Beantwoord

Problemen na onderhoud afgelopen nacht.



Toon eerste reactie

62 reacties

@Brian graag blijf ook ik op de hoogte, want ik ervaar sinds 2-3 weken hetzelfde probleem met mijn zelf ontwikkelde mobiele app. Dacht eerst aan een port forwarding probleem, maar vanaf een willekeurige Wifi hotspot werkt alles naar behoren. Connecties naar IP poorten als 808x worden niet langer afgeleverd wanneer ik via APN smartsites verbonden ben...
Reputatie 7
Hi @CM2, bedankt voor de informatie in het andere topic. Ik vermoed dat het hier om een ander issue gaat, je "vindt" het IP-adres namelijk wel maar de verbinding komt niet tot stand. Ik stel voor dat we in het andere topic verder gaan omdat hier ook de door jouw gegeven informatie staat!
Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen week is mijn WAN adres gewijzigd, klopt dit? Voor de wijziging kon ik met het WAN adres van buiten mijn LAN netwerk op het modem inloggen. Na de wijziging kan ik dit niet meer en kan daardoor niet meer op mijn Blue Iris systeem inloggen. Hoe is dit op te lossen?
Reputatie 7
Hi @jvbezouw, bedankt voor het testen! Ik heb jouw bericht toegevoegd aan dit topic, dan kan ik alle meldingen bij elkaar houden en je direct informeren zodra er meer bekend is. Ik heb jouw melding ook direct toegevoegd en ik houd je op de hoogte!

@joostvopdn we kunnen inderdaad officieel geen ondersteuning bieden op het gebruik van eigen apparatuur want het is onmogelijk om van alle hardware te weten hoe het werkt. Maar in dit geval is dit wat te kort door de bocht, de oorzaak lijkt namelijk in ons mobiele netwerk te zitten. Ik heb ook jouw melding toegevoegd!
Reputatie 1
OK hier werkt het weer, al vind ik wel dat het veel te lang geduurt heeft.
Reputatie 7
Hi allen, inmiddels hebben we een aantal aanpassingen gedaan op het netwerk (afgelopen maandag of dinsdag) en bij één router lijkt het nu goed te lopen. Bij een ander hebben we het nog niet voor elkaar maar hier wordt aan gewerkt. Ik verwacht dus dat de problemen snel voor alle reeksen zijn verholpen. Bedankt voor jullie geduld!
Reputatie 1
Hier nog iemand met hetzelfde probleem.
Hi @jvbezouw, bedankt voor het testen! Ik heb jouw bericht toegevoegd aan dit topic, dan kan ik alle meldingen bij elkaar houden en je direct informeren zodra er meer bekend is. Ik heb jouw melding ook direct toegevoegd en ik houd je op de hoogte!

@joostvopdn we kunnen inderdaad officieel geen ondersteuning bieden op het gebruik van eigen apparatuur want het is onmogelijk om van alle hardware te weten hoe het werkt. Maar in dit geval is dit wat te kort door de bocht, de oorzaak lijkt namelijk in ons mobiele netwerk te zitten. Ik heb ook jouw melding toegevoegd!


Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Ik hoop niet dat de servicedesk gelijk heeft.

Lekker vooruitzicht met de vakantie voor de deur... Domotica en ip camera's niet bereikbaar op deze manier.
Ik heb de zelfde problemen, zie ook: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/xyxel-t-50-extern-niet-benaderbaar-313893#post1509408

Helaas zijn bij mij de problemen nog iets ernstiger! Bij mij is de verbinding KPN naar Tmobile thuis (31.21) ook niet stabiel:

Hier ook hetzelfde probleem:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t-mobile-thuis-aansluiting-niet-bereikbaar-via-4g-313594

Ook in Leiden overigens.
Reputatie 1
@janusloo haha ja dat kan natuurlijk ook dat je er al langer zit.

Escaleren? Ik zou niet weten hoe? Telefonische helpdesk weet van niets. En begrijpen er geen.... van.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Maar ik kan niet eens via 4g op dit forum komen als ik wil inloggen via telefoonnummer. Alleen via WiFi of VPN.

Het feit dat er verder geen enkele reactie meer is geplaatst na, "we zijn er "hard" mee bezig". Voel ik mij totaal niet serieus genomen.
Mocht hier wel met man en macht aan gewerkt worden, mijn excuses. Maar bij mij komt het niet zo over.

Zoals ik al eerder opperde draai alles terug en test maar met wat ip adressen van medewerkers ipv klanten die elke maand betalen!

Dik twee weken buiten mijn Domotica systeem, ip camera's etc gesloten ...... Echt belachelijk.

Zal wel onder in het prioriteiten bakje liggen. Ook het groene vinkje in dit topic is niet echt gegrond..... Staat natuurlijk wel mooi voor de statestieken.
Hier hetzelfde probleem. Fijn op vakantie en niet meer bij spullen thuis kunnen. Dacht eerst dat ik een ander ip had gekregen maar nu blijkt probleem dus te liggen in verbinding vanaf tmobile mobiel naar thuis.

Vanaf andere providers of netwerken werkt het wel.
Top ! Bij mij werkt het ook weer.

bedankt
Reputatie 7
Hoi @boekee,

Ik denk graag met je mee! De aanpassing die je na het onderhoud hebt gedaan was de Portforward te veranderen? Wellicht dat een andere optie het proberen waard is. Kun je een DMZ instellen of "bind mac to IP"?

Daarnaast voor mijn beeld: waarom wil je een OpenVPN verbinding maken? Lukt het wel om verbinding zonder VPN te maken? Heb je de VPN via het modem ingesteld?

Zoals je merkt, ik heb nog wat vragen. Hoe dan ook, we komen er vast uit!
Hi @henwy, we zijn er nog mee bezig op dit moment. We hebben het probleem wel kunnen reproduceren bij testen aan onze kant kunnen we het door @boekee opgegeven IP-adres inderdaad wel bereiken vanaf het vaste netwerk maar niet vanaf ons mobiele netwerk of een VPN. Één van onze netwerkspecialisten is er op dit moment mee bezig, ik houd jullie op de hoogte!

Hi @Brian heeft u al de status voor ons over het onderzoek? Het probleem is nog niet opgelost. Bvd!
Hier is het nog niet opgelost:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-van-bestelling-tot-installatie-496/vpn-verkeer-tussen-t-mobile-thuis-en-t-mobile-sim-niet-mogelijk-314334

Huidige IP T-Mobile thuis is: 31.21.97.8
Reputatie 1
Hi Sander bedankt dat je mij wil helpen.

Ik denk alleen dat je niet begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb namelijk niets met portmappings gedaan, ook het instellen van een DMZ heeft er niets mee te maken. Ik ga proberen uit te leggen wat het probleem is, ik ben zelf werkzaam in de IT en ik zie precies wat er fout gaat, alleen zullen jullie dit met jullie netwerk engineer moeten communiceren.

Ik heb diverse systemen thuis waarvoor een poortmapping nodig is. Zo bedien ik met een een App op mijn telefoon de verlichting thuis, ik verbind hiervoor met het externe IP en een poort.

Dit werkte tot het moment dat ik snachts onderhoud kreeg. Na het onderhoud kreeg ik een Extern IP adres in een hele andere range. De Externe IP adressen zijn aangepast. Maar geen verschil.

Dit heb ik alleen via T-Mobile Mobile netwerk, en niet via andere netwerk zoals KPN/Vodafone/Ziggo/Xs4all

Ik kan ook vanaf alle netwerken pingen naar mijn externe IP en krijg netjes een een response terug. Ook kan ik alle systemen thuis benaderen. Als ik ping vanaf mijn T-Mobile Mobiel krijg ik time-outs. En zijn mijn systemen thuis niet te benaderen.

Als ik een traceroute uitvoer, kom ik vanaf alle andere bovengenoemde netwerken uit bij mijn externe IP Als ik dit doe vanaf mijn T-Mobile Mobiel loopt het na een paar hops dood.

Ik heb dit geprobeerd vanaf 3 T-Mobile abonnementen (mij vriendin en iemand anders is een andere stad) en het is niet mogelijk mijn Externe IP thuis te bereiken.

Het lijkt er dus op dat er een bepaalde route in het T-Mobile Mobiel netwerk ontbreekt waardoor ik niet op mijn Externe IP thuis uit komt.

Dit is een T-Mobile Thuis Fiber 200/200 via KPN dus WBA
Hier hetzelfde in Bovensmilde.

IP-verandering naar 31.21-reeks.

Op het tweakers forum wordt gerapporteerd dat 31.20-adressen wel goed routeren:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1747241/last

Synology Nas van overal (alle 4G netwerken van alle providers) te bereiken, behalve via de 4G T-Mobile verbinding. Traceroute van T-Mobile 4G naar thuisadres loopt dood.

De opmerking dat T-Mobile niet verantwoordelijk kan zijn voor apparatuur bij de klant thuis kan ik niet plaatsen. Het thuis-ip is vanaf de 4G verbinding niet bereikbaar. Dit is een routeringsprobleem en heeft helemaal niets te maken met apparatuur van de klant thuis.
Bij mij is het opgelost als ik de APN toevoeg. Heeft me aardig wat tijd gekost om het te vinden en kwam toevallig het routing issue 4G naar T-mobile thuis tegen op dit forum.
Reputatie 6
@rpopken Een paar berichten boven je, heeft @Brian gezegd dat dat dat een beetje kort door de bocht was en dat het probleem in hun mobiele netwerk ligt. Dus het zal heus wel opgelost worden.
Hier werkt alles weer. Nog steeds 31.21.x.x reeks. VPN opzetten van 4g naar T-Mobile thuis is weer mogelijk.
Reputatie 1

Afgelopen nacht is er onderhoud gepleegd in Leiden postcode 2324.
Ik heb zelf heb T-Mobile Fiber 200/200

Ik heb hier bij een ander extern IP adres gekregen, dit is geen probleem want mijn router update automatisch de dns.

Vandaag wilde ik met mijn mobiele telefoon (T-Mobiel Mobiel) een OpenVPN verbinding opzetten naar mijn router thuis. Het IP adres klopt (deze is aangepast) maar kreeg geen verbinding. Vanaf mijn zakelijke KPN telefoon lukte dit wel.

Ik heb een aantal tests gedaan, ook met de telefoon van mijn vriendin (ook T-Mobile Mobiel)

Het is niet mogelijk vanaf het netwerk van T-Mobiel Mobiel mijn IP te pingen, ik krijg hier direct een Time-Out ook een tracert loopt dood.

Vanaf andere netwerken zoals KPN Vodafone Ziggo werkt alles prima, alleen vanaf het T-Mobile Mobiel netwerk lijkt er geen route te zijn naar mijn externe IP op mijn T-Mobile Glas verbinding. Dit is best hinderlijk aangezien een aantal dingen thuis vanaf afstand doe. (OpenVPN NAS Alarm aan/uiit
Dit is een bekend fenomeen (aan het worden). T-Mobile gebruikt private IP adressen (10.0.0.0/8) op plekken waar formeel publieke IP adressen gebruikt dienen te worden. Als het er op lijkt de het complete routing path min of meer binnen het T-Mobile domain blijft, kunnen mensen hier tegen aanlopen. Voor T-Mobile mobile was (is?) een oplossing om de APN op 'smartsites.t-mobile' te zetten i.p.v. 'internet'.
Het publieke IP adres (WAN IP adres) wat je op mobile met APN=internet en TMT vast hebt zit gemapt achter een aantal 10.x.x.x adressen. Een blijkbaar gaat bij een verandering van een TMT publiek IP adres de routing dood. Doe maar een een trace vanuit thuis naar 1.1.1.1 en bedenk hoe dat andersom moet gaan voor UDP paketten zou moeten werken.


Ik heb idd ook al beide apn's geprobeerd maar geen verschil.

Toevallig net op een Smartphone (T-Mobile) van de klant geprobeerd, uiteraard wifi uit gezet, maar mijn externe IP is niet te pingen of te tracen.

Alles werkt prima als het maar gen T-Mobile Mobiel netwerk is.
Reputatie 7
Hi @henwy, we zijn er nog mee bezig op dit moment. We hebben het probleem wel kunnen reproduceren bij testen aan onze kant kunnen we het door @boekee opgegeven IP-adres inderdaad wel bereiken vanaf het vaste netwerk maar niet vanaf ons mobiele netwerk of een VPN. Één van onze netwerkspecialisten is er op dit moment mee bezig, ik houd jullie op de hoogte!
Jep hier werkt het ook!
Reputatie 1
@Brian Ik kom net dit topic tegen en meld me helaas met hetzelfde probleem. De afgelopen dagen heb ik alle interne instellingen getest (dacht eerst dat het daaraan lag), maar ook hier zit het 'm in de mobiele verbinding van T-Mobile naar het netwerk van T-Mobile Thuis. (Overigens geen glasvezel maar DSL)

Kun je een update geven van de status? Mocht je nog gegevens of ip-adressen nodig hebben voor extra tests laat het dan zeker weten!
Reputatie 1
We zijn alweer bijna een week verder. Die netwerkpartner heeft in ieder geval niet zo'n haast.

Reageer