Beantwoord

Problemen vast Internet en TV T-Mobile Thuis 23-11-2021



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

144 reacties

Reputatie 5

Lees ik het goed dat er zowel met onze DNS en andere DNS servers geen verbinding is met bijvoorbeeld tweakers, GGD en DigiD?

 

Dan kunnen we de DNS in ieder geval (weer) uitsluiten. 

Dat kunnen jullie zelf toch ook testen lijkt me? Ik mag toch hopen dat jullie een testopstelling hebben om een aantal klant situaties na te bootsen.

 

Verder ben ik wel benieuwd wat nu voor de 2e dag de oorzaak was en hoe dit voorkomen gaat worden.

Hoi @Jason, zonder dat ik verder met de webhost of eigenaar contact heb gehad (omdat ik dit reeds eerder had gehad) met betrekking tot de FTP diensten  kan ik de website oudekerk-naaldwijk.nl sinds vanmorgen weer benaderen en doet de transmitter het ook weer. Dus waar het aan heeft gelegen….

@RoHa & @Jason bij mij werkt ook alles ineens weer

Reputatie 2

Deze zijn allemaal bereikbaar. 

Reputatie 3

Deze zijn allemaal bereikbaar. 

Bij mij ook allen beschikbaar. 

Al deze sites zijn voor mij bereikbaar

Reputatie 3

Bij mij werken ze ook allemaal.

Reputatie 1

Ja die doen het wel.

Reputatie 4

@Sander  alle bovenstaande websites werken.

Tweakers is niet bereikbaar via thuis verbinding, bij jullie mobiele netwerk is er geen problemen.

Regio Dordrecht

 

Reputatie 3

Hier werkt het weer

Reputatie 4

@Beschuit nee joh couponnetje met 4G data en door! Zo lost T-Mobile alles op toch?

We hebben het probleem gevonden. Vannacht voeren we een wijziging door waarna alle sites weer beschikbaar zullen zijn. Ik weet niet precies wat nu het probleem was en welke wijziging er doorgevoerd wordt. 

 

NB. Lang niet al onze klanten ondervinden hinder van dit issue. Niet minder vervelend natuurlijk, maar het gaat hier echt maar om een deel. 

 

Sander zorg je dan ook dat proactief de juiste gebruikers worden gecompenseerd? De storing duurt daarmee langer dan 12 uur en zijn jullie verplicht tot compensatie van 1/30ste van de abonnementstarieven.

Bij mij werken zowel Tweakers als GOT weer, maar de streams van Twitch geven nog steeds een netwerkfout (terwijl de rest van die site, waaronder chat) wel laadt. Heb Twitch in dit topic nog niet voorbij zien komen, maar ligt dat ook aan deze routingproblemen?

Tweakers heeft zelf aanpassingen uitgevoerd om het weer te laten werken voor Tmobile klanten, dus probleem is helemaal niet opgelost.

Ik heb vanmorgen mijn complete thuisnetwerk herstart en mijn laptop nog een keer herstart nadat ik vanmorgen nog geen VPN connectie kreeg. Nu kan ik weer overal bij zo te zien. Mocht iemand nog problemen hebben probeer even alles te herstarten :)

Bij mij werken zowel Tweakers als GOT weer, maar de streams van Twitch geven nog steeds een netwerkfout (terwijl de rest van die site, waaronder chat) wel laadt. Heb Twitch in dit topic nog niet voorbij zien komen, maar ligt dat ook aan deze routingproblemen?

 

Het probleem twich wordt wel genoemd

Oh, my bad. In elk geval geruststellend dat het hier aan ligt. Had al verschillende dingen bijgewerkt, uitgeschakeld, herstart etc. Dan ligt het in dit geval dus buiten onze voordeur.

Edit: Oh damn, via VPN werkt het wel gewoon 😬

Ik wil wel graag mijn zorg uitspreken n.a.v. de verstoringen de laatste dagen. Het geeft het gevoel dat men aan het prutsen is in productie zonder goed te overzien wat de consequenties zijn. Nu lijkt de impact relatief klein maar de volgende keer trekt men alles onderuit.  

 

Ik denk dat het ook komt omdat er maar weinig mensen last van hebben en het aantal sites wat hiermee te maken had, ook zeer beperkt is. Dat valt moeilijk te testen na een update

Toch zal je je moeten afvragen of het verstandig is dit soort changes te doen meteen nadat je net door een change zaken onderuit heb getrokken. Rust en stabiliteit is dan belangrijker eerst.

En gelukkig is het maar een beperkt deel geweest. AWS gisteren was al erg genoeg. Azure had je niet onderuit willen hebben meteen erna.

  

Daarnaast ervaar ik met zowel met KPN (1 Gbit/s) alsmede T-Mobile (1 Gbit/s) problemen met Twitch video's laden!!!

Zojuist bij een maat geweest met Ziggo, en ook daar onmogelijk (of je moet 5 kratten bier hebben) om video's te laden. Lijkt me wat zo zie geen T-Mobile / KPN / Ziggo issue…???

Wel apart dan dat zowel t-mobile als tele2 bevestigen dat het probleem wel bekend is en dat ze het kunnen oplossen. Maar blijkbaar vindt je dat Sander van t-mobile ons aan het voorliegen is?

Ik zie bij andere aanbieders geen klachten over het niet kunnen laden van twitch. KPN had gisteren wel een korte storing, maar die begon pas na 8 uur ‘s avonds en was vrij snel weer opgelost. 

Maar goed dat ze bij de technische dienst wel weten dat aan dit soort n=1 ervaringen geen conclusies verbonden kunnen worden. Problemen gaan ontkennen die meerdere mensen hier melden en ook nog eens door t-mobile bevestigd zijn, daar hebben klanten met een storing echt helemaal niets aan.

 

Reputatie 7

Hoi @RoHa en @feeverts,

 

Ik heb geen andere meldingen ontvangen van websites die niet beschikbaar zijn en hoor deze twee voorbeelden ook niet terug van andere klanten. Kunnen jullie de sites inmiddels weer bereiken? Zo nee, zijn de sites wel beschikbaar in een andere browser, internetnetwerk of apparaat? Op die manier kunnen we uitsluiten waar het aan ligt. 

 

Hoi @KeesTweakers

 

Puur vanuit mijzelf: hartelijk dank voor de aanpassing van afgelopen woensdag! Heel fijn dat klanten hierdoor toch al snel weer toegang hadden tot de site. En hartelijk welkom op onze community. Fijn om korte lijntjes te hebben. Misschien ook wel leuk om een T-Mobile account te maken op Tweakers. :sunglasses:

 

Ik (en mijn collega’s met t-mobile thuis) hebben problemen die gelijk lijken te zijn aan deze melding. Sinds vandaag kunnen wij geen verbinding meer krijgen met de VPN van het werk. Bij het pingen van de VPN krijgen we timeouts. Collega’s met andere providers hebben nergens last van.

Nog steeds problemen. Dns resolved wel. Ga ik op 4g dan werkt alles naar behoren. Ik heb hier verschillende websites van klanten draaien en zou vervelend zijn als mensen er niet bij kunnen omdat ze bij T-Mobile zitten, het is ook lastig uit te leggen.

Bij mij werkt het weer. De compenstatie kan worden opgemaakt!

Dag allemaal, 

 

Ik zie één melding dat het allemaal weer beschikbaar is. Kan ik hiermee bevestigen dat Twitch en GGD weer te bereiken zijn voor iedereen? Kan ik het afmelden?

Kan je me nog wel laten weten wat er met de snelheid gaat gebeuren??

Reputatie 4

Het werkt weer. 

Bij mij werken websites van vimexx nog niet bv: http://123-webdesign.nl/