes zie je daarop branden, knipperen of uit?

Indien je een Huawei mediaconverter hebt dan zou het misschien kunnen dat deze niet goed is geregistreerd.

Er zit inderdaad een kastje van Huawei bij de glasvezel. Hiervan knippert het PON Lampje snel en de LAN langzaam. 
Zelf weet ik niet veel van glasvezel af, maar iets klopt er niet. 

Reputatie 7
Badge +15

@GebruikerSV

Zoals de KPN monteur ook al constateerde is alles aan hun kant dus wel in order en komt er een glasvezel signaal binnen, de Huawei mediaconverter kan geen verbinding tot stand worden brengen.

Werkte alles vóór die 3 weken wel goed? Mogelijk kan er ergens in het netwerk ook een stoorzender zitten.

Daarvoor werkte alles wel goed. Wat zouden stoorzenders kunnen zijn?  

Reputatie 7

Hoi @GebruikerSV, thanks voor je bericht en het delen van je ervaring! Ik ben direct gaan uitzoeken wat er precies speelt. Ik zie dat er een verstoring is vastgesteld in het netwerk en specifiek in de wijkcentrale. De verstoring wordt door mijn collega bij de technische dienst uitgezocht. Dit proces kan een tijd in beslag nemen, waarbij de veroorzaker moet worden bepaald en een monteur aangestuurd om deze veroorzaker op te lossen. Excuus voor het ongemak. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen.

In de tussentijd zorg ik er graag voor dat je een tijdelijke bron van internet hebt. Dit kan ik doen door middel van een voucher, zodat je voor 7 dagen Unlimited data hebt. Je kan vervolgens je telefoon om toveren tot hotspot, als tijdelijke wifi-bron. Ben je in het bezit van een Tele2 of T-Mobile SIM kaart? Laat het mij weten in het topic, dan zal ik je deze via een privébericht sturen. 

Hoi @GebruikerSV, thanks voor je bericht en het delen van je ervaring! Ik ben direct gaan uitzoeken wat er precies speelt. Ik zie dat er een verstoring is vastgesteld in het netwerk en specifiek in de wijkcentrale. De verstoring wordt door mijn collega bij de technische dienst uitgezocht. Dit proces kan een tijd in beslag nemen, waarbij de veroorzaker moet worden bepaald en een monteur aangestuurd om deze veroorzaker op te lossen. Excuus voor het ongemak. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen.

In de tussentijd zorg ik er graag voor dat je een tijdelijke bron van internet hebt. Dit kan ik doen door middel van een voucher, zodat je voor 7 dagen Unlimited data hebt. Je kan vervolgens je telefoon om toveren tot hotspot, als tijdelijke wifi-bron. Ben je in het bezit van een Tele2 of T-Mobile SIM kaart? Laat het mij weten in het topic, dan zal ik je deze via een privébericht sturen. 

Hoi Boris, 
Ik heb ondertussen al voor de 4e keer een voucher gehad. KPN heeft gister uitgesloten dat het bij de wijkcentrale zit. De verbinding loopt goed en zit goed aangesloten, vertelde de monteur. 

 

Wat het probleem nu is, en hoe dit opgelost gaat worden, is mij zeer onduidelijk. 

Reputatie 7

Hi @GebruikerSV, dat kan ik begrijpen. Ook wij willen dat je zo duidelijk mogelijk wordt geïnformeerd. Het signaal wat vanuit de wijkcentrale wordt verstuurd, wordt op dit moment verstoord. Deze verstoring vindt plaats in de wijkcentrale zelf, maar waar deze verstoring precies zit, moet nog worden uitgewezen door middel van een onderzoek. Dit onderzoek kan tijd in beslag nemen, omdat er verschillende oorzaken moeten worden bekeken. Mocht daarbij de verstoring zijn vastgesteld, zal er een monteur worden aangestuurd om dit per direct op te lossen. Ik hoop je op deze manier goed te hebben geïnformeerd. Mocht je er een vraag over hebben, staat dit topic altijd voor je open en wij voor je klaar! 

Hi @GebruikerSV, dat kan ik begrijpen. Ook wij willen dat je zo duidelijk mogelijk wordt geïnformeerd. Het signaal wat vanuit de wijkcentrale wordt verstuurd, wordt op dit moment verstoord. Deze verstoring vindt plaats in de wijkcentrale zelf, maar waar deze verstoring precies zit, moet nog worden uitgewezen door middel van een onderzoek. Dit onderzoek kan tijd in beslag nemen, omdat er verschillende oorzaken moeten worden bekeken. Mocht daarbij de verstoring zijn vastgesteld, zal er een monteur worden aangestuurd om dit per direct op te lossen. Ik hoop je op deze manier goed te hebben geïnformeerd. Mocht je er een vraag over hebben, staat dit topic altijd voor je open en wij voor je klaar! 

En dat onderzoek is al bezig? Gezien ik al 23 dagen zonder diensten zit en niemand mij kan vertellen wat er gaat gebeuren. Zoals ik al zei, volgens de KPN monteur loopt die verbinding goed en dan had hij dat gister toch ook moeten zien? 

Wanneer gaat er iemand nou een keer met een antwoord komen waar ik wat aan heb…. 

Hi @GebruikerSV, dat kan ik begrijpen. Ook wij willen dat je zo duidelijk mogelijk wordt geïnformeerd. Het signaal wat vanuit de wijkcentrale wordt verstuurd, wordt op dit moment verstoord. Deze verstoring vindt plaats in de wijkcentrale zelf, maar waar deze verstoring precies zit, moet nog worden uitgewezen door middel van een onderzoek. Dit onderzoek kan tijd in beslag nemen, omdat er verschillende oorzaken moeten worden bekeken. Mocht daarbij de verstoring zijn vastgesteld, zal er een monteur worden aangestuurd om dit per direct op te lossen. Ik hoop je op deze manier goed te hebben geïnformeerd. Mocht je er een vraag over hebben, staat dit topic altijd voor je open en wij voor je klaar! 

Helaas na een week nog steeds geen oplossing gezien en alleen maar leugens en nog meer leugens via klantenservice aangehoord.... en nog steeds moet ik overal zelf achteraan en hoor ik niks vanuit T-Mobile. Dan maar terug naar Ziggo

Reputatie 7
Badge +5

Hi @GebruikerSV, weet dat ik aan jouw kant sta en je liever gisteren dan vandaag online had gezien. Ik snap je gevoel, maar de zaak ligt uit en mijn collega's werken hard aan de oplossing. Ik zie dat er gisteren nog een notitie is toegevoegd aan het onderzoek door de collega die je gesproken hebt. Ook ik zal maandag kijken of er nog extra informatie los te peuteren valt, maar als je niks van mij hoort dan heb ik geen nieuwe update om te delen. We zijn er echt druk mee bezig, ik dank je in dit geval hartelijk voor je geduld! 

Reageer