Router VMG8825-T50 crasht (reboot) 4 of meer keren per dag

  • 20 December 2022
  • 30 reacties
  • 776 Bekeken

Reputatie 1

Een week geleden ben ik overgestapt naar T-Mobile Thuis Glasvezel omdat Tele2 ADSL ermee is opgehouden.

 

Vanaf de eerste dag met glasvezel en de Zyxel VMG8825-T50 router/modem (V5.50(ABPY.1)b16_20210525) crasht deze router meerdere keren per dag. De crash gebeurt op zowel rustige als drukke tijden… midden in de nacht of ‘s avonds tijdens een voetbal wedstrijd. Elke keer duurt het rebooten ongeveer 2 minuten.

Tijdens het rebooten branden de lampjes van de media converter zoals het hoort: POWER & PON staan aan, LOS staat uit en LAN staat uit totdat de router klaar is met rebooten. Ik weet niet hoe de lampjes van de mediaconverter staan vlak voordat de router crasht, maar ik vermoed dat internet tot aan de router/modem gewoon is blijven werken.

 

Ondertussen een week de tijd gehad om via trial-and-error vanalles te proberen:

  • WiFi uit gezet
  • Router gereset naar oorspronkelijke settings
  • TV en computer (beide via LAN verbinding) losgekoppeld
  • DHCP van de router uitgezet
  • Firewall van de router uitgezet
  • Maximale connecties verhoogd van 2048 naar 20480

Maar geen resultaat. De router moet en zal enkele keren per dag rebooten. De langste uptime van de router is ongeveer 8 uur. In de log is niets vreemds te lezen, behalve dat aan het begin van het rebooten de datum op 1 januari staat.

 

Wat wel werkt is het gebruiken van een tweede router, maar ik zie dit niet als een oplossing, want die tweede router is niet van mij.

Die andere router wordt aangeloten achter de T50. Op de T50 die andere router instellen als DMZ. Vervolgens alle bedrade en draadloze verbindingen laten afhandelen door die andere router.

 

Voorheen had ik Tele2 (ADSL) en toen werkte alles. Tussen toen en nu is er niets veranderd, behalve nu heb ik glasvezel en deze Zyxel router.


30 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Eric_1, top dat je zo uitgebreid al op onderzoek bent gegaan, dat helpt absoluut!

Als ik het goed begrijp crasht de Zyxel dus niet als je een tweede router aansluit achter de Zyxel? In dat geval zou je al snel zeggen dat de Zyxel overspannen raakt van het verkeer. Hoewel ik het onwaarschijnlijk acht dat dit het probleem is: heb je ook al naar de stroomvoorziening gekeken van de Zyxel?

Persoonlijk neig ik er erg naar om je een vervangende Zyxel toe te sturen. Hiervoor moet ik alleen wel bij je abonnement kunnen komen. Zou je mij daarom in een privébericht de volgende gegevens toe kunnen sturen:

  • Postcode en huisnummer.
  • Je geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van je IBAN.

Ik regel het graag voor je, dit is absoluut op te lossen!

Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb sinds kort dezelfde router.

Er is geen pijl op te trekken wanneer de reboot plaatsvindt. Zelfs ‘s nachts als er niets actief is start dat ding opnieuw. Heeft ‘ie een update nodig?

Ook bij mij staat de datum dan op 1 januari 2023… en zover is het nog niet!

Reputatie 1

Als ik het goed begrijp crasht de Zyxel dus niet als je een tweede router aansluit achter de Zyxel?

Hoewel ik het onwaarschijnlijk acht dat dit het probleem is: heb je ook al naar de stroomvoorziening gekeken van de Zyxel?

Bedankt @Cal voor je snelle reactie!

 

Ja, maar na een uptime van rond de 15 uur heb ik de tweede router weer verwijderd. Dus ik weet niet heel zeker of deze opstelling het probleem echt heeft opgelost. Normaal crasht de Zyxel na een uurtje of 5/6.

De stekkers aan beide kanten van de elektriciteitskabel zitten goed en stevig in de router en stopcontact. Ik weet niet hoe ik de kabel of de stroom uit het stopcontact kan testen.

 

 

Ook bij mij staat de datum dan op 1 januari 2023… en zover is het nog niet!

Die 1 januari is waarschijnlijk 1 januari 1970, het begin-der-tijden in de computer wereld.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Eric_1, bedankt nog voor het doorsturen van je gegevens! Zoals ik ook al heb aangegeven in een privébericht aan je ziet de Media Converter er erg goed uit en daarom verwacht ik dat het bij het modem hoort te liggen. Ik stuur je een nieuw modem op en ik vermoed dat je hiermee weer onbezorgd kan genieten!

 

Hi @peterdh, goed dat je ook een melding maakt! Heb je ook al geprobeerd om het modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen: Factory Reset modem (Fabrieksreset)? Als er ook verder geen stroomproblemen bij jou zijn dan neig ik in jouw geval ook naar een nieuw modem. Ik ben benieuwd of de reset nog helpt!

 

In ieder geval wens ik jullie beiden nog een hele mooie kerst toe! 😃

Hi, ik ben ook een week geleden overgestapt naar T-mobile thuis met het Zyxel VMG8825-T50 modem, ook meerdere keren per dag dat het modem herstart. Vrijdag 23e gebeld, klantenservice gereset naar fabrieksinstellingen, maar had ik zelf ook gedaan zonder soelaas. 

Moest het 3 dagen aankijken, vandaag nogmaals gebeld want zo kan ik niet werken met videocalls, ze zouden een mail sturen om een monteur in te plannen, maar nog niet gebeurd.

Ook firmware versie: V5.50(ABPY.1)b16_20210525

Bij systeemmonjtor zie ik geen enkele CRC fouten met 100% capaciteit up/down dus de verbinding lijkt goed.

5Ghz Wi-Fi uitgezet als test want misschien dat een DFS kanaal zegt van ik moet modem herstarten, maar geen effect. 

 

Hoi @Eric_1, bedankt nog voor het doorsturen van je gegevens! Zoals ik ook al heb aangegeven in een privébericht aan je ziet de Media Converter er erg goed uit en daarom verwacht ik dat het bij het modem hoort te liggen. Ik stuur je een nieuw modem op en ik vermoed dat je hiermee weer onbezorgd kan genieten!

 

Hi @peterdh, goed dat je ook een melding maakt! Heb je ook al geprobeerd om het modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen: Factory Reset modem (Fabrieksreset)? Als er ook verder geen stroomproblemen bij jou zijn dan neig ik in jouw geval ook naar een nieuw modem. Ik ben benieuwd of de reset nog helpt!

 

In ieder geval wens ik jullie beiden nog een hele mooie kerst toe! 😃

Factory reset heb ik gedaan. Daarna heb ik alleen het admin wachtwoord gewijzigd en de naam van mijn wireless netwerk. Alle andere settings heb ik nog even niet gewijzigd. Helpt niets, Dat ding blijft zich spontaan resetten. Heb overigens dezelfde firmware: V5.50(ABPY.1)b16_20210525.

Ga morgen maar eens bellen...

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @peterdh, in LAN-poort één achterop het modem zit een apparaat dat voor een lease time error zorgt. Ik weet vrij zeker dat dit de bron is van de problemen met uitval op het modem. Een lease time error ontstaat wanneer het apparaat geen geldige lease gepusht kan krijgen vanuit de DHCP-server; dit komt vaak doordat het uitgelezen MAC-adres niet overeenkomt. Dit kun je herstellen door alle aangesloten apparaten los te koppelen, het modem te resetten en daarna een reprovisie op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De reprovisie kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je. Laat het weten zodra alles opnieuw opgestart is! 

 

Hoi @vibrantlife, de uitvalmomenten die jij beschrijft, komen overeen met de DHCP-logging die ik voor me heb; het lijkt erop dat de uitval gelieerd is aan het succesvol uitdienen van een nieuw IP/nieuwe IP-lease. Dit gebeurt zo te zien meerdere keren per dag, als ik de interne logs uitlees, zie ik dat het Zyxel modem zelf hierin de boosdoener lijkt. De DHCP herkent het modem zelf blijkbaar niet, ik heb hier een reprovisie op uitgevoerd maar wil eigenlijk liever een MAC-release uitvoeren zodat de MAC van de Zyxel opnieuw gekoppeld kan worden aan de aansluiting; zo traint het modem opnieuw in en wordt het modem wel herkend. Kun je aangeven, later vandaag, of het modem nog eens uitgevallen is - dan check ik meteen in de loggings wanneer dit was en voer ik de repro én release uit. 

Hoi @peterdh, in LAN-poort één achterop het modem zit een apparaat dat voor een lease time error zorgt. Ik weet vrij zeker dat dit de bron is van de problemen met uitval op het modem. Een lease time error ontstaat wanneer het apparaat geen geldige lease gepusht kan krijgen vanuit de DHCP-server; dit komt vaak doordat het uitgelezen MAC-adres niet overeenkomt. Dit kun je herstellen door alle aangesloten apparaten los te koppelen, het modem te resetten en daarna een reprovisie op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De reprovisie kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je. Laat het weten zodra alles opnieuw opgestart is! 

 

Hoi @vibrantlife, de uitvalmomenten die jij beschrijft, komen overeen met de DHCP-logging die ik voor me heb; het lijkt erop dat de uitval gelieerd is aan het succesvol uitdienen van een nieuw IP/nieuwe IP-lease. Dit gebeurt zo te zien meerdere keren per dag, als ik de interne logs uitlees, zie ik dat het Zyxel modem zelf hierin de boosdoener lijkt. De DHCP herkent het modem zelf blijkbaar niet, ik heb hier een reprovisie op uitgevoerd maar wil eigenlijk liever een MAC-release uitvoeren zodat de MAC van de Zyxel opnieuw gekoppeld kan worden aan de aansluiting; zo traint het modem opnieuw in en wordt het modem wel herkend. Kun je aangeven, later vandaag, of het modem nog eens uitgevallen is - dan check ik meteen in de loggings wanneer dit was en voer ik de repro én release uit. 

Hallo Jason, bedankt voor je bericht.
Nou, ik heb zojuist de T50 gereset naar factory-default en het enige actieve apparaat dat nu aan port 1 hangt is mijn pc waarmee ik dit bericht schrijf. Je kunt wat mij betreft de reprovisie erop loslaten.

Nu moet je me toch even uitleggen waarom die reprovisie nodig is. Dat DHCP probleem dat je aanhaalt is toch een lokaal probleem? Mocht e.e.a. niets helpen schakel ik DHCP uit en deel ik handmatig ip-nummertjes uit… Benieuwd of dat dan het probleem oplost.

 

Reputatie 7
Badge +16

@peterdh De reprovisie zorgt ervoor dat de diensten opnieuw naar het modem verstuurd worden en er een nieuw signaal aangemaakt kan worden - eventuele obstructies worden dan uit de lijn gehaald; voor het grootste gedeelte. Als we de repro niet uitvoeren, kan ik niet echt nagaan of de connectie deze keer wel gemaakt wordt. 

@peterdh De reprovisie zorgt ervoor dat de diensten opnieuw naar het modem verstuurd worden en er een nieuw signaal aangemaakt kan worden - eventuele obstructies worden dan uit de lijn gehaald; voor het grootste gedeelte. Als we de repro niet uitvoeren, kan ik niet echt nagaan of de connectie deze keer wel gemaakt wordt. 

Welke gegevens heb je nodig voor die reprovisie?

 

Hoi @peterdh, in LAN-poort één achterop het modem zit een apparaat dat voor een lease time error zorgt. Ik weet vrij zeker dat dit de bron is van de problemen met uitval op het modem. Een lease time error ontstaat wanneer het apparaat geen geldige lease gepusht kan krijgen vanuit de DHCP-server; dit komt vaak doordat het uitgelezen MAC-adres niet overeenkomt. Dit kun je herstellen door alle aangesloten apparaten los te koppelen, het modem te resetten en daarna een reprovisie op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De reprovisie kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je. Laat het weten zodra alles opnieuw opgestart is! 

 

Hoi @vibrantlife, de uitvalmomenten die jij beschrijft, komen overeen met de DHCP-logging die ik voor me heb; het lijkt erop dat de uitval gelieerd is aan het succesvol uitdienen van een nieuw IP/nieuwe IP-lease. Dit gebeurt zo te zien meerdere keren per dag, als ik de interne logs uitlees, zie ik dat het Zyxel modem zelf hierin de boosdoener lijkt. De DHCP herkent het modem zelf blijkbaar niet, ik heb hier een reprovisie op uitgevoerd maar wil eigenlijk liever een MAC-release uitvoeren zodat de MAC van de Zyxel opnieuw gekoppeld kan worden aan de aansluiting; zo traint het modem opnieuw in en wordt het modem wel herkend. Kun je aangeven, later vandaag, of het modem nog eens uitgevallen is - dan check ik meteen in de loggings wanneer dit was en voer ik de repro én release uit. 

Hi Jason,

Kom net thuis, telefoon verbond niet met wifi 5 min. later weer verbonden, keek in het modem en zag uptime van 5 min.

Dus ja hij herstart nog.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @peterdh, gegevens zijn niet nodig! Ik heb bij deze de reprovisie uitgevoerd. Ik hoor graag van je hoe het uitpakt!

@vibrantlife Dank voor het doorgeven! Voor jou heb ik ook de reprovisie en de MAC release uitgevoerd. Hou jij mij ook op de hoogte?

Hoi @peterdh, gegevens zijn niet nodig! Ik heb bij deze de reprovisie uitgevoerd. Ik hoor graag van je hoe het uitpakt!

@vibrantlife Dank voor het doorgeven! Voor jou heb ik ook de reprovisie en de MAC release uitgevoerd. Hou jij mij ook op de hoogte?

Ik kwam om 17:35 thuis en modem zegt 2 uur en 50 min te hebben gedraaid.

We houden het in de gaten, en hou je op de hoogte, dank zover.

Hoi @peterdh, gegevens zijn niet nodig! Ik heb bij deze de reprovisie uitgevoerd. Ik hoor graag van je hoe het uitpakt!

@vibrantlife Dank voor het doorgeven! Voor jou heb ik ook de reprovisie en de MAC release uitgevoerd. Hou jij mij ook op de hoogte?

Ik kwam om 17:35 thuis en modem zegt 2 uur en 50 min te hebben gedraaid.

We houden het in de gaten, en hou je op de hoogte, dank zover.

30 minuten mogen genieten van internet maar om 18:05 herstartte de modem again. Ik heb alleen een telefoon + laptop draadloos verbonden grr, mag ik een vervangend modem? Heb dit in 20 jaar tijd niet eerder meegemaakt.

Hoi @peterdh, gegevens zijn niet nodig! Ik heb bij deze de reprovisie uitgevoerd. Ik hoor graag van je hoe het uitpakt!

@vibrantlife Dank voor het doorgeven! Voor jou heb ik ook de reprovisie en de MAC release uitgevoerd. Hou jij mij ook op de hoogte?

Helaas, zojuist is dat ding weer spontaan opnieuw gestart. Reprovisie heeft blijkbaar niet geholpen. Wat nu?

Hoi @peterdh, gegevens zijn niet nodig! Ik heb bij deze de reprovisie uitgevoerd. Ik hoor graag van je hoe het uitpakt!

@vibrantlife Dank voor het doorgeven! Voor jou heb ik ook de reprovisie en de MAC release uitgevoerd. Hou jij mij ook op de hoogte?

Ik kwam om 17:35 thuis en modem zegt 2 uur en 50 min te hebben gedraaid.

We houden het in de gaten, en hou je op de hoogte, dank zover.

30 minuten mogen genieten van internet maar om 18:05 herstartte de modem again. Ik heb alleen een telefoon + laptop draadloos verbonden grr, mag ik een vervangend modem? Heb dit in 20 jaar tijd niet eerder meegemaakt.

Had begin van de avond DHCP op de LAN kant uitgeschakeld en statische IP's gebruikt.

Keek vanmorgen 7 uur, uptime was 6 uur dus hij had vannacht weer herstart. Vanmorgen half uurtje verbonden wanneer modem weer opnieuw herstartte.

In logboek zie ik dhcpc meldingen elk kwartier naar nas_ apparaten daar draait waarschijnlijk de dhcp server voor de verbinding zelf.

Dus het ligt mijninziens niet aan de gebruikerskant. 

Is er een andere workaround die wel werkt? Ik kan zo echt niet oudejaarsavond/nieuwe jaar in gaan.

 

 

Nog iets vreemds:

Hoewel logging lokaal aanstaat is die niet te raadplegen.

Krijg steeds melding:

(Wow, de uptime is al bijna 4,5 uur...)

Nog iets vreemds:

Hoewel logging lokaal aanstaat is die niet te raadplegen.

Krijg steeds melding:

(Wow, de uptime is al bijna 4,5 uur...)

Is bij ook zo maar dan als het modem net is herstart zoals op dit moment. Het blijkt een aantal uur te duren voordat meldingen verschijnen. 

Reputatie 1

De vervanging router is nog niet aangekomen… waarschijnlijk vanwege de vrije dagen tussen kerst en oud-en-nieuw.

 

Laatst een halve dag weggeweest. De router gereset en alle bedrade verbindingen los gekoppeld. De draadloze verbindingen kennen de default SSID en password niet… dus niets maakte een verbinding met de router, behalve de media converter en elektriciteitskabel.

Bij thuiskomst (8 uur later) de uptime van de router gecheck: 46 minuten. Dus zelfs zonder dat een draadloze/bedrade apparaat verbinding maakt, reboot/crasht de router.

 

Ik moet 2 dingen corrigeren wat ik eerder heb gezegd:

  1. Eerder heb ik gezegd dat de crash zomaar gebeurt, maar nu denk ik toch dat vlak voor de crash er een verhoogde activiteit is geweest, bijv. een telefoon die een bericht ontvangt of een sync-taak begint.
  2. 2 weken geleden (tijdens de WK-finale) heb ik een tweede router geplaatst achter de Zyxel. Toen heb ik voor zeker 15 uur geen crash gehad. Helaas was dat toeval: dezelfde opstelling met dezelfde tweede router, leidt nu wel tot een crash om de 3-6 uur.

 

Waar moet je naar op zoek gaan in de logs? Bij mij zie ik alleen maar:

meerdere keren per minuut:
daemon.debug udhcpc: nas10_5 Sending discover...

af en toe:
daemon.info udhcpc: nas10_3 lease of 10.x.y.z obtained, lease time 3600
daemon.info udhcpc: nas10_4 lease of 31.x.y.z obtained, lease time 1800
daemon.info udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]

reboot (elke 3 tot 6 uur):
user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready

 

De vervanging router is nog niet aangekomen… waarschijnlijk vanwege de vrije dagen tussen kerst en oud-en-nieuw.

 

Laatst een halve dag weggeweest. De router gereset en alle bedrade verbindingen los gekoppeld. De draadloze verbindingen kennen de default SSID en password niet… dus niets maakte een verbinding met de router, behalve de media converter en elektriciteitskabel.

Bij thuiskomst (8 uur later) de uptime van de router gecheck: 46 minuten. Dus zelfs zonder dat een draadloze/bedrade apparaat verbinding maakt, reboot/crasht de router.

 

Ik moet 2 dingen corrigeren wat ik eerder heb gezegd:

  1. Eerder heb ik gezegd dat de crash zomaar gebeurt, maar nu denk ik toch dat vlak voor de crash er een verhoogde activiteit is geweest, bijv. een telefoon die een bericht ontvangt of een sync-taak begint.
  2. 2 weken geleden (tijdens de WK-finale) heb ik een tweede router geplaatst achter de Zyxel. Toen heb ik voor zeker 15 uur geen crash gehad. Helaas was dat toeval: dezelfde opstelling met dezelfde tweede router, leidt nu wel tot een crash om de 3-6 uur.

 

Waar moet je naar op zoek gaan in de logs? Bij mij zie ik alleen maar:

meerdere keren per minuut:
daemon.debug udhcpc: nas10_5 Sending discover...

af en toe:
daemon.info udhcpc: nas10_3 lease of 10.x.y.z obtained, lease time 3600
daemon.info udhcpc: nas10_4 lease of 31.x.y.z obtained, lease time 1800
daemon.info udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]

reboot (elke 3 tot 6 uur):
user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready

 

Exact dezelfde meldingen krijg ik ook Eric. Ik zie alleen in dat een vervangende router dit probleem oplost. 

Reputatie 7

Hi @vibrantlife, ik wilde je heel graag verder helpen - maar ik zie dat Guidion voor jou al is aangestuurd! Laat je hier weten of je helemaal probleemvrij bent na het monteursbezoek? Ik wacht met smart deze update af. 

Hi @peterdh, ik wil je graag laten weten dat ik onze monteursservice Guidion voor jou heb aangestuurd! Je ontvangt zo een sms/e-mail met daarin de afspraaktool. Ik hoop dat ze heel snel bij jou langs kunnen komen, zodat dit probleem definitief aangepakt kan worden. 

Hi @Eric_1, merci voor het melden - goed om dit helder te hebben! Ik vermoed dat het nieuwe modem inderdaad iets langer duurt door de feestdagen. Laat je het aan ons weten, zodra je 'm binnen hebt? Ik wil afwachten of je met het nieuwe modem direct een positief verschil opmerkt. Ik hoor dan ook heel graag of je daarmee van de problemen af bent. 

Reputatie 6
Badge

De vervanging router is nog niet aangekomen… waarschijnlijk vanwege de vrije dagen tussen kerst en oud-en-nieuw.

 

Laatst een halve dag weggeweest. De router gereset en alle bedrade verbindingen los gekoppeld. De draadloze verbindingen kennen de default SSID en password niet… dus niets maakte een verbinding met de router, behalve de media converter en elektriciteitskabel.

Bij thuiskomst (8 uur later) de uptime van de router gecheck: 46 minuten. Dus zelfs zonder dat een draadloze/bedrade apparaat verbinding maakt, reboot/crasht de router.

 

Ik moet 2 dingen corrigeren wat ik eerder heb gezegd:

  1. Eerder heb ik gezegd dat de crash zomaar gebeurt, maar nu denk ik toch dat vlak voor de crash er een verhoogde activiteit is geweest, bijv. een telefoon die een bericht ontvangt of een sync-taak begint.
  2. 2 weken geleden (tijdens de WK-finale) heb ik een tweede router geplaatst achter de Zyxel. Toen heb ik voor zeker 15 uur geen crash gehad. Helaas was dat toeval: dezelfde opstelling met dezelfde tweede router, leidt nu wel tot een crash om de 3-6 uur.

 

Waar moet je naar op zoek gaan in de logs? Bij mij zie ik alleen maar:

meerdere keren per minuut:
daemon.debug udhcpc: nas10_5 Sending discover...

af en toe:
daemon.info udhcpc: nas10_3 lease of 10.x.y.z obtained, lease time 3600
daemon.info udhcpc: nas10_4 lease of 31.x.y.z obtained, lease time 1800
daemon.info udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]

reboot (elke 3 tot 6 uur):
user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready

 

dhcpc is de client dioe op de WAN (glasvezel) een IP ophaalt. Dat doe hij voor NAS10_3 (T-mobile beheer) en nas10_4, je internet verbinding. nas10_5 is de vlan voor het oude IPTV platform. Daar zitten alleen oude klanten op, het nieuwe platform gaat gewoon via de internet VLAN. Da je daar geen IP-adres op krijgt is dus logisch.

Regelmatige reboot lijkt dus een probleem van de router (of mogelijk eerder nog de voeding).

Heb inderdaad een afspraak kunnen plannen met Guidion. Helaas pas op 11 januari...😣

Vanaf volgende week moet er weer thuisgewerkt worden, dat wordt feest… Net weer een reboot gehad, datum weer naar 1 januari 2023.

Iets anders: als ik hier de community doorzoek op zyxel T50 zie ik dat er best veel problemen mee zijn.

Ik zou zeggen: doe mij een andere router?

Reputatie 1

Eerder zei ik dat de uptime ligt tussen 3 - 6 uur, maar dat klopt al lang niet meer. Het rebooten (crashen) gebeurt steeds vaker.

 

Hier zijn de crashes van vandaag tot 21:00, afkomstig van de log van de router.

Ik laat de router de log doorsturen naar de log (syslog) van mijn desktop computer.

Links is de timestamp van mijn desktop computer, rechts de timestamp van de router.

Jan 03 00:50:14: Jan  1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 01:43:48: Jan 1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 02:01:03: Jan 1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 02:03:31: Jan 1 01:01:22 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 04:07:12: Jan 1 01:01:22 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 05:45:46: Jan 1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 06:40:19: Jan 1 01:01:24 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 07:42:36: Jan 1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 07:58:09: Jan 1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 08:28:41: Jan 1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 10:16:21: Jan 1 01:01:24 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 10:18:47: Jan 1 01:01:24 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 12:56:24: Jan 1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 13:28:56: Jan 1 01:01:22 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 13:40:27: Jan 1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 14:09:46: Jan 1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 14:36:17: Jan 1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 15:22:07: Jan 1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 16:54:24: Jan 1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 18:07:57: Jan 1 01:01:22 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 18:31:29: Jan 1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 18:41:02: Jan 1 01:01:24 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 19:17:34: Jan 1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 19:49:39: Jan 1 01:01:24 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready
Jan 03 20:55:12: Jan 1 01:01:23 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_MGNT connection ready

 

Reputatie 1

Okay, de vervangings router/modem is zaterdag aangekomen. Behalve nieuwe router, voeding en kabels, heb ik ook een nieuw IP-adres gekregen.

Ik heb alleen de nieuwe router (en voeding en IP-adres) geinstalleerd, de andere kabels heb ik niet vervangen.

 

Sinds zaterdag middag tot nu maandag geen enkele crash van de router.

Reageer