Beantwoord

Sinds overstap iedere minuut ping piek naar 1100 ms

  • 17 October 2023
  • 27 reacties
  • 556 Bekeken

Vorige week ben ik overgestapt van KPN naar Odido. Hierbij is het glasvezel kastje van KPN blijven hangen en is hier niets aan gewijzigd. Deze huurt Odido van KPN netwerk heb ik begrepen. 
 

Direct na de overstap heb ik last van ping spikes. Consequent iedere minuut op zowel kabel als wifi. Met de snelheid is niks mis en ik haal 989 Mbit/s. 
 

bij KPN had ik hier absoluut geen last van. Begint nu bloed irritant te worden met online gamen. Alleen het modem is verwisseld en alle kabels zijn blijven liggen. Bij KPN had ik dezelfde snelheden. 
 

DoS heb ik uitgezet op het modem. Dit maakt geen verschil. Alle poorten staan ook open die benodigd zijn. Wat kan ik nog proberen om dit op te lossen? 

icon

Beste antwoord door Maestr9naut 8 December 2023, 08:18

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maestr9naut 

Met wat en hoe voer je de testen uit?

Kan je een laptop/pc bekabeld op de router aansluiten met minimaal een CAT5E internetkabel, een speedtest doen met de Ookla speedtest app en het resultaat hier delen?

Is het resultaat hetzelfde op meerdere apparaten?

133 / 287 via Cat6 kabel. 
171 / 144 via wifi. 
 

wat vreemd.. daar ik betaal voor tot 1000 Mbit/s en dit ook 100% zeker binnenkreeg. Daar in tegen haalt mijn PS5 wel 930 / 123 op dit moment. 

Na het testen van de PS5 nog een run op wifi gedaan. Nog slechter… 
28 / 270  


 

Nog een test gedaan na resetten PS5 internet instellingen: 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Maestr9naut, welkom op onze Community!

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Speedtest Ookla app - Odido Arnhem
Task Manager
IPCONFIG/ALL 1
IPCONFIG/ALL 2

 

MAC modem: F8:0D:A9:05:C5:C8

Serienummer modem: S23OY17022S18

 

Reputatie 7
Badge +15

@Maestr9naut 

Zou je je adres en geboortedatum kunnen verwijderen? Dit is een openbare community dus iedereen leest het, klantnummer in je community profiel zetten is voldoende.

Done. 

Ik volg deze post graag even aangezien ik hetzelfde issue heb. Niets verandert hier behalve de naam van jullie op de facturen.

Reputatie 7
Badge +16

@Sven-Odido en @Tommie van Odido Volgens mij hebben jullie dit issue in onderzoek op de Community. Kunnen deze twee users worden toegevoegd aan het voorbeeld? Thanks! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Maestr9naut, ik heb besloten om eerst Guidion te laten komen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je het probleem zo goed mogelijk kunnen omschrijven en ons een terugkoppeling willen geven als de monteur geweest is? 

Goedemiddag @Tommie van Odido 

de monteur is hier even geweest. Hier is weinig uitgekomen en ook vrijwel niks is getest, omdat hij dat ook niet kon. De werkbon: 

 

Klant heeft diensten maar geeft aan dat er vaak ping spikes zijn in de avond.
Bi volledig nagelopen maar alles is correct geïnstalleerd.
Er is geen demping.
Klant haalt draadloos ook een snelheid van 400-500 mbps en de ping blijft momenteel op 8.

 

bedraad is niks nagemeten en hij zag, anders dan het modem, ook geen reden dat er iets kapot zou zijn. Ping spikes kon hij niet nameten of beantwoorden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Maestr9naut, wat ontzettend vreemd dat hij verder niks getest heeft. Ik gok dat het met de glasvezellijn te maken heeft of ONT. Ik heb het voor je doorgezet, onze techneuten zullen er naar gaan kijken. Hopelijk kunnen ze het euvel vinden!

Bedankt Tommie. 
 

Helaas wel, maar had eerlijk gezegd niet anders verwacht van Guidion. Met alleen een smartphone en zonder testjes, ook bij installatie, blijft het denk ik toch echt bij de basis. De beste man had überhaupt alleen kennis van installeren en ophangen, wat hij ook netjes aangaf. 
 

hopelijk is er wat te vinden. 

Wordt er via hier contact met mij opgenomen of via een andere route?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Maestr9naut, het ticket is gesloten omdat ze niks hebben kunnen vinden en omdat je de snelheid behaald. Om dit toch nog verder te onderzoeken wil ik je vragen om de volgende commands uit te voeren wanneer je hier het meest last van hebt:

Open CMD en voer de volgende testen uit: Ping -n 50 1.1.1.1 & Ping -n 50 8.8.8.8, zou je een screenshot kunnen sturen van de pingresults en nog een speedtest kunnen doen in de avond? Dan kan ik het nog een keer voor je doorzetten! 

 

Let op: voer de testen uit zonder dat je randapparatuur hebt aangesloten. Dus Media Converter → Zyxel → PC bedraad.

@Tommie van Odido bij deze.

 

 

de enkele uitschieters in de ping is iets wat ik dus ook ervaar op bijvoorbeeld de PS5. Kort, maar wel een uitschieter.

Reputatie 7
Badge +9

@Maestr9naut bedankt voor de testen. Ik heb het nogmaals doorgezet. Hopelijk kunnen we het nu beter onderzoeken.

Wanneer hoor ik wat? Blijft haperen namelijk. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Maestr9naut, ik ben voor je gaan kijken en zie dat het ticket opnieuw gesloten is. Ik ben naar de Back Office gelopen en heb jouw case besproken. Morgen zal jouw case worden onderzocht door een collega van de Back Office. Hopelijk kan hij de boosdoener vinden! 

Hey Tommie heb je al een update? 
zenden jullie mij iets toe? Ik krijg morgen een onbekend pakketje van Odido volgens DHL?

Reputatie 7
Badge +14

Dat zal dan een nieuwe router zijn. Altijd goed om even te proberen!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Maestr9naut, dat klopt absoluut! Eric zat in de goede hoek, alleen sturen wij jou een nieuwe glasvezel Media Converter op in plaats van een nieuw modem. Op basis van het monitoronderzoek hebben wij sterk de indruk dat de Media Converter de beperkende factor is. Ik zorg er ook graag voor dat er een monteur van Guidion langskomt om je te helpen met de installatie. Je ontvangt hiervoor snel een afspraakuitnodiging van mij zoals je gewend bent.

Ik verwacht dat de oplossing hiermee snel in zicht is! 😄

@Maestr9naut kan je verduidelijken of het probleem altijd aanwezig is? Of juist toe neemt gedurende piekuren 17-23uur?

Als ik dit allemaal zo lees en de doorlooptijd bekijk, houd ik mijn hart vast. Een klant die al dat werk moet doen volgens die handleiding? Dat is toch van de zotte?! Daarbij moet @Maestr9naut er zelf achter komen dat tickets gesloten zijn door de technische dienst. Wat vinden de mensen van Odido hier zelf van?

Ik ben zelf sinds afgelopen dinsdag over van KPN glasvezel naar Odido en het is één en al drama. De verbinding hapert ontzettend. Kan geen video's kijken, niet fatsoenlijk browsen en niet online gamen. De verbinding valt de hele tijd weg. De snelheid kakt ontzettend in. Pings van over de 2000ms.

Toen ik de klantenservice belde beweerde de eerste persoon aan de lijn dat het mijn wifi lampen zijn die het probleem veroorzaken. Die zitten al 7(!) jaar in het plafond en werkte altijd goed bij KPN maar ook bij Ziggo met een 400/40 verbinding.  Met tegenzin mijn PC maar direct op het modem aangesloten maar, uiteraard, heb ik dan nogsteeds hetzelfde probleem. Toen heb ik maar teruggebeld en toen ik een dame aan de lijn kreeg heeft deze mijn casus “doorgezet naar back office”.

Ik hoop dat er snel een proactieve reactie komt van Odido en dat het probleem snel opgelost wordt. 

Goedemorgen,

Inmiddels is door Guidion het glasvezelkastje vervangen door een Nokia kastje. Deze lijkt stukken beter te werken dan de Genesis.

 

Het enige issue is nu dat er iets gebeurt lijkt te zijn met mijn IP-adres, waardoor ik helemaal niet meer kan gamen. Dit resulteert in fouten op de playstation, vooral op Call of Duty. Ik lees dat hier vanuit Odido wat aan gedaan kan worden qua statische IP of iets dergelijks. Hebben jullie hier ervaring mee?

Reageer