Problemen Zyxel T-56

  • 13 October 2023
  • 49 reacties
  • 1867 Bekeken

Reputatie 1

Beste allemaal,

Volgend probleem doet zich voor.

- Internet aangesloten door Guidion op 12-10-2023 om 15:30;

- Om 21:30 storing op zowel wifi als lan;

- volgende oplossingen geprobeerd: reset via klein knopje, regelmatig stroom afgehaald, switch en wifipunten tussenuit gehaald in de woonkamer. 

-Andere UTP kabel geprobeerd tussen mediaconverter en modem;

-2,4G en 5G gescheiden ingesteld op de modem.

Na herstarten heb ik 10 minuten internet, maar daarna via Lan de melding:"verbonden met thuisnetwerk zonder internet". Bij Wifi de melding :"verbonden zonder internet" of "kan geen ipadres verkrijgen".

De volgende lampen branden op Mediaconverter Huawei:

Power constant groen

Pon constant groen

Los brandt niet

10GLAN knippert groen

Op de modem T-56 brandt:

Power constant groen

2.5g wan groen constant

Internet knippert groen

Lan constant groen

2.4g constant groen

5g knippert groen

Phone brandt niet.

Nu heb ik de T-54 (Deze moet ik nog terugsturen) aangesloten en alles werkt perfect. Met switch en wifipunten.

 

Wat is het probleem? Wie heeft een idee?

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @anoniemanoe, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

De problemen met de T-56 zijn om dit moment voornamelijk in Beverwijk en Heemskerk. We zijn dit met ons netwerk team aan het onderzoeken. De T-54 is een volledig ander modem dan de T-56. Het is daarom erg lastig om het euvel op te sporen. Waarom het bij jou niet werkt durf ik op dit moment nog niet te zeggen. Ik wil eerst de monteur afwachten voordat ik het modem de schuld kan geven. Wil je mij alsjeblieft morgen een terugkoppeling geven? Dan kan ik het namelijk meteen voor je doorzetten!

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 2

Hier exact hetzelfde probleem, gisteren is het nieuwe Zyxel T-56 modem aangesloten, na overgang naar Glas van Odido. Constant dezelfde problemen die jij ook omschrijft.

Ik heb een melding gedaan bij Odido, dat is doorgezet naar de netwerk afdeling, maar ik vermoed dat het aan de Zyxel zelf ligt. Ik heb een simpele tp-link deco geplaatst nu, en geen problemen meer.

Tot ik meer hoor van Odido laat ik deze staan, zodat ik in ieder geval nog kan werken ;)

Reputatie 1

@denisbakker2106 Odido stuurt een monteur dinsdag. Waarschijnlijk zal hij de modem omruilen, maar dat list niets op. Laat mij weten wat er bij jou uitkomt.

 

@Tommie van Odido is dit ook bekend bij jullie?

Reputatie 2

@denisbakker2106 Odido stuurt een monteur dinsdag. Waarschijnlijk zal hij de modem omruilen, maar dat list niets op. Laat mij weten wat er bij jou uitkomt.

 

@Tommie van Odido is dit ook bekend bij jullie?

Als ze hem omruilen voor hetzelfde model met dezelfde firmware, zal het denk niets uithalen, oudere modellen lijken geen problemen te hebben.

Reputatie 1

Aanvulling:

Wellicht is dit ook belangrijk. Na het vervangen van T-56 door T-54 krijg ik de melding op meerdere telefoons: "WPA3 vereist". Dus via instellingen --> algemene beheer--> resetten --> netwerk resetten alles gerest en dan werkt alles weer gewoon.

Reputatie 2

Aanvulling:

Wellicht is dit ook belangrijk. Na het vervangen van T-56 door T-54 krijg ik de melding op meerdere telefoons: "WPA3 vereist". Dus via instellingen --> algemene beheer--> resetten --> netwerk resetten alles gerest en dan werkt alles weer gewoon.

Klopt, ik moest op mijn laptop ook het netwerk eerst vergeten en opnieuw aanmelden omdat ik dezelfde SSID heb gebruikt. Nu hopen dat ze snel met een oplossing voor de T-56 komen.

Reputatie 1

Precies hetzelfde probleem als bij een andere klant en nog steeds geen oplossing. Is al een maand geleden:

​ik heb ook wpa3 en wifi6 uitgezet, maar geen resultaat. Omruil heeft bij de andere klant ook niet geholpen. Raar dat modems worden uitgegeven die niet werken of wellicht niet geschikt zijn voor wifi 6? Of is het wellicht de combinatie van mediaconverter en T-56?​​

 

Reputatie 1

@Sven-Odido is er al meer bekend over problemen met T-56. Ik ben niet de enige lees ik.

Reputatie 1

@Tommie van Odido je schrijft in in onderstaande forum dat er een onderzoek wordt uitgevoerd door jullie naar de problemen met de T56. Nu komt er morgen een Guidion monteur bij mij langs. Heeft dit wel zin? Odido maakt denk ik nu onnodig kosten op deze manier.

Is er al meer bekend over dit onderzoek?

Nieuwe Glasvezel internet verbinding valt steeds weg | Odido community 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anoniemanoe, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

De problemen met de T-56 zijn om dit moment voornamelijk in Beverwijk en Heemskerk. We zijn dit met ons netwerk team aan het onderzoeken. De T-54 is een volledig ander modem dan de T-56. Het is daarom erg lastig om het euvel op te sporen. Waarom het bij jou niet werkt durf ik op dit moment nog niet te zeggen. Ik wil eerst de monteur afwachten voordat ik het modem de schuld kan geven. Wil je mij alsjeblieft morgen een terugkoppeling geven? Dan kan ik het namelijk meteen voor je doorzetten!

Reputatie 1

@Tommie van Odido de monteur is op 17-10-2023 om 15:00 bij mij geweest om het probleem te verhelpen. Hij heeft niks onderzocht en niks verholpen. Hij gaf alleen aan dat dit probleem wordt veroorzaakt door fout in de batch en dat Odido dit zelf kan verhelpen door het bijwerken van de Firmware.

Hij maakte een foto van het serienummer van de T-54 en zei even naar de centrale te gaan en snel terug te komen. Ik vroeg hem naar de omruil en hij zei dat hij dit zou regelen. Ik heb hem daarna niet meer gezien.

Ik belde om 16:00 hierover met Guidion en zij gaf aan de monteur te bellen hierover. Volgens haar geeft de monteur aan dat hij een ticket voor omruil te hebben aangemaakt bij Odido en sprake is van miscommunicatie, omdat hij geen T-56 modems bij zich heeft. Wat een onzinverhaal:

Ten eerste komt de monteur een probleem verhelpen aan een T-56  en neemt ook geen T-56 mee. Ten tweede gaf hij aan naar de centrale te gaan en terug te komen en niet dat hij een ticket zal indienen bij Odido voor omruil.

Waar betaalt Odido hem voor? en wat kwam hij eigenlijk bij mij doen? Volgens uw klantenservice is er geen ticket voor omruil binnen gekomen nog.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anoniemanoe, bedankt voor je terugkoppeling.

Dat is inderdaad een vreemd verhaal. Ik zie ook geen bericht of ticket van de monteur terug. Ik heb een modem swap voor je in gang gezet, je ontvangt hier zometeen nog een bericht over. Wil je mij een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem aangesloten hebt? 

Reputatie 1

Hey @anoniemanoe, bedankt voor je terugkoppeling.

Dat is inderdaad een vreemd verhaal. Ik zie ook geen bericht of ticket van de monteur terug. Ik heb een modem swap voor je in gang gezet, je ontvangt hier zometeen nog een bericht over. Wil je mij een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem aangesloten hebt? 

@Tommie van Odido Ik weet niet of de swap het probleem gaat oplossen. De monteur heeft letterlijk niks getest of onderzocht. Enige wat hij heeft gedaan is een foto gemaakt van het serienummer T-54 die ik in bruikleen heb. Maar toch bedankt. Hoe kan ik een klacht indienen over deze monteur, want ik voel mij en (Odido met mij) opgelicht. De monteur wordt nu betaald voor niks.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @anoniemanoe, als het nieuwe modem ook niet zijn werk doet, kan ik je altijd nog een T-54 opsturen. Je gevoel snap ik helemaal, maar geen zorgen. Ik ga er alles aan doen om dit zo goed mogelijk voor je op te lossen! De klacht kan je bij Guidion zelf indienen.  

Reputatie 2

@Tommie van Odido Beste Tommie, hier speelt precies hetzelfde verhaal, nu schijnen er problemen te zijn met de T56 in de omgeving van Beverwijk en Heemskerk, maar dat het aan de T56 ligt kan ik wel bevestigen, momenteel maak ik gebruik van een simpele TP-Link Deco M4 om mijn internet verbinding uberhaupt te kunnen gebruiken, echter is deze in bruikleen, en moet deze nu terug gezonden worden. Dit betekent dat ik terug moet naar de T56 welke gewoon niet werkt, en ik niet meer normaal kan werken ook. Als er een mogelijkheid is tot het krijgen van een T54 dan heel graag. Het duurt te lang voordat de problemen verhoplen zijn vindt ik. Een niet goed werkende verbinding, maar wel ervoor moeten betalen is uiteraard niet netjes, en ik ben ook niet van plan om op de 5G verbinding van mijn telefoon te gaan werken, aangezien de verbinding binnenshuis niet zo sterk is. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @denisbakker2106, het lijkt niet aan de T-56 te liggen. Het gekke is is dat de T-54 wel werkt. Ik heb je een T-54 opgestuurd. Hopelijk wordt dit snel opgelost! 

Reputatie 2

Hey @denisbakker2106, het lijkt niet aan de T-56 te liggen. Het gekke is is dat de T-54 wel werkt. Ik heb je een T-54 opgestuurd. Hopelijk wordt dit snel opgelost! 

Dat zou me voor nu in ieder geval goed helpen, krijg ik hier nog een bevestigings mail of iets dergelijks van?

Reputatie 1

@Tommie van Odido ik heb een email gekregen om de huidige modem T-56 terug te sturen, maar geen verzendbericht voor de nieuwe T-56. Gaat dit wel goed?

Reputatie 7
Badge +9

@anoniemanoe de verzendorder ligt op dit moment bij logistiek. Als hij verzonden wordt zul je een bericht ontvangen. De zending is dan ook te volgen in Mijn Odido!

@anoniemanoe 

Zou je hier je bevindingen kunnen melden met de T-54 en of dit het probleem oplost. Want mij geduld begint een beetje op te raken wat betreft de problemen in heemskerk

Reputatie 1

@Ikjes de T-54 werkte perfect. Ik heb nu sinds gisteren een nieuwe T-56 ontvangen. Deze werkt nu 21 uur zonder problemen. Ik woon in Amstelveen. Ik houd het nog inde gaten.

Reputatie 1

@Ikjes, weer dezelfde problemen. De nieuwe T-56 heeft niks opgelost, helaas.

@Tommie van Odido, de T-56 heeft niks opgelost. Ik heb de T-54 nog een paar dagen in bruikleen en dan moet deze terug naar jullie. Kan ik de T-54 ontvangen? 

Zou de monteur gelijk kunnen hebben over de filmwereld update? Kunt u deze vraag uitzetten bij uw technische afdeling en/of leverancier? Een andere oorzaak kan de combinatie van de mediaconverter en modem zijn. Of kan het hier niet aan liggen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anoniemanoe, bedankt voor je update.

Ik heb je zojuist een nieuwe T-54 opgestuurd. Hier zul je spoedig een bericht over ontvangen. Ik ga er niet vanuit dat het aan de firmware ligt. Alle modems hebben namelijk exact dezelfde firmware. Ik denk dat er iets niet goed gaat in de communicatie tussen het modem en ONT. 

 

Reputatie 1

@Tommie van Odido Dank voor de snelle actie. Ik hoop dat jullie het probleem snel vinden en verhelpen.

Reputatie 1

@Tommie van Odido zou een andere ONT van een ander merk, bijvoorbeeld de zwarte die Odido eerder leverde wel werken. Is dit al door iemand getest?

Reputatie 7
Badge +9

@anoniemanoe dat zou jammer genoeg niet werken, dit hebben we namelijk al uitgesloten. We hebben een groot team die dit aan het onderzoeken is samen met Zyxel zelf. Hopelijk kunnen we dit snel oplossen!

Reageer