Beantwoord

Problemen laden van Netflix op Sony Smart TV diverse foutcodes


Beste allen,
 
Allereerst even een korte introductie,
Wij worstelen nu al maanden met het feit dat wij op onze Sony smart TV’s geen Netflix kunnen kijken, cq Netflix kan niet geladen worden.
Ik heb nu al diverse keren contact gehad met de helpdesk van zowel Sony, Netflix en T-Mobile thuis, ondanks de vele uren input, waarbij velen naar elkaar verwijzen, is het niet mogelijk geweest om het probleem op te lossen.
 
Situatieschets
 
Wij in het bezit van 2 Sony android TV’s namelijk:

  • KD-49XG8096
  • KD-65XE9005

Software versie tv : PKG6.0360EL

Software versie : 6.2.5.-2789 R2018.1 android-28-JPLAYER2 Ninja_5.1==Sony

Netflix ESN        : NFANDROID2-PRV-SONYANDROIDTV2017-SONY=BRAVIA=4K=GB-6566-EBC36286F70D

                                               3FBE635DF8CD3D4AF5D5C9F6B786C17A6D48F0E8620188D0221
 
                Netflix versie:   nrdapp2018.1.6.3/ nrdlip 2018.1.6.3/mdxlib 2018.1.6.3
 

  1. Sinds de laatste firmupdate van Sony op de 1e tv (KD 49XG806 medio september/2020) is het niet meer mogelijk om contact te krijgen met NETFLIX.

De volgende foutmeldingen wordt er dan gegeven:

  • NW-2-5
  • TVQ-PM-100
  • TVQ-ST103
  • TVQ-AUI-4

Bij details: Netflix server: :         X  Netflix server 1 – NW-2-5
                                                    Netflix server 2 -  NW-2-5
                                                    Netflix server 3
                                                    V  Internetverbinding nw-4-7-2
Bovenstaande netwerk controle  output varieert wel een eens, soms is server 2 toegankelijk en soms is server 3 toegankelijk
  
Na het aanpassing van de instellingen (naar België) werkte de TV ongeveer 2 maanden weer, maar bij iedere Netflix update kwam het probleem steeds weer terug waarbij de update verwijderd moest worden om weer toegang tot Netflix te krijgen, tot december dit jaar waarbij deze truc ook niet meer werkte.
 

  1. Bij de laatste TV firmupdate van de 2e televisie (KD-65XE9005 van 17 juni 2021 j.l. werkt Netflix nu ook al niet meer met dezelfde foutmeldingen.
  • NW-2-5
  • TVQ-PM-100
  • TVQ-ST103
  • TVQ-AUI-4
  • Bij details: Netflix server: :         X  Netflix server 1 – NW-2-5

                                                               X  Netflix server 2 -  NW-2-5

                                                               Netflix server 3

                                                               V  Internetverbinding nw-4-7-2

 

Bovenstaande netwerk controle  output varieert wel een eens, soms is server 2 toegankelijk en soms is server 3 toegankelijk
 
EXTRA informatie:

  1. Beide tv’s zijn aangesloten aan een vaste CAT6/7a kabel en het glasvezelinternet bereik is 200Mb Up & Down.
  2. Netflix via onze telefoons en laptops, via de WIFI werkt wel.
  3. Alle andere apps werken wel prima op de TV’s met vaste ethernet aansluiting zoals:  Disney plus, Amazon Prime, Videoland, Youtube.. allemaal via dezelfde internet aansluiting.

Chromecasting van Netflix van de mobiele telefoons naar de TV werkt niet, bij Disney+, Prime, Videoland en YouTube lukt dit wel!

  1. Internet via de vaste kabels heeft prima bereik en toegang voor onze werkdesktops en laptops. WIFI in huis is ook prima.
  2. De TV’s zijn gekoppeld via een switch van de hoofdrouter naar de TV’s toe i.v.m. beperkte lan aansluitingen op de hoofdrouter (DRAYTEK).

Wanneer wij de TV ’s direct aansluiten met een cat6/7A kabel aan de router, zonder tussenkomst van de switch geeft dit helaas hetzelfde resultaat.

 
Op advies van  de meerdere helpdesks:
Sony TV:

  •  TV ’s meerdere keren opnieuw opgestart naar 1e configuratie en alle updates verwijderd.
  • Netflix verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, cache, opslag e.d. verwijderd.
  • TV instellingen op België gezet.
  • De internet router meerdere keren gereset en van het stroom afgehaald.

 
Netflix:

  • Internet testen gedaan.
  • Netflix op vaste kabel getest en via de WIFI beiden werkte niet op de televisies.

 
T-Mobile:

  • De router is diverse keren gereset en van het stroom af geweest.
  • Internettest heeft plaats gevonden op basis van een vaste Ethernetaansluiting met een goed eindresultaat.


Het lijkt erop dat op 1 of ander manier na de firm updates meerdere protocollen/filters bij zowel Sony, T Mobile en Netflix elkaar bijten bij beide televisies of er is iets mis met de ingebouwde Chromecasts in beide TV’s.

Bij het lezen van de oplossingen op de T-Mobile community heb ik ook het DNS profiel aangepast op de TV naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4. met als resultaat dat ik geen Ethernet verbinding meer had.
 

Wie heeft net als ik dezelfde problemen ervaren en kan mij helpen aan een oplossing.


Ik heb verder geen technische achtergrond b.t.  /IP4 adressen, subnet masker, Primaire DNS, DNS servers s of gateways aan te passen.
Mocht dit nodig zijn  op mijn tv dan zou ik heel graag een duidelijk handleiding of customer support hiervoor willen ontvangen.
 

Dank, Johan

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 21 June 2021, 15:32

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7

Hi @Wilco en Roxanne, echt onwijs fijn om te lezen dat jullie van het probleem met Netflix en Videoland af zijn en weer optimaal aan het genieten zijn! Het oude modem mag inderdaad naar de milieustraat worden gebracht. Heel erg bedankt alvast voor de moeite.

Wat betreft de compensatie: hele goede en terechte vraag van je! Ik wilde dit graag in orde maken voor jullie, maar ik zie dat één van mijn collega's mij al is voor geweest. Jullie kunnen deze vergoeding terugzien in My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Laat het gerust weten als ik nog kan helpen bij andere vragen, want dat doe ik met liefde. Ik ben in ieder geval super blij dat jullie weer helemaal tevreden zijn! 😁

Reputatie 1

Hi @IrisGeldermalsen, top dat jij dit hier aankaart! Zoals Boris hierboven heeft aangegeven klopt het inderdaad dat het omwisselen van het modem dat jij nu in huis hebt, ervoor zorgt dat het probleem dat wordt omschreven vaak wordt opgelost. Ik heb dan ook meteen een verzoek ingediend bij de technische dienst om het huidige modem te switchen voor een Zyxel modem én een media converter jouw kant op te sturen. Zodra het nieuwe modem bij jou is geïnstalleerd, hoor ik heel graag van je of dit het probleem als sneeuw voor de zon heeft laten verdwijnen! 🎉

 

Hi Lisa,

Netflix werkt weer sinds het nieuwe modem is geïnstalleerd. Alleen nu zitten we wel met het volgende probleem en dat is dat de wifiversterkers die wij hadden gekocht voor bij ons oude modem bij jullie, niet werken bij het nieuwe modem. Ook is de wifi sterkte flink achteruit gegaan sinds we het nieuwe modem hebben. Hoe kunnen wij dit nu het beste oplossen? Thuis werken is nu bijna onmogelijk geworden hierdoor.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @IrisGeldermalsen,

Goed dat je dit op de Community deelt, dit valt vast op te lossen! Heb je al geprobeerd om een fabrieks reset op de versterkers uit te voeren en ze opnieuw met het modem te verbinden? Ik verwacht dat je hierna weer ongestoord gebruik kunt maken van zeer snelle Wifi. Mocht je toch nog op een hapering stuiten, geef het gerust aan. Alhoewel de fabrikant van jouw versterkers de beste support kan leveren, denk ik ook graag met je mee. Zou je in dat geval het type versterkers dat je hebt met de Community kunnen delen? Hiermee kan de Community en ik doelgerichter meedenken naar dé oplossing!

Hallo T-mobile,

 

Wij hebben hier het zelfde probleem als in de topic,

Wij hebben een Draytek modem met glasvezel verbinding. 

Kunnen jullie voor mij ook een werkende modem regelen zodat ook wij weer kunnen genieten van Netflix op onze Sony bravia tv.

 

Alvast bedankt 

Mvg

Stefan

 

Reputatie 7

Hi @Stefan1909, super dat je dit topic hebt gevonden! Ik help je hier graag bij, zodat je zo snel mogelijk weer van Netflix kunt genieten. Ik wilde dit direct in orde maken, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik dit verzoek voor je indienen! 😊

Reputatie 7

Hi @Stefan1909, super dat je jouw gegevens nog kon doorzetten - dankjewel! Ik heb gelijk het verzoek voor een Zyxel modem ingediend bij één van mijn collega's. We gaan dit voor je regelen. Laat jij weten of je met het Zyxel modem probleemvrij bent? 💪

Reageer