Beantwoord

PS4 internet werkt niet en instellen extra router

  • 22 October 2022
  • 28 reacties
  • 557 Bekeken

Sinds ik ben overgestapt naar t-mobile werkt mijn bekabelde internet niet goed op de ps4 (op wifi ook niet). Ik had bij ziggo nooit problemen en haalde hoge snelheden. Ik ben dus benieuwd of dit opgelost kan worden en hoe dat zou moeten? Ik heb gister een TP-link ax10 binnen gekregen en had gezien online dat ik het moest instellen met VLAN/IPTV. Ik weet niet welke cijfers ik daar moet invoeren en of het uberhaupt zo moet. Ik heb er echt helemaal geen verstand van dus als iemand mij zou kunnen helpen zou dat heel welkom zijn.

 

Alvast dank

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 October 2022, 10:58

Bekijk origineel

28 reacties

@LarsvanHouten

Gewoon de TP-LINK aansluiten op de mediaconverter en een internetkabel vanuit een LAN poort van de TP-LINK maar de WAN poort van de Zyxel, zou moeten werken volgens mij.

Dit gaat volgens mij niet, de Zyxel T-5x (50/54) verwacht namelijk VLAN's 100 en 300 op de WAN en krijgt deze niet als zodanig als je de Zyxel achter een andere router plaatst. Als tussen de LAN (TP-Link) en WAN (Zyxel) geen VLAN gebruikt, komt de Zyxel niet up en heb je vanaf de Zyxel dus gewoonweg niets (geen internet en is verbinding maken met alles wat aangesloten is op de TP-Link niet mogelijk).

Enige wat wel zou moeten werken is mediaconverter → Zyxel → TP-Link router.

 

Reputatie 7
Badge +3

@LarsvanHouten 

Goed opgemerkt van @Gerrit078, de Zyxel werkt alleen maar als hij op de WAN connectie een VLAN 300 (100) ziet.

Heb hier zelf intern via een switch VLAN 300 lopen vanuit mijn pfsense, waardoor ik zo nu en dan de Zyxel kan aansluiten voor een screenshot .. al is dat niet zo vaak meer nodig.

Ja het werkt niet top dus ga het terug sturen. Ik vind het sowieso wel raar dat dit dus wel een bekend probleem is bij t-mobile en dat er geen oplossing voor is. Mensen moeten het maar zelf oplossen door extra dingen te kopen. Dat is niet hoe het hoort. Je sluit een abonnement af dan zou het toch gewoon goed moeten werken? Of ben ik onredelijk.

Reageer