Beantwoord

Problemen na onderhoud afgelopen nacht.



Toon eerste reactie

62 reacties

Hier ook hetzelfde probleem:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t-mobile-thuis-aansluiting-niet-bereikbaar-via-4g-313594

Ook in Leiden overigens.
Reputatie 1
Hier nog iemand met hetzelfde probleem.
Hi @jvbezouw, bedankt voor het testen! Ik heb jouw bericht toegevoegd aan dit topic, dan kan ik alle meldingen bij elkaar houden en je direct informeren zodra er meer bekend is. Ik heb jouw melding ook direct toegevoegd en ik houd je op de hoogte!

@joostvopdn we kunnen inderdaad officieel geen ondersteuning bieden op het gebruik van eigen apparatuur want het is onmogelijk om van alle hardware te weten hoe het werkt. Maar in dit geval is dit wat te kort door de bocht, de oorzaak lijkt namelijk in ons mobiele netwerk te zitten. Ik heb ook jouw melding toegevoegd!


Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Ik hoop niet dat de servicedesk gelijk heeft.

Lekker vooruitzicht met de vakantie voor de deur... Domotica en ip camera's niet bereikbaar op deze manier.
Reputatie 7
Hi @jvbezouw, bedankt voor het testen! Ik heb jouw bericht toegevoegd aan dit topic, dan kan ik alle meldingen bij elkaar houden en je direct informeren zodra er meer bekend is. Ik heb jouw melding ook direct toegevoegd en ik houd je op de hoogte!

@joostvopdn we kunnen inderdaad officieel geen ondersteuning bieden op het gebruik van eigen apparatuur want het is onmogelijk om van alle hardware te weten hoe het werkt. Maar in dit geval is dit wat te kort door de bocht, de oorzaak lijkt namelijk in ons mobiele netwerk te zitten. Ik heb ook jouw melding toegevoegd!
@Brian ik ondervindt dezelfde problemen, mij is net door het netwerkteam gezegd dat dit probleem niet wordt opgelost omdat er geen ondersteuning wordt gegeven op apparatuur thuis.
voel me niet helemaal serieus genomen.

"oh je hebt internet op je 4G verbinding? dan werkt het zoals het bedoeld is, groetjes!"
Reputatie 7
Hi @henwy, we zijn er nog mee bezig op dit moment. We hebben het probleem wel kunnen reproduceren bij testen aan onze kant kunnen we het door @boekee opgegeven IP-adres inderdaad wel bereiken vanaf het vaste netwerk maar niet vanaf ons mobiele netwerk of een VPN. Één van onze netwerkspecialisten is er op dit moment mee bezig, ik houd jullie op de hoogte!
@Brian is er inmiddels al meer bekend? Aangezien dit probleem bij mij ook al even speelt en vooral met domotica en diverse services welke ik buitenshuis gebruik is dit een hele vervelende.

Zoals al aangegeven was, het gaat dus om verkeer binnen het T-mobile netwerk (bv T-mobile mobiel -> T-mobile thuis). Alle andere netwerken komen prima binnen op WAN.
Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen week is mijn WAN adres gewijzigd, klopt dit? Voor de wijziging kon ik met het WAN adres van buiten mijn LAN netwerk op het modem inloggen. Na de wijziging kan ik dit niet meer en kan daardoor niet meer op mijn Blue Iris systeem inloggen. Hoe is dit op te lossen?
Reputatie 7
Hi @boekee, ik heb je privébericht ontvangen en ik ga er mee aan de slag samen met een collega van ons mobiele netwerk. Komende maandag neem ik weer contact met je op!
Reputatie 1

Afgelopen nacht is er onderhoud gepleegd in Leiden postcode 2324.
Ik heb zelf heb T-Mobile Fiber 200/200

Ik heb hier bij een ander extern IP adres gekregen, dit is geen probleem want mijn router update automatisch de dns.

Vandaag wilde ik met mijn mobiele telefoon (T-Mobiel Mobiel) een OpenVPN verbinding opzetten naar mijn router thuis. Het IP adres klopt (deze is aangepast) maar kreeg geen verbinding. Vanaf mijn zakelijke KPN telefoon lukte dit wel.

Ik heb een aantal tests gedaan, ook met de telefoon van mijn vriendin (ook T-Mobile Mobiel)

Het is niet mogelijk vanaf het netwerk van T-Mobiel Mobiel mijn IP te pingen, ik krijg hier direct een Time-Out ook een tracert loopt dood.

Vanaf andere netwerken zoals KPN Vodafone Ziggo werkt alles prima, alleen vanaf het T-Mobile Mobiel netwerk lijkt er geen route te zijn naar mijn externe IP op mijn T-Mobile Glas verbinding. Dit is best hinderlijk aangezien een aantal dingen thuis vanaf afstand doe. (OpenVPN NAS Alarm aan/uiit
Dit is een bekend fenomeen (aan het worden). T-Mobile gebruikt private IP adressen (10.0.0.0/8) op plekken waar formeel publieke IP adressen gebruikt dienen te worden. Als het er op lijkt de het complete routing path min of meer binnen het T-Mobile domain blijft, kunnen mensen hier tegen aanlopen. Voor T-Mobile mobile was (is?) een oplossing om de APN op 'smartsites.t-mobile' te zetten i.p.v. 'internet'.
Het publieke IP adres (WAN IP adres) wat je op mobile met APN=internet en TMT vast hebt zit gemapt achter een aantal 10.x.x.x adressen. Een blijkbaar gaat bij een verandering van een TMT publiek IP adres de routing dood. Doe maar een een trace vanuit thuis naar 1.1.1.1 en bedenk hoe dat andersom moet gaan voor UDP paketten zou moeten werken.


Ik heb idd ook al beide apn's geprobeerd maar geen verschil.

Toevallig net op een Smartphone (T-Mobile) van de klant geprobeerd, uiteraard wifi uit gezet, maar mijn externe IP is niet te pingen of te tracen.

Alles werkt prima als het maar gen T-Mobile Mobiel netwerk is.
Reputatie 6
Afgelopen nacht is er onderhoud gepleegd in Leiden postcode 2324.
Ik heb zelf heb T-Mobile Fiber 200/200

Ik heb hier bij een ander extern IP adres gekregen, dit is geen probleem want mijn router update automatisch de dns.

Vandaag wilde ik met mijn mobiele telefoon (T-Mobiel Mobiel) een OpenVPN verbinding opzetten naar mijn router thuis. Het IP adres klopt (deze is aangepast) maar kreeg geen verbinding. Vanaf mijn zakelijke KPN telefoon lukte dit wel.

Ik heb een aantal tests gedaan, ook met de telefoon van mijn vriendin (ook T-Mobile Mobiel)

Het is niet mogelijk vanaf het netwerk van T-Mobiel Mobiel mijn IP te pingen, ik krijg hier direct een Time-Out ook een tracert loopt dood.

Vanaf andere netwerken zoals KPN Vodafone Ziggo werkt alles prima, alleen vanaf het T-Mobile Mobiel netwerk lijkt er geen route te zijn naar mijn externe IP op mijn T-Mobile Glas verbinding. Dit is best hinderlijk aangezien een aantal dingen thuis vanaf afstand doe. (OpenVPN NAS Alarm aan/uiit

Dit is een bekend fenomeen (aan het worden). T-Mobile gebruikt private IP adressen (10.0.0.0/8) op plekken waar formeel publieke IP adressen gebruikt dienen te worden. Als het er op lijkt de het complete routing path min of meer binnen het T-Mobile domain blijft, kunnen mensen hier tegen aanlopen. Voor T-Mobile mobile was (is?) een oplossing om de APN op 'smartsites.t-mobile' te zetten i.p.v. 'internet'.
Het publieke IP adres (WAN IP adres) wat je op mobile met APN=internet en TMT vast hebt zit gemapt achter een aantal 10.x.x.x adressen. Een blijkbaar gaat bij een verandering van een TMT publiek IP adres de routing dood. Doe maar een een trace vanuit thuis naar 1.1.1.1 en bedenk hoe dat andersom moet gaan voor UDP paketten zou moeten werken.
Reputatie 1
Hi Sander bedankt dat je mij wil helpen.

Ik denk alleen dat je niet begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb namelijk niets met portmappings gedaan, ook het instellen van een DMZ heeft er niets mee te maken. Ik ga proberen uit te leggen wat het probleem is, ik ben zelf werkzaam in de IT en ik zie precies wat er fout gaat, alleen zullen jullie dit met jullie netwerk engineer moeten communiceren.

Ik heb diverse systemen thuis waarvoor een poortmapping nodig is. Zo bedien ik met een een App op mijn telefoon de verlichting thuis, ik verbind hiervoor met het externe IP en een poort.

Dit werkte tot het moment dat ik snachts onderhoud kreeg. Na het onderhoud kreeg ik een Extern IP adres in een hele andere range. De Externe IP adressen zijn aangepast. Maar geen verschil.

Dit heb ik alleen via T-Mobile Mobile netwerk, en niet via andere netwerk zoals KPN/Vodafone/Ziggo/Xs4all

Ik kan ook vanaf alle netwerken pingen naar mijn externe IP en krijg netjes een een response terug. Ook kan ik alle systemen thuis benaderen. Als ik ping vanaf mijn T-Mobile Mobiel krijg ik time-outs. En zijn mijn systemen thuis niet te benaderen.

Als ik een traceroute uitvoer, kom ik vanaf alle andere bovengenoemde netwerken uit bij mijn externe IP Als ik dit doe vanaf mijn T-Mobile Mobiel loopt het na een paar hops dood.

Ik heb dit geprobeerd vanaf 3 T-Mobile abonnementen (mij vriendin en iemand anders is een andere stad) en het is niet mogelijk mijn Externe IP thuis te bereiken.

Het lijkt er dus op dat er een bepaalde route in het T-Mobile Mobiel netwerk ontbreekt waardoor ik niet op mijn Externe IP thuis uit komt.

Dit is een T-Mobile Thuis Fiber 200/200 via KPN dus WBA
Reputatie 7
Hoi @boekee,

Ik denk graag met je mee! De aanpassing die je na het onderhoud hebt gedaan was de Portforward te veranderen? Wellicht dat een andere optie het proberen waard is. Kun je een DMZ instellen of "bind mac to IP"?

Daarnaast voor mijn beeld: waarom wil je een OpenVPN verbinding maken? Lukt het wel om verbinding zonder VPN te maken? Heb je de VPN via het modem ingesteld?

Zoals je merkt, ik heb nog wat vragen. Hoe dan ook, we komen er vast uit!

Reageer