Beantwoord

Problemen na onderhoud afgelopen nacht.



Toon eerste reactie

62 reacties

Hier hetzelfde probleem. Fijn op vakantie en niet meer bij spullen thuis kunnen. Dacht eerst dat ik een ander ip had gekregen maar nu blijkt probleem dus te liggen in verbinding vanaf tmobile mobiel naar thuis.

Vanaf andere providers of netwerken werkt het wel.
@Brian graag blijf ook ik op de hoogte, want ik ervaar sinds 2-3 weken hetzelfde probleem met mijn zelf ontwikkelde mobiele app. Dacht eerst aan een port forwarding probleem, maar vanaf een willekeurige Wifi hotspot werkt alles naar behoren. Connecties naar IP poorten als 808x worden niet langer afgeleverd wanneer ik via APN smartsites verbonden ben...
@Brian Er zijn weer een paar dagen voorbij, heb je tijd voor een update?
Ook ik zit al een tijdje met hetzelfde probleem, vanaf t-mobile mobiel is TMT niet te bereiken.
Wat routing aanpassingen mogen toch niet zo lang duren...
Reputatie 1
Hi @Justintime2, geen zorgen er wordt nog steeds aan gewerkt. Het is inmiddels langs meerdere afdelingen gegaan en het ligt nu bij onze netwerkpartner. We hebben een aantal testen gedaan met de hulp van @boekee en de resultaten hebben we gisteren naar onze netwerkpartner doorgezet. Hopelijk weet ik morgen meer!

@Brian bedankt voor de update, wellicht ben ik iets te ongeduldig en te direct. Maar je merkt pas dat als iets niet werkt, hoe "afhankelijk" en vaak je zoiets gebruikt.
Reputatie 7
Hi @Justintime2, geen zorgen er wordt nog steeds aan gewerkt. Het is inmiddels langs meerdere afdelingen gegaan en het ligt nu bij onze netwerkpartner. We hebben een aantal testen gedaan met de hulp van @boekee en de resultaten hebben we gisteren naar onze netwerkpartner doorgezet. Hopelijk weet ik morgen meer!
@boekee @tmoesel @henwy @jvbezouw @joostvopdn @Wouzzie.w

Wat is de status bij jullie? Al wat mogen vernemen cq. Verbetering?

Heb helaas nog niets vernomen, al een aantal keren gebeld met de vraag wanneer er een update komt maar heb nog niets vernomen. Netwerk team heeft de zaak al een week niet bijgewerkt. (Het ticket)
Reputatie 1
Ik heb de software voor het Domotica programma ( ik gebruik HomeSeer)) op een aparte computer staan die in de metselaar hangt, altijd draait en gekoppeld is met mijn eigen router. Met het programma Real VNC kan ik die computer van afstand benaderen. Ik heb de poort wel op zowel het slechte t-mobile modem en mijn eigen router moeten forwarden.

Als ze dit niet oplossen ben ik na een jaar ook weg.


Thanks.... Ik ga ook maar eens kijken wat er mogelijk is "for the time being" Ik draai Domoticz die hebben ook iets met een eigen server die dan omgeroute wordt naar de cliënt. Maar liever niet en is niet zoals het hoort te zijn.

Heb je alles bij T-Mobile draaien vanwege de voordelen. Maar wegen nu niet op van het nadeel

Sterkte in deze pre-historische tijden bij T-Mobile. 😂😂

En @Brian aka T-Mobile we don't (web)care, bedankt.
Het feit dat jullie/jij zolang stil bent is mijn interpretatie dat het niet opgelost gaat worden.
Ik heb de software voor het Domotica programma ( ik gebruik HomeSeer)) op een aparte computer staan die in de metselaar hangt, altijd draait en gekoppeld is met mijn eigen router. Met het programma Real VNC kan ik die computer van afstand benaderen. Ik heb de poort wel op zowel het slechte t-mobile modem en mijn eigen router moeten forwarden.

Als ze dit niet oplossen ben ik na een jaar ook weg.
Reputatie 1
bedankt voor je reactie. Snel gaat het inderdaad niet, ik had meer verwacht van t-mobile. Ik heb wel een manier bedacht om eromheen te werken, maar dar is niet de oplossing. Ik wil mijn systeem via twee routes benaderbaar hebben. Bij mijn vorige provider had ik geen enkel probleem. Daarbij kon ik zelfs vanuit mijn lan netwerk via het wan op inloggen. Bij t- mobile werkt dat ook niet.

Kun je misschien uitleggen hoe je dit gedaan hebt??

Ik heb een jaarcontract bij T-mobile maar als dit hun policy is en blijft dan zit ik deze uit en ben ik weer heel snel bij Ziggo. Dan maar wat meer betalen.... Daar werkt het wel naar behoren...
bedankt voor je reactie. Snel gaat het inderdaad niet, ik had meer verwacht van t-mobile. Ik heb wel een manier bedacht om eromheen te werken, maar dar is niet de oplossing. Ik wil mijn systeem via twee routes benaderbaar hebben. Bij mijn vorige provider had ik geen enkel probleem. Daarbij kon ik zelfs vanuit mijn lan netwerk via het wan op inloggen. Bij t- mobile werkt dat ook niet.
Reputatie 6
@boekee @tmoesel @henwy @jvbezouw @joostvopdn @Wouzzie.w

Wat is de status bij jullie? Al wat mogen vernemen cq. Verbetering?

Ik heb nooit T-Mobile Thuis (TMT) gehad. Ik gebruikte altijd 4G voor Thuis (oude '17 abo variant), maar nu niet meer, is opgezegd. Dat valt onder de mobiele afdeling, heeft verder niks met TMT te maken. En zit, als je het als Fixed Mobile Subscription gebruikt middels APN aanpassing, op een speciale netwerktak. Het publieke IP adres wisselt daarbij elke dag, vandaar dat ik als extra altijd een cloudcomputer met vast IP adres ernaast heb, met een VPN van thuis naar cloud. Dat is ook wat ik kan aanraden als je nu je domotica enz toch bereikbaar wilt hebben. Verzin/gebruik iets extras/anders, want de ervaring bij T-Mobile leert dat een oplossing voor dit soort vage routing problemen van (een handvol) mensen lang op zich laat wachten (een maand of zo).
Bij mij werkt het nog niet.
Reputatie 1
@boekee @tmoesel @henwy @jvbezouw @joostvopdn @Wouzzie.w

Wat is de status bij jullie? Al wat mogen vernemen cq. Verbetering?
Hi @henwy, we zijn er nog mee bezig op dit moment. We hebben het probleem wel kunnen reproduceren bij testen aan onze kant kunnen we het door @boekee opgegeven IP-adres inderdaad wel bereiken vanaf het vaste netwerk maar niet vanaf ons mobiele netwerk of een VPN. Één van onze netwerkspecialisten is er op dit moment mee bezig, ik houd jullie op de hoogte!

Hi @Brian heeft u al de status voor ons over het onderzoek? Het probleem is nog niet opgelost. Bvd!
Reputatie 1
@janusloo haha ja dat kan natuurlijk ook dat je er al langer zit.

Escaleren? Ik zou niet weten hoe? Telefonische helpdesk weet van niets. En begrijpen er geen.... van.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Maar ik kan niet eens via 4g op dit forum komen als ik wil inloggen via telefoonnummer. Alleen via WiFi of VPN.

Het feit dat er verder geen enkele reactie meer is geplaatst na, "we zijn er "hard" mee bezig". Voel ik mij totaal niet serieus genomen.
Mocht hier wel met man en macht aan gewerkt worden, mijn excuses. Maar bij mij komt het niet zo over.

Zoals ik al eerder opperde draai alles terug en test maar met wat ip adressen van medewerkers ipv klanten die elke maand betalen!

Dik twee weken buiten mijn Domotica systeem, ip camera's etc gesloten ...... Echt belachelijk.

Zal wel onder in het prioriteiten bakje liggen. Ook het groene vinkje in dit topic is niet echt gegrond..... Staat natuurlijk wel mooi voor de statestieken.
@Justintime2 ik ben al meer dan 1 jaar bij T-Mobile en kan dus ieder moment opzeggen. T-Mobile Thuis krijgt straks nog meer abonnees wegens prijs verhoging Ziggo en KPN. Capaciteit zal straks ook verminderen en als dat gebeurt kan T-Mobile de stroom van klanten (en ook klachten) niet meer aan en dat is nog vervelender als internet trager wordt.

Ik ga natuurlijk nu niet opzeggen. Door deze issue kan ik niet meer mijn adblocker en home automation thuis benaderen en het is vervelend. Ik ben benieuwd hoe lang deze issue gaat duren en wanneer T-Mobile "tijd heeft" om op te lossen!

Is er iets dat we kunnen doen om deze issue te escaleren?
Reputatie 1
@janusloo Om nou direct op te zeggen is ook wat. En je hebt tenslotte een jaarcontract.

Ik heb dik 20 jaar bij UPC Chello/Ziggo gezeten. En eigenlijk supertevreden geweest. Altijd huiverig geweest om over te stappen.

Klantenservice Ziggo heb je binnen 5 minuten aan de lijn. Ik heb gisteren bij T-Mobile 45 minuten!! moeten wachten. Om met 0 op het request naar huis gestuurd te worden.

Het feit dat er nog steeds geen reactie is geplaatst. Ben ik bang dat mijn huiverigheid waarheid is endat het lang gaat duren. Waarschijnlijk niet als ik op vakantie ben. Bedankt T-Mobile!

Ook wacht ik nog steeds op een tv tuner die als derdehands is afgestuurd.
Reputatie 6
Zo'n 2 jaar geleden, een tijdje na de overname van het Thuis gedeelte van Vodafone, vroegen diverse mensen wanneer er 'combivoordeel' (dus korting of ander voordeel als je zowel vast als mobiel bij T-Mobile) kwam. Ik heb geen T-Mobile Thuis, dus heb er geen ervaring mee, maar zie wel de marketing kreten als 'Alles-onder-een-dak', 'Klantvoordeel', en zelfs 'Klantvoordeel activeren'.
Dat laatste krijgt nu wel een erg rare bijsmaak. Heb je (eindelijk) alles bij T-Mobile, dan zou je denken dat van het ene T-Mobile naar het andere T-Mobile toch 2-richtingen verbindingen gelegd zouden moeten kunnen worden. Dus er is korting (of de kans erop), maar dan krijg je ook minder functionaliteit, ofwel naween of uitwerking van te weinig capaciteit om zaken technisch gezien op orde te krijgen danwel te grote afhankelijkheid van andere (concurerende) partijen.
En als je ander publiek IP adres krijgt, is het strict genomen niet (alleen) onderhoud, maar gewoon werkzaamheden, eerder ter uitbreiding of reparatie. Onderhoud is iets voor gezette tijden op langere termijn doorgaans.
Deze issue duurt veel te lang en T-Mobile verzuimd verdere status door te geven over deze issue. Dit is belachelijk voor een groot bedrijf zoals T-Mobile en een deal breaker voor mij als ik mijn eigen thuis netwerk niet kan bereiken vanaf T-Mobile data netwerk.

@Justintime2 heeft gelijk, hoe moeilijk is het om het ip adres terug te draaien en onderzoeken waar de issue ligt?

Als deze issue nog niet wordt opgelost deze week ga ik mijn abo opzeggen en overstappen naar XS4ALL! Alles werkt met XS4ALL en ik vind het niet erg om een premium prijs voor te betalen!
Reputatie 1
Kunnen de moderators van het forum jullie klantenservice even inlichten dat dit een bekend probleem is?

Ze deden alsof ze water zagen branden. Ik heb het maar opgegeven bij hen na 45 minuten in de wacht te hebben gestaan.

Maar hoe staat het nu met het probleem? Draai die ip adressen terug. Zodat klanten iig thuis kunnen inloggen en zoek later maar uit wat er nu precies aan de hand is ipv de klanten "buiten" te sluiten.
Reputatie 1
@Brian Ik kom net dit topic tegen en meld me helaas met hetzelfde probleem. De afgelopen dagen heb ik alle interne instellingen getest (dacht eerst dat het daaraan lag), maar ook hier zit het 'm in de mobiele verbinding van T-Mobile naar het netwerk van T-Mobile Thuis. (Overigens geen glasvezel maar DSL)

Kun je een update geven van de status? Mocht je nog gegevens of ip-adressen nodig hebben voor extra tests laat het dan zeker weten!
Reputatie 1
@Brian wat is de status op het moment? Het is al weer dik een week geleden dat de eerste melding gedaan is.
Hi ik heb hier ook sinds eergisteren een nieuwe WAN ip in de 31.21.x range gekregen. Verbinding naar mijn servers thuis via VPN werkt goed ALS ik niet op T-Mobile mobiele netwerk zit. Dus hetzelfde probleem als wat jullie hier hebben. Dit is vervelend en hoop T-Mobile dit zo snel mogelijk oplost. Het is inderdaad een routing issue.

Ik ben van Amsterdam.
Reputatie 6
@rpopken Een paar berichten boven je, heeft @Brian gezegd dat dat dat een beetje kort door de bocht was en dat het probleem in hun mobiele netwerk ligt. Dus het zal heus wel opgelost worden.
Hier hetzelfde in Bovensmilde.

IP-verandering naar 31.21-reeks.

Op het tweakers forum wordt gerapporteerd dat 31.20-adressen wel goed routeren:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1747241/last

Synology Nas van overal (alle 4G netwerken van alle providers) te bereiken, behalve via de 4G T-Mobile verbinding. Traceroute van T-Mobile 4G naar thuisadres loopt dood.

De opmerking dat T-Mobile niet verantwoordelijk kan zijn voor apparatuur bij de klant thuis kan ik niet plaatsen. Het thuis-ip is vanaf de 4G verbinding niet bereikbaar. Dit is een routeringsprobleem en heeft helemaal niets te maken met apparatuur van de klant thuis.

Reageer