Beantwoord

Sinds gisteravond 12 feb geen internet meer

  • 13 February 2023
  • 19 reacties
  • 219 Bekeken

Gisteravond 12 februari ik denk zo rond 20:00 valt bij mij opeens het internet weg. Terwijl ik een spelletje CoD speel met mijn dochter. Sindsdien is er geen internet meer.

 

Ik heb meerdere malen alles herstart. Ik gebruik een eigen Netgate router met pfSense. Herstarten van die router en ook de glasvezel adapter helpt niet. Op de WAN interface in pfSense zie ik geen verbinding meer verschijnen. Ik krijg geen IP adres, geen internet. Het LOS lampje van de glasvezel adapter knippert rood. Dat is denk ik een indicatie dat de glazvezel verbinding stuk is.

 

We zitten nog niet zo lang bij T-Mobile voor internet. Is dit een bekend fenomeen? Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 February 2023, 09:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

19 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Het begint met het aansluiten van de standaard t-mobile Zyxel router. Op eigen apparatuur kunnen ze geen trouble shoot doen.

Het begint met het aansluiten van de standaard t-mobile Zyxel router. Op eigen apparatuur kunnen ze geen trouble shoot doen.

De Zyxel heb ik nog. Die kan ik terug aansluiten en dat is het gedrag hetzelfde. Geen internet, geen IP op de WAN interface.

Het rood knipperende LOS licht op de media converter geeft aan dat het probleem al voor de router zit. Dat lichtje zou groen moeten zijn. Ik weet niet wat rood knipperen van het LOS ledje allemaal kan betekenen maar o.a. zou dit het gevolg kunnen zijn van kabelbreuk van glasvezel.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sugarmoose 

Er is een storing in de regio Den Haag en Ypenburg bekend.

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

Indien je ergens anders woont check dan eens je T-Mobile thuis account onder storingen of daar iets staat.

Knippert het rode LOS lampje langzaam 1 keer per seconde of snel 2 keer per seconde? Kan je ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto toevoegen?

Hallo @Sugarmoose 

Er is een storing in de regio Den Haag en Ypenburg bekend.

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

Indien je ergens anders woont check dan eens je T-Mobile thuis account onder storingen of daar iets staat.

Knippert het rode LOS lampje langzaam 1 keer per seconde of snel 2 keer per seconde? Kan je ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto toevoegen?

 

Het knippert langzaam dus ik denk 1 keer per seconde.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Sugarmoose 

Heb je de Huawei mediaconverter ook al eens even van het stroom gehaald? Maar je woont niet in de regio Den Haag of Ypenburg.

@Sugarmoose

Heb je de Huawei mediaconverter ook al eens even van het stroom gehaald? Maar je woont niet in de regio Den Haag of Ypenburg.

Heb ik geprobeerd. Dit is Ypenburg Den Haag waar ik woon.

Reputatie 7
Badge +15

@Sugarmoose 

Houdt in dat geval het genoemde topic door mij in de gaten voor updates 🙂

Reputatie 3

Worden de klanten in deze regio nog gecompenseerd of is dat pas na 24 uur?.

Reputatie 3

Ik moet nu een hotspot maken met mijn mobiel omdat ik thuis werk / ik heb geen unlimited data. Kan ik een unlimited pas krijgen voor vandaag?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dRichardK 

Hier lees je precies hoe de compensatie wordt berekend bij een storing die langer dan 12 uur duurt :

https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/geld-terug-bij-netwerkstoringen

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @dRichardK, ik stuur je snel extra data toe via een privébericht. Ondertussen zijn wij nog steeds heel hard voor je aan de slag om dit permanent op te lossen! 

Reputatie 2

Ik woon ook in Ypenburg en ervaar dezelfde problemen. Als het rode LOS lampje op het huawai kastje langzaam knippert dan weet ik hoe laat het is, oftewel, het probleem ligt niet bij mij. Dat er mogelijk een monteur wordt gestuurd getuigt niet van snel handelen.

Thuis werken via een hotspot werkt, maar teamoverleggen maar gecanceld, dat gaat niet werken. Ik hoop dat het probleem snel is opgelost

 

Reputatie 3

Hallo @dRichardK 

Hier lees je precies hoe de compensatie wordt berekend bij een storing die langer dan 12 uur duurt :

https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/geld-terug-bij-netwerkstoringen

Duidelijk verhaal. Ik heb ook al sinds gisteren 20:00 geen Internet TV meer Dus neem aan dat dit via deze weg geregeld kan worden. Mijn TVthuis klanten nummer staat in mijn profiel. normaal regelde ik dit  via Twitter, maar dat gebruik ik niet meer.

I have the same issue, no internet from last night. I am working from home and I have to use myobile internet which is almost out. Is there any update when the problem will be solved?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @ulas_ial, we post all updates in the topic linked by @Waqqas, namely this topic:

We try our utmost best to get you back online as soon as humanely possible!

Reputatie 2

Het lijkt te zijn opgelost :-)

Reputatie 7
Badge +4

Uitstekend nieuws, ik wens je nog heel veel plezier met het Internet toe @Pandit! 😃

 

Jullie ook online te zijn @Sugarmoose & @dRichardK. Mocht er toch nog iets spelen, geef het gerust aan. Voor nu wens ik ook jullie nog veel plezier met het Internet toe! 😁

It seems like you are online again @ulas_ial. Feel free to post a message if there is still anything you’d like to get help with. For now I wish you all the best with the Internet! 😀

Reputatie 3

Het lijkt te zijn opgelost :-)

Niet te vroeg juichen. Gisteren avond ging het ook een paar keer fout 😂

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, de eerdere problemen met Internet, TV en Vast Bellen in regio Den Haag Ypenburg zijn verholpen. Mocht je nog geen verbinding hebben, haal dan het modem (en eventueel de Media Converter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees op onze Community hoe dat gaat: Reset uitvoeren op modem van T-Mobile voor thuis | T-Mobile Community.

Dit topic gaat nu op slot.